Şimdi Ara

1.5DCİ Motor Çalışmama Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
7.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Kangoo 1.5dci 2009 model bir arabaya sahibiz . Araba bazen çalışıyor bazen ise marş basmasına rağmen çalışmıyor biz zaten motor ve bakım ustalığı yapıyoruz fakat biz bu sorunu bulamadık pompacı elektrikçi gibi yerlere gittik cihazlara bağlattık fakat sonuç bulunamadı internetten bazı araştırmalar yaparak enjektör bujiler geri dönüş borusu yaklaşık 3 kere yağ ve filtre bakımı yaptırdık fakat hala 2-3 gün çalışıyor sonra bir anda çalışmamaya başlıyor biz aslında bunu emme manifolduna giden boruya balata spreyi sıkarak hallediyoruz fakat arabayı satmak istediğimizden dolayı arabayı bu şekilde insanlara vermek istemiyoruz bu sebeple yardımınızı öneri ve fikirlerinizi bekliyoruz şimdiden teşekkürler.



  • Dci motorda enjektör arızası olabiliyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla sana en kötü ihtimali söyleyim.. Aşıma geldi krank da sorun olabilir benim başıma geldi motor açılınca anladık krank çizilmişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,
    Bizde de 2007 megane2 1.5 dci var. Araç kartla çalışıyor. Bir süredir ilk marşta çalışmıyor, 2. 3. marşta anca çalışıyordu. En son araç yolda giderken birden çekişten düştü ve ekranda mazot filtresini boşalt uyarısı verdi. Aracı babamın tamircisi inceledi. DCİ motorların yakıtına dikkat edilmesi gerektiğini sorunun mazot - su karışımından kaynaklandığını söyledi. Mazot filtresini boşaltmış su, çamur, pislik ne ararsan çıkmış içerisinden. Tavsiye ettiği markadan yakıt alıyoruz ve araba kendini toparlamaya başladı. Siz de bir kontrol edin isterseniz.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Enjektörcüye gidip baktırdık ama sorun bulunmadı
  • husambaster H kullanıcısına yanıt
    Bizde Shell den alıyoruz sıkıntı yok o konuda
  • Kadorax K kullanıcısına yanıt
    Eksantrik ve krank kaptörleri (sensörleri) bu sorunu yapar. Tabi bu sensörlerin kablo soketleri de buna sebep verebilir. Ayrıca immobilisier ve ECUyu da beyincide bir kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler deneriz
  • Pek çok sebebi olabilir ama eleyerek gidelim; balata spreyi sıkınca çalışıyorsa elektrik tesisatı, krank sensörü (bununla ilgili bir ihtimal yine de olabilir), immobiliser gibi parçalar değildir. Isıtma bujilerinden biri arızalı olsa araç çalışır, hepsi arızalı olsa arada bir değil, hiç bir zaman çalışmaz. Enjektör arızası olsa çalıştıktan sonra da bir sıkıntı yapması gerekir, kaldı ki pompacıya baktırmışsınız. Filtreleri de 3 kez değiştirip mazot filtresi şıkkını da elemişsiniz.

    Elde kalandan benim aklıma rail'in hava yapması ihtimali geliyor fakat bildiğim kadarıyla DCI motorlarda yüksek basınç pompasından hariç bir de depoda mazotu pompaya gönderen elektrikli pompa bulunuyor. Yine de bu pompa olsa bile, depodan pompaya olan yakıt borularında kaçak olduğu takdirde sistem hava yapabiliyor. Bence depodan pompaya olan tesisatı kontrol etmekte fayda var. Ardından depodaki elektrikli pompayı da bir kontrol edin. Pompa sağlam gibi gözükse de eğer sistemi olması gerekenden daha düşük basınçta doldurursa hava yapmasına sebep olabilir.

    Bir de her ihtimale karşı krank devir sensörünü de kontrol edin, belki görevini yapmayıp sprey sıkıldıktan sonra motor sarsıntısından dolayı da yapıyor olabilir. Bu 3 ihtimali bir değerlendirin derim. Bunlar dışında vakvak takarak, çalışmadığı zaman havasını almayı deneyin, eğer hava çıkarsa yakıt sistemine odaklanırsınız, çıkmazsa elektrik sistemine. Elektrik sistemine de enjektör beyninden başlayarak bakın. Normalde enjektöre devamlı 12 volt gider, ECU ise zamanlamayı şaseyi kesip açarak ayarlar, yine araç çalışmadığı zaman voltmetre ile mar sırasında şase gelip gelmediği kontrol edilebilir diye düşünüyorum.




  • MERHABA BİZDE DE 2005 1,5 REANAULT KANGO VAR AYNI PRBLEM BİZDE DE MEVCUT BİZDE SPREYLE ÇALIŞTIRIYORUZ. ÇÖZÜM BULDUYSANIZ PAYLAŞIRMISINIZ

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.