Şimdi Ara

dizel 1-2 viteste silkeleme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
8.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 2011 volvo s40 d2, 4-5 aydır soğukken her zaman motor sıcakken ara ara 1 ve 2 viteslerde 1900-2000 devirde at gibi tepiniyor, gazı sabit tutmaya çalışırsam tepinme devam ediyor. Gaza basmaya devam ettiğim taktirde 2200 devire geldiğinde herhangi bir sıkıntı yaratmıyor, tepinme anında debriyaja basarsam da anında kesiyor . Bu durum 3-4-5-6 viteslerde geçerli değil arkadaşlar. Boştayken aynı devir aralıklarında hissedilir bir titreme dahi yok. Periyodik bakımı mazot filtresi ve kayışları 700km önce değişti. En yakın servise 300km uzakta olduğum ve iş yoğunluğundan ötürü servise götürme gibi bir durumum olmuyor. İkamet ettiğim yerde volvo ustası malesef yok bir ustaya göstermeyi düşünüyorum fikirleriniz benim için o yüzden çok önemli. Şimdiden teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Arabalarda 1-2 Viteste Silkeleme Sorunu

    Dizel araçlarda gaz pedalına basıldığında veya vites değiştirildiğinde 1. ve 2. viteslerde silkeleme sorunu yaygın bir sorundur. Bu silkeleme, genellikle araç yolda giderken veya düşük hızlarda meydana gelir.

    Nedenleri

    1-2 viteste silkelemenin birkaç olası nedeni vardır:

    • Debriyaj Müşürü: Debriyaj müşürü, debriyaja basıldığında motor torkunu şanzımana ileten bir bileşendir. Arızalı bir debriyaj müşürü, vites geçişlerinde silkelemeye neden olabilir.
    • Volant: Volant, motorun krank mili ile şanzıman arasında yer alan ve motor titreşimlerini emen bir parçadır. Çatlak veya hasarlı bir volant, silkelemeye neden olabilir.
    • Motor Takımları: Motor takozları, motorun şasiye bağlanmasına yardımcı olan bileşenlerdir. Arızalı veya aşınmış motor takozları, motor titreşimlerinin şasiye iletilmesine ve silkelemeye neden olabilir.

    Çözümler

    1-2 viteste silkeleme sorunu için birkaç olası çözüm vardır:

    • Debriyaj Müşürü Değişimi: Arızalı bir debriyaj müşürü, yeni bir müşür ile değiştirilmelidir.
    • Volant Değişimi: Hasarlı bir volant, yeni bir volant ile değiştirilmelidir.
    • Motor Takozları Değişimi: Arızalı veya aşınmış motor takozları, yeni takozlarla değiştirilmelidir.

    Bu çözümler, sorunun kaynağına bağlı olarak değişebilir. Sorunun doğru teşhis edilmesi ve uygun onarımın yapılması önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Test ettiğim 2006 aveoda da aynı sorun vardı kendi soförlüğümden şüphe duymuştum . Takip
  • Kullanım hatası kaynaklı olabilir mi, mesela gaz pedalı fazla hassastır ve bundan ötürü bir silkeleme oluyor olabilir mi? Yargılamak için veya küçük görmek için sormuyorum yanlış anlama lütfen. Gaz tepkisi keskin araçlarda vede ilk vitesler kısa oranlı ise böyle bir durum olabiliyor. Bayağı bir alışkanlık ve çaba gerektiriyor bunun önüne geçebilmek için.



    Mesela sahibi olduğum dereceli egzantirik takılı olan aracımda kalkışlar çok özen istiyor. Aracı söndürmeden kalkış yapmak hem silkelemenin önüne geçmek ciddi alışkanlık ve aracı okumayı gerektiriyor...



    Debriyaja bastığında kesilmesinin sebebi tekerlerin motorla ilişkisini kestiğinden dolayı.



    Eğer son zamanlarda oluşan birşeyse ve sonradan olan birşeyse ona göre konuşalım ama değilse debriyajla ilişkisi çok iyi olan bir tanıdık varsa bir direksiyona geçirin derim.



    Belki gaz pedalında da bir sıkıntı olabilir. Arızası kontrol ile anlaşılabiliyor diye biliyorum. Arızalı olduğunu kesinleştirmeden sakın değiştirmeyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 27 Eylül 2018; 6:19:37 >




  • Hocam haklı olabilirsin, araç 8 aydır bende daha önce den gaz pedalı elektronik bile olmayan (2000 astra) araçım vardı. Kalkış anında bir sıkıntı yaratmıyor kaldı ki yarım debriyajda araç yürüdüğü için sarsıntılı kalkışlar yaşamıyorum. Dediklerinizi dikkate alıp önümüzde ki günlerde gaz pedalına daha dikkatli davranıcağım.
  • Elektronik gaz pedalında gazı hissetmek çok zor aynen dediğin gibi. Telli gazdan elektronik gaz pedalına geçtiğimde ben de çok bocalamıştım. Kavrama noktası da bazı araçların kullanımını çok daha alışkanlık ister hale getirebiliyor bu da doğru. Aracına kısa sürede alışırsın umarım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 27 Eylül 2018; 7:4:28 >
  • Buji kablolarınız elektrik kaçırıyor olabilir veya bujilerinizden biri ateşleme olmazsa silkeleme yapar kontrol ettirin
  • KöfteSuyu kullanıcısına yanıt
    Adam dizel diyor sen buji kablosu diyorsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbolcu

    Adam dizel diyor sen buji kablosu diyorsun...
    Dikkat etmemişim sabah yorgunluğu :)
  • baskı balata volanttan olabilir yada debriyaj sensörü

    Debriyaj sensörü (müşürü), debriyaj pedalına basıldığını algılayarak elektronik kontrol ünitesine gönderir.

