Şimdi Ara

Egea 1.3 Multijet Beyaz Duman+Fazla Yakıt(ÇÖZÜLDÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
18.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.3 Multijet Egea aracım soğuk çalıştırmada beyaz duman atıyordu ve fazla yakıt yakıyordu normale göre. Bakıma gittiğimde ustaya söyledim. Dedi ki kışın normaldir o. Normal değil dedim. Geçen kış böyle şeyler yoktu dedim. Normal dedi yine. Ben de uzatmadım. Geçen uzun yola çıktım. Bir yerde polis durdurdu. Araba rölantideyken sarsıntılı çalışıyordu. Sonra ilerleyince İlk defa arabanın giderken de beyaz duman attığını farkettim. Gaza basınca baya bi duman atıyordu. Bir süre sonra duman atması durdu. Baya bi(300-400km) ilerledikten sonra "motoru kontrol ettirin." diye uyarı verdi. Sorun nedir acaba?


    Edit: Sorun uzun süre sonra çözüldü. Turbo intercooler'ı ve hortumu ezilmiş, delinmiş, zarar gormüş. Arabanin altini yere vurdugumdan dolayi olmus. 1000TL malzeme+400TL işçilik parası vererek duzelttim. Arabada sorun kalmadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acipinsan -- 14 Mart 2021; 23:29:22 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Egea 1.3 Multijet Beyaz Duman ve Aşırı Yakıt Tüketimi Sorunu

    Egea 1.3 Multijet araçlarda oluşan beyaz duman ve aşırı yakıt tüketimi sorunu, yaygın bir sorundur. Bu sorun, aşağıdaki sebeplerden kaynaklanabilir:

    Enjektör Arızası: Arızalı enjektörler, yanmamış yakıtın egzoza kaçmasına neden olarak beyaz duman oluşumuna ve yakıt verimliliğinde düşüşe yol açabilir.

    Turbo Arızası: Turbo arızası, aşırı yakıt tüketimine ve beyaz duman oluşumuna sebep olabilir.

    EGR Valfi Arızası: EGR valfi arızası, egzoz gazlarının motora geri dönüşünü engelleyerek beyaz duman ve yakıt verimliliği sorunlarına yol açabilir.

    Partikül Filtresinin Tıkanması: Partikül filtresi tıkanırsa, egzoz gazları engellenerek beyaz duman ve aşırı yakıt tüketimi oluşabilir.

    Bu sorunu çözmek için aşağıdaki adımlar uygulanabilir:

    • Arızalı enjektörlerin değiştirilmesi
    • Turbo sisteminin kontrol edilmesi ve onarılması
    • EGR valfinin temizlenmesi veya değiştirilmesi
    • Partikül filtresinin temizlenmesi veya değiştirilmesi

    Bu sorunla karşılaşıyorsan, aracını yetkili bir servise götürerek sorunun doğru bir şekilde teşhis edilmesini ve çözülmesini sağlamalısın. Bu adımları takip ederek Egea 1.3 Multijet aracındaki beyaz duman ve aşırı yakıt tüketimi sorununu çözebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Egr dpf tikanmis temizlet gecer. 200 tl isterler min.

    Bu sebepten lpg yi seviyorum devirde cevirebiliyorsun mazot zevk vermiyor. Bakiyorum eski mazotlular sanayiden cikmiyorlar.
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    DPFyi 3 ay önce temizlettim zaten. Keşke 200 olsaydı. 730'a temizlettim. Valla ben de dizelden soğudum.

  • Aracınızın km kaç binde hocam? 200.000 üzeriyse ve yakıta bakıma sürüşe dikkat edilmemişse egr dpf temizlemeyle kurtulamayabilir
  • Enjektörlere baktırdınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Aracınızın km kaç binde hocam? 200.000 üzeriyse ve yakıta bakıma sürüşe dikkat edilmemişse egr dpf temizlemeyle kurtulamayabilir

    137 binde. Yakıtı hep shell'den alıyorum. Çok nadir bazen uzun yolda başka firmalardan da aldigim oldu. Sürüşüm biraz serttir. Agresif kullanirim. DPF 3 ay once temizledim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Enjektörlere baktırdınız mı?

    Baktırmadım. Ustalar sorun olduğunu bir türlü kabul ettiremedim ki. Az once bir ustayla telefonda konustum. O da diyor ki enjektörden olabilir ama enjektöre elletme. Enjektöre ellettikten sonra eski düzeni tutmaz araba diyor. Bu şekilde kullan diyor. Yakıt aldığın yeri değiştir diyor. Biraz da Opetten dene diyor. Katkı maddesi atma diyor. Ben de tamam dedim geçtim ama kafama yatmadı dedikleri.

  • sanayide iyi işinin ehli bir tanıdığın yoksa servise göster arabayı.

  • Yüksek ihtimal sorun enjektörlerde. Aracı bilgisayara bağlatsanız size sorunu söyleyecek zaten. Şimdi normal şartlarda ara ara beyaz duman atabilir. Dpf temizliyor araç. Yalnız bu süreç 30 saniye sürüyor hadi 1 dakika olsun. Kışın soğuk motorda atar. Ama sürekli yapıyorsa enjektördür hocam. Enjektörleri elletmek, temizletmek çözüm olmayabilir doğru. Hepsini veya bozuk olanını orjlnaliyle değiştirmek çözüm olacaktır fakat çok tuzludur.
  • acipinsan A kullanıcısına yanıt
    Aslında agresif kullanım devir çevirmek anlamında ise dpf için iyi bile denilebilir. O km uzun yolda yapıldı ise sıkıntı çıkarmaması lazım. Ama çoğunlukla kısa mesafe şehiriçi ise sıkıntı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    1.3 multijette 1800 2000 devirde 2.vitese atarsa vay haline

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Yüksek ihtimal sorun enjektörlerde. Aracı bilgisayara bağlatsanız size sorunu söyleyecek zaten. Şimdi normal şartlarda ara ara beyaz duman atabilir. Dpf temizliyor araç. Yalnız bu süreç 30 saniye sürüyor hadi 1 dakika olsun. Kışın soğuk motorda atar. Ama sürekli yapıyorsa enjektördür hocam. Enjektörleri elletmek, temizletmek çözüm olmayabilir doğru. Hepsini veya bozuk olanını orjlnaliyle değiştirmek çözüm olacaktır fakat çok tuzludur.

    Soğuk çalıştırınca yaklasik 10 saniye atiyor genelde. Araba hareket halindeyken sadece bir kere oldu 3-5 dakika surdu. Gaza bastikca arkadan baya beyaz duman atiyordu. Eğer soğuk çalıştırınca hic beklemeden direkt arabayı sürersem arabamin tepkilerinde dengesizlik oluyor biraz. Tekleme gibi bir sey oluyor, silkeliyor hafiften. Ama bir sure rolantide bekleyip surunce silkeleme olmuyor. Sagolun hocam tavsiyeler icin. Bakacaz artik.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Aslında agresif kullanım devir çevirmek anlamında ise dpf için iyi bile denilebilir. O km uzun yolda yapıldı ise sıkıntı çıkarmaması lazım. Ama çoğunlukla kısa mesafe şehiriçi ise sıkıntı olabilir.

    Yok devir cevirme anlaminda degil. 2500 devirde bir ust vitese geciyorum genelde. Bazen DPF acilsin diye daha ust devirlere de cikiyorum. Ben arabayi 99 binde aldim. KM uzun yolda yapilmisti. Ben aldiktan sonra sehiricinde de cok kullandim, uzun yolda da cok kullandim. Yari yariyadir yani.

  • Isıtma bujilerinde ve enjektörlerin birinde sorun var.Isıtma bujilerinin topluca değişmesi,enjektörlerin ise kontrol edilip arızalı olanın değişmesi gerekiyor sanıyorum.Bu beyaz duman meselesi genelde bu şekilde çözülüyor...İyi bir fiat servisinde olayı hemen çözerler..

  • Bugün sanayiye gittim. Cihaza bağladılar. Arıza kodu P0103 Maf sensörü ile alakalı bir sorunmuş. Önce motoru dinlediler, gaz verdiler, baktilar filan. Sonra arizayi sildiler. Dediler sıfırladık tekrar arıza verirse gelirsin değiştiririz dediler. Değişimi ne kadar tahmini dedim. 400-500TL civari olur muhtemelen dedi. Tamam dedim 30TL verdim çıktım. 3-4 km sonra yine arıza verdi. Tekrar gittim. Tekrar ariza verdi dedim. Tamam halledelim dedi. Ben de oturdum degistirecekler diye bekliyordum. Bir sure sonra tamam dediler. Temizledik dediler. Yine ariza verirse baska bir arabadan takar deneriz, duruma gore degistiririz dediler. Para da almadılar. Çıktım bu sefer tamam diye geliyordum. Yakıt tüketimi düştü gibi geldi bana. Neyse 15-20KM sonra yine ariza verdi. Ben de git gel yapmaktan bıktım artık. Tekrar gitmedim. Anlamıyorum bu ustalar neden arizayı cozmek istemiyorlar da gecici cozumler buluyorlar. Ne zaman ariza verse ustaya gotursem hemen ilk iş olarak arızayı silip bi de boyle kullan diyor. Arkadas duzelt parasi neyse verelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acipinsan

    Bugün sanayiye gittim. Cihaza bağladılar. Arıza kodu P0103 Maf sensörü ile alakalı bir sorunmuş. Önce motoru dinlediler, gaz verdiler, baktilar filan. Sonra arizayi sildiler. Dediler sıfırladık tekrar arıza verirse gelirsin değiştiririz dediler. Değişimi ne kadar tahmini dedim. 400-500TL civari olur muhtemelen dedi. Tamam dedim 30TL verdim çıktım. 3-4 km sonra yine arıza verdi. Tekrar gittim. Tekrar ariza verdi dedim. Tamam halledelim dedi. Ben de oturdum degistirecekler diye bekliyordum. Bir sure sonra tamam dediler. Temizledik dediler. Yine ariza verirse baska bir arabadan takar deneriz, duruma gore degistiririz dediler. Para da almadılar. Çıktım bu sefer tamam diye geliyordum. Yakıt tüketimi düştü gibi geldi bana. Neyse 15-20KM sonra yine ariza verdi. Ben de git gel yapmaktan bıktım artık. Tekrar gitmedim. Anlamıyorum bu ustalar neden arizayı cozmek istemiyorlar da gecici cozumler buluyorlar. Ne zaman ariza verse ustaya gotursem hemen ilk iş olarak arızayı silip bi de boyle kullan diyor. Arkadas duzelt parasi neyse verelim.

    Kardeşim yapılan işlem gayet normal, sensor kaynaklı sorunların bir çoğu temizleyince geçen cinstendir. Arızanın tam olarak geçip geçmediği belirli bir sürüş süresinden sonra belli olur.


    Ustalar bu tür sensor kaynaklı sorunlarda parça değişimini maliyetten ötürü (senin parçanın fiyatı 500 tl) en sona bırakırlar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.