Şimdi Ara

Hyundai 7-DCT Şanzıman Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
83
Cevap
1
Favori
83.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, Otopark'ın elantra testinde bahsettiği şanzıman hatasını, bir kaç youtube videosunda da gördüm.

    Zamanı ayarlı test videosu:https://youtu.be/PffXomRYXaw?t=17m15s

    Araç D konumunda, devir yükseliyor ama araç gitmiyor. Zorlayınca da şanzıman ısındı uyarısı veriyor.https://www.youtube.com/watch?v=0KjuDMVGg_I

    Araç D konumunda, debriyaj kaçıra kaçıra ilerliyor ve saçma sapan vites değiştiriyor.https://www.youtube.com/watch?v=TCVtr_zcyrs

    Şanzımanda bariz kalibrasyon hatası var. DSG nin saçmalıklarına her hafta, her ay denk geliyoruz da bir de bu çıkmasın başımıza. Yaşayan oldu mu bunu forumdan ?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Insanlar cebinden verdigi parayla araba almis, ama koskoca firmalar arizali sanziman üretmiş. Ve siz yaygara koparmayin diyorsunuz.?

    evet dogru demisim. cift kavrama sanzimanlari alirken arastiracaksin sorun cikarma ihtimali cok yuksek oldugunu bileceksin ariza durumunda garantiden hakkini kovalayacaksin. yapmazlarsa yaygara yapacaksin. ancak bu gibi sorunlarla ugrasmak istemiyorsaniz 2 firma var dunyada kendi sanzimanini kendisi ureten bu markalardan birinden arac alacaksiniz.



    Mercedes

    Honda
    2012 model fb7 kasa civic aracımı sırf yeni i30 için geçen sene satmıştım. Dizel 1.6 dct otomatik olan aracımın daha ilk deposu bitmeden sattım. Araç daha 6.500 kmdeydi, kalkışlarda titreme yapıyordu. Dedim bunlarda yapamamış :) Şimdi manuel focus kullanıyorum çok memnunum. Otomatikte honda ve toyotadan hariç araba almama kararı verdim.! Yaşayan bilir...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Hyundai 7 İleri DCT Şanzıman: Sorunlar ve Çözümler

    Hyundai'nin 7 ileri çift kavramalı şanzımanı (DCT), sorunsuz vites geçişleri ve yakıt verimliliği sağlamasıyla bilinir. Ancak, diğer şanzıman türlerinde olduğu gibi, bu DCT şanzıman da bazı sorunlar yaşayabilir.

    DCT Şanzıman Ömrü

    DCT şanzımanların ömrü, sürüş alışkanlıkları, bakım ve onarım gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir. Genellikle, uygun bakım ve onarımla 150.000-200.000 km arasında bir ömür bekleyebilirsiniz.

    DCT Şanzıman Sorunları

    Hyundai 7 ileri DCT şanzımanında bildirilen en yaygın sorunlar şunlardır:

    • Sarsıntılı Vites Geçişleri: Şanzıman, vites değiştirirken sarsıntılar veya takılmalar yaşayabilir.
    • Vites Kaybı: Şanzıman, sürüş sırasında vitese geçmeyebilir veya mevcut viteste takılı kalabilir.
    • Uğultu veya Gıcırdama Sesleri: Şanzımandan anormal uğultu veya gıcırdama sesleri gelebilir.
    • Yağ Sızıntısı: Şanzıman kasasında yağ sızıntısı görülebilir.

    DCT Şanzıman Nasıl Çalışır

    DCT şanzımanlar, her biri bir kavramaya sahip iki şaft kullanır. Bu kavramalar, bir sonraki vitesi önceden seçerek sorunsuz vites geçişleri sağlar.

    Hyundai Tucson DCT Şanzıman Sorunu

    Hyundai Tucson, Hyundai'nin DCT şanzıman kullanan popüler modellerinden biridir. Bazı Tucson sahipleri, şanzımanla ilgili sorunlar bildirmiştir. Bu sorunlar arasında sarsıntılı vites geçişleri ve vites kaybı yer almaktadır.

    DCT Şanzıman Kronik Sorunları

    DCT şanzımanlar, bazı kronik sorunlara eğilimli olabilir. Bu sorunlar arasında:

    • Meşhur Yazılım Sorunları: Yazılım sorunları, şanzımanın düzgün çalışmamasına neden olabilir.
    • Kavrama Sorunları: Kavramalar zamanla aşınabilir veya hasar görebilir.
    • Yağ Pompası Sorunları: Yağ pompası arızası, şanzımana uygun yağlama yapılmasını engelleyebilir.

    Sonuç

    Hyundai 7 ileri DCT şanzıman, genel olarak güvenilir bir şanzımandır. Ancak, diğer şanzıman türlerinde olduğu gibi, bu DCT şanzıman da bazı sorunlar yaşayabilir. Bu sorunları erkenden tespit etmek ve çözmek, şanzımanın ömrünü uzatmak ve güvenli sürüş sağlamak için önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ne alacaz hepsı sorunlumu bunların
  • yarım imam dinden , yarım otomatik imandan çıkarır dermişim
  • Mnr980 kullanıcısına yanıt
    Klasik tork konvektorlu (Opel, pejo, citroen, BMW ) ya da cvt (Corolla Civic vb..) bunlar dışında hepsi sorun çıkarmaya kesin aday. Ha bu arıza kiminde 300 km de ,kiminde 5.000 km de , kiminde 70.000 km de kiminde 100.000 km de olur o başka.
  •  Hyundai 7-DCT Şanzıman Problemi

    Buda 2016 ceed

    Dsg tct hepsi aynı b.... laciverti
  • ne kadak ekmek o kadak kofte.



    hem hic benzin sarfiyati artirmasin hem ariza cikarmasin hem alirken pahali olmsin malesef henuz oyle bir teknoloji yok.



    cift kavrama sanziman alirken bu riskleri bilerek alinmali bu tip arizalarda ortaligi velveleye verip markaya bok atmanin hic alemi yok.
  • Yoğun trafikte DSG ve EDC de şanzıman ısındı uyarısı verebiliyor. Ama bildiğim kadarıyla 5 dk bekleyince geçiyor bu durum. Çift kavramalılar da normal biraz bu durum. Sürekli kavrama halinde ve dur kalkta yarı kavrayarak iyice ısınıyor.
  • çift kavrama = sorun
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    Insanlar cebinden verdigi parayla araba almis, ama koskoca firmalar arizali sanziman üretmiş. Ve siz yaygara koparmayin diyorsunuz.?
  • Bunlar yüzünden düz vitese devam.
  • Heralde en iyisi cvt .. ruhsuz diyorlar ama sorun duymadim.
  • Video'nun altına bir kişi yorum yazmış hocam

    "Hyundai has a new software update for the transmission module that fixes the no-go issue. Go to the dealer and they should apply the update"

    Yazılım kaynaklı sanırım
  • Bu haberleri okuyunca manuel aracımı daha bi seviyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Video'nun altına bir kişi yorum yazmış hocam

    "Hyundai has a new software update for the transmission module that fixes the no-go issue. Go to the dealer and they should apply the update"

    Yazılım kaynaklı sanırım

    Biri de `I've had my 2016 Tuscon in twice for the software upgrade and it still runs terrible going into first gear. ` yazmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Insanlar cebinden verdigi parayla araba almis, ama koskoca firmalar arizali sanziman üretmiş. Ve siz yaygara koparmayin diyorsunuz.?

    evet dogru demisim. cift kavrama sanzimanlari alirken arastiracaksin sorun cikarma ihtimali cok yuksek oldugunu bileceksin ariza durumunda garantiden hakkini kovalayacaksin. yapmazlarsa yaygara yapacaksin. ancak bu gibi sorunlarla ugrasmak istemiyorsaniz 2 firma var dunyada kendi sanzimanini kendisi ureten bu markalardan birinden arac alacaksiniz.



    Mercedes

    Honda
  • otomatik sürmeyip manuel candır diyenlere tepki gösterenler burda mı
    sebep bu işte ben otomatik sürdüm ama mercedes bmw honda dışında otomatik almazdım bu rezaletleri çekmemek için birazdan şu km kullandım sorun yaşamadım diye alıntılar gelebilir ben bu riske girmek istemiyorum istemeyenlerde hala manuelde devam ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakankaran

    Heralde en iyisi cvt .. ruhsuz diyorlar ama sorun duymadim.

    CVT de eğer kayış problemi veya hidrolik ünite problemi yaşarsa masraf aşırı yüksek olabiliyor.
  • Benim araba 4 ileri otomatik. Çağ dışı falan diyorum ama böyle sorunlar vermiyor. Ancak yakıtı aşırı fazla.

    Şanzumanı korumam için ne tavsiye edersiniz? Ilk çalıştırdıktan sonra 1-2 dk rölantide N'ye alıp bekliyorum. Işıklarda fazla bekleyeceksem yine boşa alıp el freni çekiyorum. Durduktan sonra önce boşa alıp el frenini çekip sonra P'ye alıyorum. Araba hareket halindeyken asla boşa atmıyorum. Araba tamamen durmadan geri vitese veya ileri vitese atmıyorum. Çok dik yokuşlarda L'ye alıyorum.

    Yanlış yaptığım bir şey var mı? Şunu şöyle yap dediğiniz bir şey varsa tavsiyelerinize kulak vermeye hazırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan K.

    Benim araba 4 ileri otomatik. Çağ dışı falan diyorum ama böyle sorunlar vermiyor. Ancak yakıtı aşırı fazla.

    Şanzumanı korumam için ne tavsiye edersiniz? Ilk çalıştırdıktan sonra 1-2 dk rölantide N'ye alıp bekliyorum. Işıklarda fazla bekleyeceksem yine boşa alıp el freni çekiyorum. Durduktan sonra önce boşa alıp el frenini çekip sonra P'ye alıyorum. Araba hareket halindeyken asla boşa atmıyorum. Araba tamamen durmadan geri vitese veya ileri vitese atmıyorum. Çok dik yokuşlarda L'ye alıyorum.

    Yanlış yaptığım bir şey var mı? Şunu şöyle yap dediğiniz bir şey varsa tavsiyelerinize kulak vermeye hazırım

    Yağını da değiştirirseniz arada, motordan daha fazla ömrü olacaktır. İkiye bile katlayabilir




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam araba 2014 temmuz çıkışlı i20 ve 4 Bin km oldu daha. Hep kapalı otoparkta yatıyordu yeni yeni çıkardım. Anneme almıştık ama hiç kullanmadı. Bende hep temiz bakmaya çalışıyorum. 2 kere uzun yol yaptım zaten. Yıllık bakımlarınıda serviste yaptırdım herhalde orada değişmiştir yağ
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.