Şimdi Ara

1.2 puretech sorunlu mu cidden ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
42
Cevap
1
Favori
26.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Citroen C4 1.2 puretech düşünüyorum, problemli olduğu düşünülen kısım yalnızca triger mi? Normal şartlarda 100.000-150.000'de değiştirilen triger bunda 50-60.000'de değiştirilirse tolere edilir mi?

  • Parol. kullanıcısına yanıt

    Hocam normal 90.000'de değişecek, hatta 120.000'e çıkarmayı düşünüyorlar. Yeni kayışa geçildi 2022 başında. Sadece servis bakımı ile devam etmek gerekiyor, öyle bosch otopratik falan olmaz buji değişim aralıkları ve kendi yağı var, Forumu sallamayın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Kasım 2024; 17:54:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2023 model 1.2 puretech eat8 active prime 3008 aldım.


    sıfır.


    15.000 km oldu.


    youtube da belli aralıklarla araçla ilgili tecrübelerimi paylaşacağım.



    Dedeyoutube
    DÜZELTME : Videoda Kayış diyeceğime Zincir demişim. Bu araçlarda Zincir değil Kayış var. #peugeot #peugeot3008 #puretech #kullanıcı #deneyim
    https://www.youtube.com/watch?v=B8hi8EF_0ts
  • 2020 model 1.2 puretech motorlu eski kasa 308 sahibiyim, şu an 58.000 km'de.


    1.2 puretech motorda yağ kapağını açtığınızda triger kayışını direk olarak görüyorsunuz. Benim aracım 50.000 km'yi geçtikten sonra arada o kapaktan kayışı kontrol etmeye başlamıştım. En son 3 hafta önce 57.000 km'deyken kapağı açıp kayışa baktım ve hafiften çatlamaların başladığını gördüm.


    Hiç beklemeden sanayide özel serviste triger setini ve yağı değiştirttim. 15.000 TL tuttu. Kayışta çatlamalar daha çok yeni olduğu için parça kopması falan yoktu.


    Yani diyeceğim o ki 1.2 puretech motorlu bir araç kullanıyorsanız, kayışın km'si 40.000 km'yi geçtikten sonra ayda 1 kapağı açıp kontrol etmekte ve çatlak görünce hemen değşüiştirmek lazım.


    Buna dikkat edilerek kullanılırsa sorunsuz binilecek bir motor. Bu motorda ısrar etmemin nedeni de beraber kombine olduğu EAT8 şanzıman. Ekonomik sınıf arabalarda, piyasadaki en iyi otomatik şanzıman bana göre.





  • bmw ve mercedesleri araştıranlar bilir; şu kodlu motoru almayın turbo sorunu var, bu kodlu motoru almayın bilmem ne sorunu var diye yazılır. çoğu avrupa aracında bu tür sorunlar yazılır. çok takmamak lazım.

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    Merak ettiğim hep standarda uygun yağ kullandığınız halde mi 57k da çatlaklar başladı?

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Yetkili servisler de yanlış yağ kullanabiliyor, faturayı kontrol etmek lazım.

  • GATIRCAN kullanıcısına yanıt

    masaj yağımı koysunlar

  • Ben aracı haşin kullanırım. Göreceğiz bakalım 1.2 puretech yağ içinde kayış nasıl oluyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    2023 yılında yeni bi kayışa geçildi. Büyük ihtimalle ondan takılmıştır(kayışın sırt tarafı kahverengi). sorun yaşanmadığı söyleniyor.

    Bende aynı aracı 50bin kmde sattım hiç çatlak yoktu. Uzatılmış ful bakım paketi oldugu için yetkilide değiştirilcekti.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Aracı ikinci el ama garanti kapsamındayken aldım. Bakımların tamamı yetkili serviste.


    Ama şöyle bir durum var, yetkili servisler kullanılması gereken Total Quartz Ineo HTC 5w-30 yerine varil olarak satılan daha ucuz yağ kullanabiliyorlarmış, hatta çoğu yetkili servis böyle.

  • Bu konunun problem olarak gündeme gelmesinin tek sebebi iş bilmez yetkili servis ve ustalardır.


    Milletin motoru gidip yüksek faturalar ödettikten sonra, milletin canı yandıktan sonra parça güncellemesi adı altında bi dolu tantana yapıldı.


    benim eski araçlarımdan birinde de triger kayışı vardı, ve 60.000 km de bir değişecek yazıyordu. Ben de 60.000 km de veya aracı yeni aldıysam ne olur ne olmaz değiştiriyordum. Öyle yüksek maliyet falan da yoktu. Görmeden de olsa değişiyorduk.


    bu motorun yağ kağaından trigeri GÖRÜNÜYOR.


    10 binde- 15 binde bir bakıma götürüyoruz bu SERVİSLERE. biri de çıkıp bakmıyor motor indirene kadar !!! bu nasıl BAKIM ?


    ben kullanıcı olarak motor ustası gibi her şeyi bilmek zorunda mıyım kardeşim ? neden mağdur ediyorsunuz insanları ?


    İŞİNİZİ DÜZGÜN YAPIP YAĞ BAKIMINA GELEN ARAÇLARI KONTROL ETSEYDİNİZ KAYIŞ ŞU BU KONUŞMUYOR OLURDUK.





  • Merhabalar. Benim 2021 model C3'üm var. Kendisini de çok severim. şu an 65 bin km de.

    İBB Bilinçli Tüketici ödülü sahibi olduğumu da belirteyim.

    Daha önce çalınan arka park sensörleri için mahkemeden "üretimden gelen ayıplı ürün" sebebi ile karar çıkarttım ve arka tarafta bulunan, arkası açık olan ve el sokularak kolayca çalınabilen park sensörlerimi mahkeme kararı ile taktırttım.


    Motor sorunlu mu? yoo gayet güzel, güçlü, sorunsuz bir motor. Ama yağı özel olmak sorunda. Fakat mesele yağ ile bitmiyor. Yanma odasında yağa karışan yakıt da yağ kalitesini bozarak kayışı etkiliyor anladığıma göre. O noktalarda da iyileştirmeler yapılmış ve epey ilerleme sağlanmış. Yine de yeni modellerde komple zincire geçilmiş...


    60 bin servisinde mikro çatlaklar olduğunu, bir sonraki servisde (75 bin) triggeri değiştirmemi söylediler. Zaten Citroen uygulamasında da periyodik bakım tablosundda 75 bin km de trigger seti değişimi var. Güncel fiyatına da 55 bin tl falan diyorlar heralde. Bence çok yüksek bir rakam kayış değiştimek için ama...


    Sorun araç satılırken trigger değişim ömrü için 120 bin km diye bir şeyler söyleniyordu. Kanunen bunu firma ben 75'e indirdim diyerek düşüremez. Düşürür ise kendi cebinden ödemeleri gerekir. Ben üretiildiği zamanki verilere göre değişim vakti gelmemiş, tüm bakımları da orijinal servislerinde yapılmış arabam için neden olması gerekenden daha sık servise gideyim ki? Bu notada bana bu değişimin ne vakitte yapılması gerektiğini gösteren bir doküman gerekiyor. Kullanım kılavuzuna baktım, böyle bir bilgi bulamadım. Yapacağım şey, servise gidip değişimini "paşa paşa" yaptırmak. Sonra da triger değişimi ücretine üretimden gelen ayıp sebebi ile itiraz edip Tüketici Hakem Heyetinden yada mahkemesinden karar çıkartarak paramı iade almak. Bakın parasında değilim. Allah'a çok şükür maddi hiç bir sıkıntım yok. Ama araç üreticisinden de zengin değilim ve üreticinin hatalarını ödemenin anlamı olduğunu düşünmüyorum. Emsal karar çıksın, ürettiği arabanın ayıbını üreticinin kendisi ödesin istiyorum. Bir 10 bin km daha dayansın da inşallah...


    Sonuç olarak, içten yanmalı motorlar kompleks, sıkıntılı sistemlerdir. İlk ve son benzinli aracım. İnternet bağlatınca Kia EV3 e geçeceğim kısmetse...  





  • _EUA_ kullanıcısına yanıt

    Mikro çatlaklar görülmüşse bir sonraki bakım olan 15.000km sonra değiştirmeni söylemeleri bana hiç mantıklı gelmedi. 15.000km içinde kayıştan küçük parçacıklar kopup yağa karışma ihtimali var. O parçalar ciddi sorunlara sebebiyet verebiliyor motorda. Bence hemen değiştirmeniz lazım.

  • _EUA_ kullanıcısına yanıt
    Siz bu titizlikle yanlis ulkenin aracini kullaniyorsunuz, bir japon alin hic gerek yok bu tip ugraslara.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • toyota iyidir, iyi.

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    Valla ben baktım bir şey göremedim esasında çıplak gözle. yağa illaki karışır ama yağ filtresi ne işe yarar ki? Komple tıkayacak da değil heralde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Siz bu titizlikle yanlis ulkenin aracini kullaniyorsunuz, bir japon alin hic gerek yok bu tip ugraslara.

    Alırken en f/p bu idi. Titizlik anlayışınızı bilemeyeceğim ama, eğer bir üretici aracı sattıktan sonra gereklilikleri değiştiriyor ise ve bu değişiklikler de tüketiciyi zarara sokar nitelikte ise buna titizlik değil de, hakkını aramak diyorum ben. Ha bu ülkede belanı mı arıyorsun diyenler de çoğunluktadır eminimki.


    İşin aslı bu ilk ve son benzinli aracım. Daha da benzinliye dönüp bakmam. Elektrik artık tek seçenek bana göre. Teknoloji. Usta peşinden fellik fellik koşmak yok. Bakımı yok (her ne kadar servisler çakallık edip sırf para almak için var dese de). Sıkıntısı yok. Sürtünerek eskiyen parçaları yok çünkü. Fren pedleri bile değişmiyor doğru düzgün kullanımda. Frene basılmıyor ki. Japon da biraz uzak bana bu yüzden. Yoksa Toyota falan güzel arabalar. Lakin elektrikli araçlar konusunda hata yaptı...





  • _EUA_ kullanıcısına yanıt
    Yanlis anlamayin bende sizin gibi f/p a cok dikkat ederim ama bazi markalari ne kadar f/p olsada degerlendirmeye almiyorum.

    Toyotanin hata yapip yapmadigini zaman gosterecek. Ben bu elektrikli araba olayinin gecici oldugu dusuncesindeyim.

    Uretilen her arabaya 500kg 1 ton pil konulmasi surdurulebilir degil. Abartildigi kadar Çevreci filan da degil o piller nasil geri donusecek kimse hesaba katmiyor.

    Umarim davalarinizi kazanırsınız bizim ulkede sizin gibi vatandaslara ihtiyaç var.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _EUA_

    Merhabalar. Benim 2021 model C3'üm var. Kendisini de çok severim. şu an 65 bin km de.

    İBB Bilinçli Tüketici ödülü sahibi olduğumu da belirteyim.

    Daha önce çalınan arka park sensörleri için mahkemeden "üretimden gelen ayıplı ürün" sebebi ile karar çıkarttım ve arka tarafta bulunan, arkası açık olan ve el sokularak kolayca çalınabilen park sensörlerimi mahkeme kararı ile taktırttım.


    Motor sorunlu mu? yoo gayet güzel, güçlü, sorunsuz bir motor. Ama yağı özel olmak sorunda. Fakat mesele yağ ile bitmiyor. Yanma odasında yağa karışan yakıt da yağ kalitesini bozarak kayışı etkiliyor anladığıma göre. O noktalarda da iyileştirmeler yapılmış ve epey ilerleme sağlanmış. Yine de yeni modellerde komple zincire geçilmiş...


    60 bin servisinde mikro çatlaklar olduğunu, bir sonraki servisde (75 bin) triggeri değiştirmemi söylediler. Zaten Citroen uygulamasında da periyodik bakım tablosundda 75 bin km de trigger seti değişimi var. Güncel fiyatına da 55 bin tl falan diyorlar heralde. Bence çok yüksek bir rakam kayış değiştimek için ama...


    Sorun araç satılırken trigger değişim ömrü için 120 bin km diye bir şeyler söyleniyordu. Kanunen bunu firma ben 75'e indirdim diyerek düşüremez. Düşürür ise kendi cebinden ödemeleri gerekir. Ben üretiildiği zamanki verilere göre değişim vakti gelmemiş, tüm bakımları da orijinal servislerinde yapılmış arabam için neden olması gerekenden daha sık servise gideyim ki? Bu notada bana bu değişimin ne vakitte yapılması gerektiğini gösteren bir doküman gerekiyor. Kullanım kılavuzuna baktım, böyle bir bilgi bulamadım. Yapacağım şey, servise gidip değişimini "paşa paşa" yaptırmak. Sonra da triger değişimi ücretine üretimden gelen ayıp sebebi ile itiraz edip Tüketici Hakem Heyetinden yada mahkemesinden karar çıkartarak paramı iade almak. Bakın parasında değilim. Allah'a çok şükür maddi hiç bir sıkıntım yok. Ama araç üreticisinden de zengin değilim ve üreticinin hatalarını ödemenin anlamı olduğunu düşünmüyorum. Emsal karar çıksın, ürettiği arabanın ayıbını üreticinin kendisi ödesin istiyorum. Bir 10 bin km daha dayansın da inşallah...


    Sonuç olarak, içten yanmalı motorlar kompleks, sıkıntılı sistemlerdir. İlk ve son benzinli aracım. İnternet bağlatınca Kia EV3 e geçeceğim kısmetse...  

    Güle güle sağlıklı günlerde kullanın aracınızı.1.2 hybrid motorlarda komple zincire geçildi,hybrid olmayan 1.2'ler hâlen kayışla üretiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.