Şimdi Ara

1. vitesten 2. vitese geçerken titreme problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
19.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1. vitesten 2. vitese geçerken (debriyajdan ayağı çekerken) titreme oluyor. Ayrıca başka geçişlerde olmuyor. Sadece 1'den 2'ye geçerken var.

    Sebepleri konusunda bilgili arkadaşlar yorum yapabilir mi? Bayramdan sonra servise götüreceğim, kandırmasınlar serviste.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1. Vitesten 2. Vitese Geçerken Titreme Sorunu

    Birçok sürücü, araçlarını 1. vitesten 2. vitese geçirirken titreme veya sarsıntı problemiyle karşılaşabilir. Bu sorun, hem otomatik hem de manuel vitesli araçlarda ortaya çıkabilir.

    Olası Nedenler:

    • Debriyaj Ayarı: Manuel vitesli araçlarda, debriyajın yanlış ayarlanması 1. vitesten 2. vitese geçerken sarsıntıya neden olabilir.
    • Motor Montajları: Hasarlı veya gevşek motor montajları, vites geçişleri sırasında motorun fazla hareket etmesine ve titremeye yol açabilir.
    • Şanzıman Sıvısı Seviyesi: Düşük şanzıman sıvısı seviyesi, vites geçişlerinde titremeye neden olabilir.
    • Şanzıman Hasarı: Ciddi şanzıman hasarı, tüm vites geçişlerinde titremeye yol açabilir.

    Çözümler:

    • Debriyaj Ayarı: Manuel vitesli araçlarda, debriyaj ayarının yetkili bir teknisyen tarafından kontrol edilmesi ve gerekirse ayarlanması gerekir.
    • Motor Montajlarının Değiştirilmesi: Hasarlı veya gevşek motor montajları tespit edilirse, bunların değiştirilmesi gerekir.
    • Şanzıman Sıvısı Seviyesinin Kontrol Edilmesi: Şanzıman sıvısı seviyesi düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekirse doldurulmalıdır.
    • Şanzıman Onarımı: Şanzıman hasarı şüphesi varsa, aracın yetkili bir tamirciye götürülmesi gerekir.

    Önemli Not: Vites geçişlerinde titreme problemi devam ediyorsa, aracın güvenli bir şekilde çalışmadığını ve daha ciddi sorunlara yol açabileceğini unutmamak gerekir. Bu nedenle, sorunu en kısa sürede bir tamirciye kontrol ettirmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • imzandaki araba mı?
    düşük devirlerde mi vites değiştiriyorsunuz?
  • evet araba 1.6 TDI 2011 Jetta (yeni kasa)

    genede 1500-2500 arası değiştiriyorum vitesi
  • Vites atarken az gaz verdiğiniz için yada çok yavaş geçirdiğiniz için hız düştüğünden 2. vitesde araba boğulduğundan olabilir ki büyük ihtimal bu 2 sebepten biridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Vites atarken az gaz verdiğiniz için yada çok yavaş geçirdiğiniz için hız düştüğünden 2. vitesde araba boğulduğundan olabilir ki büyük ihtimal bu 2 sebepten biridir.

    Arkadaşa Katılıyorum
  • 2000 devirin altında değiştirme ... tabi bu arabanın yük duruma göre artabilir ... özelikle yokuşlarda bunu hissederek yapman lazım
  • 1500 civarında değiştirme. Yani otomatik vitesler değiştiriyor ama ona göre şanzıman kutuları var. Manuelde o kadar kısa oranlı olmuyor. Araca göre değişir tabi oda ayrı bir olay. Benim 207 zangır zangır titret 1500de vites atarsam ama Astra yapmıyor toparlıyor hemen titremeden. En güzeli sizi rahatsız ediyorsa 1700-1800 arası atmanız.
  • 1500 devir çok düşük değilmi ? 3000 den aşağı değiştirmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baytar.

