Şimdi Ara

EDC şanzuman nasıl? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
3
Favori
82.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 119 bin km'de megane 3 edc sattım sorun yoktu. Megane 4 sedan dci edc aldım sonra, 25 bin km halen sorun yok. Karar sizin bir şey söyleyemem.
  • Kergit kullanıcısına yanıt
    Bence aynı yakıt tüketim değerlerine sahipler arkadaşımda 1.2 tce var 8 litre den aşağı düşmüyor şehirici bendede tam otomatik Astra var hemen hemen aynı 1 litre bile değil fark. Ayrıca benim araç hem daha ağır hem 1.4 motor

    Kendini asla kurtarmaz 1 litrelik tüketim verisi
  • Amcaoğlunda megane sedan edc vardı. 2016 model 20 bin km. de. Komple şanzuman değişti, sonra tekrar ses gelince sattı. Civic aldı.
  • Ned_Starkk kullanıcısına yanıt
    Powershiftlerde de arızalar yaşanabiliyor.

    s60 lardaki powershift arızalarını Volvo servisleri çözemiyor .

    Bu bütün çift kavramalıları kullanma şekli önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Bence aynı yakıt tüketim değerlerine sahipler arkadaşımda 1.2 tce var 8 litre den aşağı düşmüyor şehirici bendede tam otomatik Astra var hemen hemen aynı 1 litre bile değil fark. Ayrıca benim araç hem daha ağır hem 1.4 motor

    Kendini asla kurtarmaz 1 litrelik tüketim verisi
    astra ile 1.2 reno kıyas edilmez.
    kıyas aynı motorlarda farklı şanzımanlarda yapılırsa mantıklı olur.
    1.2 tce motor başlıbaşına konuşulabilecek bir konu. Farklı araç kıyası kabul edilebilir diyorsan getir o astrayı ben 1.5 dci meganın anahtarını koyarım ortaya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    Hocam sıkıntı şu ki burda yorum yapanların büyük çoğunluğu edc şanzımanlı bir aracın direksiyonuna oturmamıştır bile.
    Ben edc kullanıyorum gayet memnunum en ufak bir sıkıntısına rast gelmedim 30 bin kmdir.
    aracım 105 binde şu anda.
    Baskı balata masrafı doğru ama baskı balata yiyen kaç tane araç var? Çok az çünkü kullanıma göre değişen bir olayı var.
    baskı balata pahalı olsa bile edc sistemin yakıta etkisi minimum olduğu için parasını ordan çıkarıyor.
    O aşırı övülen tam otomatik şanzımanların ortalama yakıt verilerine baktığında cebinden çıkan para totalde aynı

    Sizinki yaklaşmış mesala baskı balatayı değiştirince de bi açıklama yaparsınız artık faturanızı da ekleyerek malum 7 8 bin az değil

    Alıntıları Göster
    128 bindeyim. Durmak yok yola devam
    güncellerim yıldan yıla isterseniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    128 bindeyim. Durmak yok yola devam
    güncellerim yıldan yıla isterseniz

    Alıntıları Göster
    Hadi itiraf et titremeler, vites geçişlerinde saçmalamalar, vuruntular var da sen gözardı edip şanzımanın cortlamasını ya da baskının tamamen bitip yolda kalacağın o muhteşem anı bekliyin di mi




  • Çalıştığım kurumdaki tüm araçlar EDCli Renault marka araçlar, hemen hemen her modeli var, Clio'dan Kaleos'a. Kullanımı rahat, modelden modele çalışmalarında farklılıklar var. Genelde sorunsuz.Bir kaç tanesinde sorun oldu, ama geneli fena değil, balatası çok pahalı ve servis harici değiştirilemiyor, buna dikkat etmek gerekli. Kullanıma göre 50-60.000km de balata değiştiren var.

    Eniştemin kurumda da hizmet araçlarının tamamı EDC fluance dı ama çok kullanılıyorlardı ve çok arıza çıkardılar. Bir kaç ay sonra tamamını düz vitesle değiştirdiler.

    Bence normal kullanımda çok sıkıntı vermez ama yine de arıza olasılığı ve balata fiyatları can sıkabilir.
  • dsg,tam otomatik,zf 8 araclarim oldu son olarak 2 aracimin biri tam otomatik digeri edc sadece tek kavrama etg kullanmadim cvt honda da kisa sure kullandim iclerinde en iyisi dsg idi(surus olarak) ama 1 kez kavrama 1 kez mekatronik arizasi ile karsilastim mekatronik sorununda komple sanziman degisti.zf 8 tork konvertorluler icinde muhtemelen en hizlisi saglamda deniyor onu gorecek kadar beklemeden sattim araci edc ye gelirsek kararsiz bir sanziman gereksiz devir yukseltiyor ancak benim kullandigim yagli tip edc oldugundan olsa gerek isininca daha kararli gecisler sunuyor.eski tork konvertorlu araclarda böyleydi sanziman yaginin isinmasi 10-20 km lik bir surusten sonra olur ve ondan sonra daha puruzsuz gecisler saglardi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Bence aynı yakıt tüketim değerlerine sahipler arkadaşımda 1.2 tce var 8 litre den aşağı düşmüyor şehirici bendede tam otomatik Astra var hemen hemen aynı 1 litre bile değil fark. Ayrıca benim araç hem daha ağır hem 1.4 motor

