Şimdi Ara

DİZEL ARAÇ ÇALIŞMA PROBLEMİ (Sorun çözüldü) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
118.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aasa

    2004 tdci fiestamda çalışmama sorunu vardı. daha dogrusu kısa marş basıyordu. bir saniye kadar marş basıyor sonra kesiyordu. bilmedigim için mazot pompası, akü, marş kömür ve dişlisini ustamın tavsiyesi üzerine degiştim. ama sorun çozülmedi. (dünyanın parasını harcadım)
    başka bir ustaya gittigimde ise bilgisayara bağlayıp krank sensoru degişmeli dedi. 50 ytl miş. inanmaya inanmaya parçayı değiştirdim. hakikaten o gunden sonra hiç sorun yaşamadım.
    anlayacagınız 50ytl+25 işçilikle çözülecek olayı iş bilmeyen ustalar yüzenden 400 liraya hallettim.

    ben daha önce yağ değiştirmiştim o zaman usta arabayı makineye bağladı ve bu araba arasıra çalışmama veya geç çalışma yapıyormu demişti sadece kışın 2. marşta çalışıyor dedim krank sensörü problemli gibi gözüküyor demişti
    bu sabah araba bayağı zor çalıştı korktum çalışmayacak diye aynı senin dediğin gibi 1 sn marş basıp kesiyor forumda araştırırken senin cevabını görünce aklıma geldi sanırım benim sorunda bundan kaynaklanıyor ustanın yanına gitsem iyi olacak
    birde bu ısıtma bujileri kaç derecede çalışıyor ben aracı alalı 2 sene oldu daha hiç çalıştığını görmedim hatta kontağı ilk çevirirken test amaçlı bile yanıp sönmüyor acaba sizde de böylemi yoksa bir arızamı var aracım 2004 fiesta tdci




  • arkadaşlar 2006 fiesta tdci var bende 4 gün önce marşa bastım araç çalışmadı (2 saniye çalışıp stop etti ) takviye yaptık yine çalışmadı çekiciyle bi ustaya götürdük aküden dedi değiştirdik araç 2 gün sorunsuz çalıştı bu sabah yine marşa bastım çalıştıramadım motorun üst kısmında siyah el pompası dedikleri pompayı birkaç kez sıktım marşa basıp çalıştırdım aranızda o el pompasının adını bilen var mı ? sanırım onun değişmesi gerekiyor,
    birde eğer sorun geri dönüş hortumlarında yada enjektörlerde ise yinede el pompasıyla çalışır mıydı bilgisi olan var mı, yani pompa değilde hortumlar arızalı ise bunu nasıl anlarız pompa ile çalıştırabilmiş olmam kesinlikle o pompanın arızalı olduğu anlamına mı gelir ?
  • el pompasının adı vak vak diyorlar sanırım senin sorunun geri dönüş hortumlarından kaynaklanıyor olabilir başka sorun olacağını sanmıyorum ama dizelden iyi anlayan bir ustaya git bence
  • slm arkadaslar benim de aracim 2001 passat tdı.. mesleyim oto tamitcisi. sivas in zara ilcesinde oturuyorum bu sabah -27 ler i bulan ilcemizde sabah aracimi 3 5 defa kızdırdım piston odalari isinip daha kolay calissin diye fakat nafile 5 10 dk gibi bi sure ugrasdim aracimla ve bu sekilde calistira bildim,, kıs a girmeden uc gunluk bir bakim yaptim,, dedginiz dgibi kızdırma bi yerde olabilir kontrol ettirin ama geri donusle alakasi olmaz geri donus aracin fazla gelen yakitini depoya bosaltir ,, mazot benzin kadar akiskan deyildir bilhassa soguklarda filtre kagidin cevresinde yogurtlasma yapar bu nedenle rail veya pompaya yeterince mazot girmez buda gec patlamaya sebeb olur yani iyi bir euro mazot kesfedilene kadar araclarimiz acikyerde ise ve sok ise zor calisacaktir
  • Merhaba arkadaslar..

    Aracım 2005 clio 1.5 dci hb dizel ..geçtiğimiz salı gunü aracımı sabah sorunsuz bir sekilde çalıştırdım..arabayi parkettim ve aksam 6 gibi eve donmek istedigimde calistramadim... Kontagi Yarim cevirip isiklarin sonmesini bekledim ve cevirdim hic mars basmadi..2-3 kez denedim olmayinca Kontagi hizlica cevirdim 3sn kadar mars basti fakat araba yine calismadi.
    Akudendir dedik talbots yaptik fakat olmadi..
    Sifir akuyle denedim yine olmadi..yakit az diye gittim 5 lt yakit aldim ekledim yine olmadi...
    Bayir asagi vurdurmayi denedik yine o da olmadi..ne yapsam ki?

    Belki diyorum kendi kendine bozuldu yine kendi kendine duzelir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimares -- 12 Şubat 2012; 2:01:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazooli


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
    ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



    Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

    Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

    Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

    Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...


    Beyfendi'ye katılıyorum ama bir konuya değineceğim ;geri dönüş hortunundaki kaçak dizel araçlarda çalışmasını etkilemez sadece yakıtınız boş a gider.araç çalışıpda kısa süre içinde kendiliğinden stop etmesi enjöktörlerden ve mazot pompasından kaynaklanır.bende de dizel mersedes var hala uğraşıyorum bu tür sorunlarla.mümkün olduğu kadar kendim tamir ediyorum .Saygılarımla

    Etkilemez demişsiniz ama bende de aynı problem vardı bahsedilen hortumlardaki sızıntı gösterildi ve değiştirildi ve de sorun ortadan kalktı.




  • İyi günler ben forumunuza katılan Yeni üye Emre Güven 2005 model bir panelvanımız var önceden araba 3-4 marşta zar zor alırken aracı stop etigimde marş basıyor fakat
    motor en az 7-8 marşta sallana sallana zor çalışıyordu ısıtma bujilerinden olabilir mi şimdi hiç çalışmıyor triger kayışı denilen sistem bu araçda da usta triger kayışı kopmuştur diyor ama açdıgımda yerinde sağlamca duruyordu elektrikcide mazot gelmiyor olabilir dedi. Ama daha evvelden eter sıkarak vede kamyon aküsü ile takviye yaparak çalıştırıyorduk bu arada kızdırma bujisinin bir tanesini değiştirdim hala çalışmadı acaba sorun neden olabilir Çözümler için şimdiden teşekkürler Motor tipi Steyr 560_ araç Gazelle 2705
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre886

    İyi günler ben forumunuza katılan Yeni üye Emre Güven 2005 model bir panelvanımız var önceden araba 3-4 marşta zar zor alırken aracı stop etigimde marş basıyor fakat
    motor en az 7-8 marşta sallana sallana zor çalışıyordu ısıtma bujilerinden olabilir mi şimdi hiç çalışmıyor triger kayışı denilen sistem bu araçda da usta triger kayışı kopmuştur diyor ama açdıgımda yerinde sağlamca duruyordu elektrikcide mazot gelmiyor olabilir dedi. Ama daha evvelden eter sıkarak vede kamyon aküsü ile takviye yaparak çalıştırıyorduk bu arada kızdırma bujisinin bir tanesini değiştirdim hala çalışmadı acaba sorun neden olabilir Çözümler için şimdiden teşekkürler Motor tipi Steyr 560_ araç Gazelle 2705

    Yakıt geri dönüş hortumlarına baktırın. Conta ve bakır pullara baktırın.
    Eter sıkarak çalıştırmanız yakıt sisteminin hava yaptığına işarettir.




  • Arkadaşlar mrb, benım araç 2004 fusion dizel, bugun 10000 bakımını yaptırdım mazot fıltresi dahıl bır cok parca degştrldi, eve gectım 2 saat snra aracı çalstrmada marsa bastım calştı 2 şn snra gerı şondu ve 2 3 marştan snra çalştraldm. Acaba bakımları yenı yapıldı dıye mı bu hata? Gecıcı mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar mrb, benım araç 2004 fusion dizel, bugun 10000 bakımını yaptırdım mazot fıltresi dahıl bır cok parca degştrldi, eve gectım 2 saat snra aracı çalstrmada marsa bastım calştı 2 şn snra gerı şondu ve 2 3 marştan snra çalştraldm. Acaba bakımları yenı yapıldı dıye mı bu hata? Gecıcı mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2004 90 HP connect iki haftadır gec mars alıyordu . carbon clenear yaptırdım bir hafta sorun yoktu sonra tekrar geç mars almaya basladı bugunde hic calısmıyor marsa uzun süre basıyorum sonrasında kızdırma bujısı lambasını yakıyor calısmıyor
  • Bende de sıcak olsun soğuk olsun araç 2-3 saniye gecikmeli ççalışıyor. Araç 1.5 Crdi getz. Her seferinde aynı gecikme ama başka da problemi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde arac dizel,

    Sorun benzer, ilk marsa basmada calismiyor, 20 saniye deniyorum calisiyor, hemen sonrasinda stop edip tekrar marsa basiyorum ve artik her defasinda hemen calisiyor. Sadece uzun sure arac yatarsa o zaman gec calisiyor.

    Akude veya mars motorunda problem olsa her defasinda gec calisir diye dusunuyorum,,,

    Isitma bujileri olabilirdi ama bu sicakta yani yaz gunu ondan olacaginj sanmiyorum,

    Mazot filtresi veya enjektorler geliyor aklima...

    Elimdeki en net ipucu, bir kere calisirsa, hemen arkasindan stop etsende artik hep hemen calismasi...

    Yakit geri kaciyor demekki uzun sure bekleyince veya mazot pomba basinci dusuk, ya da filtre diyorum.

    Sizce ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en iyi ihtimal mazot filtren tıkanmış... Önce ona bir bak malzeme falan varmı içinde...

    olmadıysa pompacıya götür aracı... büyük ihtimal yüksek basınç pompası arızası...
  • Merhaba sayın forum üyeleri,
    Aracım 2005 Clio HB 1.5 DCI, manuel vites, 217.000 km'de. 3 ay önce 90 km/sa hızla beşinci viteste düz yolda giderken ayağımı gazdan kestiğimde ibre 80 km/sa'e doğru yanaşınca olan aşırı bir sarsıntı (vites topuzunda ve gaz pedalında özellikle olan ama bütün arabada da seyir halinde iken hissedilen bir sarsıntı, gidip gelmeli çalışma durumu) hissettim, defalarca denedim, her seferinde oluyordu, hatta stop etmesinden korktum, devirli kullanmaya başladım. Devirli kullanınca veya 90 km/sa hızı geçince olmayan bir durum. Daha önce hiç fark etmediğim bir şeydi. Tokat'ta yetkili servise gittim, baktılar ettiler, alete bağlayıp baktılar, deneme sürüşü yaptılar. Bir basınçtan söz ettiler, ne basıncı olduğunu unuttum şimdi, onu ölçtüler ve normal çıkmış, bu durumda bunu açıklayacak bir arıza bulamadıklarını söylediler ve "bu durumu açıklamaz ama akünün ve kızdırma bujilerinin değişmesi gerek" dediler, değiştirdim. Bu sarsıntılı seyir etme halini kabullenmiştim ki bir kaç hafta önce başlayan başka bir problem ortaya çıktı. Şöyle ki, marş basıyor ama motor çalışmıyor, bir kaç denemeden sonra özellikle de klimayı, radyoyu ve çakmaklıktaki telefon şarj aletini kapattıktan sonra daha rahat çalıştığını fark ettim, belki de ben öyle sanıyorum, bilmiyorum. İstanbul'da yaşadığım için her zaman gittiğim yetkili servise gittim, bütün öyküyü anlattım, akü ve kızdırma bujilerinde sorun yok dediler, mazot regülatöründe hava kaçağı gibi bir arıza fark etmişler, bu sorunları açıklamayabilir de açıklayabilir de ama onun değişmesi gerek dediler, değiştirdim. Bu sorunlarım devam ettiği gibi dün gece ancak 15. marşa basışta zar zor çalıştı araba, sinirim bozuldu. Sizce nedir problem? Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.




  • Konu hortlamış deseniz bile bu konu benim için önemli

    bu arıza başına yeni geldi ve tüm sitelere ve anlatımları baktım fakat aracı tamir ediliş şekline baktığında hiç yorumlarla alakası olmadığını gördüm

    tamirci geldi motor borusuna bir sprey sıktı ve 50 tl aldı gitti. Sonuçta araba çalışıyor artık

    sorun olarak da motorun boğulma yaptığını söyledi. Yani ilk yapılacak şey bir temizleme spreyi alıp kaputu açıp motor borusu kelepçelerini gevşetip spreyi sıkmak. Sprey 10 tl imiş. . . . . Breaker gibi bir ismi vardı. Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araçta bu aralar -10 altını görünce neredeyse 10 marşta çalışıyor, fakat -3-4 lerde tek marş. Isıtma bujisinden olsa sanırım -5 tede sorun olması lazım
    sizce sorun nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isıtma bujilerinde sorun varmış gibi duruyor. Konuyu baştan tekrar okudum da ben olsam ısıtma bujisi, mazot filtresi ve en son mazot dönüş hortumlarına baktırırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.