Şimdi Ara

Yeni Clio 4 0.9 TCe mi yoksa 1.5 dCi mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
23.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar, Clio IV almayı düşünüyoruz, sizden ricam bu iki seçenek arasından hangisi seçilmeli sizce ? (-)'leri ve (+)'ları nelerdir bu iki modelin ? (not: 2. el alacağız)

    Öncelikle facebookta,forumdonanım vb. sitelerde 0.9 TCe'den oldukça olumlu sözler duydum performansı hakkında, yani dürüst olmak gerekirse bende biraz şüphe duyuyordum 3 silindir araba ne gider, ne de yokuş çıkar diye fakat herkes memnun olduğunu söyledi.Youtube'de videolarını falan izledim bayağı güzel gibi bu motor seçeneği.Sanırım tek olumsuz yanı fabrika verilerinden uzak kalması yani 6,5 lt'nin altına indiğini söyleyen görmedim henüz internette.Dizel'e gelirsek eğer bana göre tek avantajı 200 Nm tork'u olması yani yokuşta falan iyi gider,ekonomi kısmına geldiğimizde ise dizelin pek bir esprisi olduğunu sanmıyorum şöyle ki dizelde benzin istasyonunda yakıttan kazandığın kârı, vergi öderken geri ödüyorsun, Mesela 2013 model bu iki arabanın yıllık vergisi ;

    2013 Dizel 1.5 motorun yıllık vergisi......: 945,00 TL
    2013 Benzinli 0.9 motorun yıllık vergisi..: 591,00 TL
    --
    __________________________________________________ _____
    Fark = 354,00 TL

    Peki bu iki aracın aynı benzin istasyonunda 20 Litre yani 100 TL'ye yakın yakıt aldığını düşünelim ve Benzinin litresini 5 TL , Mazotun litresini ise 4,50 TL olduğunu farzedelim.(Şuan ne kadar olduğunu bilmiyorum o yüzden). Hesapladığımızda ise ; 0.9 TCe sahibi 100 TL ödeme yapacak iken 1.5 dCi sahibi 90 TL ödeme yapacak.. Fark = 10 TL

    Şimdi tekrar en başa soruma dönersek , sizce hangi model alınmalı ?
    (Not: Öyle yılda 15.000-20.000 km yapan birisi değilim)







  • Şirket aracaım 1.5 dci 2018 clio, şahsi aracım 0.9 tce 2019 clio.

    dizel ortalamam 6.5
    benzin ortalamam 6.7-6.6

    dizel motoru ülkemize yıllarca güzel kakaladılar, çevreyi kirleten bir yakıt ayrıca traktör gibi ses çıkaran ve bakımları pahalı olan bir motor, gaz tepkileri de benzinliye göre çok geç.

    dizelin çekişi iyi mi, evet iyi, ama 0.9 tce de son derece iyi çekişe sahip, haftada 2-3 kez izmir-manisa arasında sabuncubeli yokuşlarına tırmanan biri olarak 0.9 motorda ne boğulma yaşadım ne de vites küçülttüm, aksine hızlanarak çıktım yokuşları.

    dizel motor artık kaldırılıyor, vergileri artacak, mazot pahalılaşacak.

    seçim sizde, aklınızı kullanın.
    quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    benzinli alıp lpg masrafına girecekseniz gidin dizel alın doya doya arabaya binin. ilk bakışta benzin ile mazot litre fiyatı arasında 50-60 kuruş fark olsada dizel araç daha az yakar.

    Alıntıları Göster
    Merhabalar aracı aldık, 0.9 TCe 90 Hp (Benzinli) olanını tercih ettik çünkü ;

    Canım Türkiyemde şöyle 3-5 yıl önümü göreyim demek neredeyse imkansızdır.
    Ülkemizde rafine edilen ham petrolden çıkan benzin iç piyasada kullanım fazlası olduğu için yaklaşık 1,50 TL'den yurtdışına ihraç ediliyor.
    Üretilen mazot ise iç tüketime yetmediğinden yaklaşık 1,90 TL'ye yurtdışından ithal ediliyor.
    Bu rakam bile dış ticaret açığımızı hatırı sayılır oranda arttırmaya yetiyor. LPG'ye gelince onun zaten çok büyük bir bölümü ithal ediliyor.
    Dizel cenneti yurdumda piyasa biraz daha olgunlaştıktan sonra önce Mazot fiyatı tıpkı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi üzerine binecek çevre vergileri ile
    benzin fiyatını geçecek, yine çevreci araç olmadığı için gerek ilk alımında gerekse yıllık vergilerinde kallavi ciddi artışlar yaşanacak, bu süreç bittiğinde ise
    dizel cenneti olan ülke, dizel cehennemine dönüşecektir. Benzinli araçlar bu furyadan kurtulabilecek mi? Hayır ancak dizele göre biraz daha az etkilenecek.

