Şimdi Ara

1.3 Linea performansı bu mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
0
Favori
15.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bizim şirkete 2012 Linea ve Doblo aldık. Linea bir parça daha iyi ama Doblo felaket. 1455 kg ağırlık için 1.3 multijet motor kullanan Fiat'ın... Bakmış, olmuyor. 1.6 diesel seçeneklisini de çıkartmış. Albea'yı uçuran motor Linea'da vasat. Doblo'da kötü.

    Bunu tecrübe ettim şirketin arabalarında. Ayrıca Linea'ya Start/Stop koymayıp Doblo'ya koyan Fiat zihniyetini de kınıyorum.

    Yeni makyajlı kasa gelecek 2012'de sanırım onda start&stop olur. Bekleyip göreceğiz.




  • Neyse arabayı da satamıcaz böyle yazmaya devam edersek :)
    Siz bana bakmayın uçak gibi araba hocam.Ben kullanamadım herhalde.Performans+ekonomi+kalite=Linea=10 numara araba :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    bence araçta problem falan yok , linea nın çekişinin kötü olduğu konusuna kesinlikle katılıyorum , sadece çekişi değil iç mekan konusunda da başarısız kalitesiz bir araç , ayrıca aynı motoru kullanan opel astra sedanda da aynı problem var denilebilir , 1.viteste gidişleri iyi değil düzgün hızlanamıyor araçlar , o kasaya 1.3 motor yetmiyor , ben olsam lineayı satıp 1.5 crdi 110hp accent alıp gaza basardım

    1.5 crd 110 hp ile 1.3 multijet 90hp yi kıyaslıyorsun. aynı aracın 1.6 105hp olan versiyonunu neden kıyaslamıyorsunuz merak ettim doğrusu

    çünkü 1.5 crdi accent era 21bin tl ye bulunabilirken , active donanımlı 1.6 multijet linea 28bin tl den başlıyor da ondan , arada büyük fiyat farkı var donanımlar çok yakın olmasına rağmen..

    1.5 crdi era nın fiyat olarak karşılığı = 1.3 multijet linea oluyor (araçların kmleri ve donanımları da hesaba katılıyor)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    Neyse arabayı da satamıcaz böyle yazmaya devam edersek :)
    Siz bana bakmayın uçak gibi araba hocam.Ben kullanamadım herhalde.Performans+ekonomi+kalite=Linea=10 numara araba :)

    Linea fiyat performans aracı. Era gibi diyebiliriz. Saydıklarınızın hepsi beraber olsaydı bu paraya olmazdı. Ama bence test sürüşü yapmayı ciddi ciddi düşünün.
  • 2 tane linea kullandım ve birinide babam almıştı sene başında .Onunki 11000km de kardeşimin şirket için alınan aracı da 15 de ve iksininde çekişi birbirine paralel .Trafikte ne kimseye ket ediyor ne de accent gibi top mermisi misali hızlanıyor.

    Kardeşimde tüketim 5,8 babamda ise 5,7 .Ben kullanınca 5 civarına rahat indirebiliyorum.Gaz pedalı ayak ucu ile bile kullanılabiliyor.Vites oranları kısa gücü çok homojen değil ancak yeterli çekişi özellikle şehir içinde veriyor.Renault motoru gibi neredeyse 1000 devirden itibaren istekle atılmasada özellikle parça fiyatları ile motor süspansiyonun kısa darbeleri emmesiyle linea yürüttüğü fiyat politikasıylada fiat kocaman bir aferini hak ediyor.

    Bu kadar olumsuz görüşün olduğu ve iki araçtada aynı performansı gördüğüm için senin aracında başka bir olumsuzluk aramak daha mantıklı geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_memur

    Hocam ben Mart ayında aldım 1.3 active plus, ben sorunu şöyle çözdüm. aracı kaldırınca hemen ikinci vitese atıyorum(şehirler arası otobüs şöförlerinin yaptığı gibi) , 1.viteste deviri hiç arttırma eğer boş yere 1.viteste ilerlemeye çalışırsan araç hızlanmıyacağı için arkandaki araçlar sana yaklaşacak selektör atacaklardır. Araç kalkınca elini vites topuzundan çekmeden ikiye al aracı o zaman araç alıp gidiyor zati ve diğerleri biri bitirip ikiye atana kadar sen 3 e geçersin ve aynadan onlara bakarsın. Yol aşağı eğimli bir yol ise vitesleri 2000 devirde değiştirin, düz yolda 2300-2500 gibi değiştirin, yukarı eğimli ise artık duruma göre 3000 devirleri bulun. Mersinde her gün sabah ve akşam mesai başlangıç ve çıkışlarında şehir merkezi trafiğindeyim yaklaşık 20 tane ışık geçiyorum ki %90 nında duruyorum araç 5.7 litrelerde ortalama veriye sahip yani yaklaşık olarak bir depo ile 750-780 km yol yapıyor.


    kesinlikle katılıyorum hatta aynısını benzinli araçta da yapabilirsiniz yakıt ekonomisi sağlıyor.

