Şimdi Ara

El freni ayarı sorunu (kampanali)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
5.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar balata değişimi sonrası el freni en sonda tutuyordu,alışsın ayarlarız deyip yolladı tamirci.Bugun ayar yaptırdım ilk deneme sürüşünde araba sanki kasintili gibi gidiyordu.El frenini çekince hemen kitliyodu tekerleri.Biraz kullandım kasinti devam ediyodu.Simdi kasinti yok ama el freni yine eskisi gibi en sonlarda kilitliyo.Tamirci sıkı ayar yapıp balatalari yaktirdi mi diyorum koku vardı cunku.Balatalari da tavsiyesiyle çaktırma yaptırdım ona ayrı pişmanım zaten sesinden dolayi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    El Freni Ayarı Sorunu (Kampanalı)

    El frenleri, araç park halindeyken hareket etmesini önlemek için kullanılan önemli bir güvenlik özelliğidir. Ancak zamanla veya düzgün bakım yapılmadığında el freni ayarı bozulabilir ve çeşitli sorunlara neden olabilir.

    El Freni Yukarıda Tutuyor

    Eğer el freniniz yukarıda tutuyorsa, bu fren balatalarının çok sıkı ayarlanmış olduğu anlamına gelebilir. Bu durum, sürüş sırasında frenlerin sürtünmesine ve aşırı ısınmasına neden olabilir. Uzun süreli sürtünme, fren balatalarının ve disklerin hasar görmesine yol açarak fren performansını olumsuz etkiler.

    El Freni Gevşemesi

    El freniniz gevşekse, araç park halindeyken hareket edebilir. Bu oldukça tehlikeli bir durumdur, çünkü araç kontrolünüzden çıkabilir. El freni gevşemesi, fren balatalarının aşınmış olması veya fren ayarının yanlış yapılmış olması gibi nedenlerden kaynaklanabilir.

    El Freni Çok Yukarıda Tutuyor

    El freniniz çok yukarıda tutuyorsa, bu fren balatalarının aşırı ayarlanmış olduğu anlamına gelir. Bu durum, frenlerin sürekli olarak hafifçe sıkılı kalmasına neden olarak fren balatalarının ve disklerin hızlı bir şekilde aşınmasına neden olabilir.

    El Freni Ayarı Neden Bozulur?

    El freni ayarı, çeşitli nedenlerle bozulabilir. Bunlar arasında şunlar yer alır:

    • Fren balatalarının aşınması
    • Fren ayarının yanlış yapılması
    • Fren kablolarının aşınması veya hasar görmesi
    • Fren sistemi bileşenlerinin paslanması veya yağlanması

    El Freni Tutmuyor

    El freniniz tutmuyorsa, bu fren balatalarının tamamen aşınmış olması veya fren ayarının bozuk olması gibi ciddi bir sorunun işareti olabilir. Bu durumda aracınızı derhal bir servise götürmeniz gerekir.

    Yokuşta El Freni Tutmuyor

    Yokuşta el freniniz tutmuyorsa, bu fren balatalarının aşınmış veya fren ayarının yanlış yapılmış olması gibi bir soruna işaret edebilir. Yokuşta el freninin tutmaması son derece tehlikelidir, bu nedenle bu sorunu en kısa sürede gidermeniz gerekir.

    El Freni Neden Tutmaz?

    El freninin tutmamasının birkaç nedeni vardır:

    • Fren balatalarının aşınması
    • Fren ayarının yanlış yapılması
    • Fren kablolarının hasar görmesi
    • Fren sistemine hava girmesi

    El freni ayarının bozuk olması ciddi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, el freninizde herhangi bir sorun fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede bir servise götürmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Muhtemelen teli tutan civata zorlama ile biraz salmıştır. Bu esnada balatadan da az bir şey yanmış olabilir.
    Yukarıda tutması sorun değil, benim el freni de çok yukarıda tutuyor ama en dik yokuşta dahi milim kaydırma yok, el frenini çekip vitese alıp ayak frenini bırakıyorum, ertesi gün bindiğimde şanzımanda hiç yük olmadığını görüyorum. Ama baktığınızda en yukarıda tutuyor. O yüzden ayarı çok sıkı yapmamak lazım, 6-7 diş yukarıda tutsa da olur.
  • Hocam 2 gün önce bende değiştirdim. Ön arka komple balata arkalar kampana benimde. Değişimden önce fren pedalının yarısından çoğu boştu öyle tutuyordu. Şimdi fren pedalında 1-2 cm boşluk anca var.

    El frenimde tutuyordu ama çok yukarıda tutuyordu.simdi 3 dişte falan tutuyor.Bana da değiştiren usta çok fazla sıkmıyorum 10 gün kullan birbirine alışsın sonra tekrar ayar yaparız dedi.

    Sizde usta boşluğu almak için çok sıkmış sanırım kafanız ağrımasın ustanızı değiştirin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    Aracı geri geri hızlandırıp el frenini çekin, gergi mekanizması teli çeker, fren pedalındaki boşluk azalır

    El freninde boşluk olanlarda aynını yapabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    Hep benim ekonomi kasintimdan oluyo zaten,ucuza iş yapiyo diye gidip yaptığı işten de hayır goremiyoruz.Caktirma balata mi iyidir hazır almak mı?Benim bildiğim Bosch marka falan var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Aracı geri geri hızlandırıp el frenini çekin, gergi mekanizması teli çeker, fren pedalındaki boşluk azalır

    El freninde boşluk olanlarda aynını yapabilir
    el fren telinin kopma riski nedir bu durumda? ben de tutmama sorunundan muzdaribim en sonda tutuyor güven vermiyor
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    Telde kesik yoksa kopmaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren problemi ???
    11 yıl önce açıldı
    Tekleme ve debriyaj sorunu
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Geri gitmede ki mantığı anlamadım. Kendi aracımı incelediğim kadarıyla kampanada ki geri ayar dislisini tutan sabit bir tırnak var bu tırnağı kaldırmadan ayar yapılmıyor. Poryanin ileri veya geri dönmesi bu tırnağı kaldırmaz ki porya geri dönerken yani araç geri giderken bu tirnak havaya kalksa arka frenler iptal bile olur zamanla.


    El freninin orada m8 somun var ya oradan boşluk alırsınız ya da her iki kampanadan ayar yaparsınız. İleri gitmeyle geri gitmeyle 5ten 3e cekmeyle olacak ayar değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elk_91 E kullanıcısına yanıt
    Ben orijinalden yanayım her zaman. Orijinal ön arka balataya 480tl ödedim tek seferde bitti işim öyle düşünün yan sanayi vb. parçayı kesinlikle takmıyorum aracıma. Servis dışından alacaksam eğer o parçayı Hyundaiye üreten markanın parçasını alıyorum. Yine orijinalini almış oluyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Geri gitmede ki mantığı anlamadım. Kendi aracımı incelediğim kadarıyla kampanada ki geri ayar dislisini tutan sabit bir tırnak var bu tırnağı kaldırmadan ayar yapılmıyor. Poryanin ileri veya geri dönmesi bu tırnağı kaldırmaz ki porya geri dönerken yani araç geri giderken bu tirnak havaya kalksa arka frenler iptal bile olur zamanla.


    El freninin orada m8 somun var ya oradan boşluk alırsınız ya da her iki kampanadan ayar yaparsınız. İleri gitmeyle geri gitmeyle 5ten 3e cekmeyle olacak ayar değil.
    gergi mekanizması geri geri çalışıyor çünkü, el frenini çekince 1 çıt çekiyor, hatta benim araçta tak diye ses geliyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.