    Devlet için Para lazım para. Eee deniz de bitti.
    Her zaman ki gibi ilk adres vatandaşın cebi olacak devlet için. Öncelikle 20 yaşını geçen araçların vergileri katlanacak. Garibimin parası olsa eski arabaya biner mi?
    Bir şekilde bu araçlar oluşan sistem içerisinde sıfır araç alımında cazibeli hale getirilecek. Sonraki adım bu furyada peynir ekmek gibi banka kredisi ile
    yenilenen bu araçlarda yaygın olan 1.6 hacimli benzinli motorlar da lüks segmentine kaydırılarak vergi gelirlerinin katlanmasına devam edilecek.

    Eee peki gelecekte ne olacak ?
    Bence mümkün olduğu kadar Düşük hacimli, benzinli,az yakan, CO2 salınımı minimum araçlar bu furyadan en az etkilenecek.

    Sıfır araç alacaksanız 5 yıl sonrasını özetlemeye çalıştım. Karar sizin.
    Ayrıca sıfır veya 2.el önemli değil sonuçta Dizel araç daha pahalı Benzinliden ben bu farkı çok saçma buluyorum..
    Yani dizele o kadar fark verilmesine karşıyım günde bir bardak bedava süt içmek için evde inek beslemek gibi bişey..
    yılda 10-15 bin km yaptığınızda yakıta ödediğiniz para vergiye ödediğiniz parayı kat be kat çıkartır dizel araçta syrıca bakımları hiçte pahalı değil benzinliye göre 100 tl fazla verirsiniz o da mazot flitresi için diğer bakımları tamamen aynı para kaçtıldır dizel benzinli tüplü hepsini kullandım elimden sayısız araç geldi geçti 76 yılından bu yana ehliyet ve araç sahibiyim hepsini denedim gördüm ve bundan sonra zorda kalmazsam yine dizel alırım
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio 0.9 TCe mi 1.5 dCi mi: Kararında Sana Yardımcı Olacak Bir Kılavuz

    Renault'un popüler modeli Clio 4'ün iki farklı motor seçeneğiyle sunulduğu biliniyor: 0.9 litrelik TCe benzinli motor ve 1.5 litrelik dCi dizel motor. İki motor da kendine özgü avantajları ve dezavantajları ile geliyor. İşte kararını verirken göz önünde bulundurman gerekenler:

    Clio 0.9 TCe: Benzinli Motorun Artıları ve Eksileri

    • Daha Düşük Fiyatlı: 0.9 TCe motor, 1.5 dCi'a göre daha düşük bir fiyat etiketine sahiptir.
    • Daha Az Yakıt Tüketimi: Benzinli motor, şehir içi sürüşlerde dizel motora göre daha az yakıt tüketir.
    • Daha Yüksek Performans: TCe motor, daha yüksek beygir gücü ve tork üretir, bu da daha iyi bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Daha Az Bakım Maliyeti: Benzinli motorlar genellikle dizel motorlardan daha düşük bakım maliyetine sahiptir.

    Clio 1.5 dCi: Dizel Motorun Artıları ve Eksileri

    • Daha İyi Yakıt Tasarrufu: Dizel motor, 0.9 TCe'ye göre uzun yolculuklarda ve otoyolda daha iyi yakıt tasarrufu sağlar.
    • Daha Yüksek Tork: 1.5 dCi motor, daha yüksek tork üretir, bu da özellikle yokuş çıkarken veya ağır yük taşırken daha iyi bir performans sağlar.
    • Daha Uzun Ömür: Dizel motorlar genellikle benzinli motorlardan daha uzun bir kullanım ömrüne sahiptir.
    • Daha Yüksek Satış Değeri: Dizel motorlu araçlar genellikle benzinli motorlu muadillerine göre daha yüksek satış değerine sahiptir.

