Şimdi Ara

EDC şanzuman nasıl? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
3
Favori
82.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik şanzuman şans işi,
    Kimi 200.000. KM sorunsuz gider, kimi 20.000. de hata verir.
    Başınız az ağrısın istiyorsak,
    A- Az tercih edilen CVT gibi sanzımanlardan uzak durunuz, sorun çıkarsa çözüm alternatifi olsun.
    B- Servislerde anlatılan şanzıman yağı ömürlük gibi hikayelere inanmayın, üreticinin önerdiği süre dolmadan yağ değişimi yaptırın.
    C- Şanzımanı zorlamayın, park halinde yükü şanzımana değil el frenine aktarın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcngzhn34

    yokuş aşağı gaza basmassan kompresyon yapar araç azcık gaza dokun yokuş aşağı inerken vitesi yükseltsin

    Alıntıları Göster
    Fluence için diyorum bunu. Bassan da basmasan da kompresyona giriyor. Mecburen manuel yükseltmen lazım.

    Eco modu da yok bu araçta.
  • Motor freni bütün araçlar için çok faydalı . Hem yağlama yapıyor hem de yakıt tasarrufu sağlıyor . Aynı zamanda soğuk ise motoru ısıtıyor .

    Dik yokuşlar hariç manueli fazla kullanmamalı.
  • EDC ile tam otomatik şanzıman arasında pratikte ortalama 2lt/100 km farkeder.

    Yıllık ortalama 15,000 km yapan birisi için 15,000*2/100= 300 litre yakıt demektir.

    300 litre yakıtx5,70 =1710 lira avantaja karşılık, ömürboyu balata vs. derdi olmayan, daha seri, ısınsa bile görevini aksatmayan bir şanzımana sahip olma seçeneğiniz var. Ayrıca en iyi ihtimalle bile yıllık 1000 TL balata amortisanı ayırmanız gerekmez.

    Arızalı bir tam otomatik aracı bir şekilde yürütür ve hatta satabilirsiniz, EDC için aynı şeyi söyleyemeyiz.
  • Tam otomatik şanzumanlar şüphesiz en iyisi .

    2.0 dizellerin yanına yüksek vergi dilimi nedeniyle yaklaşılamıyor.

    1.6 tam otomatik dizeller piyasaya yeni girmeye başladı . Fiyatları yüksek . Birde alım maliyetini hesaplamalara katmak gerek .


    EDC şanzumanlı araba kullanıpta fazla sorun yaşamayanlar da var .

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Limanyakan -- 6 Temmuz 2018; 18:58:38 >
  • EDC şanzımanda iki tane kavrama noktası bulunuyor . Birinci kavrama sistemi 1-3-5 . viteslerde diğer kavrama

    2-4-6. viteslerde çalışmakta. Motordan gelen tork, kavramalardan birincisinin geçtiği dişli ile iletilirken

    diğer kavramayı da bir üst vitese geçmiş olarak hazır bekletmektedir.


    Kavrama sisteminden biri arızlandığında 1-3-5 ya da 2-4-6 . vitesler çalışmıyor.

    Sistem işlemcisinden gelen komutla motor torku 290 milisaniye içersinde aktarılmaya başlanıyor . Bu sayede

    vites geçişleri sarsıntısız ve sessiz oluyor .
  • kyokushin K kullanıcısına yanıt
    Benim aracim Kadjar, 1.5 DCT, Icon. Arac 1430 kg agirliginda, Antalya'da kullaniyorum ve hic bir zaman 4.8 lt/100km'yi gecmedi sehir icinde. Sehir disinda da 4.2-4.4 lt/100 km ustune cikmadi (110-120 km hizla kullanim). 50,000 km yi buldum ve henuz bir sanzuman problemim olmadi -umarim da olmaz-. Elektrikli el freni oldugundan, frene basarak durdugumda ve vitesi P'ye gecirdigimde once el freni kendiliginden aktif hale geliyor, sonra da freni birakiyorum. Yani yazilanlar bir yerde otomatik olarak uygulaniyor. Arkadaslara vitesi N'ye getirme konusunda tamamen katiliyorum, start/stop devreye girmezse isiklarda ya da trafikte durdugumda her zaman N'ye aliyorum vitesi.
  • Bence çok korkmaya gerek yok. En kötü olabilecek senaryo 4-5 bin masraf yapar ki manuelde de çıkabilir. Çevremde bir sürü edc var daha masraf çıkmamış. Kendim de dct kullanıyorum. Sonuçta 100 bin km ye gelince bu tip masraf normal.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçtiğimiz yıl fluance aracım 113.000 km de arıza verdi, araç o zaman babamdaydı ve kendisi bodrumdaydı şanzıman 2,4,6 vitesleri kullanılmıyordu. Ben burdan servislere sordum,kendisi bodrumda yetkili servise sordu. Şanzımanı açmadan muhtemelen mekanik arıza olduğunu varsayarak+Baskı balata+işçilik bodrumda 12.000TL istanbulda tanıdık vs ile aşağı yukarı 10.000TL para istediler.

    Aracı galerici bir abimize o halde 45.000TL ye sattım.

    Şuan yine Fluance Edc aracımız var,79.000km civarında ara sıra kaçırma yapıyor,sanırım buda 100.000km gibi sıkıntı çıkartacak gibi.



    İnsan gibi kullansakta bilmiyorum şansmıdır nedir anlamadım. Çok fazla uzun yol yapıyoruz,sanırım bu edc uzun yola pek gelmiyor gibi düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar bugün fluence touch plus edc 2014 aldim fakat hem hasar sorgu da hem ruhsatta touch plus yazmıyor hasar sorguda touch yazıyor bu normal mi acaba genelinde mi böyle yazıyor içime bir kurt düştü arabada hiz sabitleme limitleme kartlı sistem var kullananlar yardimci olursa sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar bugün fluence touch plus edc 2014 aldim fakat hem hasar sorgu da hem ruhsatta touch plus yazmıyor hasar sorguda touch yazıyor bu normal mi acaba genelinde mi böyle yazıyor içime bir kurt düştü arabada hiz sabitleme limitleme kartlı sistem var kullananlar yardimci olursa sevinirim@Touch plus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fethiyeli.48 F kullanıcısına yanıt
    Touch kaktırmışlar size.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çift kavramalı ve o kadar dar alanda bu kadar kompleks sistem barındıran, her türlü malzeme yorulmasına açık bir sistemin zaten sağlıklı olması beklenemez. Firmalar yakıt tüketimi ve dolayısı ile emisyonlar yüzünden bu sistemleri kullanmak zorunda kalabiliyor ancak bana göre her zaman son tercih olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fethiyeli.48

    Merhabalar bugün fluence touch plus edc 2014 aldim fakat hem hasar sorgu da hem ruhsatta touch plus yazmıyor hasar sorguda touch yazıyor bu normal mi acaba genelinde mi böyle yazıyor içime bir kurt düştü arabada hiz sabitleme limitleme kartlı sistem var kullananlar yardimci olursa sevinirim@Touch plus

    Direksiyonda tuşlar varsa Plus pakettir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pejodaki eat6 şanzımanda çift kavramamı tam otomatikmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çift kavrama şanzumanlar otomatik değildir yani siz ona oto şanzuman gibi davranırsanız patlar. Tabi bana ne kardeşim ben otomatik gibi kullanırım diyorsanız çift kavrama tavsiye etmem. Kullanım tarzı önemlidir bu konuda bir sürü yazı vardır.Avantajları ekonomik olması, vites geçişlerindeki hissettirmeme diyebiliriz. Dezavantajları ise; Kullanım şekline uyulmazsa büyük masraflar çıkartır, çift kavrama olduğu için kavrama değişiminde çift masraf çıkartır. Ben dsg kullanıyorum ancak tedirginlik yaşıyor ve dikkatli kıllanıyorum ama vw şöyle zf gibi tam otomatiğe geçse tadından yenmez varsızn 1 lt fazla yaksın gerçi onlarda artık çift kavrama kadar az yakıyorlar. Hayırlısı :)
  • Edc düşük km de ariza veriyorsa büyük ihtimal kullanici kaynaklidir. Hareket halinde boşa atma sonra D ye alma. Rapmada parka alip yuku direkt sanzimana vermek. N den D ye alip kavramayi beklemeden gaza basmak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenktun34

    Geçtiğimiz yıl fluance aracım 113.000 km de arıza verdi, araç o zaman babamdaydı ve kendisi bodrumdaydı şanzıman 2,4,6 vitesleri kullanılmıyordu. Ben burdan servislere sordum,kendisi bodrumda yetkili servise sordu. Şanzımanı açmadan muhtemelen mekanik arıza olduğunu varsayarak+Baskı balata+işçilik bodrumda 12.000TL istanbulda tanıdık vs ile aşağı yukarı 10.000TL para istediler.

    Aracı galerici bir abimize o halde 45.000TL ye sattım.

    Şuan yine Fluance Edc aracımız var,79.000km civarında ara sıra kaçırma yapıyor,sanırım buda 100.000km gibi sıkıntı çıkartacak gibi.



    İnsan gibi kullansakta bilmiyorum şansmıdır nedir anlamadım. Çok fazla uzun yol yapıyoruz,sanırım bu edc uzun yola pek gelmiyor gibi düşünüyorum.

    aslında tam tersi. Uzun yolda edc nin daha az yorulması gerekiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Edc düşük km de ariza veriyorsa büyük ihtimal kullanici kaynaklidir. Hareket halinde boşa atma sonra D ye alma. Rapmada parka alip yuku direkt sanzimana vermek. N den D ye alip kavramayi beklemeden gaza basmak.

    o dediklerinizin çoğu, çoğu şanzımanın yazılımında var örneğin DSg ve 8Zf deki yelken modu. Araç kseyir halinde gazı bırakınca N ye alıyor. Gaza basınca d ye alıyor. Bu dediklerinizden şaznıman arızalanmamalı bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Onlar baska bu baska bu edc ayrica sagliklida degil basincli bir sanzimanda dediginiz olay. Onlara ozel bir mod ile ozellik koymus olabilirler edc de yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general4242 -- 21 Aralık 2018; 20:5:42 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.