Şimdi Ara

1.3 Linea performansı bu mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
14.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar,

    1.3 multijet aracımı nasıl kullanacağımı şaşırmış durumdayım.10.000 km yi geçtim hala bu motoru anlayabilmiş değilim.Aracı genelde 2500-3000 devirde kullanıyorum.Fakat bir ışıkta durduğum zaman arkadaki araçların korna seslerinden ve selektörlerinden gına geldi.2500-3000 devirde araç gitmiyor.Arkadan sürekli selektör.Veya en ufak bir yokuşta hemen devirden düşüyor.Bu anlattığım durumlarda hızlanmak için gaza asılman gerek bu sefer de mazotu resmen içiyor dizel aracın ekonomik tarafı kalmıyor.Geçenlerde accent era ya bindim tamam linea kadar süspansiyonları iyi olmayabilir benimkinin yanında resmen uçak!!! Şu kimsenin beğenmediği symbol'ün performansı bile çok iyi 1.3 ün yanında.
    Bence dizel araç şu şekilde olmalı: Düşük devirlerde yüksek tork sağlayan, aynı zamanda torku hissettirirken yakıtı da az yakan bir arabadır.Linea bu tanımın yanında bile geçmiyor bence.







  • araçta bir sorun olmasın, fabrikasyon olarak..
  • Onceki aracim 1.3 grande punto 75 bg idi. malesef bu motor ekonomik olsun diye tasarlanmış bir motor çok fazla beklentiye girmemek gerek. bende punto varken arkadaşın accentine bindiğimde suspansiyonlarin puntodan iyi olduğu kanısına varmıştım.
  • turbo-intercooler elemanlarını kontrol etmenizi tavsiye ederim. 1. vitesi zayıftır yalnız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    araçta bir sorun olmasın, fabrikasyon olarak..

    +1
    Tamam sonuçta 1.3 motor.. Eti ne budu ne? Ama o kadar da kötü olamaz.. 6 ay kadar Multijet Albea kullandım fena değildi.
    Başka bir araçla karşılaştırın, hiç olmadı bayiye gidip çaktırmadan yeni araç alacakmış gibi test aracını kullanın. Olmadı servise bir uğrayın, sonuçta kul yapısı..
  • tam linea almaya karar vermişken bu başlığı görmem pek hoş olmadı. fakat bahsedilen araba 1.3 90 hp motora sahip. ışıkta kalkarken sellektör filan yaptıracak kadar da kötü değildir. mutlaka bir sıkıntısı olduğunu düşünüyorum.
    ayrıca sadece 1.vitesin hantal olduğunu duymuştum. 1750 devirde 200 tork üreten bir arac yokuşta sıkıntı yaratmaz diye düşünüyorum

    ben aslında 1.6 105 hp düşünüyordum, ama otomatik vites yokmuş bu versiyonlarda mecburen 1.3 almak zorunda kalıyorum.

    kısmet olursa cumartesi deneme sürüşü yapacağım. dediğiniz kadar hantalmı bir bakayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mur@t_fb -- 6 Ekim 2011; 13:09:26 >
  • 90 hp'lik Linea hiç de öyle korna selektör yiyecek kadar kötü değil.
    Tamam Era kadar olamaz ama 65'lik Symbol kadar da gitmiyorsa aracınızda sorun vardır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.3 multijet iyi bir motor bildiğim kadarıylar. 1.3 multijet punto mesela çılgın gibi yokuş tırmanıyordu (benim 1.6 atmosferiğe kıyasla), hızlanması falan baya iyiydi. Sizin aracınızda bir sorun olmasın. Bi de 2.500-3000 devir benim atmosferik benzinli aracı kullandığım devir hatta daha bile düşüğünde kullanırım. O devir o motor için ciddi bir devir. Sürekli yüksek devir olduğu için turboyu sıkıştırıyor olmayasınız? Yani normal düz yolda 2. vitese attığınızda 1500 devire düşmesi lazım, 1800 devirde turbo kendini hissettirmeye başlaması lazım (zaten 3000 devire doğru turbo bitiyor.) 1800-2300 devir arası torku hissedersiniz sonra tekrar vites.

    Aynı motorlu corsa 1.3cdti'a sahip arkadaş da 1. viteste turbonun hiç devreye girmediğini söylüyor ki 0dan 80bin km'ye kadar sadece kendi kullandı. Ya ilk viteste turbo hakkaten devreye girmiyor ya da çok etkisiz.
  • 1.3 Multijet'lerin alt devirleri rezalet ama 2500 devirde falan iyi çekmesi lazım
  • 1.3 linea kullanan şirket çalışanlarıyla takılsan sorunun hallolur.
  • Bildiğiniz ya da araştırıp güvenebileceğiniz bir yere chip tuning yaptırın derim.

    Eğer araç da sağlıksız bir durum yoksa, demek ki performans olarak sizi tatmin etmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    selamlar,

    .Veya en ufak bir yokuşta hemen devirden düşüyor.Bu anlattığım durumlarda hızlanmak için gaza asılman gerek .....

    Bence aracınızda sorun var. kullandım ben 1.3 Linea, yokuşlarda gayet iyi gidiyor.
  • 2500-3000 devirde gitmiyor dediğinize göre aracınızı servise gösterin derim,o motor dediğiniz kadar hantal değildir,1. viteste biraz bocalamanız doğaldır ama ondan sonra yürür araç...
  • Öncelikle aracınızı kontrol ettirin.Sorun yok denirse bir de dinamometreye(dyno) çıkın;daha da istediğiniz duruma gelmezse 1.3'ü kabullenip çipleyin.
  • Araç henüz 12.000 km de ve 10.000 bakımdan da yeni çıktı.Yani bir sorun olması imkansız.Kısacası bu araç benim kullandığım dizel araçlar içerisinde(megane, fluence,era,symbol-85bg) en kötü performans ve yakıt oranına sahip araç.

    Bu arada yeni 1.3 alacaklara tek ve tavsiyem fiat alacaksanız 1.6 alın veya başka bir markaya yönelin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eraydeniz -- 6 Ekim 2011; 14:20:38 >
  • ben de kia rio var 1,5crdi
    geçenlerde 1.3 dizel albeaya bindim. o ne ya araba resmen gitmiyor.
    oturma pozisyonu dersen eşeğe binmiş gibi hissediyorsun.
    sana hak veriyorum bu yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    Arkadaşlar araç henüz 12.000 km de ve 10.000 bakımdan da yeni çıktı.Yani bir sorun olması imkansız.Kısacası bu araç benim kullandığım dizel araçlar içerisinde en kötü performans ve yakıt oranına sahip araç.

    sat bravo al o zaman ,sen zaten teşhisi koymuşsun yorumları dinlemiyorsun bile,10 bin bakımında adamlar aracını alıp dinamoyamı çıkartıyorlar,yoksa yağını suyunu koyup filtrelerimi değiştiriyorlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi millercoholic -- 6 Ekim 2011; 14:10:24 >
  • 1. viteste araç baya hantal ama ondan sonra turbo ile birlikte çekişle ilgili sorun olmuyor. Turbo hortumunda problem olabilir. 2bin devirden sonra araç gayet iyi hızlanıyor.

    Dizel araç kullanmaya alışık değilseniz benzinli gibi parmak ucuyla gaza basmak bazen yeterli gelmeyebiliyor.

    Son olarak istanbulda kırmızı ışıklardan kalkarken ben de benzer dürtmelere maruz kalıyorum. İnsanların tahammulü yok. Altlarında sanki Ferrari var.
    Hemen selektör yapmaya başlıyorlar. 2. vitese atınca zaten sorun ortadan kalkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    1. viteste araç baya hantal ama ondan sonra turbo ile birlikte çekişle ilgili sorun olmuyor. Turbo hortumunda problem olabilir. 2bin devirden sonra araç gayet iyi hızlanıyor.

    Dizel araç kullanmaya alışık değilseniz benzinli gibi parmak ucuyla gaza basmak bazen yeterli gelmeyebiliyor.

    Son olarak istanbulda kırmızı ışıklardan kalkarken ben de benzer dürtmelere maruz kalıyorum. İnsanların tahammulü yok. Altlarında sanki Ferrari var.
    Hemen selektör yapmaya başlıyorlar. 2. vitese atınca zaten sorun ortadan kalkıyor.

    arkadaşa izah edemiyoruzki bunu. arac 12 binde ve 10 bin bakımı yapıldı diye cevap veriyor. aracında mutlaka bir sıkıntı var, yoksa dediğiniz gibi 2.vitese attığında hızlanması gerekir
  • Fiat'ın işçiliğini beğenmiyorum ama 1.3 Multijet motoru gerçekten mükemmel. Arkadaşımın 2007 Model 130.000 km'deki Doblosu 3. viteste dik yokuşu çok rahat çıkabiliyor. Sizin motorda ya bi sorun var yada aracı devrinde kullanamıyorsunuz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.