    Sonuç

    Clio 0.9 TCe mi yoksa 1.5 dCi mi seçeceğin, önceliklerine ve sürüş alışkanlıklarına bağlıdır. Şehir içi sürüşler için daha düşük fiyat, daha az yakıt tüketimi ve daha yüksek performans istiyorsan 0.9 TCe uygun bir seçenektir. Daha iyi yakıt tasarrufu, daha yüksek tork ve daha uzun ömür arıyorsan 1.5 dCi daha iyi bir seçim olacaktır. Renault'un Clio 4 tutulan modelidir ve en çok tutulan motoru 1.5 dCi dizel motordur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sonuçlar hep benzinli arac işaret etsede siz bence dizel alın. neden diye soracak olursanız ilerde keşke dememek için
  • 2013 900cc icon sahibiyim. Birde brc lpg taktırdı. 35lt lpg ile 400km yol yapıyorum. Turbo destekli bir motor olduğu için ne rampada nede kalabalık ve Klima açık iken beni hiç üzmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreamondata

    2013 900cc icon sahibiyim. Birde brc lpg taktırdı. 35lt lpg ile 400km yol yapıyorum. Turbo destekli bir motor olduğu için ne rampada nede kalabalık ve Klima açık iken beni hiç üzmedi.
    bu aracın 0.9 iconunu kullanıyorum.. kış mevsiminde şehir içi trafiği 6.5/7 lt arası yazın ise yine şehir içi trafiğinde 6/6.5 lt arası tüketiyor 100 kmde. tabi ki spor kullanım değil, nazik kullanımda. bence bir çok 1.6 motorlu dizel aracın bile yakalayamadığı değerleri bu benzinli araç yakalıyor. çok başarılı.

    gelelim hesap kitap olayına. clio 4 mozutlu modeli yakış olarak bir efsane gerçekten. 1 depo mazot ile 900 km şehir içi 1200 km şehir dışı gidiyor. benzinli ise 700 km şehir içi 900 km şehir dışı gidiyor.

    Yani siz yılda 10 bin km yi aşmayan biri iseniz dizel modeli için fazladan 7-8 bin tl fazla para vermenize gerek yok. bu farkı az yakarak kapatmanız için nerden baksanız 4-5 yıl aracı kullanmanız lazım.

    ama yılda 15-20 bini aşıyorsanız dizel seçeneği daha mantıklı olmaya başlayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nofrost

    bu aracın 0.9 iconunu kullanıyorum.. kış mevsiminde şehir içi trafiği 6.5/7 lt arası yazın ise yine şehir içi trafiğinde 6/6.5 lt arası tüketiyor 100 kmde. tabi ki spor kullanım değil, nazik kullanımda. bence bir çok 1.6 motorlu dizel aracın bile yakalayamadığı değerleri bu benzinli araç yakalıyor. çok başarılı.

    gelelim hesap kitap olayına. clio 4 mozutlu modeli yakış olarak bir efsane gerçekten. 1 depo mazot ile 900 km şehir içi 1200 km şehir dışı gidiyor. benzinli ise 700 km şehir içi 900 km şehir dışı gidiyor.

    Yani siz yılda 10 bin km yi aşmayan biri iseniz dizel modeli için fazladan 7-8 bin tl fazla para vermenize gerek yok. bu farkı az yakarak kapatmanız için nerden baksanız 4-5 yıl aracı kullanmanız lazım.

    ama yılda 15-20 bini aşıyorsanız dizel seçeneği daha mantıklı olmaya başlayacaktır.

    Alıntıları Göster
    benzinli alıp lpg masrafına girecekseniz gidin dizel alın doya doya arabaya binin. ilk bakışta benzin ile mazot litre fiyatı arasında 50-60 kuruş fark olsada dizel araç daha az yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    benzinli alıp lpg masrafına girecekseniz gidin dizel alın doya doya arabaya binin. ilk bakışta benzin ile mazot litre fiyatı arasında 50-60 kuruş fark olsada dizel araç daha az yakar.

