Şimdi Ara

Soğuk motorda titreme gaz yememe(Çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    Arac Lada vega 1.5i Sorun motor soğukken ilk çalıştırmada araç ısınana kadar (90+ ısıya ulasincaya kadar )gaz yemede kesiklik, şiddetli sarsinti ve silkeleme gibi problemler. Sorun en başta yolda giderken aracin aniden 2 silindire düşmesiyle basladi. 1 ve 4. Silindirlerde ateşleme olmuyor 2 ve 3. Silindirlerde ateşleme vardi. Ve tabi motor ariza ışıği "check Engine" yandi. 15 km kadar bu şekilde parçaciya kadar gidip bobini değiştirdim ve ateşleme 4 silindire döndü fakat yine de motor ariza işiği yanmaya devam etti. Sonrasinda bujiler ve buji kablosu değisti. Sorun yine devam etti. Bugün belki krank sensörü arizalanmış olabilir diye düşünerek krank sensörü değiştirdim. Sorun devam ediyor araç cihaza bağlaninca "ateşleme sorunu" olarak gözüküyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 23 Haziran 2022; 13:35:57 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Soğuk Motorda Titreme ve Gaz Yememe Sorunu Çözümü

    Soğuk havalarda arabanızın motoru ilk çalıştırıldığında titreme ve gaz yememe problemiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu durum, özellikle Lada Vega gibi bazı araç modellerinde yaygındır.

    Motor Soğukken Gaz Yememe Nedenleri:

    • Yakıt Karışımının Zengin Olması: Soğuk motor çalıştırıldığında, yakıt karışımı genellikle zengindir. Bu, aşırı yakıtın yanma odasına girmesine ve bujilerin ıslanmasına neden olabilir.
    • Hava-Yakıt Oranı Problemi: Hava-yakıt oranı sensörü arızalıysa, motor soğukken doğru hava-yakıt karışımını sağlayamayabilir. Bu da gaz yememe sorununa yol açabilir.
    • Buji Arızası: Bujiler eski veya arızalıysa, soğuk motorda tutuşma sağlayamayabilir. Bu da titreme ve gaz yememe sorunlarına neden olabilir.
    • Boğaz Kelebeği Sensörü Arızası: Boğaz kelebeği sensörü, hava akışını kontrol eder. Arızalıysa, motor soğukken yeterli hava akışı sağlanamaz ve bu da gaz yememe sorununa yol açabilir.

    Çözüm Yolları:

    • Bujileri Kontrol Et ve Gerekirse Değiştir: Bujilerin durumunu kontrol et ve aşınmış veya kirliyse değiştir.
    • Hava Filtresi Temizliğini Yap: Hava filtresinin tıkalı olması, hava akışını engelleyebilir. Filtreyi temizle veya gerekirse değiştir.
    • Yakıt Enjektörlerini Temizlet: Yakıt enjektörleri tıkalıysa, yakıt karışımının düzgün şekilde püskürtülmesini engelleyebilir. Enjektörleri profesyonel bir tamirci tarafından temizlet.
    • Boğaz Kelebeği Sensörünü Temizle veya Değiştir: Boğaz kelebeği sensörünü temizle veya arızalıysa değiştir.
    • Yakıt Pompası Basıncını Kontrol Et: Yakıt pompası basıncı düşükse, motor soğukken yeterli yakıt sağlanamaz. Pompanın basıncını kontrol ettir ve gerekirse değiştir.

    Bu adımları izleyerek soğuk motorda titreme ve gaz yememe sorununu çözebilirsin. Sorun devam ediyorsa, aracını yetkili bir servise götürerek daha kapsamlı bir inceleme yaptırman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Maf veya oksjen sensörün bozulmuş. Aracın yakıt ayarı bozuk...

  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt

    Araç soğuk marşı kontağı çevirirkene hemen aliyor 1 sn. Sürmüyor. Yakıt sisteminde sorun olsa geç marş almaz mı ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 16 Haziran 2022; 3:30:56 >
  • Muhtemelen bobin giriş soketleri.
    İlk çalıştırmada, titreme varken sokete bastırın. Düzelirse bir elektrikciye gidin soket değiştirsin.
  • baranel B kullanıcısına yanıt

    Soket kontrol edildi 12v veriyor. Garanti olsun diye plastik kelepçe ile tutturuldu zaten. Benzin filtresi degisecek ve oksijen sensoru temizligi yapilacak. Sonucu yazarim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 16 Haziran 2022; 11:29:21 >
  • Benzin filtresi değişti, oksijen sensorü temizlendi ve değişen birşey olmadı.
  • krank sensörü bozuk olsaydı araç hiç çalışmazdı.

    motor soğukken ateşleme ve yakıt enjeksiyonunda farklı bir harita kullanır.

    map sensörü ve hararet müşürüne bakılmalı.

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Bobin buji buji kablolari sırasıyla oksijen sensörü( temizlik değil degistireceksin) sonra olmazsa kaçınılmaz sonlar katalitik konvektör ve yine düzelmezse subaplari değiştir birader

  • command_4 kullanıcısına yanıt

    Krank sensoru 1. Silindiri izleyerek ateşlemeyi ve enjeksiyon surelerini senkronize ediyor. Yani ateslemenin bir parçasi da denilebilir. Bir ihtimal olabilir diye düşünerek degiştirdim. Benim bildiğim bozulduğu zaman sicak motorda araç çalışmiyor. Birde ecu'lu (beyin) araçların hararet müşiri de olmuyor diye biliyorum. Isı sensoru ve beyin hararet musiri görevi gorüyor. Maf sensoru biraz pahali bir parça elektronik ölçümle kontrolü yapilacak. Problem çikarsa değiştireceğim mecbur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 18 Haziran 2022; 6:17:3 >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    motorun tasarımına göre değişiklik gösterebilir. sanayi ağzıyla hararet müşiri yazdım.

    radyatörün üzerinde ve termostatın üzerinde bazı motorlarda emme manifoldu üzerinde motor su sıcaklığını ölçen sıcaklık sensörü olabiliyor. ecu motorun ısısına göre enjeksiyon haritasını ve ateşleme avansını değiştiriyor.

  • benzer sıkıntıyı akış metreden dolayı yaşamıştım

  • Bugün orjinal bobin alıp denedim, check engine ikazı söndü. Kablolari takip soketi tutturarak denemiştim. Birkaç gune montajını yapıp uzun uzun denerim.
  • Evet problem takılan bobinde çıktı. Yeni bobini taktığım gibi arıza lambası söndü, çekiş de değişti.
    Cihaza bağlaninca arıza'nın kaynağı şöyle gözüküyordu

    Soğuk motorda titreme gaz yememe(Çözüldü)
    Kod: 42 ateşlene sorunu

    Not: aracım GM beyin Bosch beyinli araçlarda ariza kodlari farklilik gösterebilir.
  • Bobin demiştim neyse nispeten ucuz yollu kurtarmissin ateşleme sistemi elemanlarında orijinalden şaşma yan sanayi sikinti

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.