1.2 puretech sorunlu mu cidden ?
-
-
Dostum tam otomatik tork konvertörlü şanzıman otomatikleri. Aisin Japon sağlam bir şanzımana sahip. Motor da uzun yıllardır piyasada olup hataları belli başlı olan artık bilinen motor. Triger ve buji en bilindik sorunları. Ama yeni 1.2 puretech motorlar trigeri kayıştan zincire geçti diye okudum. Bizimkiler kauçuk kayış. Triger olayı problem olduğu için motor yiyor araçlar ve rektefiye sonrası düzen tutmuyor sandık motora gidiliyor ve maliyeti çok yüksek oluyor. Triger de 50binde bir degişirsen ve alt karterden filtreye baktırırsan her 50binde triger olayı biter. Buji olayı 30bin km'de bir degişiyor niye çünkü araç motoru bujiyi kırıyor kırılan buji motor içine girip motoru bozuyor ve sandık motora dön yine. Bu ikisi de bilindik ve çözümü olan şeyler. Asıl sorun şu diğer araçlarda 150-200binde hatta 250binde değişen triger snde sürekli kontrol edilmeli ve sık sık değişmeli. Diğer araçlarda olan buji 80-100bin iken bozulduğunda da degişebilirken sende 30 binde degişmesi gerekli. Bunların yanında trigere göre yağ seçmek lazım en iyisi servis tarafından bakımları yapılmalı. Triger - buji maliyetini yükseltiyor bu motorun kısaca. Onun dışında başka sorun ben bilmiyorum. Ama her markanın kendine has handikapları var. EDC-DSG çift kavrama başlı başına sorun. Hondanın mesela 10binde bir bakımı var. Araç sağlam ama şanzıman yagı , diğerleri 15bin iken bunun 10binde bir bakım olayı vs girince olaya yine aracın maliyeti yükseliyor. Biz en mükemmelini arıyoruz. Umarım anlatabilmişimdir. 1.2 puretech 130 beygirlik araç kullanan birisi olarak benim tercihim Honda olacak. Ama 1.2 puretech motora bınilir mi bence binilir. Araba hakkında bilgin olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byburaq67 -- 28 Haziran 2024; 21:15:43 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tşk ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: byburaq67
Dostum tam otomatik tork konvertörlü şanzıman otomatikleri. Aisin Japon sağlam bir şanzımana sahip. Motor da uzun yıllardır piyasada olup hataları belli başlı olan artık bilinen motor. Triger ve buji en bilindik sorunları. Ama yeni 1.2 puretech motorlar trigeri kayıştan zincire geçti diye okudum. Bizimkiler kauçuk kayış. Triger olayı problem olduğu için motor yiyor araçlar ve rektefiye sonrası düzen tutmuyor sandık motora gidiliyor ve maliyeti çok yüksek oluyor. Triger de 50binde bir degişirsen ve alt karterden filtreye baktırırsan her 50binde triger olayı biter. Buji olayı 30bin km'de bir degişiyor niye çünkü araç motoru bujiyi kırıyor kırılan buji motor içine girip motoru bozuyor ve sandık motora dön yine. Bu ikisi de bilindik ve çözümü olan şeyler. Asıl sorun şu diğer araçlarda 150-200binde hatta 250binde değişen triger snde sürekli kontrol edilmeli ve sık sık değişmeli. Diğer araçlarda olan buji 80-100bin iken bozulduğunda da degişebilirken sende 30 binde degişmesi gerekli. Bunların yanında trigere göre yağ seçmek lazım en iyisi servis tarafından bakımları yapılmalı. Triger - buji maliyetini yükseltiyor bu motorun kısaca. Onun dışında başka sorun ben bilmiyorum. Ama her markanın kendine has handikapları var. EDC-DSG çift kavrama başlı başına sorun. Hondanın mesela 10binde bir bakımı var. Araç sağlam ama şanzıman yagı , diğerleri 15bin iken bunun 10binde bir bakım olayı vs girince olaya yine aracın maliyeti yükseliyor. Biz en mükemmelini arıyoruz. Umarım anlatabilmişimdir. 