    Alıntıları Göster
    Merhabalar aracı aldık, 0.9 TCe 90 Hp (Benzinli) olanını tercih ettik çünkü ;

    Canım Türkiyemde şöyle 3-5 yıl önümü göreyim demek neredeyse imkansızdır.
    Ülkemizde rafine edilen ham petrolden çıkan benzin iç piyasada kullanım fazlası olduğu için yaklaşık 1,50 TL'den yurtdışına ihraç ediliyor.
    Üretilen mazot ise iç tüketime yetmediğinden yaklaşık 1,90 TL'ye yurtdışından ithal ediliyor.
    Bu rakam bile dış ticaret açığımızı hatırı sayılır oranda arttırmaya yetiyor. LPG'ye gelince onun zaten çok büyük bir bölümü ithal ediliyor.
    Dizel cenneti yurdumda piyasa biraz daha olgunlaştıktan sonra önce Mazot fiyatı tıpkı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi üzerine binecek çevre vergileri ile
    benzin fiyatını geçecek, yine çevreci araç olmadığı için gerek ilk alımında gerekse yıllık vergilerinde kallavi ciddi artışlar yaşanacak, bu süreç bittiğinde ise
    dizel cenneti olan ülke, dizel cehennemine dönüşecektir. Benzinli araçlar bu furyadan kurtulabilecek mi? Hayır ancak dizele göre biraz daha az etkilenecek.

    Devlet için Para lazım para. Eee deniz de bitti.
    Her zaman ki gibi ilk adres vatandaşın cebi olacak devlet için. Öncelikle 20 yaşını geçen araçların vergileri katlanacak. Garibimin parası olsa eski arabaya biner mi?
    Bir şekilde bu araçlar oluşan sistem içerisinde sıfır araç alımında cazibeli hale getirilecek. Sonraki adım bu furyada peynir ekmek gibi banka kredisi ile
    yenilenen bu araçlarda yaygın olan 1.6 hacimli benzinli motorlar da lüks segmentine kaydırılarak vergi gelirlerinin katlanmasına devam edilecek.

    Eee peki gelecekte ne olacak ?
    Bence mümkün olduğu kadar Düşük hacimli, benzinli,az yakan, CO2 salınımı minimum araçlar bu furyadan en az etkilenecek.

    Sıfır araç alacaksanız 5 yıl sonrasını özetlemeye çalıştım. Karar sizin.
    Ayrıca sıfır veya 2.el önemli değil sonuçta Dizel araç daha pahalı Benzinliden ben bu farkı çok saçma buluyorum..
    Yani dizele o kadar fark verilmesine karşıyım günde bir bardak bedava süt içmek için evde inek beslemek gibi bişey..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Swezentje -- 8 Haziran 2015; 22:15:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Swezentje

    Merhabalar aracı aldık, 0.9 TCe 90 Hp (Benzinli) olanını tercih ettik çünkü ;

    Canım Türkiyemde şöyle 3-5 yıl önümü göreyim demek neredeyse imkansızdır.
    Ülkemizde rafine edilen ham petrolden çıkan benzin iç piyasada kullanım fazlası olduğu için yaklaşık 1,50 TL'den yurtdışına ihraç ediliyor.
    Üretilen mazot ise iç tüketime yetmediğinden yaklaşık 1,90 TL'ye yurtdışından ithal ediliyor.
    Bu rakam bile dış ticaret açığımızı hatırı sayılır oranda arttırmaya yetiyor. LPG'ye gelince onun zaten çok büyük bir bölümü ithal ediliyor.
    Dizel cenneti yurdumda piyasa biraz daha olgunlaştıktan sonra önce Mazot fiyatı tıpkı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi üzerine binecek çevre vergileri ile
    benzin fiyatını geçecek, yine çevreci araç olmadığı için gerek ilk alımında gerekse yıllık vergilerinde kallavi ciddi artışlar yaşanacak, bu süreç bittiğinde ise
    dizel cenneti olan ülke, dizel cehennemine dönüşecektir. Benzinli araçlar bu furyadan kurtulabilecek mi? Hayır ancak dizele göre biraz daha az etkilenecek.

    Devlet için Para lazım para. Eee deniz de bitti.
    Her zaman ki gibi ilk adres vatandaşın cebi olacak devlet için. Öncelikle 20 yaşını geçen araçların vergileri katlanacak. Garibimin parası olsa eski arabaya biner mi?
    Bir şekilde bu araçlar oluşan sistem içerisinde sıfır araç alımında cazibeli hale getirilecek. Sonraki adım bu furyada peynir ekmek gibi banka kredisi ile
    yenilenen bu araçlarda yaygın olan 1.6 hacimli benzinli motorlar da lüks segmentine kaydırılarak vergi gelirlerinin katlanmasına devam edilecek.

    Eee peki gelecekte ne olacak ?
    Bence mümkün olduğu kadar Düşük hacimli, benzinli,az yakan, CO2 salınımı minimum araçlar bu furyadan en az etkilenecek.

    Sıfır araç alacaksanız 5 yıl sonrasını özetlemeye çalıştım. Karar sizin.
    Ayrıca sıfır veya 2.el önemli değil sonuçta Dizel araç daha pahalı Benzinliden ben bu farkı çok saçma buluyorum..
    Yani dizele o kadar fark verilmesine karşıyım günde bir bardak bedava süt içmek için evde inek beslemek gibi bişey..

    Alıntıları Göster
    dizel clio aracımla bir depo doldurup (215 TL) şehir içinde 925 km yol yapıyorum her ay hemen hemen aynı yol ve yakıt kullanıyorum, siz benzinli aracınızla maalesef bu kadar yol yapamayacaksınız, üstelik 0,9 motorla ve tam yükte rampalarda bayılacak aracınız. bir ay önce Esk-İzmir arası gidiş dönüş bir kısmı şehir içi olmak şartıyla 197 TL yakıt yaktı aracım. hızım yer yer 160-170 ortalama ise genelde 120-140 arası hızla gidip geldim.




  • Aracınız hayırlı olsun, 0.9 clioyu 2013 ten beri kullanıyorum suan 30000km de klasik benzinli bir araçtan bariz bir şekilde az yakıyor (100 tl ye yaklaşık 300 km ) en keyifli yani kullanımı gaza yüklenince turbo sesi kulağa hoş geliyor :) vergisi zaten en düşük Sıfır araç vergisi, icon donanımı zaten insani tatmin ediyor, piyasa tutulan bir araç 2.eli peynir ekmek gibi sıkıntısız, özetle 0.9 turbo candır gerisi heyecan :)
  • Dizel. 0.9 cok yakiyor. Istanbul 8-9 litre arasinda. Anadoluda az trafikte durum belki degisir. Ayrica 0.9 rampada falan bayilmiyor. Eco kapaliysa 1.6 meganla perf. ayni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan_57 -- 30 Haziran 2015; 9:00:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan_57

    Dizel. 0.9 cok yakiyor. Istanbul 8-9 litre arasinda. Anadoluda az trafikte durum belki degisir. Ayrica 0.9 rampada falan bayilmiyor. Eco kapaliysa 1.6 meganla perf. ayni.
    ben dci test sürüşündeki cliodaki torku hissedince çok daha masraf etmek uğruna dizel aldım.eco modu falanda kullanmıyorum.eco kullanacaksam zaten gider benzinli alırdım bi çok alanda kar ederdim. performans çok önemli değilse hesap kitabı hesaba katmadan benzinli derim.

    @Swezentje: 5 yıl sonrası için dizel engörülerinize katılmıyorum.dizel fiyatı hiç bir zaman benzinle aynı olamaz.çünkü ülkedeki en önemli araçlar dizel kullanıyor.traktörler, otobüsler, kamyonlar. zaten ülkedeki dizel tüketimininde önemli bir kısmını bu araçlar yapıyor.sizin benim kullandığımız kişisel araçlar değil.dolayısıyla dizeldeki vergiler artmaz.benzindede vergiyi düşürmeyeceklerine böyle devam eder bana göre




  • Swezentje kullanıcısına yanıt
    iyi güzel 10 tl fark demişsinde benzinle dizel arasındaki yapacağın km yi de düşün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ne5555

    iyi güzel 10 tl fark demişsinde benzinle dizel arasındaki yapacağın km yi de düşün..


