Yanlış anlamam. :) Japonların mühendisliğinin almanların mükemmeliyetçiliğinden farkı, sadece bugünü değil, gelecekte kulanıcıların olası hatalı kullanmlarından doğabilecek olayları da önceden kestirip önlemeye çalışması diye biliyorum. O bakımdan tabiiki o hassasiyetlerinin faydası olacaktır benim gibi hastalıklı görünen kişiler için. Ama benim amacım üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. Bağcı dayak yesin ki millete çürük çarık mal satamasın. Yoksa parasında değilim.(Vallaha bak.) Elektrik konusundada hatalı olduğunuza dair bahse girerim. Arabada 1 ton ölü yük olması evet sıkıntıdır. Ama buna karşılık konvansiyonel arabalardaki ağır motor yok. Motoru soğutmak için kullanan sıvıların ağırlığı yok. Yakıt sistemi ağırlığı yok. Egzost ağırlığı yok. Evet pil çok daha ağır olsa da, bugün ağır. Yarın o piller de 1 tondan 500kg ya, sonra 250 kg ya inecek. Sonra 100kg inmesi de muhtemel. Ha kastınız o kadar lithium mineral vs yok ise, o noktada da Sodyum ION piller peydah oldu zaten. Tuzdan üretiyorlar. Deniz suyundan arıt arıt pil yap. Ha şu an lithium demir fosfat ile boy ölçüşecek sodyum piller de var ama henüz sanayiye uygulanabilir değil. Laboratuvarda yapılan testlerde şu an kullanımdaki pillerden daha iyiler. Ama teknolojiyi bulmanız ayrı bir şey, bunu sanayiye büyük ölçek ile uygulamanız ayrı bir şey. Bir de lityuma o kadar yatırım yaptılar. Fabrika kurdular. Onun parasını iyice çıkmadan sodyuma şıp diye geçmezler. Geri dönüşüm işi de halloldu diye biliyorum. Hatta geri dönüşüm fabrikaları bile kuruluyordu. Pek çok yöntem de buldular. Lithium seven bir mantar türü ile sudaki lithiumu çok yüksek saflıkta ayrıştırma yönteminden bahsediyordu geçenlerde bir yerde. Ama kimyasal ayrıştırmakda mümkün. Her şey enerjiye bakıyor esasen ve bedava enerji de geldi gelecek füzyon reaktörleri ile. Pil paketleri standartlaştırıldığı noktada zaten arabadan çıkarttığını başka ünitelerde modüler olarak kullandığınızda geri dönüşüme bile gerek kalmayacak. Arabadan çıkarttığın güç hücresini evde kullanacaksın mesela. Yada teknene yada başka araca takacaksın. şu an 10 bin çevrime kadar %80 e düşen kimyalar var. Yani her gün şarj etsen 30 sene ediyor pilin %80 kapasiteye düşmesi. O zamanda çöp olmuyor. Eskiden 10kw alıyorsa şimdi 8kw alıyor. Yani böyle bir cihazı geri dönüştürmek bile hata. "Tekrar kullanım" şansı yüksek. çevrecilik konusunda da size katılmıyorum bu yüzen. Ayrıca istatistiğe istediğiniz yalanı söyletebilirsiniz. Pil üretilirken çok karbondioksit çıkıyor, ne kadar su kullanılıyor biliyormusun diye saldırgan bir söylem var. Öncelikle kullanılan su yok olmuyor ki. Atırılıp denize deşarj ediliyor. Aynı söylemi "yağmur yağınca kaç ton su israf oluyor biliyormusun" şeklinde yansıtsam heralde bu yanlış algı yaratan sözün gerçek manasını anlamanız çok kolay olur. İşin gerçeği başka. Pil üretmek tabilki benzin deposu üretmekten pahalı, külfetli. Ama size anlatmadıkarı büyük bir ekosistem var ve hiç çevreci değil. Siz benzini gidip istasyondan kolayca dolduruyorsunuz. Peki o benzini yüzlerce hatta binlerce metre topraktan çıkarıp, varillere doldurup, gemi ve tankerler ile taşıyıp, arıtma tesisinde arıtıp, sonra arıtma tesisinden tankerlerle dağın tepesindeki istasyonlara kadar taşıma, o istasyonların lokal benzin havuzlarını yapma, oradan arabaya pompalama.... altyapısı ne kadar çevreyi kirletiyor acaba? Bir tanker sızıntısı oluyor da milyonlarca m2 deniz yaşamı ölüyor. Kuşlar petrole bulanmış şekilde sahillere vuruyor. çevrecilik bu mu? Onu hesaba katmazlar o açıklamaları yaparken. EV arabayı üretmek daha maliyetli, çevreyi kirletiyor diye ALGI çalışması yaparak istatistiklere yalan söyletiyorlar beyfendi. Kaldı ki içten yanmalı araçlara aynı iş için harcanan 5x fazla yakıttan, her 15 bin KM de motora konulan litre litre yağlardan, onların arıtılıp geri dönüştürülmesi için harcanan enerjiden bahsetmiyorum. Eğer "namuslu" bir karşılaştırma yapılırsa, elektirikli arabalar tabiki çok ama çok daha çevreci. Bir kere enerjinin iletilmesi için anlamlı bir engel yok. İstersen çinde elektriği üret hali hazırdaki enerji iletim sistemini kullanarak fransada arabanı şarj et. %3-5 enerji kaybı olur en fazla. EV çevrecidir ama sizin petrolden beslenen büyük firmalarınız var ise, reklam şirketlerine milyonlarca dolar para akıtıp EV leri kötületmek, sanki çevreye çok zararlı gibi göstermek adına yalan algı kampanyaları yapacak gücünüz de oluyor. Böylece kafaları karıştırabilir ve petrol ekonomisinden sağladığınız gelirin ömrünü bir süre daha uzatabilirsiniz. Belki milyon dolarlar harcarsınız bu reklam firmalarına ama milyarlarca dolar kazanacak kadar da ömrünüzü uzatırsınız. Heralde bu hususta çıkarılan tantananın esas kaynağını tam olarak anlamışsınızdır. Konu derin, yerim dardı, bu kadar yazabildim. Teknoloji gelişiyor. şu an emekleme dönemini yeni geride bırakmış ve yürümeye başlayan bir EV sektörü var. Daha da gelişecek. İçten yanmalı motorların altın devri geldi, geçti. Artık sahne EV araçların. Heralde bir 15-20 yıl sonra yollarda motor sesi duyunca kafanızı çevirip bakacaksınız o arabaya. çok ender gördüğünüzden. Tabi bu söylediklerimin doğruluğunu da sizin de dediğiniz gibi zaman gösterecek. Ben epey meraklı biri olduğumdan konu üzerine biraz araştırma yapmıştım. Yüksek lisans tez konum elektrikli araçların şarjı üzerinedir. 13 sene olmuş. Vay arkadaş... Zaman nasıl geçiyor ya. Son söylediklerinize katılıyorum. Vakti ile Türk Telekom ile davalık olup tüm ADSL / VDSL hatlarından verilen internet hizmeti hızını da %10 arttırtmıştım. Eski Türkiye denilen o güzel ülkede, adalet ayağı biraz aksak ilerlerdi ama sonuçta vardı. şimdi işler daha sıkıntılı ama, allah güç versin, uğraşacağız. Milletin işi gücü var. Para kazanma derdinde. Bu işlerle de birilerinin ilgilenmesi lazım diyip elimizden geldiğince hatalı gördüğümüz yerleri düzeltmeye çalışıyoruz beyfendi. Size de iyi günler, hayırlı ramazanlar dilerim. |
Bildirim