1.2 puretech 130 beygirlik araç kullanan birisi olarak benim tercihim Honda olacak. Ama 1.2 puretech motora bınilir mi bence binilir. Araba hakkında bilgin olacak.Arkadasin dediklerine katiliyorum. Sadece duzeltmek istedigim bir yer var. Hybrid 1.2 Puretechler cikti yeni. SADECE onlarda triger zinciri var. Diger standart puretechlerde kayis devam. Hybrid olan modellerde de PSA grubu cift kavrama otomatik vitese gecti. Japon Aisin sanzimani koymuyorlar artik. Bir yandan artisi varken bir yandan eksisi var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5B433DA15 -- 28 Haziran 2024; 21:38:31 >
-
Servis bakımı istiyor hocam. Yağı özel. Oyle bosch otopratik falan olmaz. Yani araç servise gidecek başım ağrımasın hiç diyorsanız 5 yıl ya da 60k km görünce 10.000 TL verip triger değiştireceksiniz. Bunu yaparsanız sorunsuz gider. 2022 sonrası ise normal 90.000 km yeni kayisa geçildi,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Kasım 2024; 14:41:21 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motorun genel manada 2 tane kroniği var. Birisi buji sorunu ama bu sorun 2016 2017 lerde kaldı şuan tek sorun triger sorunu. 2022 sonunda güçlendirilmiş triger kullanılıyor bu arada. Bu triger sorununun çözümü gayet basit. 40bin-50 bin km de trigeri değiştirmek. İnternette çok ucuz bir aparat ile trigerinizi kontrol edebilirsiniz. Onun haricinde araç servis bakımlı olursa, orjinal ve doğru yağ ve filtrelerle sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum. Servislerde kontrol ediyor zaten. Hatta garanti bitmesine rağmen ücretsiz trigerini bile değiştirenleri duydum. 90 binde bir sorun yaşmayanda var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
308 puretechleri dibine kadar araştırdım.
Mesele şu triger kayışı motorun içinde yağ ile birlikte çalışıyor, bunu kullanan başka markalarda var. Ford transitler vs yani Peugeot a özgü bir sistem değil. Kayıştan kopan parçalar kanalları tıkıyor. Yağ soğutucusu çalışamaz hale geliyor. Motor hasarı tamir edilemeyecek ölçüde (tamir değişimden muhtemelen daha masraflıya mal oluyor)
Buji kesmesi ise tüm downsize motorlarda olabilecek bir problem ömürleri atmosferikte 80k hatta değiştirmeyip 120k ya kadar götüren var. (iridyum) , turboda 15-30k km...
Psa veya stellantis her neyse önlem aldığını söylüyor. Yazılımsal güncelleme yapıldığı ve parça değişimi olduğunu biliyoruz %100 yaşamayacağını kimse garanti edemez. Yaparsın bakımını sorun açmaz. Trigerin hiç bir araçta net bir değişim km si olmaz. Triger 80k da değişim der katalog 40 ve 60k da kontrol et duruma göre değiştir der mesela benim elimde kendi araçlarımın bakım talimat kitapçıkları var. Hatta artık. çoğuna internetten erişebiliyoruz. Oradan inceliyorum genelde yani servisin araca göre bu bakımı öne çekebilmek durumu var.
Yıllık bakımını yetkilide ve düzenli yaptırdıktan sonra genede motorun başına kötü bir olay gelirse de yapacak pek bir şey yok. Bunlar çok uç ihtimaller giriyor artık. Renault Tce 1.3 1.2 lerde de devirdaim su kaçırması kronik farketmezsen hararet vs motor onda da sandıkla değişim oluyor. Benim kullandığım araçta cvt yağ değişiminde filtreyi değiştirmezsen soloneid valflerin hasar görmesine kadar şanzımana zarar veriyor. Soloneid cvt ye entegre halde sadece bu parçanın değişimi yok komple cvt değişiyor. Servisteki fiyatını 6500 dolar olarak biliyorum. Dışarıda 2500 dolar civarına bulunuyor.