    Onu da düşündüm hocam,dizel araç daha uzun yol yaptırıyor buna kimsenin itirazı yok ancak yine hesapladığımızda dizel aracın 1 ay içerisinde 1 kez 100 liralık mazot alıp gittiği yolu benzinlinin 2 kere alsın.Şimdi bunu rakamlara dökelim ; Dizel araç 1 kez 20 litre mazot alıp ( 90 TL) ile gittiği yolu benzinli araç 2 kez 20 litre yakıt alıp 200 TL ile gidiyor. Fark 200 TL - 90 TL = 110 TL yani dizel kârlı fakat dedim ya dizel araç yakıt alırken elde ettiği kârı vergi öderken geri veriyor yani hiç bir esprisi yok çünkü daha az yakıt ile daha uzun yol götürerek ettirdiği 110 TL kârı 1.5 dizelin vergisinden düştüğümüzde sonuç şöyle ;

    2013 Dizel 1.5 motorun yıllık vergisi......: 945,00 TL - 110 TL Mazottan ettiği kâr ile = 835,00 TL
    2013 benzinli 0.9 motorun yıllık vergisi..: 591,00 TL + 110 TL Benzinden ettiği zarar ile = 701,00 TL
    --
    __________________________________________________ _____
    Fark = 354,00 TL iken dizel daha az yakıt ile daha uzun götürmesini de hesaba kattığımızda bu fark 134,00 TL'ye düşüyor..

    Dizelin daha kârlı çıkması için iki aracında motorunun aynı kategoride olması gerekiyor yani hem dizel hem benzinli motor 1,5 cc olsaydı işte o zaman dizelin hem daha az yakması hem daha uzun yol götürmesi hem de aynı vergi dilimine girmesinden dolayı dizel açık ara önde olurdu fakat kendisinden daha düşük hacimli bir motor karşısında pek bir avantajı kalmıyor dizelin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Swezentje -- 25 Ağustos 2015; 17:42:51 >




  • Dizel Araçlara cevre kirliliği Yüzünden ekstra vergi gelebilir !!
  • SMT u23r kullanıcısına yanıt
    yok gelmez.
  • Swezentje kullanıcısına yanıt
    insan arabaya biraz fazla para verdiğine acımıyor da benzinliğe gittiğinde verdiğin fazla paraya acıyor. :) Ayrıca şöyle düşün. Dizel arabayla 10 lt benzinle atıyorum 100 km yaparsın benzinliyle 75 km. dizelde 100 km yol için harcadığın 10 lt ye 40 tl verirsin benzinlide daha az yol gitmiş olmana rağmen 45 tl verirsin gibi düşün. Ayrıca dizel araca 5 bin tl fazla ödeyerek alıyorsan satarken de o kadar farkla satacaksın. Dizel araba her zaman kazandırır türkiyede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiredesire

    insan arabaya biraz fazla para verdiğine acımıyor da benzinliğe gittiğinde verdiğin fazla paraya acıyor. :) Ayrıca şöyle düşün. Dizel arabayla 10 lt benzinle atıyorum 100 km yaparsın benzinliyle 75 km. dizelde 100 km yol için harcadığın 10 lt ye 40 tl verirsin benzinlide daha az yol gitmiş olmana rağmen 45 tl verirsin gibi düşün. Ayrıca dizel araca 5 bin tl fazla ödeyerek alıyorsan satarken de o kadar farkla satacaksın. Dizel araba her zaman kazandırır türkiyede.

    Hocam senin bahsettiğin olayı zaten yukarda konuştuk ve 0.9cc'lik motora karşı kârlı olmuyor. :) sanırım yukarıda yazdıklarımızı okumamışsın..Yukarıda hesap kitap yaptık 0.9CC'lik benzinli motora karşı bir avantajı kalmıyor.
  • Swezentje kullanıcısına yanıt
    Valla benzinliğe gidipte benzin aldığında fazla para ödemek adamı üzer, en azından beni üzerdi. :) Enişteme 5-6 ay önce benzinli araba aldık. Almadan önce sadece hafta sonları kullanıcam ayık 200 km yapmam diyerek karar verdi ve arabaya alışınca heryere arabayla gitmeye başladı. şimdide benzine para yetiştiremiyoruz diye dövünüyor. Birde işin psikolojik tarafı var tabii ki. Dizel arabada pedala korkarak basmazsın. Ayrıca arabayı aldığım 2013 senesinde 0.9 Tce yi test ederken satış görevlisi arkadaş bana bunların daha çok titrediğini söyledi. Araçtan inerken kapıyı tamamen açtık ve araç rölantideyken kapı fena halde titriyordu. Bu modeller böyle biraz daha titrer diye söylemişti açıkçası bu beni rahatsız etti. Belki 2015 modellerde bunu düzeltmişlerdir bilemiyorum ama karar sizin para sizin :) Birde türkiyede 2.el olarak dizel araba daha rahat satılıyor. Dediğim gibi arabaya verilen paraya acınmıyor ama benzine/mazota verilen para insanın içine oturuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiredesire -- 26 Ağustos 2015; 12:30:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiredesire

    Valla benzinliğe gidipte benzin aldığında fazla para ödemek adamı üzer, en azından beni üzerdi. :) Enişteme 5-6 ay önce benzinli araba aldık. Almadan önce sadece hafta sonları kullanıcam ayık 200 km yapmam diyerek karar verdi ve arabaya alışınca heryere arabayla gitmeye başladı. şimdide benzine para yetiştiremiyoruz diye dövünüyor. Birde işin psikolojik tarafı var tabii ki. Dizel arabada pedala korkarak basmazsın. Ayrıca arabayı aldığım 2013 senesinde 0.9 Tce yi test ederken satış görevlisi arkadaş bana bunların daha çok titrediğini söyledi. Araçtan inerken kapıyı tamamen açtık ve araç rölantideyken kapı fena halde titriyordu. Bu modeller böyle biraz daha titrer diye söylemişti açıkçası bu beni rahatsız etti. Belki 2015 modellerde bunu düzeltmişlerdir bilemiyorum ama karar sizin para sizin :) Birde türkiyede 2.el olarak dizel araba daha rahat satılıyor. Dediğim gibi arabaya verilen paraya acınmıyor ama benzine/mazota verilen para insanın içine oturuyor.
    Valla kardeşim senin olayın psikolojik çünkü dizel kullananlar benzin istasyonunda kâr ettim diye sevinirken vergi ödemeye geldiğinde benzin istasyonunda ettiği kârı geri veriyor ayrıca dizel motorların arızası çok çok daha pahalı hadi arıza yapmasa bile yıllık bakımı geldiğin de yine benzinli araçlardan daha fazla ücret ödüyorsun..0.9CC Cliolar'da titreme yok benim aracım 2013 model ne bir titreme ne bir problem var gayet iyi durumda.Yakıt konusunda hiç korkarak basmıyorum pedala çünkü eco modu+start stop teknolojisi ile az yakıyor ben Eskişehirde ikamet ediyorum buradaki şehir içi trafikte 4.8 yakıyor.Şu söylediğin titreme konusunda ise İstanbul da ki Clio sürücüleri etkinlik yapıp buluşmalar düzenliyorlar oradaki sürücülere internetten sordum onlarında araçlarında herhangi bir sıkıntı titreme vs. yok ayrıca internetten videolarına bakın 0.9 motorun sesi harika !!

    Senin titreme yapıyor dediğin araç test aracıydı ve test araçlarının nasıl hor kullanıldığını bilmeyen yoktur oraya ferrari koy 3 günde arabanın canını çıkartır bizim millet.Bende şuan ki aracımı almadan önce dizel ile test sürüşü yaptım motorunun sesinden kafam şişti takur tukur sanki kaput altında inşaat var,dizel motorlar çok gürültülü çalışıyor radyo açıp sesi bastırmaya çalıştım..

    Yani uzun lafın kısası, hani sen dedin ya arabaya değilde benzine/mazota para vermek içime oturuyor diye heh işte bende de tam tersi durum geçerli aracı kullanmadığım da garajda yatarken vergi adı altında her sene fazla ücret ödemek benim içime oturuyor..Aracım arıza yapmasa bile yıllık bakımı geldiğinde sırf dizel araç diye fazla ücret almaları içime oturur.Tüm markaların Renault,Volkswagen,Ford,Audi,Bmw vs hiç farketmiyor tüm yetkili serviste çalışanlar ne zaman dizel araç gelse ellerini ovuşturup hafifçe sırıtıyorlar..
    Yukarıda uzun uzun konuştuk-tartıştık 1.5 CC Dizel motorun 0.9 CC Benzinli motora karşı pek bir esprisi kalmıyor.Ayrıca vergi sistemi değişecek diye haberler var yani avrupada ki gibi olacakmış, eğer olursa dizel araçlar kaç CC olduğuna bakılmaksızın yüksek vergiye tabii olacaklar yüksek emisyon değerlerinden ve çevreyi daha fazla kirletmesinden dolayı ancak 0.9'CC benzinli motor hem şuan hem gelecekte en alt vergi diliminde kalıyor dolayısıyla kafa rahat..

