Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ ÇALIŞMA PROBLEMİ (Sorun çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
118.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım 2004 fiesta tdci. Bu sabah bütün uğraşmama rağmen çalıştıramadım arabayı. akü bitecek gibi oldu marşa basmaktan sabah sabah bıraktım artık.Son 1 haftada 3. kez aracımı çalıştıramadım. ilk geçen hafta sonuydu marşa basmaktan artık aküyü bitirdim ve takviye yaptım. Uzun süre marşa basarak ancak çalıştı. 3 gün önce 10 dakikada ancak çalıştı, Geçen yıl Ankara da bundan daha soğuk havalarda çalışmama problemini yaşamadım.Arabayı hergün kullanıyorum ve hergün mutlaka çalışıyor yani.
    çalışmadığı 3 seferde aynı şeyi yaptı, marşa ilk bastığımda 3-4 saniye çalışıyor sonra duruyor, bir dahada çalıştırmanın imkanı yok. problem nerden kaynaklı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nejdet Ay -- 5 Ocak 2009; 10:18:48 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Araç Çalışma Problemi

    Dizel araç sahipleri, araçlarının çalışmaması veya zor çalışmasıyla ilgili sorunlar yaşayabilirler. Bu sorunların birkaç nedeni olabilir ve bunlardan biri yakıt geri kaçırmadır.

    Yakıt Geri Kaçırma

    Yakıt geri kaçırma, dizel sisteminde mazotun geri yakıt deposuna kaçtığı bir durumdur. Bu, birkaç nedenden dolayı meydana gelebilir:

    • Mazot Filtresinin Değiştirilmesi: Mazot filtresinin değiştirilmesi sırasında hava kabarcıkları sisteme girebilir ve yakıtın geri kaçmasına neden olabilir.
    • Mazot Filtresinin Geç Çalışması: Mazot filtresi kirli veya tıkalıysa, mazot motora yeterince hızlı akmaz ve geri kaçabilir.
    • Mazot Geri Kaçırıyor: Enjektörler veya yakıt pompası arızalıysa, mazot silindirlere değil yakıt deposuna kaçabilir.

    Motorun Çalışmaması veya Zor Çalışması

    Yakıt geri kaçmasının en belirgin belirtisi, motorun çalışmamaması veya zor çalışmasıdır. Bunun nedeni, motora yeterli mazotun ulaşmamasıdır. Diğer belirtiler şunları içerir:

    • Motorun Teklemesi veya Rölanti Sorunları
    • Düşük Güç
    • Artan Yakıt Tüketimi

    Çözümler

    Dizel araç çalışma probleminin yakıt geri kaçırmadan kaynaklandığından şüpheleniyorsanız, yapmanız gerekenler:

    • Mazot Filtresini Kontrol Edin: Mazot filtresini değiştirin veya kirliyse temizleyin.
    • Yakıt Sistemini Hava Kabarcıklarından Arındırın: Yakıt sistemindeki hava kabarcıklarını gidermek için araç üreticisinin önerdiği adımları izleyin.
    • Enjektörleri ve Yakıt Pompasını Kontrol Edin: Enjektörlerin veya yakıt pompasının arızalı olup olmadığını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Yakıt geri kaçırma sorununu çözmek, aracınızın tekrar düzgün çalışmasını sağlamak için çok önemlidir. Yukarıdaki çözümleri deneyerek bu yaygın sorunu giderebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ısıtma bujileri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    ısıtma bujileri
    aracının yakıtı donmuş olabilir ya da antifriz yoksa olabilir..yani çalışıp stop ediyorsa büyük ihtimal yakıtla ilgilidir.mazot hortumları falan donmuş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALoneLife

    aracının yakıtı donmuş olabilir ya da antifriz yoksa olabilir..yani çalışıp stop ediyorsa büyük ihtimal yakıtla ilgilidir.mazot hortumları falan donmuş olabilir.

    Alıntıları Göster
    sıkıntın yakıt,istasyon değiştiriniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    sıkıntın yakıt,istasyon değiştiriniz.

    Alıntıları Göster
    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.


    aslında parçalar değişirken aklıma geldi bir an sonra telefon ile iyi çıkmayacağını düşünerek vazgeçtim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.


    aslında parçalar değişirken aklıma geldi bir an sonra telefon ile iyi çıkmayacağını düşünerek vazgeçtim.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun,ancak siz yakıt aldığınız yeri gene de değiştirin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...



    geri dönüş hortumunu 70 liraya aldım, yan sanayisine bile 25 lira. benim ustanın ifadesinde bir hata olabilir. O.B.K hocam. aldığım hortum düz bir parça değilde, 4 küçük hortumun uçları T bağlantısı ile birbirine bağlı hali idi. fiyatıda pek ucuz sayılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...



    geri dönüş hortumunu 70 liraya aldım, yan sanayisine bile 25 lira. benim ustanın ifadesinde bir hata olabilir. O.B.K hocam. aldığım hortum düz bir parça değilde, 4 küçük hortumun uçları T bağlantısı ile birbirine bağlı hali idi. fiyatıda pek ucuz sayılmaz.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun orjinal parça almanız iyi olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...