Peugeot sorun açabilir diye almadık diyelim, bir çok markayı araştırsan neler neler çıkıyor. Düzgün bakım yapmazsan her araçta risk var. Bir çok motorda yağ soğutucusunun çeşitli nedenlerle tıkanması ve motor değişimine ilişkin sorunlar okuyorum. Hobi olarak motor ve şanzıman mekaniğini araştırıyorum bu arada mesleğim bu değil mechanic simülatörler vs...
Ben puretech alırdım gönül rahatlığı ile ancak sıfır olarak ikinci el bakım geçmişinde şüpheye düşeceğim özellikle eski serileri hiç mantıklı bulmuyorum. En azından motoru değişerek yeni versiyonu ile değişmiş bir tanesini tercih ederdim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Diger taraftan klasik bir japon araci mesela honda mesela corolla eskilerden mitsubishi vb yuzbinlerce km sadece yag filtre degisimi ile hayatını surduruyor.
Ben ciddi anlamiyorum cok mu bos vaktiniz var arabaya helede boyle gereksiz olmamasi gereken tamiratlara ayirabiliyorsunuz.
Alin bir japon gecin varsin, dizayni kotu olsun, varsin atmosferik olsun varsin yalitimsiz olsun.
Arabayi alip sikilana kadar kullaniyorsun senin sattiginda sikilana kadar kullaniyor oh mis
Mesela esinize c3 yerine hala bulabilirseniz suzuki swift glx premium alin. Esiniz kullansin cocuklariniz kullansin satmazsaniz torunlariniz da yagini suyunu degistirip kullanmaya devam eder.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Haziran 2024; 0:7:54 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
308 1.6 e-hdi Euro 5 (Adblue olmayan) versiyonu keyifle 97 bin kmdir kullanıyorum ama bu konudaki diğer markalar da dahil sorunları okudukça iyice sıkıldı içim. Kimisinde şanzıman, kiminde motor, kiminde bakım aralıkları.. Kısmet olursa 2 yıl sonra tam elektrikliye geçip kurtulacağım bu kronik şeyler ve rutin bakımlardan.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hararet sorunu var mı acaba c3 aircross kullanıcıları çok muzdarip
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Altına imzamı atarım. Hondadan sonra bindiğim araçlar resmen araba konusunda uzman yaptı beni. Hiç gerek yok Al hondanı toyotani bin. Biz fakir bir memleketiz diğer araçlar agır gelir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 bine yapan yer yok veya çok az hocam :) İşçilik dahil yetkilinin biri 2 ay önce 14-15 bin istiyordu (rutin yağ/filtre bakımı ile 18 bindi). Birisi de yine bu sene yaptırıp fiyatı 27 bin olarak yazmış, o abartıydı. Yani Şu an 15-20 bin arasına yapılıyor eli yüzü düzgün sertifikalı servislerde (TSE 12047 veya yetkili). Belki başından hep yetkiliye gidenler için ek indirim ile tutar daha da düşebilir, onu bilemiyorum.
Ayrıca yıllar geçtikçe ülke enflasyonunu dikkate aldığınızda bu tutar çok artacaktır.
Bu arada PSA triger için değişim aralığını 6 yıl, 100 bin km'ye çekti ama daha erken değiştirilmesi daha garanti tabi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 29 Haziran 2024; 13:4:39 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
10 senelik motor, bir sürü revizyon geçirdi. Milyonlarca satıldı. Hala satılıyor. Instagram da biri video attı diye 1-2 aydır her yerde aynı muhabbet.
Bakımları düzgün yerlerde yaptırın. Bu motorların özel yağları var onu kullanın. Her bulduğunuz 5w30'u doldurmayın motora.
Arada bir de kendiniz yağ kapağını kaldırıp trigerin durumunu gözle muayene edin. Bitti gitti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GATIRCAN -- 29 Haziran 2024; 23:7:57 > -
Risk almaya gerek var mı? Bu soruyu kendinize sorduğunuz zaman herşey çözülüyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sanırım 12k şu anda servis bakımlı araçlar için yetkilide, yüzde 20 indirim yapıyorlar. Yani 15 indirimsiz fiyat olarak doğru. O da 6 senede ise zaten normal fiyat artık ne kadar normal ise.
Sadece triger degisimi zor bir işlem değil,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir de hocam şöyle bir bilgi vereyim, sadece triger değişimi ile bitmiyor, motor arka kapağı çıkarılıyor, külbütör kolu çıkarılıyor, yağ karteri boşaltılıp içi tamamen temizleniyor (önceki triger kayışının yağlama sistemine verdiği potansiyel zarara ve partiküllere karşı), ve bu kapaklar yeni contalarla tekrar yeniden monte ediliyor ve yeniden yağ dolduruluyor. Yani işi kısa tutmak için ve garantici olmayan bazı ustalar şu söylediğim ek adımları atlıyor olabilirler, o da işçilik fiyatını düşürür tabi. Yılların PSA ustasından aldığım bilgi bu şekilde. Paylaşmak istedim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 29 Haziran 2024; 13:47:29 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam o trigerda sorun varsa yapılan iş. yağa ve kayışa bakılıyor, ufalama ve parçacık görülürse yapılıyor, km'den önce değişim yapılırsa trigerda dökülme yoksa o adımlar atlanıyor, zaten yağ pompası filtresi de değişir o durumda, 2019 güncellemesi sonrası doğru yağ kullanılırsa pek rastlanan bir durum değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 29 Haziran 2024; 14:28:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabada/Saatte japondan , beyaz eşyada güney koreden şaşmayacaksın 👍 . Daha yeni 8 yıllık Beko klima çöp oldu . 2011 Samsung buzdolabı takır takır çalışıyor.
2004 Lc prado yıllardır sadece fren merkezi değişti daha tek bir pas yok araçta… vb
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ocak 2021 de sıfır bayiden Citroen C3 Feel Paket Manuel benzin 83 BG BVM aracı almıştım ve 2 yıla yakın bindim. 2 yılda toplam 58 bin km yaptım ve bakım harici servise uğramadım. Özellikle ilk aracı olacaksa en uygun araç diyebilirim kategorisinde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogukanishere -- 29 Haziran 2024; 18:36:2 > -
Bugün Kayseri İnciroğlu'nda 40.000 km bakımında 2020 model Opel Corsa aracımın trigeri ücretsiz değişti, garantisi bitse de tüm bakımlar serviste yapıldığı için iyiniyet garantisi dahilinde
Diger taraftan klasik bir japon araci mesela honda mesela corolla eskilerden mitsubishi vb yuzbinlerce km sadece yag filtre degisimi ile hayatını surduruyor.
Ben ciddi anlamiyorum cok mu bos vaktiniz var arabaya helede boyle gereksiz olmamasi gereken tamiratlara ayirabiliyorsunuz. Alin bir japon gecin varsin, dizayni kotu olsun, varsin atmosferik olsun varsin yalitimsiz olsun. Arabayi alip sikilana kadar kullaniyorsun senin sattiginda sikilana kadar kullaniyor oh mis Mesela esinize c3 yerine hala bulabilirseniz suzuki swift glx premium alin. Esiniz kullansin cocuklariniz kullansin satmazsaniz torunlariniz da yagini suyunu degistirip kullanmaya devam eder. |
10 senelik motor, bir sürü revizyon geçirdi. Milyonlarca satıldı. Hala satılıyor. Instagram da biri video attı diye 1-2 aydır her yerde aynı muhabbet. Bakımları düzgün yerlerde yaptırın. Bu motorların özel yağları var onu kullanın. Her bulduğunuz 5w30'u doldurmayın motora. Arada bir de kendiniz yağ kapağını kaldırıp trigerin durumunu gözle muayene edin. Bitti gitti. |
308 puretechleri dibine kadar araştırdım.
