Şimdi Ara

Radyatör suyu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
46.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu su radyatöre konur mu antifiriz ile birlikte, üzerinde akü ve ütü yazıyor ama saf su sonuçta. Hemen cevaplayabilirseniz mutlu olurum
     Radyatör suyu



  • Antifriz ile birlikte saf su radyator ve motor için çok yararlıdır. ... içinde hiç kireç ve tortu olmadığı için motorda soğutma kanallarında kireçlenme ve tıkanma yapmaz. ... tüm motor suyunu bosalttirin önce antifriz koyun ve üstünü saf su ile tamamlayın. .. 3 lt antifriz ve 3 lt saf su seviyeyi tamamlayacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Konulmaz.Nedenine gelecek olursak saf su 102 derecede kaynamaya başlar antifriz 168 derecede kaynamaya başlar.Eğer siz radyatöre saf su koyarsanız motor suyu daha çabuk ve daha çok ısınır hatta hararet yapabilir.

    Eğer saf su+antifriz koyacaksanız olabilir.Ama içme suyu koymak daha mantıklı.

    Genleşme deposu kapağı görevini tam yapıyorsa saf su 102 derecede kaynamaz. Daha yüksek derecede kaynar.

    Üreticiler antifriz bulunmaması durumunda saf su konulabileceğini de belirtir.

    Genleşme ve radyatör kapağı düzgün olan sistemlerdeki saf su, basınç altında yüksek derecelerde kaynamaya başlar. Ayrıca bir çok aracın termostatı 87 ile 90 derece arasında tam olarak açılır ve radyatördeki soğuk su motora gider sıcak su radyatöre gider. Eğer devirdaim düzgünse ve radyatör fanları sorunsuz ise saf su kullanımının kolay kolay zararı olmayacağı açıktır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatör Suyu Hakkında Bilgiler

    Radyatör suyu, aracınızın motorunu soğutmak için kullanılan önemli bir sıvıdır. Radyatöre saf su konulması uygun değildir, çünkü su zamanla aşınır ve motorun metal bileşenlerinde korozyona neden olabilir.

    Motor suyu ile radyatör suyu aynı değildir. Motor suyu, etilen glikol ve su karışımından oluşur ve donma noktasını düşürmek ve korozyonu önlemek için katkı maddeleri içerir. Radyatör suyu sadece sudur ve bu amaçlar için uygun değildir.

    Radyatörünüze koymanız gereken doğru sıvı, aracınızın üreticisi tarafından belirlenir. Genellikle, önceden karıştırılmış bir soğutma sıvısı veya etilen glikol ve su karışımı kullanmanız önerilir. Radyatör sıvısını düzenli olarak kontrol etmeli ve gerekirse üreticinin önerdiği aralıklarda yenilemelisiniz.

    Motor suyuna saf su eklemekten kaçınmalısınız. Bunun nedeni, saf suyun korozyonu hızlandırabilecek mineral maddeler içermemesidir. Motor suyuna sadece üretici tarafından onaylanmış soğutma sıvıları veya su eklemelisiniz.

    Radyatörünüzü suyla doldurmak, motorunuzun aşırı ısınmasına neden olabilir, bu da ciddi hasara yol açabilir. Daima doğru radyatör sıvısını kullandığınızdan ve sıvı seviyelerini düzenli olarak kontrol ettiğinizden emin olun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Konur bir sıkıntı olmaz
  • Antifriz koy.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Antifriz koy.
    Saf su konması yararlıdır. İçinde kireç olmayacağından kireçlenme riski olmaz. Zaten üreticiler radyatör suyu değişiminde saf su kullanımını öneriyor.
  • bedaesoldier kullanıcısına yanıt
    Konulmaz.Nedenine gelecek olursak saf su 102 derecede kaynamaya başlar antifriz 168 derecede kaynamaya başlar.Eğer siz radyatöre saf su koyarsanız motor suyu daha çabuk ve daha çok ısınır hatta hararet yapabilir.

    Eğer saf su+antifriz koyacaksanız olabilir.Ama içme suyu koymak daha mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Konulmaz.Nedenine gelecek olursak saf su 102 derecede kaynamaya başlar antifriz 168 derecede kaynamaya başlar.Eğer siz radyatöre saf su koyarsanız motor suyu daha çabuk ve daha çok ısınır hatta hararet yapabilir.

    Eğer saf su+antifriz koyacaksanız olabilir.Ama içme suyu koymak daha mantıklı.

    Genleşme deposu kapağı görevini tam yapıyorsa saf su 102 derecede kaynamaz. Daha yüksek derecede kaynar.

    Üreticiler antifriz bulunmaması durumunda saf su konulabileceğini de belirtir.

    Genleşme ve radyatör kapağı düzgün olan sistemlerdeki saf su, basınç altında yüksek derecelerde kaynamaya başlar. Ayrıca bir çok aracın termostatı 87 ile 90 derece arasında tam olarak açılır ve radyatördeki soğuk su motora gider sıcak su radyatöre gider. Eğer devirdaim düzgünse ve radyatör fanları sorunsuz ise saf su kullanımının kolay kolay zararı olmayacağı açıktır.




  • Arkadaslar şu mesajlara cevap yazmadan düzgünce bir okuyun.Adam antifiriz ile birlikte konulur mu diyor karşılık yok olmaz antifiriz kullan adam ne diyor sen ne diyorsun
  • yasadinigiz yere gore antifiriz su karisimini tutturmaniz lazim

    %100 antifiriz -12
    %50 antifiriz %50saf su -35
    %33 antifirz %66 saf su -22(sanirim) donuyor.
  • Şimdi arkadaşlar ben antifirizle beraber bunu koydum ama bu akü suyu olduğu için bir zarrı olur mu onu merak ediyorum, yoksa hepsi aynı mıdır ?
  • Arkadaşlar saf su konmalı tamam ama şu resimde attığım su radyatöre uygun mudur sizce ?
  • Antifriz ile birlikte saf su radyator ve motor için çok yararlıdır. ... içinde hiç kireç ve tortu olmadığı için motorda soğutma kanallarında kireçlenme ve tıkanma yapmaz. ... tüm motor suyunu bosalttirin önce antifriz koyun ve üstünü saf su ile tamamlayın. .. 3 lt antifriz ve 3 lt saf su seviyeyi tamamlayacaktır
  • Sıkıntı olmaz koy
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametsamett

    Sıkıntı olmaz koy
    Koyulur. Su eksiltme varsa üstüne su ekleme yapacaksanız antifriz eklemeside yapmalısınız.
  • Piyasada genelde 1'e 1 seyreltilerek kullanilacak antifrizler satilir mobil1 shell gibi. Bunlarda antifriz kadar saf su eklenerek seyreltilir.
    Eger antifriz varsa aracta ve takviye gerekiyorsa yine bu su kullanilmalidir.
    Bir aracta yaklasik 7 litre su bulunur. Bunun neredeyse sadece 2 litre kadari bizim gozle kontrol ettigimiz yedek ve yogusturma su deposudur. Bu depoya baktiginizda ince hortumlar yuksek sicaklikli suyun geri donusu ile beslenir iki adet 2 kalin boru ile radyatore gerekirse su gonderir.Sogutma Kapali bir sistemdir.
    saflastirildigi icin su icinde yosun olusturma ihtimali olmaz.
    kisacasi Aku ve radyAtorde ozellikle saf su kullanilmalidir.Ancak Donma seviyesi koydugunuz miktarda yukselir.Eger Iliman bolgede yasiyorsaniz elinizdeki yarim litrelik su sisesi size pek etki etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 15 Mayıs 2016; 16:49:44 >
  • tamamı yeşil antifriz dolu olan 2.0 motorlu araç temmuz ortası eskişehir inönü de ve ardından burdur toroslarında 3 defa hararet ibresi yükseltti
    antalya dik toros rampası tırmanışında hararet ibresi sık sık yükselince ben de antifrizin yarısını tahliye edip 1,5 litre sırma marka içme suyu ekledim
    hararet ibresi yükselmedi


    ancak kandıra gölcük yolunda rampa tırmanışında ibre bir defa daha yükseldi
    yeşil antifirizi tamamen sulandırılmış kırmızı antifriz ile değiştirsem çare olur mu

    devirdaim ve müşür sorunu yok zita araba ısınınca fan açıyor
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Tamami Antifriz kullanilmaz zaten. Sogutma sivisi veya Konsantre Antifriz olarak iki urun satilir.

    Araca Uygun olan ureticinin belirttigi ozelliklerde (varsa onaya sahip) anti friz kullanilmalidir.

    Her olayla da karsilasmissin. Masallah.


    Sirma Su falan uzun donemde icindeki mineraller nedeniyle sorun yasatmaya meyillidir. SAF SU olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 2 Ağustos 2018; 12:37:34 >
  • a101 den stokladığım yeşil antifriz var
    çok konsantre olduğunu zannetmiyorum

    ha derseniz her antifriz kullanılmaz 3 litresi 10 lira olan antifriz işte böyle yapar onu kabul ederim
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Radyatorun eskimis olmasin?Termostat saglam oldugu halde yukseltiyosa radyator sogutamiyo olabilir.Antifrizin hararet kaldircagini zannetmiyorum.
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    İdeal antifriz ve su karışım oranı %50 antfriz, %50 sudur. Saf antifriz -5 gibi çok erken donar ve çok erken kaynama yapar, ayrıca saf antifriz ısıyı iyi iletemez ve çabuk soğumaz bunun neticesinde araç hararet yapar. %50 antifriz ve %50 su karışımının donma derecesi -30 ile -35 arasıdır.

    Çok soğuk bölgelerde %60 antiriz ve %40 su karışımı uygulanabilir, ancak %60'dan daha fazla antifriz kesinlikle kullanılmamalıdır.

    Yeşil antifrizi boşaltıp yerine kırmızı antifriz koymanız size birşey kazandırmaz ve bir yararı olmaz.

    Antifriz alırken kaliteli markalardan seçmeye çalışın, ucuz markaların konsantrasyon oranı düşüktür. Dahası antifrizin en önemli görevlerinden biri korozyona karşı koruma özelliğidir. Ucuz marka antifrizlerin korozyona karşı koruma özelliği çok zayıftır. Castrol, Total, Shell, BP gibi kaliteli markaların antifrizlerinin 3 litresi sanayide 35 TL'ye alınırken ve bu miktar hemen tüm 1.6 - 2.0 litre arası hacimli motorlu araçlar için yeterliyken gidip dandik ne olduğu belirsiz antifrizleri 20 TL'ye alıp 15 TL için riske girmeye değmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 2 Ağustos 2018; 14:44:28 >




  • Su yerine saf su koymak daha iyidir. Antifiriz konulması gerekiyorsa antifiriz de koymak gerekir. Antifirize olan ihtiyacı ortadan kaldırmaz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.