Şimdi Ara

Clio5 Kronik Arızası Bol Sorunlu Bir Araç mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
31.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sosyal medya kullanıcı gruplarında vs. Clio 5. nesille ilgili kronik olduğu izlenimi yaratan çeşitli sorunlar dile getirilmiş...

    Bunlardan sıkça dile getirilenleri;

    - Start stop sorunu
    - Cam ve havalandırma kapalı konumda, içeriye hava alma
    - Tablet ekran sorunları
    - Far ve stoplarda su nem alma (buhar)
    - Sürekli zayıflayan akü
    - Vites kutusundan gelen sıradışı tıkırtılar
    - Araç içerisine yağmur suyu girmesi (paspaslar vs.)
    - Hız göstergesi duran araçta 2 - 3 km/s hızı gösterip tekrar 0 km/s olması... (sonsuz döngü)
    - 1.0 Tce motor silkeleme, vuruntu...
    - Kendiliğinden açılan bagaj kapağı
    - Açılmayan benzin deposu kapağı

    gibi çoğu kullanıcının deneyimlediği sorunlar mevcut...

    Anlaşılan o ki yeni çıkan aracı almak biraz piyango...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi websosyal -- 16 Aralık 2020; 22:17:39 >







  • Clio 5 sahibi olarak eklemeler yapıyım.


    1.0xtronic var bende.


    CVT şanzıman sebebi ile ayağımı gazdan çektiğinde araç çok fazla silkeme yapıyor. Sıkışık trafikte kafam sürekli sallanarak gidiyorum. Resmen tiksindirdi arabadan, bunu çok net söyleyebilirim. Kullandığım ilk cvt, bilmiyorum diğerlerinde de böyle mi ama araçta beni en rahat sız eden konu bu.


    Direksiyon altından soğuk hava geliyor.

    Araç çok fazla buğu yapıyor.

    Aldğım günden beri ( sıfır aldım) trim sesi var.


    Bunlar benim yaşadığım problemler , konuyu açan arkadaş zaten genel problemleri yazmış.

    CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    CapriceClassic demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    13 yıldır honda cvt (jazz) kullanıyorum bu tür bir sıkıntı (silkeleme) yaşamadım. Cvt şanzımanın özelliği zaten sarsıntısız çalışması.

    Nissan renodaki Honda gibi sorunsuz değil ki  arkadas keşke arastirsaydi cvt jatco yapimi kronik sorunlu xtronic deli paralar isteniyor garsnti bittiğinde tamiri yok ben ondan Micra veya clio5 almadım yapcak bişi yok.

    Tabi Toyota mitsu hondaninkiler sağlam kaymak gibi o ayri 

    Bende 1.0 X-Tronic sahibiyim. Kronik start-stop arızası 3.ay 3000 km deyken bende de baş gösterdi. İlk 3 ay göstermeyince sevinmiştim oh başıma gelmedi diye. Önce bu sorun için Fransadan yazılım beklendiği söylendi sonra servisten arayıp EPC beyni değişimiyle bu sorunun halledileceğini söylediler ve parça sipariş edildi. Renault-MAİS genel merkez her fırsatta arayıp bilgi veriyor ve ilgileniyorlar. Ahbap olduk kendileriyle. Yani başlarından atmıyorlar ilgileniyorlar. Ve er ya da geç bu sorun halledilecek. Şu an start-stop devre dışı ama olsun büyütelecek bir sorun değil. Klima havalandırmayla ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Trim sesi benim aracımda da var ama arka taraftan geliyor. Bagaj pandizotu. Başka bir yerde ses yok. Şanzımanda tıkırtı şıkırtı da hiç duymadım hissetmedim. Düşük hızlarda araç silkeliyor olsa da genel olarak fena değil X-tronic. Ha bu sizin için sorunsa çift kavrama EDC şanzımanlı Clio 5 ler var. Touch ve İcon paket farkını verip onu alabilirsiniz. Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı. Sırf sadece X-Tronic dayatmıyor ki Renault. Clio 5 manuel otomatik farkı en az olan araç. Ben aldığımda 7-8 bin fark vardı şu an 10 bin civarı. Diğer markalarda bu fark 30-40 bini bile buluyor. Hangisi daha cazip geliyor? Alan alsın ama ben sırf çift kavrama şanzıman var diye 30-40 bin fark verecek kadar enayi değilim. Bu fiyata bu özellikleri sunan turbo benzinli otomatik araç yok. Varsa da C3 gibi şekilsiz kullanışsız piyasası olmayan bir araçtır. Clio 5 bagaj hacminde sınıfının lideri. En boş paketinde bile full led farlar var. Renkli gösterge ekranı vs bir sürü ek özellikler var. Ee daha ne olsun? Ayrıca şu an turbo benzinli olup LPG uyumlu olan tek araç. Başka yok. Ha beğenmediğim yanları yok mu var. Kapıları çok hafif. Eski aracım 308 di(güncel kasa) onun kapıları çok ağırdı. Clio 5 in yanında kuş gibi kalıyor. B sınıfı standardı bu mu bilmiyorum ama bundan önce Clio 4 vardı onu da 0 almıştım. Onun kapısı bu kadar hafif değildi. Birde ilk aldığım zamanlarda geç marş alma problemi vardı. O şu an yok. İlk çalıştırmada benzin kokusu var herhalde normaldir diye düşünüyorum normal değilse bile büyütülecek bişey olarak görmüyorum. Genel olarak bunlar.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio5 1.0 TCe Kronik Sorunları: Bilmeniz Gerekenler

    Clio5 1.0 TCe motorlu araçlar, kronik sorunları nedeniyle son zamanlarda tartışmalara konu oldu. Bu sorunlar, potansiyel alıcılarda endişelere yol açtı ve Clio5'in güvenilirliği hakkında sorular gündeme getirdi.

    Bilinen kronik sorunlardan biri, aracın şanzımanında meydana gelen arızalardır. Bu arızalar, vites geçişlerinde zorluklara, gürültülü çalışmasına ve hatta aracın hareket etmemesine neden olabilir.

    Bir diğer yaygın sorun, 1.0 TCe motorun zamanlama zinciriyle ilgilidir. Zamanlama zinciri, motorun düzgün çalışması için çok önemlidir ve kopması ciddi hasarlara yol açabilir. Bazı Clio5 1.0 TCe araçlarında zamanlama zinciri erken aşınma ve kopma sorunları yaşanmıştır.

    Ayrıca, Clio5'te yağ yakma sorunu da bildirilmiştir. Bu sorun, motorun normalden fazla yağ tüketmesine neden olur ve sık sık yağ eklenmesi gerektirir. Uzun vadede, yağ yakma sorunu motorun ömrünü kısaltabilir.

    Yukarıda belirtilen sorunların dışında, Clio5'te yakıt enjeksiyon sisteminde, turboşarj sisteminde ve elektrik sisteminde de bazı kronik sorunlar yaşanmıştır.

    Bu kronik sorunların tüm Clio5 1.0 TCe araçlarında görülmediğini, ancak bazı araçlarda bu sorunların yaşandığına dikkat etmek önemlidir. Bu sorunları göz önünde bulundurarak, Clio5 1.0 TCe satın almayı düşünen kişilerin, satın almadan önce kapsamlı bir araştırma yapmaları ve aracın geçmişini iyice kontrol etmeleri önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şaşırtmadı.

  • Clio 5 sahibi olarak eklemeler yapıyım.


    1.0xtronic var bende.


    CVT şanzıman sebebi ile ayağımı gazdan çektiğinde araç çok fazla silkeme yapıyor. Sıkışık trafikte kafam sürekli sallanarak gidiyorum. Resmen tiksindirdi arabadan, bunu çok net söyleyebilirim. Kullandığım ilk cvt, bilmiyorum diğerlerinde de böyle mi ama araçta beni en rahat sız eden konu bu.


    Direksiyon altından soğuk hava geliyor.

    Araç çok fazla buğu yapıyor.

    Aldğım günden beri ( sıfır aldım) trim sesi var.


    Bunlar benim yaşadığım problemler , konuyu açan arkadaş zaten genel problemleri yazmış.

  • Clio 4te de ilk yıllarda çok şikayetçi olan vardı. Hatta bir kazada aracın koltuğu mu çıkmıştı kopmuş muydu onu bile duyduk. Fiat reno gibi markaların yeni araçlarını hemen almamak lazım sanki. Sonradan gideriyorlar sorunları yıllar içinde
  • Dandik b sınıfı araç işte. Ne bekliyordunuz? 2 sene önce araba yerine konulmazdı bu Clio. Fiyatlar artınca kıymete bindi resmen.

  • Polo fanları daha gelmemiş şaşırdım.

  • sanatairum kullanıcısına yanıt
    13 yıldır honda cvt (jazz) kullanıyorum bu tür bir sıkıntı (silkeleme) yaşamadım. Cvt şanzımanın özelliği zaten sarsıntısız çalışması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    13 yıldır honda cvt (jazz) kullanıyorum bu tür bir sıkıntı (silkeleme) yaşamadım. Cvt şanzımanın özelliği zaten sarsıntısız çalışması.

    Nissan renodaki Honda gibi sorunsuz değil ki  arkadas keşke arastirsaydi cvt jatco yapimi kronik sorunlu xtronic deli paralar isteniyor garsnti bittiğinde tamiri yok ben ondan Micra veya clio5 almadım yapcak bişi yok.

    Tabi Toyota mitsu hondaninkiler sağlam kaymak gibi o ayri 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Nissan renodaki Honda gibi sorunsuz değil ki  arkadas keşke arastirsaydi cvt jatco yapimi kronik sorunlu xtronic deli paralar isteniyor garsnti bittiğinde tamiri yok ben ondan Micra veya clio5 almadım yapcak bişi yok.

    Tabi Toyota mitsu hondaninkiler sağlam kaymak gibi o ayri 



    Alıntıları Göster

    5 yaşında 150bim km'de leon alacağıma 0 km clio aldım. (oyak kampanyası dahilinde)


    O yüzden çok araştırmayı gerektirecek bir durum yok.



    Dediğiniz doğrudur, farklı markaların cvt'leri farklı olabilir.

    Benim aracımda yaşadığım problemi facebook grubunda da yazdım. Bana yazdıkları tavsiye ayağını hemen gazdan çekme oldu.  

    İnsanlar mı cins, trollük mü yapıyorlar anlamıyorum. Duruma göre ya yavaş çekerim ayağımı ya hızlı, hın hın hın arabanın silkelenmesi nedir...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Polo fanları daha gelmemiş şaşırdım.

    Polo fanları gelmemiş demişsiniz yardımcı olayım  


    Hanımda 1.0 ibiza var bende 1.0 clio.




    Sürüş açısından ibiza her türlü daha iyi bana göre :)

  • sanatairum kullanıcısına yanıt
    Doğrudur. Güle güle kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Nissan renodaki Honda gibi sorunsuz değil ki  arkadas keşke arastirsaydi cvt jatco yapimi kronik sorunlu xtronic deli paralar isteniyor garsnti bittiğinde tamiri yok ben ondan Micra veya clio5 almadım yapcak bişi yok.

    Tabi Toyota mitsu hondaninkiler sağlam kaymak gibi o ayri 



    Alıntıları Göster

    kusura bakma da ben o cvt yi qq de kullandım araç kaymak gibi gidiyor ne bir silkeleme ne bir titreşim bence mesele başka yerde çünkü cvt şanzıman yapısı gereği silkeleme yapamaz





  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Nissanın cvt leri abd’de 300+ hp araçlarda yıllardır sorunsuz bir şekilde kullanılıyor, o nedenle genelleme yapmak yanlış olur gibi. Bence buradaki sorun farklı. Ya spesifik bu tür küçük araçlarda kullanılan şanzımanda sıkıntı var ya da şanzımanın araçla uyumunda bir sıkıntı var. Eğer üretici jatco ise Jatco marka olarak sorunlu bir marka değil. Cvt leri hatta bir ara paliolarda speedgear ismiyle kullanılmıştı ve sıkıntı yaşayan duymadım ben hiç.
  • millette adam gibi araba alacak para mı bıraktılar. ne olsa razıyız bu saatten sonra. kendi kendine göçen civicli yılları bile özledik.