Mesele şu triger kayışı motorun içinde yağ ile birlikte çalışıyor, bunu kullanan başka markalarda var. Ford transitler vs yani Peugeot a özgü bir sistem değil. Kayıştan kopan parçalar kanalları tıkıyor. Yağ soğutucusu çalışamaz hale geliyor. Motor hasarı tamir edilemeyecek ölçüde (tamir değişimden muhtemelen daha masraflıya mal oluyor) Buji kesmesi ise tüm downsize motorlarda olabilecek bir problem ömürleri atmosferikte 80k hatta değiştirmeyip 120k ya kadar götüren var. (iridyum) , turboda 15-30k km... Psa veya stellantis her neyse önlem aldığını söylüyor. Yazılımsal güncelleme yapıldığı ve parça değişimi olduğunu biliyoruz %100 yaşamayacağını kimse garanti edemez. Yaparsın bakımını sorun açmaz. Trigerin hiç bir araçta net bir değişim km si olmaz. Triger 80k da değişim der katalog 40 ve 60k da kontrol et duruma göre değiştir der mesela benim elimde kendi araçlarımın bakım talimat kitapçıkları var. Hatta artık. çoğuna internetten erişebiliyoruz. Oradan inceliyorum genelde yani servisin araca göre bu bakımı öne çekebilmek durumu var. Yıllık bakımını yetkilide ve düzenli yaptırdıktan sonra genede motorun başına kötü bir olay gelirse de yapacak pek bir şey yok. Bunlar çok uç ihtimaller giriyor artık. Renault Tce 1.3 1.2 lerde de devirdaim su kaçırması kronik farketmezsen hararet vs motor onda da sandıkla değişim oluyor. Benim kullandığım araçta cvt yağ değişiminde filtreyi değiştirmezsen soloneid valflerin hasar görmesine kadar şanzımana zarar veriyor. Soloneid cvt ye entegre halde sadece bu parçanın değişimi yok komple cvt değişiyor. Servisteki fiyatını 6500 dolar olarak biliyorum. Dışarıda 2500 dolar civarına bulunuyor. Peugeot sorun açabilir diye almadık diyelim, bir çok markayı araştırsan neler neler çıkıyor. Düzgün bakım yapmazsan her araçta risk var. Bir çok motorda yağ soğutucusunun çeşitli nedenlerle tıkanması ve motor değişimine ilişkin sorunlar okuyorum. Hobi olarak motor ve şanzıman mekaniğini araştırıyorum bu arada mesleğim bu değil mechanic simülatörler vs... Ben puretech alırdım gönül rahatlığı ile ancak sıfır olarak ikinci el bakım geçmişinde şüpheye düşeceğim özellikle eski serileri hiç mantıklı bulmuyorum. En azından motoru değişerek yeni versiyonu ile değişmiş bir tanesini tercih ederdim. |
Ocak 2021 de sıfır bayiden Citroen C3 Feel Paket Manuel benzin 83 BG BVM aracı almıştım ve 2 yıla yakın bindim. 2 yılda toplam 58 bin km yaptım ve bakım harici servise uğramadım. Özellikle ilk aracı olacaksa en uygun araç diyebilirim kategorisinde. |
Benzer içerikler
- debriyaja basmadan vites atmak
- araba mazot kaçırıyor ne olur
- hyundai i20 1.4 jump yorumları
- ppf kaplama ekspertiz
- dacia duster 1.0 tce kullanıcı yorumları
- yol tutuşu en iyi kış lastiği
- hyundai insert
- fiat ulysse 2024 fiyat
- yeni tesla
- 2024 opel grandland fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X