




Herkese iyi forumlar. Bir süredir araç bakıyorum. Beni tam anlamıyla tatmin eden bir araç olmadığı için bakmaya devam ediyorum. Donanım olarak arka havalandırma, led farlar, apple car play ve sunroff veya açılabilir cam tavan olmasını isterim. Çok aşırı istekler yok. O nedenle bir çok araca baktım. Bu konuda da sizlerin fikirlerini merak ediyorum. Öncelikle şu anda kullandığım araç Seat Leon 1.6 TDi Style Plus ve manuel vites bir araç. Önceki yıllarda Astra H, Punto Evo, Peugeot 207, Ford Courier ve son olarak Astra L gibi araçlarımız da oldu bunları uzun süre kullandım. Donanım bakımından Leon'nun altında kalmayacak, Astra L'ye yakın olmasını isteyeceğim ama daha az yakabilecek bir araç arayışım oldu. Yakıt olarak ilk 3 sıradaki araçlar küçük motorlu dizel olduğu için 4-5 lt arası yakan araçlardı. Courier ve Leon 6 lt yakıyor ve Astra L'de benim kullandığım güzergahta 7 lt yakmakta. Yine son araçlara baktığımda az yakması için Hybrid sistem dışında bir de elektrikli araç dışında pek bir seçenek kalmıyor. Elektrikli araçlar işyerinde dolum yapacağım için neredeyse kilometrede 1 TL yakacak diyebiliriz. Tarife olarak yüksek çıktığı için ev gibi düşük tarife olmuyor. Hybrid araçlar genelde 4 lt yakacağını düşündüğüm için 2 TL yakacak diyebiliriz. Şu an Astra L gibi bir araç alsak örneğin neredeyse 3,5 TL yakacak diyebiliriz.
MTV olarak 115kw bir elektrikli araç yıllık 6bin civarı vergi ödüyor. Corolla gibi 1.8 hybrid bir araç olacak ise 15bin vergi ödeniyor. Jazz gibi 1.5 hybrid bir araç olacak ise 8.5bin vergi ödeniyor. Astra gibi 1.2 benzinli bir araç olacak ise 5bin vergi ödeniyor. Rifter, Berlingo, Combo,Proace,Doblo gibi araçlar için 8bin vergi ödeniyor. Caddy için ise 11.5bin vergi ödenmesi gerekiyor. Her yıl muayene olması da gerektiği için ekstra 1821TL ödenmesi gerekiyor. Bir de egsoz emisyon ücreti var 368tl ödenmesi de gerekiyor. Eğer ticari bir kullanım olacak ise psikoteknik ve SRC gibi belgeler de gerekmekte. Bunu da atlayanlar oluyor maalesef cezalar yeniyor.
Elektrikli araçlardan uzaklaşmama neden olan bir yorum okumuştum. Yıllar içerisinde daha hızlı şarj olan araçlar piyasada olacak ve şu anki yavaş şarj olan araçlar nedeniyle bekleme süresi çok olacak tarzında bir yorum okumuştum. O mantıklı gelmişti. Aynı şekilde farklı bir bayiden de bir aracın pil faturasını gördüm. Garantiden değişmesine rağmen aracın bedeline çok yakın bir tutar fatura edilmişti. Onu görmem elektrikli araçlardan soğumama yetti. Ekonomik anlamda araç satışı olacak genellikle aynı yıldaki aynı araçlara bakarak zarar ettirip, ettirmediğine bakıyorum. Örneğin 2012 model bir Fluence elektrikli olanın pilleri 250bin civarı bir meblağ ile değişiyor. Aynı tarz kilometerede bir benzinli araç aynı paralara satılıyor ama yaklaşık 8 periyodik bakım belki bir ağır bakım belki de debriyaj bakımı gerekebiliyor. Bunlar yıllara yaydığınızda 250binin altında kalıyor. Direk eski pillerle satmak isteyince de alıcı pek çıkmıyor. Bunları da göz önüne almak gerek. Hybrid araçlarda da bir takım ödemeler çıkıyor. Örneğin pil ücretleri genelde 2bin dolar civarındaydı en son. Ama tabi turboşarj olmaması, kavramalı bir şanzıman olmaması gibi artılarıda yanında geliyor. Genelde MTV dezavantajlı modeller oluyor ama yakıttan kapatılıyor gibi duruyor. Bana mantıklı gelenlerden biri. Dizel bir hafif ticari tercih edilirse adblue derdi var, enjektör sorunu hep olabilir, turboşarj düşündürür, EGR veya DPF de düşündürür diyebiliriz. Bunlardan uzaklaşmak isteyen belkide turbolu bir benzinli araç da olabilir. Hybrid avantajlarından vazgeçersek tabi neden olmasın. Tabi hepsinde belirli zamanlarda garantiler var. Elektrikli araçlarda 8 yıl pil garantisi, hybrid olanlarda 5 yıl 150bin garanti gibi gibi..