  • sanatairum kullanıcısına yanıt

    CVT nin alameti farikası şehir içinde konforlu sürüştür, silkelenme önemli bir sorun

  • Bende 1.0 X-Tronic sahibiyim. Kronik start-stop arızası 3.ay 3000 km deyken bende de baş gösterdi. İlk 3 ay göstermeyince sevinmiştim oh başıma gelmedi diye. Önce bu sorun için Fransadan yazılım beklendiği söylendi sonra servisten arayıp EPC beyni değişimiyle bu sorunun halledileceğini söylediler ve parça sipariş edildi. Renault-MAİS genel merkez her fırsatta arayıp bilgi veriyor ve ilgileniyorlar. Ahbap olduk kendileriyle. Yani başlarından atmıyorlar ilgileniyorlar. Ve er ya da geç bu sorun halledilecek. Şu an start-stop devre dışı ama olsun büyütelecek bir sorun değil. Klima havalandırmayla ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Trim sesi benim aracımda da var ama arka taraftan geliyor. Bagaj pandizotu. Başka bir yerde ses yok. Şanzımanda tıkırtı şıkırtı da hiç duymadım hissetmedim. Düşük hızlarda araç silkeliyor olsa da genel olarak fena değil X-tronic. Ha bu sizin için sorunsa çift kavrama EDC şanzımanlı Clio 5 ler var. Touch ve İcon paket farkını verip onu alabilirsiniz. Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı. Sırf sadece X-Tronic dayatmıyor ki Renault. Clio 5 manuel otomatik farkı en az olan araç. Ben aldığımda 7-8 bin fark vardı şu an 10 bin civarı. Diğer markalarda bu fark 30-40 bini bile buluyor. Hangisi daha cazip geliyor? Alan alsın ama ben sırf çift kavrama şanzıman var diye 30-40 bin fark verecek kadar enayi değilim. Bu fiyata bu özellikleri sunan turbo benzinli otomatik araç yok. Varsa da C3 gibi şekilsiz kullanışsız piyasası olmayan bir araçtır. Clio 5 bagaj hacminde sınıfının lideri. En boş paketinde bile full led farlar var. Renkli gösterge ekranı vs bir sürü ek özellikler var. Ee daha ne olsun? Ayrıca şu an turbo benzinli olup LPG uyumlu olan tek araç. Başka yok. Ha beğenmediğim yanları yok mu var. Kapıları çok hafif. Eski aracım 308 di(güncel kasa) onun kapıları çok ağırdı. Clio 5 in yanında kuş gibi kalıyor. B sınıfı standardı bu mu bilmiyorum ama bundan önce Clio 4 vardı onu da 0 almıştım. Onun kapısı bu kadar hafif değildi. Birde ilk aldığım zamanlarda geç marş alma problemi vardı. O şu an yok. İlk çalıştırmada benzin kokusu var herhalde normaldir diye düşünüyorum normal değilse bile büyütülecek bişey olarak görmüyorum. Genel olarak bunlar.





  • 2020 clio5 cvt var bende araç genel olarak konfor ve performans olarak tatmin ediyor beni. ancak kronik start stop sorununa çözüm yok bendede aynı problem var. harici araç gayet güzel trim sesi falanda yok bende

  • Ben de 3 haftadır Clio 5 1.0 icon CVT kullanıyorum. 2 kez şehir dışı yol yaptım. Hafta içi is-ev arası çok kısa mesafe kullanıyorum ama bahsi geçen sarsıntı ile karşılaşmadım. Dur kalk trafikte ne olur gelecek ay İstanbul'da görürüm. Konuyu takip edelim.
  • start stop arızası dediğiniz sorun nedir biraz açıklayabilir misiniz?

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.