Şimdi Ara

Triger Kayışı Koptuktan Sonra Motorun Bir Daha Düzen Tutmayacağı Doğru Mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 hafta önce aracımın triger dişlisi çatlaması sonucu(kayış kopmadı ama aynı sonuçları doğurdu) aracımın motoru yapıldı. Bana yaklaşık 1800 liraya mal oldu.

    Ben polyanna misali neyse motoru sıfırladık iyi oldu, eskisinden daha iyi oldu diye kendimi avutmaya çalışırken al-sat işiyle uğraşan enişte araban bundan sonra düzen tutmaz; su yakar, yağ yakar, hararet yapar vs. biran önce elinden çıkar üçe beşe bakma dedi.

    Ne yapacağımı bilmiyorum, aracım şuan gayet stabil çalışıyor, yürüyor. Sadece sabahları beyaz bir duman çıkıyor acaba yanma odasına su mu kaçırıyor diyorum?

    Motor yapıldıktan itibaren yaklaşık 600 km yaptım, bu arada araca yarım litre su ekledim. Yağında bir eksilme görülmüyor ancak ondan da şüphelenmeye başladım çünkü yol bilgisayarındaki yağ seviyesi( sekiz seviye) bir seviye azaldı yediye indi sonra geri düzeldi 8 seviye oldu.

    Demem o ki arkadaşlar bu araçtan bana hayır gelir mi? Yani aracının motoru sıfırlanmış tertemiz binersin mi yoksa bu saatten sonra düzen tutmaz sat, kurtul mu? ( bu arada sattığım arkadaşa durumu anlatmayı düşünüyorum sonra milleti kazıklayacaksın falan demeyin )


    Bilgisi olan, yardımcı olabilecek arkadaşlar cevaplarınız benim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Yapılan işlemler listesi aşağıda:

    1 takım subap: 160 tl

    1 takım subap lastiği: 35 tl

    1 takım conta: 160 tl

    1 takım triger seti: 200 tl

    1 takım buji : 35 tl

    2 adet würf balata spreyi: 20 tl

    1 adet würf sıvı conta: 15

    1 adet radyatör kapağı: 5 tl

    2 adet eksantirik dişlisi: 160 tl

    2 adet eksantirik dişlisi kapağı: 20 tl

    2 adet eksantirik gergi bilyası: 50 tl

    1 termostat ve contası: 18 tl

    1 termostat kapağı: 15 tl

    1 kalorifer hortumu: 18 tl
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bunları servisten aldım 890 tl tuttu

    150 tl rektefiyeciye verdim

    Takım contanıniçinden üst kapak contaları çıkmadı gittim başka bir yerden 60 tl üst kapak contalarından aldım

    310 tl ustaya işçilik verdim ayrıca usta kendi dükkanından

    5 lt elf motor yağı: 75 tl

    Yağ filtresi+ pulu: 15 tl

    alternatör kayışı: 40 tl

    3 lt antifiriz: 25 tl

    2 adet ekzantirik civatası 25 tl

    verdi.

    toplam 890+ 150+ 310+ 180+ 60 = 1590 tl

    arada unuttuğum şeyler var toplam 1800 gitti çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huka Sampos -- 14 Eylül 2013; 23:49:21 >







  • Yahu bunlar mekanik parcalar aile bireyleri ya da kanka degiller.

    Orjinal parcasi takilir yine calismaya devam eder neden tutmasin ki??

    Bosuna muhendislik mi yapiliyor o kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Yahu bunlar mekanik parcalar aile bireyleri ya da kanka degiller.

    Orjinal parcasi takilir yine calismaya devam eder neden tutmasin ki??

    Bosuna muhendislik mi yapiliyor o kadar

    Hakikaten ben de oyle dusunuyorum.Ustanin fikrini sordunuz mu bu konu hakkinda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atom239 A kullanıcısına yanıt
    Usta eskisinden daha iyi olur dedi ama adam yaptığı işi kötüleyecek değil ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Yahu bunlar mekanik parcalar aile bireyleri ya da kanka degiller.

    Orjinal parcasi takilir yine calismaya devam eder neden tutmasin ki??

    Bosuna muhendislik mi yapiliyor o kadar

    Hakikaten ben de oyle dusunuyorum.Ustanin fikrini sordunuz mu bu konu hakkinda?

