< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
EDC şanzuman nasıl? (4. sayfa)
-
-
Bugün itibariyle 145.500 km'de araç.quote:
Orijinalden alıntı: Salih*
Clio IV 2014 1.5 dCI EDC kullanıyorum. 48.000 km'de satın alındı. Şuan 126.000 km'de.
%90 İstanbul şehir içi kullandım. Mahmutbey ve köprü trafiğine de çoğunlukla maruz kalındı.
Çok sakin kullandığım dönemde oluyor, uzun süreli dip gaz kullanımlar da. Ancak bilinçli kullanıyorum.
Yokuş aşağı 3. vitesten 4. vitese geçiş yapmama sorunu yaşıyorum nadiren, manuele alıp müdahale edince düzeliyor.
Bir de 2. viteste kalkışlarda titreme problemi haricinde (servise gidip ayar yaptırmak gerekiyor sanıyorum) sorun yok.
Bundan önce de Fluence EDC kullandım 100.000 km'de satın alıp 140.000 km'ye kadar. Onda da problem yaşamadım.
Tavsiye ederim.
2'den 1'e düşürmemek için ısrar ettiği zamanlarda 2. viteste titreşim sorunu haricinde problem yok. Bu problem için yetkili serviste kavrama kalibrasyonu yaptırılması gerekiyor sanıyorum.
-
Tam otomatik her zaman daha iyidir. Ancak yarı otomatik şanzımanlı aracı kullanmasını bildikten sonra sorun çıkartmaz. 2017 Megane Sedan EDC aracımız var. Oldukça memnunum. Zaten bir süre sonra arabanın gaz tepkilerine, şanzıman tepkilerine iyice alışıyorsunuz. Yapmamanız gereken şeyleri de bildiğiniz sürece sorun çıkarmaz. Ancak teknoloji şans işidir bazen üretimden kaynaklı vs. sıkıntılar çıkabiliyor. Amcamda 2017 Passat Highline DSG var. Günlük 15 km yol gidip gelir. Araç yokuş ve trafik görmez ve oldukça sakin kullanır. Ancak dün bana P'den D'ye zor geçiyor dedi servise gösterecekmiş tekrar. Bazen kronik hatalarda çıkabiliyor. Biraz şans işi. -
ilgilendiğim 2 araç için değerlendirme yapayım: clio4 EDC 1.2 TCE, 208 EAT6 1.2 'den daha çok yakıyor. (1 litre civarı) 208in tam otomatik olması vites değştirme konforu ve masraf ihtimalinin çok düşük olması cabası. -
Son zamanlarda tce lerdeki 7edc de sorun yaşayanlar varmı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.3 tce edc şanzıman olarak sıkıntılı mı var mı bilen
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yeni 1.33TCe motorlardaki edc şanzımanlar çok daha iyilestirilmis hocam eskilere göre.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şanzuman bilmem ama şanzıman olanı güzel. -
Çift kavramalı vitesler hakkında kronikleşmiş iki söz.
-En iyi çift kavramalı şanzıman DSG. (Asla değil.)
-EDC güzel bir şanzıman ama asla bir DSG değil. (Valla iyi ki değil.)
Tam 3 ay bu şanzımanları araştırdım. Çift kavramalısından CVT'sine. Tek kavramalısından tork konvertörüne kadar.
Kıyaslamayı mesajın sonunda yaparım. Önce EDC'nin neden DSG şanzıman gibi olmadığına sevindiğimi söyleyeyim.
Mesela VW Passat. Bu araba ilk kalkıştan sonra hızı 4 km'ye çıkınca şanzıman 2. vitese geçiyor. Arabanın hızı bir daha 4 km hızın altına inmedikçe 1. vitese inmiyor. Peki bu durumda ne oluyor. DSG sürüş konforunu törpülememek için 5-6-7 km hızlara düşmüş arabayı yarım gaz, yarım debriyaj yaparak ilerletiyor. Siz üst tarafta ohhh, miss gibi sarsıntısız gidiyor derken aşağı tarafta fırtınalar kopuyor. Sıkışık trafikte sürekli yarım gaz, yarım debriyaj giden araba kavramayı, balatayı vs. ısıtıyor. DSG'nin sıkışık trafikte daha çabuk ısınmasının sebebi bu.