    Kendini asla kurtarmaz 1 litrelik tüketim verisi
    ayni parkur(full antalya sehir ici) zf 8 1.18 8.3,dsg 1.4 passat 7.3,edc megane 7.0,otomatik astra 10.5 lt
  • Kergit kullanıcısına yanıt
    İyide ne alaka dci motor elbette 1.4 Turbo motordan az yakar... Ama performans dersen üzülürsün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Hadi itiraf et titremeler, vites geçişlerinde saçmalamalar, vuruntular var da sen gözardı edip şanzımanın cortlamasını ya da baskının tamamen bitip yolda kalacağın o muhteşem anı bekliyin di mi

    Alıntıları Göster
    bilgisayarla şanzıman verilerine bağlanıldığında baskı balatanın 10 üzerinden değeri var.
    bu size ömrünü söylüyor. Kullanıma bağlı 200 bine kadar gidiyormuş.
    baskı balata aşındıkça kavrama noktası tanıtırsanız o saçmalamaları yaşamıyorsunuz.
    Herşeyi geçtim ben zaten o masrafa razıyım bunu bilerek aracımı kullandım. Bana baskı balata masrafı kadar tasarruf sağladı zaten bu şanzıman




  • EDC lerde tork konventörü bulunmamaktadır. Onun yerine şanzıman motordan gelen gücü yani torku belirleyip
    yol şartlarına ve verilen gaza göre hesaplayıp en uygun vitese geçiş yapmaktadır .

    Bu nedenle diğer yarıotomatik şanzımanlarda olduğu gibi gaza basma miktarı, hızı ve süresi performans, yakıt tüketimi ve stabiliteyi belirliyor .
  • Clio IV 2014 1.5 dCI EDC kullanıyorum. 48.000 km'de satın alındı. Şuan 126.000 km'de.

    %90 İstanbul şehir içi kullandım. Mahmutbey ve köprü trafiğine de çoğunlukla maruz kalındı.

    Çok sakin kullandığım dönemde oluyor, uzun süreli dip gaz kullanımlar da. Ancak bilinçli kullanıyorum.

    Yokuş aşağı 3. vitesten 4. vitese geçiş yapmama sorunu yaşıyorum nadiren, manuele alıp müdahale edince düzeliyor.

    Bir de 2. viteste kalkışlarda titreme problemi haricinde (servise gidip ayar yaptırmak gerekiyor sanıyorum) sorun yok.

    Bundan önce de Fluence EDC kullandım 100.000 km'de satın alıp 140.000 km'ye kadar. Onda da problem yaşamadım.

    Tavsiye ederim.
  • clio 2017 16 binde sorun yok. insan gibi kullanirsan arada manuel mudahele gidersen 100k civari gider
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Clio IV 2014 1.5 dCI EDC kullanıyorum. 48.000 km'de satın alındı. Şuan 126.000 km'de.

    %90 İstanbul şehir içi kullandım. Mahmutbey ve köprü trafiğine de çoğunlukla maruz kalındı.

    Çok sakin kullandığım dönemde oluyor, uzun süreli dip gaz kullanımlar da. Ancak bilinçli kullanıyorum.

    Yokuş aşağı 3. vitesten 4. vitese geçiş yapmama sorunu yaşıyorum nadiren, manuele alıp müdahale edince düzeliyor.

    Bir de 2. viteste kalkışlarda titreme problemi haricinde (servise gidip ayar yaptırmak gerekiyor sanıyorum) sorun yok.

    Bundan önce de Fluence EDC kullandım 100.000 km'de satın alıp 140.000 km'ye kadar. Onda da problem yaşamadım.

    Tavsiye ederim.
    yokuş aşağı gaza basmassan kompresyon yapar araç azcık gaza dokun yokuş aşağı inerken vitesi yükseltsin




  • Yaklaşık 15 bin kilometredir edc 168 bin kilometredir dsg kullanıyorum.Henüz bir sıkıntısı çıkmadı ama dsg kadar hızlı bir şanzıman değil.Konfor olarak gidiş olarak gerçekten güzel tekleme şaşırma gibi olaylar yok şuan henüz.Almadan önce internette baya araştırmıştım dsg kadar şikayet yok hocam.
  • onurcngzhn34 O kullanıcısına yanıt
    4500 RPM'e kadar denedim. Manuel'e alıp müdahale etmeden yükseltmiyor. Eco modu devrede değil ise yokuş aşağı kompresyona giriyor farkındayım, ama bu durum farklı.

    Teşekkürler yorumun için.
  • Salih* kullanıcısına yanıt
    Yazılımsal bir hata vardır o zaman servisle iletişime geçebilirsiniz.
  • Şube aracımız 23.000 kilometrede vites kutusu arızası verdi.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.