    1500 devir çok düşük değilmi ? 3000 den aşağı değiştirmem.

    aynen, ben de 2500-3000 arasında 2ye atıyorum.
  • Dizellerde yüksek sever , benzinli gibi değillerdir. 2500 ve üstü dizel de uygundur.
  • madem öyle 2. vites geçiş devirine dikkat edip değiştireyim bir süre servise gitmeden, deneyelim.

    yorumlar için teşekkürler
  • Turbo devrini düşürmemeye çalış ya da kalkar kalmaz 2'ye alabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvana82

    madem öyle 2. vites geçiş devirine dikkat edip değiştireyim bir süre servise gitmeden, deneyelim.

    yorumlar için teşekkürler

    Alışana kadar yada biraz öyle kullan , baktın olacak gibi değil verirsin servise.
  • T-Dog kullanıcısına yanıt
    Duymuşsunuz eski turbosuz dizel araç kullanan kamyonculardan dolmuşçulardan, sonra dizel yüksek devir sever falan diyorsunuz. Turbo Dizel'in en büyük avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi. Sen en yüksek tork verdiği zamanlarda vites atmazsan, sabaha kadar bağırttır boşa gidersin yani son hız yapmayacaksan.

    Pek çok dizel araba kullandım sahibi de oldum. Pek çok dizel araba maksimum 3000 devirde işe yarıyor. Ondan sonra boşa arabayı zorluyor, yakıt tüketimini artırıyorsunuz. 2200 dedin mi şehir içi sakin kullanımda maksimum değiştireceksin vitesi.

    Ben Turbo Benzinli arabada bile üşeniyorum 1500 devirde yokuş çıkabiliyorum. Çünkü benim aracın motoru maksimum torkunu 1500 devirde verebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Duymuşsunuz eski turbosuz dizel araç kullanan kamyonculardan dolmuşçulardan, sonra dizel yüksek devir sever falan diyorsunuz. Turbo Dizel'in en büyük avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi. Sen en yüksek tork verdiği zamanlarda vites atmazsan, sabaha kadar bağırttır boşa gidersin yani son hız yapmayacaksan.

    Pek çok dizel araba kullandım sahibi de oldum. Pek çok dizel araba maksimum 3000 devirde işe yarıyor. Ondan sonra boşa arabayı zorluyor, yakıt tüketimini artırıyorsunuz. 2200 dedin mi şehir içi sakin kullanımda maksimum değiştireceksin vitesi.

    Ben Turbo Benzinli arabada bile üşeniyorum 1500 devirde yokuş çıkabiliyorum. Çünkü benim aracın motoru maksimum torkunu 1500 devirde verebiliyor.

    Duymama gerek yok , işim gereği zaten dizel araçlar elimden geçti ve geçiyor. İstanbul Anadolu Yakasında yolları şartları bilerek yorum yapıyorum. Satış elemanıyım, sahadayım.

    Düşük devirde dizel araç şişiyor , benzinliye göre. Gidip te 5000 devirde vites değiştirin demedim. Kalkar kalkmaz vites değiştirmek dizeli bayıltıyor 2500 devir üstünde sonra araba vites değiştirince kağnı hissi vermiyor.

    Dediğiniz doğru 3000 devirde işe yarıyor hatta bana göre 2500-3000 arası. Hepsinde yakıt tüketimi artıyor sadece dizellerde değil.

    Benzinli araç zaten evin çilekeş anasıdır. 1500 devirde benzinlide çıkarsınız ama hyundai getz(1.5 dodge motor dizel derler) ve i20 , fiat(1.3 Mjet) gibi çoğunlukla şirket arabaları olarak kullanılanlarda dizel araçlarda o dediğinizi ben 1500 devirlerde çıkamıyorum.

    Kimse kusura bakmasın herkesin bir tecrübesi , bilgisi , yaşanmışlıkları vardır , eyvallah ama ben bunları yaşamışım , gözlemlemişim ve ilk ağız olarak söylüyorum.




  • aynı sıkıntı bende de var önceleri yapmıyordu bozuk yola girdim 70 km gittim yapmaya başladı neden olabilir ?
  • Afacan Dennis kullanıcısına yanıt
    Iyi günler. Benim Araçta aynı sizinki gibi bozuk yoldan sonra yapmaya başladı. Bu sorununuza çözüm buldunuz mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj baski balata ya baktirin , sanziman takozu ve motor takozlarinada baksinlar catlak var mi diyr

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • chaos48 C kullanıcısına yanıt
    baskı balata değişti mecburen hocam sanayide ucuz yollu orjinal parça ile değişim yapabilecek yerlere bakın bence motor takolarına da baktırın mutlaka
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.