Peki bu olay EDC vitesli Renault Megane 4 arabada nasıl oluyor.
Megane 4 araba 10 km hıza çıkınca şanzıman 2. vitese geçiyor. 10 km hızın altına düşmedikçe 1. vitese inmiyor. Sürekli yarım gaz, yarım debriyaj yapmıyor. Aslında ben bu 10 km hızı da düşük buluyorum. En azından 15-17 km olmalıydı. Fakat amaç az yakıt tüketimi olduğu için motor devrini fazla yükseltmeden 2. vitese geçiriyor. Ben çok sıkışık trafiklerde manuel kullanıyorum. O da keyifli oluyor.
DSG kullanıcılarının bazıları şanzımancının yolunu tutup vites atma aralıklarını değiştirtiyorlar. Yani siz bakmayın öyle en iyi çift kavramalı şanzıman DSG dediklerine. Yok öyle bir şey.
Farklı şanzımanları kıyaslarsak eğer; En iyisi tork konvertörlü şanzıman. Ömrü arabanın ömründen bile uzun oluyor. Yokuşta asla geri kaydırmıyor. Fakat 2 dezavantajı var. Bir: Çok ağır. Arabaya kilo olarak hatırı sayılır bir ağırlık sağlıyor. 2. Yakıt tüketimi ekonomik değil.
CVT şanzıman: Sakin kullanımlar için 10 numara şanzıman. Şehir içi, şehir dışı, sıkışık trafik, iniş, yokuş farketmez. Her yerde kullanılır. Aynı zamanda ekonomiktir de. Bunun da bir kaç dezavantajı var. Vites atma yoktur. Arabayı ruhsuz bir şekilde götürür. Yüksek torka ve agresif kullanıma gelemez. Dizel araçlarda pek tercih edilmez. 4-5 kamyonluk bir konvoyu sollarken tüm duaları size okutur. Çünkü ani hızlanma yoktur. Ani hızlanma olmadığı için gaza basıldığında motor devri çabucak 5.000 devire çıkar. Motor elektrik süpürgesi gibi bağırmaya başlar. Fakat araba 5000 devrin karşılığı olan hıza yavaş yavaş çıkar.
-
Tam otomatikte de ZF dışında çift kavramaya yaklaşan yok ama performans anlamında.
-
CVT şanzıman harbiden çok ruhsuz özellikle benim gibi performanslı sürüş sevenler hiç bulaşmasın.
Clio ile hız denemesi videosu çekmiştim araç can çekişiyor gitmiyor şanzımandan dolayı.
semih24youtubeRenault Clio 5 1.0 TCE 90 HP Top Speed Hız Denemesihttps://www.youtube.com/watch?v=T8q7B1EQ_Nw -
Hocam
Sizinki iyi gidiyor yine. 1.0 Tce 90 bg motor ile 193 km hıza çıktınız. Bende 1.5 DCI 110 beygir EDC 6 ileri vites Megane 4 var. Bu hızlara çıkar mı, bilmiyorum. Motoru hiç zorlamadım. 150 km hıza çıkınca bıraktım. Kaça kadar çıkar? Bilmiyorum.
CVT ruhsuzdur. Evet. Ama sakin kullanıcılar için ve şehir içi kullanımı için gayet uygun bir vites.
Mesela benim bir arkadaşım var. İstanbul'da yaşıyor. Otomatik vitesli araba alacak. Kafasındaki şu: Otomatik araba alacaksam otomatikte kullanırım. Manuel vs. anlamam diyor. Ona çift kavramalı araba öneremedim. İstanbul trafiği çift kavrama düşmanı. Aksi gibi, beğendiği arabalar da hep dizel. Ve dizel arabalarda CVT yok. Hep çift kavramalı. Ya dizelden vazgeçecek. Ya da çift kavramalı alacak.
-
şanzıman değil sorun yumağı..
ve hala ısrarla insanları zehirlemeye devam ediyorlar..(
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X