    1. viteste 3000 devire çıkıp 20 km hız yapacağıma 2250 devirde (15 km de) 2 ye atıp 3000 devire gelince 45 km yaparım.

    zaten 1. viteste hareket ettikten sonra basmaya gerek yok anca bayır vs olur o zaman biraz daha hızlanılıp atılır

    --

    1.3 multijet araçlar kalkışlarda kötü olsada +100 km hızda kapışırken terleten araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 6 Ekim 2011; 17:14:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    selamlar,

    1.3 multijet aracımı nasıl kullanacağımı şaşırmış durumdayım.10.000 km yi geçtim hala bu motoru anlayabilmiş değilim.Aracı genelde 2500-3000 devirde kullanıyorum.Fakat bir ışıkta durduğum zaman arkadaki araçların korna seslerinden ve selektörlerinden gına geldi.2500-3000 devirde araç gitmiyor.Arkadan sürekli selektör.Veya en ufak bir yokuşta hemen devirden düşüyor.Bu anlattığım durumlarda hızlanmak için gaza asılman gerek bu sefer de mazotu resmen içiyor dizel aracın ekonomik tarafı kalmıyor.Geçenlerde accent era ya bindim tamam linea kadar süspansiyonları iyi olmayabilir benimkinin yanında resmen uçak!!! Şu kimsenin beğenmediği symbol'ün performansı bile çok iyi 1.3 ün yanında.
    Bence dizel araç şu şekilde olmalı: Düşük devirlerde yüksek tork sağlayan, aynı zamanda torku hissettirirken yakıtı da az yakan bir arabadır.Linea bu tanımın yanında bile geçmiyor bence.

    Araç 2500 devirden itibaren maksimum torkunu yitirmeye başlar ! O devirde vites yükseltin yada gidin bir atmosferik araç alın




  • 1.3 Multijet araç kullandım. Alt devirlerde yığılma oluyor ama 2500-3000 devirlerde çok seri bir hızlanması var. Aracınızda problem olabilir? ya da siz 1.3 ten ne bekliyorsunuz
  • Lütfen araçta problem olabilir mi diye artık mesaj yazmayın.
    Araçta problem olmadığına eminim.Kendi aracımdan farklı linea da kullandım.
    1250 cm3 motor bu kasa için yeterli de-ğil=2+2=4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eraydeniz -- 6 Ekim 2011; 17:32:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    Lütfen araçta problem olabilir mi diye artık mesaj yazmayın.
    Araçta problem olmadığına eminim.Arkadaşımda da var onun aracını da kullandım.
    1250 cm3 motor bu kasa için yeterli de-ğil=2+2=4

    mesajı belki görmemişsinizdir okuyun derim. vites aralıklarını iyi seçip araçtan keyif alabilirsiniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_memur

    Hocam ben Mart ayında aldım 1.3 active plus, ben sorunu şöyle çözdüm. aracı kaldırınca hemen ikinci vitese atıyorum(şehirler arası otobüs şöförlerinin yaptığı gibi) , 1.viteste deviri hiç arttırma eğer boş yere 1.viteste ilerlemeye çalışırsan araç hızlanmıyacağı için arkandaki araçlar sana yaklaşacak selektör atacaklardır. Araç kalkınca elini vites topuzundan çekmeden ikiye al aracı o zaman araç alıp gidiyor zati ve diğerleri biri bitirip ikiye atana kadar sen 3 e geçersin ve aynadan onlara bakarsın. Yol aşağı eğimli bir yol ise vitesleri 2000 devirde değiştirin, düz yolda 2300-2500 gibi değiştirin, yukarı eğimli ise artık duruma göre 3000 devirleri bulun. Mersinde her gün sabah ve akşam mesai başlangıç ve çıkışlarında şehir merkezi trafiğindeyim yaklaşık 20 tane ışık geçiyorum ki %90 nında duruyorum araç 5.7 litrelerde ortalama veriye sahip yani yaklaşık olarak bir depo ile 750-780 km yol yapıyor.


    kesinlikle katılıyorum hatta aynısını benzinli araçta da yapabilirsiniz yakıt ekonomisi sağlıyor.

    1. viteste 3000 devire çıkıp 20 km hız yapacağıma 2250 devirde (15 km de) 2 ye atıp 3000 devire gelince 45 km yaparım.

    zaten 1. viteste hareket ettikten sonra basmaya gerek yok anca bayır vs olur o zaman biraz daha hızlanılıp atılır

    --

    1.3 multijet araçlar kalkışlarda kötü olsada +100 km hızda kapışırken terleten araçlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    araçta bir sorun olmasın, fabrikasyon olarak..

    +1
    Tamam sonuçta 1.3 motor.. Eti ne budu ne? Ama o kadar da kötü olamaz.. 6 ay kadar Multijet Albea kullandım fena değildi.
    Başka bir araçla karşılaştırın, hiç olmadı bayiye gidip çaktırmadan yeni araç alacakmış gibi test aracını kullanın. Olmadı servise bir uğrayın, sonuçta kul yapısı..

    bencede bir linea 1.3 ü test edin sonra garanti kapsamında servise başvurun..ne bilim belki turbo arızası vs vardır..
  • Aynı motoru kullanan Astra var bende. Tamam 2000 devire kadar araba resmen Ceset ama 2000 devirden sonra hızlanması falan gayet yeterli.
  • konu sahibine katılıyorum. 1.3 cdti veya multijet motorun güç dağılımı çok dengesiz. 6 vites oluncada iyice saçmalıyor. 2000 devir altında çok düşük devirde kalıyor, 2500 devir üzeride yüksek kalıyor araç sadece 2000-2500 arası ani bir güç üretiyor. bu özellik ş.içinde aracı kullanmaktan usandırıyor, zevk aldırmıyor. yoksa araç gidiyor ama durum bu. benim tespitim bu.

    1.3 dizel 95 hp den sonra 1.4 100 hp benzinli araç kullanın. benzinli uçuyor gibi geliyor. yılalrdır nedne dizel motorlar düşük hacimli üretilmiyordu sanılıyor acaba. dizelin ilk hareket kabiliyeti zayıf, ş.içindede gerekli olan ilk gaz tepkisi. keşke vergi sistemimiz bu şekilde olmaasada .20 cc den aşağı dizel motora binilmese.

    ama şu durumda 1.6 dan aşağısı yalan...
  • Patronum da Linea benzinliyi kullanıyor 1 yıldır. O da hiç memnun değil, özellikle hızlanmasını hiç beğenmemiş. Ben dizel linea almayı düşünürken "Aman ha, ben aldım pişmanım" demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    1.3 linea 1200kg civarı araç...benzer verilere sahip 1.5 dci 85 bg symbol ise 200 kg kadar daha hafif bir araç keza accent de linea dan hafif araç aynı motoru kullansalar bile...şimdi bu araçları linea ile kıyaslarsak hata yapmış oluruz baştan...bir de yokuşta devirden düşme olayı yaşanıyorsa 200nm torklu bir araç için kabul edilemez bir durum diye düşünüyorum...68 bg 1280 kg logan mcv bile yokuşta ,yolda yüklü iken bayılmıyor ise başka dizel araç bayılmaz herhalde...söylenenlere kulak asmakta fayda var bence burada kimse fiat servisine ortak değil ki garantili araç...






    1.5 Era CRDI 1205 kg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Patronum da Linea benzinliyi kullanıyor 1 yıldır. O da hiç memnun değil, özellikle hızlanmasını hiç beğenmemiş. Ben dizel linea almayı düşünürken "Aman ha, ben aldım pişmanım" demişti.

    1.4 tjet i diyorsanız, onun hızlanmasını beğenmiyorsa pek anlamıyor herhalde arabadan, gidip ferrari falan alsın o zaman
  • Dizel araçlarda 1. vites daima kalkış vitesidir motor devirlenip 2000 rpm + üzerine çıkıldığında hemen vites değiştirilir. Dizel araçta motor sana değil sen motora sahip olamalısındır, hiç bir zaman deviri düşürmemelisin belki şaka gelir "ara gaz" yapmayı da bilemelisin. Ayrıca multijet motorundan fazla bir performans beklenmemeli ekonomi aracı olmasa neden şirketler personellerin altına verip türkiyenin öbür uçlarına gönderiyor. Saygılar
  • arkadaşlar bende 1.3 otomatik vites almayı duşunuyordum bu yorumları okuduktan sonra biraz çekimser kaldım. lineanın otomatik vitesleri nasıldır sorun yaşan varmı acaba.
  • Chip tuning yaptırın aracınıza, başka türlü 5 para etmeyecektir...

    Aynı durumda ben de kaldım, ya chipleticektim ya da satıp kurtulacaktım.. Chip yaptırdım şimdi işimi görecek hale geldi ancak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Patronum da Linea benzinliyi kullanıyor 1 yıldır. O da hiç memnun değil, özellikle hızlanmasını hiç beğenmemiş. Ben dizel linea almayı düşünürken "Aman ha, ben aldım pişmanım" demişti.

    1.4 tjet i diyorsanız, onun hızlanmasını beğenmiyorsa pek anlamıyor herhalde arabadan, gidip ferrari falan alsın o zaman

    Patronum 66 yaşında ve pek hız meraklısı değil




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.