    Elektronik kontrol ünitesi, debriyaj müşüründen aldığı sinyalleri şu işler için kullanır:

    * Kalkışlarda bir miktar zenginleştirme yaparak sarsıntıyı engeller, rahat kalkış yapmanız sağlanır,
    * Vites geçişlerinde konforu arttırır, vites değiştirme sırasında yakıt püskürtme miktarı azaltılarak motor devri sınırlandırılır ve aşırı devirlenme ve sarsıntı azaltılmış olur,
    * Debriyaj pedalına basılırsa hız sabitleyici (cruise control) devre dışı bırakılır,
    * Cut-off (yakıt kesme) esnasında bilgi verir.
  • https://youtu.be/SM6vA7plpnA


    Dizel için aynısı geçerli mi bilmiyorum ama bilrn arkadaşlar söylesinler.
    Arkadaşın anlattığı rev hang, devrin düşmemesi de silkelemeye sebep oluyor olabilir. Yeni nesil araçlarda arkadaşın da dediği gibi emisyonları düşürmek adına yapılan birşey. Arkadaşın anlattıklarına ek olarak bu olay aniden gaz kelebeğinin kapatılmasının, karter içinde gaz basıncında ani bir sıçrama meydana getirdiği için bunun sonucunda da yağ buharlaşma oranını artırdığı ve ayrıca, gaz kelebeği aniden kapandığında, yakıt karışımı aniden karterden buharlaşan yağ ile yağlanır ve bu da emisyonlara katkıda bulunan NOx (Azot oksitleri) oluşturur. Bu sebepten dolayı gaz kelebeği kısa bir süre açık kalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 27 Eylül 2018; 8:43:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Q6600

    baskı balata volanttan olabilir yada debriyaj sensörü

    Debriyaj sensörü (müşürü), debriyaj pedalına basıldığını algılayarak elektronik kontrol ünitesine gönderir.

    Elektronik kontrol ünitesi, debriyaj müşüründen aldığı sinyalleri şu işler için kullanır:

    * Kalkışlarda bir miktar zenginleştirme yaparak sarsıntıyı engeller, rahat kalkış yapmanız sağlanır,
    * Vites geçişlerinde konforu arttırır, vites değiştirme sırasında yakıt püskürtme miktarı azaltılarak motor devri sınırlandırılır ve aşırı devirlenme ve sarsıntı azaltılmış olur,
    * Debriyaj pedalına basılırsa hız sabitleyici (cruise control) devre dışı bırakılır,
    * Cut-off (yakıt kesme) esnasında bilgi verir.
    benim araçta da 1 ve 2 viteslerde gazdan ayağımı çektiğimde silkeleme yapıyor. müşür olabileceğini okumuştum bir yerde. ama sorun arkadaşınki ile aynı mı bilmiyorum. beni çok rahatsız etmediği için baktırmamıştım.




  • xweser X kullanıcısına yanıt
    bende astra j 1,3 cdti var o da aynı şekilde yapıyor. Daha müdahalede bulunmadım 68bin km 5-10bin km sonra baskı balata volant değiştircem.
    1. ve 2. vitesde gaza basıp çektigimde araba sarsılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Q6600 -- 27 Eylül 2018; 8:47:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Q6600

    bende astra j 1,3 cdti var o da aynı şekilde yapıyor. Daha müdahalede bulunmadım 68bin km 5-10bin km sonra baskı balata volant değiştircem.
    1. ve 2. vitesde gaza basıp çektigimde araba sarsılıyor.
    benzer ikimizin ki de. değiştirince sonucu bildirirseniz sevinirim. umarım baskı balata değildir. müşür daha hesaplı.
  • Gece nöbetinden çıktığım için biraz geç cevap veriyorum kusura bakmayın , Hyundai'lerde kronik sorun olarak gösteriliyor debriyaj müşürü onlarada benzer bir durum oluşuyormuş. Araç devirden düşerek zıplamıyor sabit devirde zıplamaya devam ediyor. Zaten zıpladığı için devrini sabit tutabilmek zorlaşıyor. Eğer gaz pedalına yüklenirsem zıplama geçiyor ani hızlanmada zıplamıyor ama o tedirginliği yaratıyor. 2 ay önce enjektörlerimi ve turbo mu kontrol ettirdim bir sıkıntı olmadığını söylediler. En yakında zamanda egr temizliğini yaptırıcam 2 bin km sonrada balata değişimi yapmam gerekiyor artık müşürü ve sorunu onlara sorucam .Yardımlarınız için teşekkür ederim :) Bir sonuca ulaşırsam buraya tekrardan bilgilendirme yaparım. İyi forumlaar :)
  • Hyundai getz kullanıyorum aynı sirkelenme olayı bende de var 1 ve 2. Viteslerde. Müşürü değiştirip sorunu çözen var mı acaba?
  • Sorun 4 enjektör değiştirilerek çözülmüştür. Bilgilerinize..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.