Biraz da maliyet tablosu yapalım. Yıllık 15bin kilometre yapan bir kişi, araçlara göre yaklaşık maliyetleri şöyle olur..
Jazz 1.5 Hybrid - 30bin+8,5bin+7bin+600tl = 46bin100tl.+3,5bintl (10bin kilometre+5bin ekstra bakım)
Corolla 1.8 Hybrid - 30bin+15bin+9bin+600tl = 54bin600tl. (15bin kilometre)
C4 1.2 Puretech - 52,5bin+5bin+7bin+600tl = 65bin100tl. (15bin kilometre)
MG4 Luxury Elektrikli - 15bin+6bin+4bin+600tl = 25bin600tl. (25bin kilometre)
Rifter 1.5 BlueHDi - 45bin+8bin+7bin+1800tl = 61bin800tl. (15bin kilometre)
İlk satır yakıt, sonraki MTV, sonraki olası bakım, sonraki de muayene payı yıllık.
8 yılın sonunda elektrikli araç 200bin ödeme çıkartıyor. Elektrikli bir aracın pil değişimi de aracın değerine çok yakın şu anlık.
8 yılın sonunda hafif ticari 495bin ödeme çıkartıyor. Arada adblue arızası, enjektör arızası veya bir kaç kere DPF arızası olabilir.
8 yılın sonunda turbo benzinli 520bin ödeme çıkartıyor. Yağlı trigerden dolayı sık bakım, 1.3 tce'li araç ise sık sık devirdaim değişim.
8 yılın sonunda hybrid bir araç ortalama 400bin ödeniyor. Rutin bakım hariç pil değişimi olursa 2bin dolar yaklaşık bir turbo revizyon veya enjektör değişimi kadar bir ücret.
Bakın bu kadar hesap kitap ve kafa yorma sonrası benzer sonuçlar çıkıyor. Çok basit bir hesap yapmaya çalıştım. Yorumlarda tabi şunlar olacaktır. Turbo benzinli araç 7lt yakmaz, 10lt yakar diyebilirsiniz. Bunlar benim güzergahımda olan değerler. Gayet ortalama değerler yazdığımı düşünüyorum. Hesap ortada. Bu kadar kafa yormaya gerek yok diyebilir miyiz?
Bu arada benim aracım 2017 model. 200bin kilometrede, turboda ufak bir ses, 40bin kilometre öncesi enjektör değişimi ve yakında debriyaj baskı balata masrafı olacak. Haliyle benzer sonuçlar olduğunu düşünüyorum. Şimdilik Hybrid araçlar mantıklı duruyor. Herkese iyi forumlar.
Yatırım tavsiyesi değildir :)
TOGG-Omoda 5-Arona
Evet bu konu başlığını yazmak zorunda kaldım. Uzun zamandır bunu düşünüyorum, belirli yerlere şikayette bulunuyorum. Bir çok kere lastiğimi yardım, balon yaptım veya tel kırdım. Lanet ettim daha sert bir lastik aldım şimdi de çukurları hissediyorum haliyle. Bu iki durumda lastiğin veya aracın suçu değil. İzmir'de otobüslerin geçtiği ana yollardan geçiyorum ve hepsinde ciddi manada çukur, asfalt yükselti farkı veya rögar kapağı var. İstisnasız belki de 4 kilometrelik yolumda yüzlerce yol bozukluğu ile uğraşıyorum. Gerçekten artık aracın esnemesi ve eskimesinden geçtim sağlık problemlerini başlatabileceğini düşünmeye başladım. Geçmeyen boyun ve sırt ağrıları gibi. Belki benim bilmediğim bir alandan şikayet etmem gerektiğini iletebilirsiniz bana veya sizde bu konu hakkında yorum getirebilirsiniz..
