Şimdi Ara

2016 polo lastik basıncı (lastik yandan aşınıyor) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
18.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Yaz kış farkı olmadığını Sinan Koç (otopark) defalarca söyledi, ısrarla da konu lastik basıncı olduğunda üstüne basa basa söylüyor. Aksi yönde bir kaynağınız varsa okumak isterim.
  • marslan1999 kullanıcısına yanıt
    Benim kaynağım Güvenli sürüş eğitimi sertifikam ve bu sertifikayı alırken verilen eğitim... Ama yazılı kaynak için google'a bakıp emin olabilirsiniz mutlaka vardır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Benim kaynağım Güvenli sürüş eğitimi sertifikam ve bu sertifikayı alırken verilen eğitim... Ama yazılı kaynak için google'a bakıp emin olabilirsiniz mutlaka vardır...
    Soğuk havalarda dışarıdayken, ortamın sıcaklığına göre, lastiklerinizin hava basıncını ayarlamak istediğinizde, araç üreticinizin tavsiye ettiği hava basıncı değerlerine sadık kalmanızı öneriyoruz.
    Araç üreticinizin belirttiği hava basıncı değerlerine;
    - Aracınızın kullanım kitapçığında,
    - Sürücü koltuğunuzun yanındaki yan kapının üzerindeki etiketlerde,
    - Yakıt deposu kapağının iç yüzü üzerinde bulunan etikette bulabilirsiniz.

    Kaynak: Michelin Türkiye internet sitesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Konu sahibi doğrusunu yapmış... Üretici ne dediyse onu yapmış...

    Ne yazık ki milletimizin kafasına yerleşmiş bir rakamdır 32... Oysa otomobilse 32 diye bir şart yoktur...

    Ayrıca yazı kışı vardır bu işin...

    Kışın tutunmayı arttırmak için lastik basınçlarının %10 artırılması tavsiye edilir...

    Milletimiz genel olarak bunu da yanlış bilmektedir... Örneğin karda buzda tutunma kaybı yaşayan aracın lastiklerini indirirler ama tam tersine daha çok şişirmeleri gerekir daha iyi tutunma için... Böylece sürtünen yüzey alanı daralır ve daha da ortaya çıkan lastik dişleri tahliye görevlerini daha iyi yerine getirir... Sanıldığı gibi lastikleri indirince tutunma artmaz aksine azalır... Lastiğin dişleri içe gömülür ve yüzey alanı genişler... Oysa lastik ne kadar ince olursa kardaki tutunması o kadar iyi olur...

    Edit; İlave olarak lastik hava hacmi, yüzey alanı ve taşıdığı yüke göre basınç değişir...
    Konuyu daha farklı anlatabilmek için örnek vereyim; 26 inch normal dağ bisikletimin lastiklerine 55 hava basıyorum bu da lastiğin üzerindeki önerilen değerdir... Yol bisikletçisi arkadaşım çok daha ince olan (neredeyse sosis kadar olan) tekerleklerine 110 hava basıyor... Hatta bazı benzincilerin kompresörleri gerçek 110 basamadığından özel ayak pompasıyla kendisi uğraşarak basıyor...

    Yani siz polo için 40 çok diyorsunuz ama biz bisiklet lastiğine 110 basıyoruz :)
    Umarım farklı düşünmenizi sağlayabilmişimdir...

    Alıntıları Göster
    Kisin lastik basinci %10 falan artirilmaz. Lastik yol yapinca isinir hava basinci normal haline doner.

    Bende eski bisikletciyim. Araba ile bisiklet kiyaslamak sdads ebatin lastik basinci ile dogrudan alakasi yoktur. Aracin agirligi, tasima kapasitesi, agirlik dagilimi, max hizi vs. Belirler.lastik basincini. Bu yuzeen Lastik basinclarini lastik ureticileri degil aracin ureticisi belirler.

    Forumda herkes Ustun surus trknigi dersi falan alir zaten. Fizik konularida sabittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 28 Şubat 2019; 12:56:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç üreticileri yol yaptıkça lastiğin ısınıp basıncın arttığını biliyor zaten. O değerleri de ona göre veriyorlar.
    Hatta bu yüzden lastik basıncını yol yapmadan önce ayarlayın denir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın kitapçığında yazın önler 34 arkalar 32, kışın ise 2 birim artırın ibaresi mevcut.

    benim anlamadığım nokta polunun lastik ebatları nedir de 40 basılıyor?

    225 45 r17 lastiklerde kitapçıkta önler 34 arkalar 32 yazmakta. 40 basılırsa balon yapar lastiği elimize alırız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duggac

    aracın kitapçığında yazın önler 34 arkalar 32, kışın ise 2 birim artırın ibaresi mevcut.

    benim anlamadığım nokta polunun lastik ebatları nedir de 40 basılıyor?

    225 45 r17 lastiklerde kitapçıkta önler 34 arkalar 32 yazmakta. 40 basılırsa balon yapar lastiği elimize alırız
    Lastik ebatıyla basılan havayı ilişkilendiremeyiz.
    O biraz çetrefilli iş. Kullanım amacı, ebat, lastik özelliği, taşıyacağı kg, yapacğı hız v.b. bi sürü etken var.
    Boyum büyüklüğünde traktör lastiğine 18 psi hava basıyorum.
    195 R 14 kamyonet lastiğine 65 psi basıyorum.
    Nerdeyse parmak kalınlığında bisiklet lastiğine de 100-110 psi basılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Kisin lastik basinci %10 falan artirilmaz. Lastik yol yapinca isinir hava basinci normal haline doner.

    Bende eski bisikletciyim. Araba ile bisiklet kiyaslamak sdads ebatin lastik basinci ile dogrudan alakasi yoktur. Aracin agirligi, tasima kapasitesi, agirlik dagilimi, max hizi vs. Belirler.lastik basincini. Bu yuzeen Lastik basinclarini lastik ureticileri degil aracin ureticisi belirler.

    Forumda herkes Ustun surus trknigi dersi falan alir zaten. Fizik konularida sabittir.

    Alıntıları Göster
    Lütfen yazdıklarımı bir daha oku...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polo sahibiyim. Yaz kış ön 35 arka 33 kullanırım. Sıkıntı yaşamadım. Lastikler de saçma sapan aşınmadı.


    Aracınızın rot ayarlarına baktırın.
  • 205/40/17 ye kaç vurulmalı acaba poloda

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.