    Bizim milletin otomobille ilgili mitleri mevcut.

    Usta duzgun toparlayamiyor sonra ya bu tutmuyor oluyor.

    Motor tasarlanirken tamir edilebilirligi de bir kriter.Adamlar bunu da hesapliyor.

    Gerci benim gordugum kadariyla hicbir araba kolay tamir edilemiyor ama olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: atom239


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Yahu bunlar mekanik parcalar aile bireyleri ya da kanka degiller.

    Orjinal parcasi takilir yine calismaya devam eder neden tutmasin ki??

    Bosuna muhendislik mi yapiliyor o kadar

    Hakikaten ben de oyle dusunuyorum.Ustanin fikrini sordunuz mu bu konu hakkinda?

    Bizim milletin otomobille ilgili mitleri mevcut.

    Usta duzgun toparlayamiyor sonra ya bu tutmuyor oluyor.

    Motor tasarlanirken tamir edilebilirligi de bir kriter.Adamlar bunu da hesapliyor.

    Gerci benim gordugum kadariyla hicbir araba kolay tamir edilemiyor ama olsun

    Alıntıları Göster
    Triger sıkıntılı bir olay. Usta ezbere trigerden motor bozulduysa şunları değiştirelim diyip değiştirdiyse bir şey açabilir. Ama usta motorun tüm parçalarına göz attıysa niye problem olsun?




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Usta yetkili servisten 3ay önce ayrılıp kendi iş yerini kurmuş bir ustaydı o yüzden güvendim. Servis 3500 lira dedi motoru açmadan ve hasara göre artabilir dediler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Usta yetkili servisten 3ay önce ayrılıp kendi iş yerini kurmuş bir ustaydı o yüzden güvendim. Servis 3500 lira dedi motoru açmadan ve hasara göre artabilir dediler.

    Yahu su yetkili servisler neden bu kadar fiyat cekiyorlar illallah be!!!

    Adamlar is yapmak istemiyor galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Usta yetkili servisten 3ay önce ayrılıp kendi iş yerini kurmuş bir ustaydı o yüzden güvendim. Servis 3500 lira dedi motoru açmadan ve hasara göre artabilir dediler.

    Yahu su yetkili servisler neden bu kadar fiyat cekiyorlar illallah be!!!

    Adamlar is yapmak istemiyor galiba.

    Alıntıları Göster
    Adam gibi yapılan motor sıfır motordur hiç bir şey olmaz. Şehir efsanesi o düzen tutmaz vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Adam gibi yapılan motor sıfır motordur hiç bir şey olmaz. Şehir efsanesi o düzen tutmaz vs.

    Kesinlikle. İşçilik çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklıma şu geliyor, bu triger dişlisi çatlaması esnasında motor bloğunda oluşan yüksek basınç sonucu hemen farkedilmeyen kılcal çatlaklar oluşmuş mudur? Kullanıma bağlı olarak ilerde bu çatlaklardan mikro kaçaklar oluşur mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Aklıma şu geliyor, bu triger dişlisi çatlaması esnasında motor bloğunda oluşan yüksek basınç sonucu hemen farkedilmeyen kılcal çatlaklar oluşmuş mudur? Kullanıma bağlı olarak ilerde bu çatlaklardan mikro kaçaklar oluşur mu?
    Bende yaklaşık 2.5 sene önce triger kopardım. Alırken bana söylenen km den yaklaşık 10 bin km önce koptu. Neyse, ben o zaman paraya kıyıp orjinal parçalar alıp iyi bir ustaya yaptırmıştım. O dönem bana 1300 TL ye mal olmuştu. Tamirden sonrada yaklaşık 70 bin kmdir kullanıyorum. Düzen tutmama gibi bir şey söz konusu değil. Sıkma abicim sen canını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Aklıma şu geliyor, bu triger dişlisi çatlaması esnasında motor bloğunda oluşan yüksek basınç sonucu hemen farkedilmeyen kılcal çatlaklar oluşmuş mudur? Kullanıma bağlı olarak ilerde bu çatlaklardan mikro kaçaklar oluşur mu?

    Motor bloğunda yüksek basınç oluştuğu kanısına nereden vardınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smoke93

    Bende yaklaşık 2.5 sene önce triger kopardım. Alırken bana söylenen km den yaklaşık 10 bin km önce koptu. Neyse, ben o zaman paraya kıyıp orjinal parçalar alıp iyi bir ustaya yaptırmıştım. O dönem bana 1300 TL ye mal olmuştu. Tamirden sonrada yaklaşık 70 bin kmdir kullanıyorum. Düzen tutmama gibi bir şey söz konusu değil. Sıkma abicim sen canını.

    Alıntıları Göster
    hiç birşey olmaz ,adamgibi ustalık ve düzgün parçayla yola devam...
    motoru sıfırladık düşüncesine geri dön hocam...




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Aracım bulunduğum şehirde değil de başka bir şehirde dişliyi kırınca usta da o şehirde kaldı. Yani aracın motorunu yapan usta benden yaklaşık 300 km uzak.

    Şimdi benim yukarıda belirttiğim yağ, su ve eksozdan beyaz duman olayını arayıp ustaya anlatsam bir çözüm bulamam. Burda bir ustaya göstersem araba su alıyor, yağ yakıyor, kapak açalım diye başlayacaklar.
  • smoke93 S kullanıcısına yanıt
    Benim de tüm parçalarım orjinal aynen sizin gibi yaptım. Yan sanayi kullansaydım yaklaşık 300-400 lira kârım olacaktı ama kullanmadım. Ustada gayet güven verdi ama işte bir kere şeytan girdi ya kafaya insan korkuyor.
  • * triger koparsa bir daha ayar tutmaz,
    * dizel 100 bini geçerse çöpe at,
    * Silindir contası yanar ve değişirse iflah olmaz,
    * boya ve değişen olursa yüzüne bakılmaz

    Ülen memlekette alınacak araba kalmadı o zaman desenize, sıfır olanlar dahil... Ne de olsa sıfırda bile boya çıkıyor. "En iyisi biz at devrine geri dönelim" diyeceğim de ona da binbir kulp takacaklar siye korkuyorum.

    Ne bileyim yelesi kısa olursa bir şey olur, kuyruğu dik olursa başka bir şey. Gözleri kahverengi olsa binbir türlü kabahat bile bulunabilir güzelim hayvanlara...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Aracım bulunduğum şehirde değil de başka bir şehirde dişliyi kırınca usta da o şehirde kaldı. Yani aracın motorunu yapan usta benden yaklaşık 300 km uzak.

    Şimdi benim yukarıda belirttiğim yağ, su ve eksozdan beyaz duman olayını arayıp ustaya anlatsam bir çözüm bulamam. Burda bir ustaya göstersem araba su alıyor, yağ yakıyor, kapak açalım diye başlayacaklar.

    Hangi işlemler yapıldı? neler değişti? nasıl yapıldı? bunları bilmek lazım. Afaki yorum yapmak senin canını sıkmak kafanı karıştırmaktan başka bir işe yaramaz. Aracını bilinçli ve dikkatli bir şekilde kullan, sürekli kontrol et, değişimleri gözlemle. Bir anormallik hissedersen ona göre konuşalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Benim de tüm parçalarım orjinal aynen sizin gibi yaptım. Yan sanayi kullansaydım yaklaşık 300-400 lira kârım olacaktı ama kullanmadım. Ustada gayet güven verdi ama işte bir kere şeytan girdi ya kafaya insan korkuyor.
    Bu bahsettiğiniz sorunlar tamirden sonra mı oldu? Belirtiler kapak contasının yanmasına benziyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smoke93

    Bu bahsettiğiniz sorunlar tamirden sonra mı oldu? Belirtiler kapak contasının yanmasına benziyor.

    Alıntıları Göster
    kuzenimin megane 1 aracı 65bin km de triger sıyırdı... daha sonrasında marş yapıyor ve subaplar yamuluyor... motor açıldı... durumları yoktu ozaman tanıdık bir ustam vardı sagolsun 500 liraya yaptırmıstık...

    araç şu an 250bin km de 150 bin km dir de tüplü... kuzenim devir saatini dibine kadar dayar... hala tık yok... araç 220km ye kadarda çıkıyor...

    biraz abartmışlar... korkulacak bişey yok...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.