    Sırf benzin istasyonunda az para ödeyeyim diye arabayı satın alırken dizel diye fazladan para ödüyorsun(hadi arabayı satarken o parayı çıkardın diyelim) arabayı kullanırken arıza verse benzinliye göre çok daha fazla para alıyorlar, hem yetkili servisler hemde saniyedeki ustalar..Hadi arabayı satana kadar arıza yapmadı diyelim özenle kullandığını varsayalım,yıllık bakımı geldiğinde yine dizel diye daha fazla para alıyorlar araç bakım-onarımından.Zaten 0.9 Benzinli Clio'ya göre bir üst vergi diliminden vergi veriyorsun, eee nerde kaldı 1.5 dizelin avantajı ? Bu tıpkı şuna benziyor ; Evde bir bardak bedava süt içmek için,salonda inek beslemeye benziyor..

    Şehir dışı ;
    snopy921youtube
    Renault Clio 4 0.9 Tce Icon 100 KM'de 3.1 litre tüketim
    https://www.youtube.com/watch?v=xY6LhBPN5eg


    Şehir içi ;
    Murat Demircanyoutube
    Clio 4 0.9 tce yakıt tüketimi
    https://www.youtube.com/watch?v=pw8NLuTw4HE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Swezentje -- 1 Nisan 2016; 18:06:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engin_er_26

    dizel clio aracımla bir depo doldurup (215 TL) şehir içinde 925 km yol yapıyorum her ay hemen hemen aynı yol ve yakıt kullanıyorum, siz benzinli aracınızla maalesef bu kadar yol yapamayacaksınız, üstelik 0,9 motorla ve tam yükte rampalarda bayılacak aracınız. bir ay önce Esk-İzmir arası gidiş dönüş bir kısmı şehir içi olmak şartıyla 197 TL yakıt yaktı aracım. hızım yer yer 160-170 ortalama ise genelde 120-140 arası hızla gidip geldim.

    kardeş 0.9 tce kullandın mı hiç? bu kadar yaktığını yokuş çıkarken baydığını kendin tecrübe ettin mi? ben 1 aydır kullanıyorum şehir içi sakin kullanım şu anda 6,8 lt gösteriyor. evim dik bir rampada hergün o yokuşu çıkıyorum yokuşta bile düz yol gibi ivmeleniyor bu meret... lütfen ön yargılı olmayalım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiredesire

    Valla benzinliğe gidipte benzin aldığında fazla para ödemek adamı üzer, en azından beni üzerdi. :) Enişteme 5-6 ay önce benzinli araba aldık. Almadan önce sadece hafta sonları kullanıcam ayık 200 km yapmam diyerek karar verdi ve arabaya alışınca heryere arabayla gitmeye başladı. şimdide benzine para yetiştiremiyoruz diye dövünüyor. Birde işin psikolojik tarafı var tabii ki. Dizel arabada pedala korkarak basmazsın. Ayrıca arabayı aldığım 2013 senesinde 0.9 Tce yi test ederken satış görevlisi arkadaş bana bunların daha çok titrediğini söyledi. Araçtan inerken kapıyı tamamen açtık ve araç rölantideyken kapı fena halde titriyordu. Bu modeller böyle biraz daha titrer diye söylemişti açıkçası bu beni rahatsız etti. Belki 2015 modellerde bunu düzeltmişlerdir bilemiyorum ama karar sizin para sizin :) Birde türkiyede 2.el olarak dizel araba daha rahat satılıyor. Dediğim gibi arabaya verilen paraya acınmıyor ama benzine/mazota verilen para insanın içine oturuyor.

    3 silindirli olduğu için titremesi normal kardeşim aynı şey 3 silindirli dizel 1.2 tdi 75 hp motorda da mevcut...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.