    Beyfendi'ye katılıyorum ama bir konuya değineceğim ;geri dönüş hortunundaki kaçak dizel araçlarda çalışmasını etkilemez sadece yakıtınız boş a gider.araç çalışıpda kısa süre içinde kendiliğinden stop etmesi enjöktörlerden ve mazot pompasından kaynaklanır.bende de dizel mersedes var hala uğraşıyorum bu tür sorunlarla.mümkün olduğu kadar kendim tamir ediyorum .Saygılarımla




  • slm arkadaşlar diğer arkadaşımızında söz ettiği gibi dizel araçta araç çalıştıktan sonra bujler dewre dışı kalır
    yanlız bahsi geçen hortumların daha uygun fiyatlı olduğunu biliyorum
    çünkü bende aynı işi yapıyorum soğuk hawalarda hortumlar sertlesip kemik gibi oluyor siz aracı çalıştırıp sısttıktan sonra tekrar ısınıp genleşiyor
    buda bi düşünün kaç kez ısınıp soğuması belli zamanlarda bunların kontrol edilmesi gerekmektedir.
  • Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
    Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
    Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
    (Yukardaki gibi.)
    Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
    Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.[DHTUBE=]




  • Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
    Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
    Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
    (Yukardaki gibi.)
    Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
    Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknobaha

    Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
    Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
    Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
    (Yukardaki gibi.)
    Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
    Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.
    Arkadaşlar aynı sorunu şimdi de ben yaşıyorum aracım 2006 Fiesta, sorun ilk olarak çalıştıktan sonra stop etme şeklinde başladı, bir usta el pompasın bağlı olduğu mazot filtresinden çıkan hortumlar topluluğunu değiştirdi, ancak sorun değişmedi, başka bir ustaya gittim oda mazot filtresinden olabileceğini söyledi oda değişti arac hala aynı bugün dediğiniz gibi enjektörlere ve pullara baktıracağım umarım sorun çözülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: indy

    Arkadaşlar aynı sorunu şimdi de ben yaşıyorum aracım 2006 Fiesta, sorun ilk olarak çalıştıktan sonra stop etme şeklinde başladı, bir usta el pompasın bağlı olduğu mazot filtresinden çıkan hortumlar topluluğunu değiştirdi, ancak sorun değişmedi, başka bir ustaya gittim oda mazot filtresinden olabileceğini söyledi oda değişti arac hala aynı bugün dediğiniz gibi enjektörlere ve pullara baktıracağım umarım sorun çözülür.

    Alıntıları Göster
    2004 tdci fiestamda çalışmama sorunu vardı. daha dogrusu kısa marş basıyordu. bir saniye kadar marş basıyor sonra kesiyordu. bilmedigim için mazot pompası, akü, marş kömür ve dişlisini ustamın tavsiyesi üzerine degiştim. ama sorun çozülmedi. (dünyanın parasını harcadım)
    başka bir ustaya gittigimde ise bilgisayara bağlayıp krank sensoru degişmeli dedi. 50 ytl miş. inanmaya inanmaya parçayı değiştirdim. hakikaten o gunden sonra hiç sorun yaşamadım.
    anlayacagınız 50ytl+25 işçilikle çözülecek olayı iş bilmeyen ustalar yüzenden 400 liraya hallettim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aasa

    2004 tdci fiestamda çalışmama sorunu vardı. daha dogrusu kısa marş basıyordu. bir saniye kadar marş basıyor sonra kesiyordu. bilmedigim için mazot pompası, akü, marş kömür ve dişlisini ustamın tavsiyesi üzerine degiştim. ama sorun çozülmedi. (dünyanın parasını harcadım)
    başka bir ustaya gittigimde ise bilgisayara bağlayıp krank sensoru degişmeli dedi. 50 ytl miş. inanmaya inanmaya parçayı değiştirdim. hakikaten o gunden sonra hiç sorun yaşamadım.
    anlayacagınız 50ytl+25 işçilikle çözülecek olayı iş bilmeyen ustalar yüzenden 400 liraya hallettim.

    Alıntıları Göster
    MERHABALAR .
    ANLAMLANDIRAMADIĞIM BİR KONU HAKKINDA TECRÜBELERİZE BAŞVURMAK İSTİYORUM . :)
    ARACIM MEGAN 2 1.5DCİ İLK MARŞTA ÇALIŞIYOR , FAKAT ARABA 10 15 SAAT YATTIKTAN SONRA İLK MARŞTA ALIYOR AMA GEC ALIYOR 3-4 SN DÖNDÜRÜP SONRASINDA ALIYOR DAHA SONRAKİ DURUMLARDA BU SORUN YOK FAKAT ARAÇ YATTIKTAN SONRA YANİ SOĞUKKEN BUNU HEP YAPIYOR . SİZCE DERDİ NE OLABİLİR ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: srcnhmztkr

    MERHABALAR .
    ANLAMLANDIRAMADIĞIM BİR KONU HAKKINDA TECRÜBELERİZE BAŞVURMAK İSTİYORUM . :)
    ARACIM MEGAN 2 1.5DCİ İLK MARŞTA ÇALIŞIYOR , FAKAT ARABA 10 15 SAAT YATTIKTAN SONRA İLK MARŞTA ALIYOR AMA GEC ALIYOR 3-4 SN DÖNDÜRÜP SONRASINDA ALIYOR DAHA SONRAKİ DURUMLARDA BU SORUN YOK FAKAT ARAÇ YATTIKTAN SONRA YANİ SOĞUKKEN BUNU HEP YAPIYOR . SİZCE DERDİ NE OLABİLİR ?

    Alıntıları Göster
    dizel motor geç çalışıyorsa genelde çalıştıktan sonra motoru durdurup 6 -8 saat ara verirsen yine geç çalışır ara vermezsen sorunsuz çalışır bunun birçok sebebi vardır
    akü zayıf olabilir
    marş motoru zayıf olabilir
    mazot filtresi şişmiş olabilir
    mazot pompası basınç kaçırıyor olabilir (manuel pompalama yoluyla tespit edilebilir)pompalama yaptıktan sonra araç halen zor çalışıyorsa pompa sağlam demektir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.