Merhaba herkese. Açıkcası bir süredir araştırma içerisindeyim. Elektrikli araçlar ne kadar gerekli, günlük yaşamımıza ne kadar adapte edebiliriz onu inceliyordum. Bir kaç anektod paylaşmak isterim. Çoğu internette bulabileceğiniz bilgiler fakat bu araştırmalar daha uzun süreceği için bu yazıyı okuduğunuzda temel bilgilere sahip olacağınızı düşünüyorum. Tabi yorumlarda daha iyi açıklayan ve deneyimleyen arkadaşlar katkı sağlarsa çok sevinirim.
Öncelikle elektrikli araçlar tamamen "çevreci" değildir. Çevreci kisvesi altında çoğu otomobil kadar enerji harcar. Egsoz gazı üretmese de elektrik üretimindeki gazlar ve tüketimler nedeniyle çevreci demek yanlış olur. Tabi son yıllarda çıkan güneş panelli modeller ile bunu sağlamaya çalışsalar dahi, pil teknolojisi gereği üretim proseslerinde bir çok sağlığa zararlı gaz çıkmaktadır.
Bir çok insanın da bildiği gibi asıl amaç son tüketici için ekonomidir. Ekonomi konusunda ise yapılan petrol zamları sonrası elektrik zamlarının sübvanse edilmesi nedeniyle çok daha ekonomik olmuştur. Aslına bakarsanız tüketim bazlı düşünüldüğünde geçen yıllarda 2 kat olan fark artık şehir dışı tüketimlerde bile 5 kata kadar çıkmıştır. Eğer bir denkleme söz konusu olursa yine 2 kat farka düşeceğini düşünüyorum. Gerçek rakamlara bakarsak bu ara tüketim ve maliyet olarak iyi bir noktada olan Kona Elektrik modelinin tüketimleri uzun yolda 16kw dersek ve elektrik fiyatını 1,89TL der isek 30kr gibi bir rakama tekabül ediyor. Dizel bir araç ise yaklaşık 5lt tüketim ile 150kr bir tüketim ortaya çıkıyor ve aradaki fark 5 kat oluyor. Şehir içinde ise bu fark artıyor ve 11kw tüketim değerlerine kadar düşüyor. Onu da 20kr gibi bir rakam kabul edelim. Şehir içinde dizel bir araç ise 6lt tüketim yapsa dahi 180kr bir tüketim ortaya çıkıyor buradaki fark 9 kat olmuş oluyor. Uzun yolda eşarj gibi bir üniteden hızlı şarj yapar iseniz yaklaşık 1 saatte 215TL doldurabilir. Bu şarj karşılığında uzun yolda 255km yol yapılabilir. Bu haliyle 85kr gibi bir rakama denk geliyor. Bu haliyle uzun yolda dizel ile arasındaki fark yarı yarıya diyebiliriz.
Özet olarak baktığımızda kullandığımız otomobillere entegre edilen kitler de ülkemize gelmeye başladığında daha da çok bu tip araçlar artacaktır. Gerek sosyal medya gerek ana akım medya denen mecralar sayesinde satışları artan bu elektrikli araçların ilerleyen yıllardaki pozisyonunu merak ediyorum. Menzil arttıkça harici şarj azalacağı için tüketim maliyetleri oldukça az olacak. Şehir içinde kullanılacak olan Doblo tarzı araçların gelmesi ile asıl satışın yükselme eğilimini göreceğimizi düşünüyorum.
İzlediklerim arasında tüketim karşılaştırması bakımından iyi videolardan biri olanını ekliyorum.
Bir süredir araştırıyorum, 40 TL indirimle birlikte 369TL alınabilir. Bebek odası için alıyorum, önerebilirim.
HBV00001CHCZL
Şirkete Ticari Araç Konusu?
Merhaba. Herkese iyi günler dilerim.
Öncelikle şirketimize bir ticari araç almayı düşünüyoruz. Fakat K belgesi, SRC ve psikoteknik konularında soru işaretleri var. Hususi camlı ticari araçlarda yok iken, ticari kapalı kasalı araçlarda istenildiğini biliyorum. Aynı zamanda mali olarak gider gösterip sonrasında satış olacağı zaman yine %18 KDVli fatura kesilip satılması gerektiği söyleniyor.
Üst paragraf konusunda emin değilim, net bilgisi olan varsa çok sevinirim.
Bir diğer soru işareti Ford Tourneo Courier modeline bakıyorduk fakat yeni çıkan araçlara göre yüzü çok eski olduğu için Caddy, Rifter türevleri veya yeni Kangooya da göz atıyoruz. Sizin bir öneriniz var mı?
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim..
iPhone XR 64GB - Aksesuarsız - 6099TL - HB
Bana sıcak fırsat gibi geldi. Dileyenler HB'den bakabilir..
https://www.hepsiburada.com/iphone-xr-64-gb-p-HBV000014919O?magaza=Hepsiburada
Tüm Otomobil Genel ahalisine selamlar.
Elimde geldiğince B sınıfı sıfır kilometre araçları karşılaştırmak istedim. Çoğu insan bir oraya bir buraya bakıp kafası karışıyor. Benimde ufak bir zaman boşluğum varken bunu yapmak istedim. İlla ki gözümden kaçan veya hatalı bir yazım olabilir. Şimdiden özürlerimi kabul edin.
Herkese iyi forumlar..
Ek: Hyundai i20, Kia Rio ve Dacia Sandero'yu eklemedim. Belki yarın akşam onları da tamamlarım..
Evet başlığa yazarken bile çok olası olmayan bu durumu yaşıyorum. Aracı aldığımda kış lastikleri vardı. Bende yaz gelince 17 inç bir jant lastik alırım o zamana kadar idare etsin dedim. Yaza girmeden geçen hafta değiştirdim ama tüketim verilerine pek inanamadım..
Kış lastikleri tüketim değeri E sınıfı olan 205/55R16 bir lastik.
Yaz lastikleri tüketim değeri C sınıfı olan 225/45R17 bir lastik.
Her iki jant Seatın orijinal jantı, ağırlık katkısı minimum olduğunu düşünüyorum.
16inç kış lastiği ile 300TL yakıt alıp 750-760km arası yakıt ışığı yanarken şu anki hesabıma göre 17 inç lastikler ile 810-820km yapacak gibi duruyor. Kullanım tarzım çok benzer. Hatta taban genişledi diye biraz daha fazla zorladım. Kullandığım güzergah korona nedeniyle tamamen aynı.
Geçen yaz bu şekilde lastiklerimi değiştirseydim 15bin kilometre yaptığımı düşünürsek yaklaşık 18.5 depo mazot almışım. Gideceğim yol 1100 kilometre artacaktı yani bir diğer değişle 400TL tasarruf edip kazanç sağlamış olacaktım. Pek tabi ölçü aynı olsa ve tüketim değeri A sınıfı bir lastik olsa çok daha başka olabilirdi..
Tüm bu hesabı neden yaptın derseniz, yakıt tüketim değeri kötü olan bir lastiği değiştirmeyi düşünüp de gerek duymayan, kilometre yapan araçlara sahip arkadaşların fikir sahibi olması adına paylaşıyorum. Herkese iyi forumlar..
İşyeri İçin Öneri
Merhaba. İşyerinde muhasebe ve Excel kullanılıyor. Buna uygun bir bilgisayar toplamak istiyorum. AIO olarak Acer C24-860 kullanıyoruz. İşlemci olarak İntel i5 7400u var. 8GB ram ve 1tb disk var. Bende şöyle bir bilgisayar topladım fakat önerilere açığım.. Teşekkürler..
https://www.incehesap.com/pc-toplama-sihirbazi/?gaming=0&p=46709,1_46524,1_48111,1_42733,1_47269,1
Meslek: Mühendis
"17 Seat Leon 1.6 TDi Style Plus - Dell Inspiron 7559 - Maden & Met. Malz. Mühendisi - DEU ÇAP - YouTube
|
Satış yaptıklarım: Forum Dışı (DFGT), Forum Dışı (Cort X2) Memnun olduğum satıcılar: cqrcqr(Nokia Lumia 820), durukk96(DFGT), uniqlo(HB Çek), blank42 (Redmi Note 6 Pro), sky__walker (Xbox One Kol) Memnun olmadığım satıcılar: mkoyuncu |

















Son Giriş: 11 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 3 gün
Mesaj Sayısı: 7.585
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 10.640
İkinci El Bölümü Mesajları: 79
Konularının görüntülenme sayısı: 131.075 (Bu ay: 3.777)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 5.746 (Bu hafta: 1)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası

