geri vitese geçmediğinde bi yan vitese atıp tekrar denerseniz geri vitesi çok rahat geçtiğini göreceksiniz....
ayrıca çok yavaş olmadıkça aracın 1. vitese gememesinin sebebi şanzımanı korumaktır.
mesela 5.viteste 140km/s hızla giderken bi 2. vitese takın ve görün noluyo
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
geri vites nasıl çalışır önce bunu anlamak için bir animasyon veriyorum .Vitesi geri ye ve bire taktığınızda hangi parçaların yer değpilştirdiğine bakınız.Burada dog gear denilen dişli satesinde geri vitese geçmektedir.
biraz benim dediğime benziyor demek biliyom ben bişiler ya , ehliyet kursu işe yarıyor motor dersine ne gerek var diyorlar ama bazı şeylerin nedne meydana geldiğini anlmak fikir sahibi olmak da güzel oluyor
genelde vites geçmeme durumunda birinci vitese takıp debriyajdan ayagımızı çekmeden geri vitese geçirmek dişlilerin çok az da olsa karşı karşıya gelmelerini sağlamak için gerekli olabiliyor.bazen 3-5 derecelik şaft dönüşünü sağlamak gerekebiliyor tam geri vites dişlisinin yerine oturması için.Kesinlikle zorlamamak gerekmekte ve mümkün ise devirin rölantide 2-3 saniye de olsa beklemesi faydalıdır.Yani sakin hareket her zaman vitesin size itaat etmesini sağlayacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: Arthur
geri vitese geçmediğinde bi yan vitese atıp tekrar denerseniz geri vitesi çok rahat geçtiğini göreceksiniz....
ayrıca çok yavaş olmadıkça aracın 1. vitese gememesinin sebebi şanzımanı korumaktır.
mesela 5.viteste 140km/s hızla giderken bi 2. vitese takın ve görün noluyo
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme