Şimdi Ara

Ford focuslarda lpg de subap aşınması/erimesi..vs gibi sorunlar var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
27.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Doğrusu bu ara sıfır 100 hp lik focuslardan alıp lpg taktırmayı düşünüyorum. Ancak konuyu biraz araştırırken subap ve subap başları fordlarda çelik olmadığından lpg de başlıkta belirttiğim sorunlar ortaya çıkıyormuş... Bunun yanında 2008 sonrası focus ve c-max'larda lpg ye uyum için çelik subap ve subap yuvaları kullanıldığı söyleniyor. Bu bilgilerden yola çıkarak şu sorulara:

    1-Focuslar lpg de sorunlu arabalar mıdır?
    2-100 hp lik focuslar dahil hepsinde bu subap sorunu var mıdır?
    3-Gerçekten de 2008 sonrası üretilen focuslarda böyle bir sorun yok mudur?
    4-Focuslara lpg takılmadan önce bir lpg modifiyesi yapan kit üreticisi var mıdır? (subap, subap yuvası vs.... için)

    Bu konularda bilgi sahibi arkadaşlar paylaşımda bulunursa sevinirim.

    Doğrusu araba almanın arefesinde kafam karıştı da... Siparişten önce bu durumun netleşmesi çok iyi olur.

    Selamlar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burçak -- 21 Kasım 2010; 0:23:16 >







  • SAYIN BURÇAK:


    BİR ÇOK BAŞLIKTADA BELLİRTTİĞİMİZ GİBİ : OPEL İNSİGNİA, OPEL ASTRA J KASA ,MITSUBİSHI LANCER, MAZDA 3, NİSSAN QASHQAİ ARAÇLARDA SUPAP ERİMESİ MEVCUTTUR.. FORD UN BENZİNLİ HİÇ BİR ARACINDA LPG DE SIKINTI MEVCUT DEĞİLDİR..

    ARACINIZA KALİTELİ BİR MONTAJ SERVİSİNDE BÜTCENİZE UYGUN KALİTELİ BİR KİTLE LPG DÜNÜŞÜMÜNÜ YAPTIRIN.. HAYIRLI GÜNLER DİLERİM
  • Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    SAYIN BURÇAK:


    BİR ÇOK BAŞLIKTADA BELLİRTTİĞİMİZ GİBİ : OPEL İNSİGNİA, OPEL ASTRA J KASA ,MITSUBİSHI LANCER, MAZDA 3, NİSSAN QASHQAİ ARAÇLARDA SUPAP ERİMESİ MEVCUTTUR.. FORD UN BENZİNLİ HİÇ BİR ARACINDA LPG DE SIKINTI MEVCUT DEĞİLDİR..

    ARACINIZA KALİTELİ BİR MONTAJ SERVİSİNDE BÜTCENİZE UYGUN KALİTELİ BİR KİTLE LPG DÜNÜŞÜMÜNÜ YAPTIRIN.. HAYIRLI GÜNLER DİLERİM


    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Doğrusu lpg ile ilgili biraz araştırma yapınca yukarıda belirttiğim sorunlardan bahsedilmiş kafam karışmıştı. Hayırlısı bakalım.
  • up
  • araç fakir beslendigi sürece marka model önemli degil sibop yakma mevcuttur araç normal beslendigi sürece hiçbir motor sibop yakmaz ..........................
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K

    araç fakir beslendigi sürece marka model önemli degil sibop yakma mevcuttur araç normal beslendigi sürece hiçbir motor sibop yakmaz ..........................



    fakir yakıtta kalan bütün araçlar sıpap yakar.. dediğiniz gibi.. ancak saydığımız araçlarda sıpap yakma malesef doğru karışımdada oluyor... hiç istemesekte.. 2 sene evvel başta kore ve avrupanın bir çok üğlkesinde çıkan bu söylentiye bizde zayıf yakıtya bağlıdır desekte.. şimdi bu araçların kimisinin 2000 km yi dolşdurmadan sıpap eritmesine sinir oluyoruz... özelikle nissan ve mazdanın lpg şirketleriyle anlaşmamasının en büyük sebebi diye duydum..
  • Fabrikasyon LPG'li olarak üretilen ve 2004 yılında avrupada satılan 1.8 L focusların ülkemizde satılan 1.6 L benzinli focuslardan tek farkı çelik subap gaydlarıdır(valve seats). Subap da dahil tüm silindir kapağı aynıdır.

     Ford focuslarda lpg de subap aşınması/erimesi..vs gibi sorunlar var mı?


    LPG kaynaklı subap hasarı oluşursa subap gaydlarını tıpkı Taunus'larda yapıldığı gibi çelik olanlarla değiştirirsiniz.

    Kaldı ki kendi focus'umda çok uzun km'lerdir düzgün karışımla LPG kullanıyorum. Şu ana kadar herhangi bir komprasyon kaybı yok. Subap sorunu yaşayan focuslar genelde arıza ışığı yanarak dolaşan, fakir karışıma maruz kalan focuslardır.

    Sonuç olarak subap meselesi tüm markalar için bu denli büyütülecek bir mesele değildir. Düzgün bir montaj ve düzgün bir kalibrasyon ile sorun yaşanması yüzbin km'leri bulur. Tek başına subap sorununun da maliyeti LPG'den vazgeçecek ölçüde değildir. Ben kendi focus'umda önce kitin, sonra komple motorun amortismanını yaptım. Şimdi de komple aracın amortisini yapıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 28 Kasım 2010; 23:57:29 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Fabrikasyon LPG'li olarak üretilen ve 2004 yılında avrupada satılan 1.8 L focusların ülkemizde satılan 1.6 L benzinli focuslardan tek farkı çelik subap gaydlarıdır(valve seats). Subap da dahil tüm silindir kapağı aynıdır.

     Ford focuslarda lpg de subap aşınması/erimesi..vs gibi sorunlar var mı?


    LPG kaynaklı subap hasarı oluşursa subap gaydlarını tıpkı Taunus'larda yapıldığı gibi çelik olanlarla değiştirirsiniz.

    Kaldı ki kendi focus'umda çok uzun km'lerdir düzgün karışımla LPG kullanıyorum. Şu ana kadar herhangi bir komprasyon kaybı yok. Subap sorunu yaşayan focuslar genelde arıza ışığı yanarak dolaşan, fakir karışıma maruz kalan focuslardır.

    Sonuç olarak subap meselesi tüm markalar için bu denli büyütülecek bir mesele değildir. Düzgün bir montaj ve düzgün bir kalibrasyon ile sorun yaşanması yüzbin km'leri bulur. Tek başına subap sorununun da maliyeti LPG'den vazgeçecek ölçüde değildir. Ben kendi focus'umda önce kitin, sonra komple motorun amortismanını yaptım. Şimdi de komple aracın amortisini yapıyorum.





    katılıyorum... bu yazdıklarınıza. facuslarda sıkıntı yok arası aşikar.. kaldıki diğer araçlarda ki sıkıntı için çelik sıpap başlıkları mevcut.. maliyetide gayet uygun diye biliyorum.. bu araçlarda iş yine montaj ve kullanıcıda bitiyor diye düşünüyorum.. çok ısınan bir opel insignia hor kullanılmasa sorun oluşmaz .. biz yinede prins + valve care takıyoruz şuan ..ve kullanıcıya motoru zorlamaması konusuında özen göstermesini rica ediyoruz




  • O.B.K Hocam focusunuzu kaç km dir LPG li kullanıyorsunuz acaba? Ayrıca focus için çelik subapları temin etmek kolay mı? 100 hp lik motor için konuşuyorum. Yaza otomobil alma planlarım var ve listenin içinde 0 km ford focusta var.

    Soruyu genele taşırsak aslında bu çelik subaplar hangi marka ve model araçlar için var?
  • Arkadaşlar teşekür ederim. Bilgiler daha aydınlatıcı olmuş. Bu arada sıfır comfort 5k siparişi verdim. Aracın gelmesi Aralık ortalarını bulacakmış. Bir kaç depo benzinden dolayı lpg taktırmayı (brc olacak gibi) düşünüyorum. Araç 100 HP lik olan motoru kullanıyor (ti-vtec değil).

    Selamlar...

    NoT: Lpg tankı için simit kullanıp yedek lastiği eve atsak, onun yerine (tabi yedek lastiğin yerini tutmazda) lastik tamir kiti ve lastik şişirmek için araç alsak nasıl olur. Yoksa ince silindir mi kullanalım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    O.B.K Hocam focusunuzu kaç km dir LPG li kullanıyorsunuz acaba? Ayrıca focus için çelik subapları temin etmek kolay mı? 100 hp lik motor için konuşuyorum. Yaza otomobil alma planlarım var ve listenin içinde 0 km ford focusta var.

    Soruyu genele taşırsak aslında bu çelik subaplar hangi marka ve model araçlar için var?


    Merhaba.

    Aracım c-max. Focus ile ayn platform ve aynı motor. 100 Hp'lik motor. 60 bin km'dir LPG'li. 100 bin km'de LPG uygulandı. Şu anda 160 bin km'de. 100 bin km'de tüm silindirlerin komprasyon değerleri ile şimdiki komprasyon değerlerinde %5'in altında düşüş var ki bu ölçüm hatası bile sayılabilecek kadar düşük bir oran.

    Yaza euro 4 olan 100 hp'lik motor satılamayacak. 115 ve 125 hp'lik motorlar satışta olacak. Bu motorlarda değişken subap zamanlaması var. LPG açısından subap zamanlamasının bir kriter olmamasının yanında bu motorlarda ECU'nun yakıt düzeltmesini silindirleri 2-2 gruplayarak yapmasından dolayı nispeten daha özenli bir kalibrasyon gerekir. Ama onlarda da düzgün bir karışımla uzun km'ler boyunca sorun yaşanmaz.

    Çelik subap gaydları subap gaydı silindir kapağından ayrı olarak değiştirilebilen tüm araçlarda temin edilebilinir. Kendim böyle bir sorun yaşarsam subapla, gaydıyla uğraşmam, komple çıkma bir motor alıp takarım aracımın üstüne. Focus II'nin komple silindir kapağına 750-1000 tl arası fiyat verirlerken komple motora da 2500 tl civarında fiyat veriyorlar zaten. Uğraşmaya bile değmez. Çıkan motoru da yedek parça yaparım.


    @burçak;
    o aracın orjinal stepnesi zaten ince stepne.




  • O.B.K Bilgilerin için teşekkür ederim Hocam. Belki yazarken bir kaç dakika harcıyorsun ama vermiş olduğun bu bilgiler ben ve benim gibiler için ne kadar önemli olduğunu tahmin edemezsin.
  • Ben 1-2 ay önce devamlı gittiğim özel serviste gördüm lpg li yeni kasa focus subapları yemişti. Bayağı bir masrafı vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Ben 1-2 ay önce devamlı gittiğim özel serviste gördüm lpg li yeni kasa focus subapları yemişti. Bayağı bir masrafı vardı.

    lpg sisteminin markası ne idi? kaç km de idi? lpg kullanımında araçda bir sorun varmıydı? fakir, zengin karışım varmıydı?, arıza ışığı yanıyormuydu? veya uzun süre yanmışmıydı? bence bu sorular ışığında bakmak lazım olaya...
    Ama şu bir gerçek ki bu tür sorunları duydukca insan LPG den soğuyor başlarım ekonomisine diyor benzinli bineyim az olsun , kafam rahat olsun... EĞER LPG konusunda bizden bir takım gerçekler gizleniyor vede bile bile kusursuz bir montaj ile bile LPG araçlara veya bir takım araçlara bu zararı gerçekten veriyorsa bu gerçeği saklayanların ahirette iki elimiz yakalarında olsun ......




  • ben de sıfır focus alma arifesindeyim 115 bg 1.6 L Duratec Ti-VCT almayı düşüyorum, çok mu sorun çıkartır 100 beygirlik 1.6 L Duratec motora göre, hangisine daha uyumlu LPG?
  • Arkadaşlar öncelikle selamlar... Subap sorununu görünce bugün dili yanmış birisi olarak sorularınızın cevabını bulacağınıza inandığım için yazmak istedim. Benim 140000 km de 2001 focus ghiam var ve son derece iyi montaj yapılmış lovato marka 2 senelik sıralı sistem lpg takılı, gazı hiç bir zaman öylesine yerlerden almam kaliteli istasyonlara giderim, motoru zorlamam. Arabam sabahları gaza geçmeden kendi kendini kaptmaya motor ısınmadan gaza bastığımda stop etmeye başladı, sonrasında rölantideyken stop etmeler, göstergelerin altüst olduğunu görmeye başladım artık son dönemler araba zagır zangır sallanmaya başladı ( bu süreç 1 ayda oldu ) sürekli gittiğim ustaya götürdüm 4. piton çalışmıyor dedi, makinaya taktı baktı etti subap kaçırıyor dedi lpg de olur dedi. Şöyle anlatayım motorun üst kapağını açtılar subapları keçeleri contoları termostatı yağı yağ filtresi daha bi sürü ıvır zıvırı değiştirmek zorunda kaldık. Maliyeti yaklaşık 900 tl civarı arkadaşlar, bunu düşürseniz düşürseniz biraz risk alıp yağını termostatını falan değiştirmiyim deseniz 800 e falan geliyor. Motor üst kısmını rektefeciye ( motor yenileme ) götürdüler ben de gittim, subaplar gazın yüksek yanması nedeniyle bitmişti zaten bununla birlikte ayarı bozulduğu için ağızlara vurmuş ve çökmeler olmuştu bunun için de ayrıca 100 tl daha istediler. Arabam şu anda sanayide tamirat yaklaşık 1.5 - 2 gün sürüyor.

    Madalyonun diğer yüzü de şu ( illa olumsuz olacak diye bir kaide yok ); yaklaşık 100.000 de bir subap yaksak ve 900 tl civarı para bayılsak yaktığımız benzinin yanında hiç bir şey kalacaktır...

    Siz sordunuz; ben de yarın ödeyeceğim parayı düşünen birisi olarak anlatayım dedim..




  • Arkadaşlar merhaba,
    Forumda verilen bilgiler gerçekten çok güzel şeyler.Ama bazan nedense paylaşılan bilgilerin samiyetsiz ve doğru olmadığı kanısına kapılıyorum.Bende Focus aldım 2011 km ve 500 km `de.Bakıyorum üylerden biri yeni özel servise gitmiş birden fazla focus`da subop sorunu olduğu bilgisine veriyor. Belkide gerçek çi bilgiler belkide değil.Ama bence şunu söyleyeyim, benim lpg taktırıcam lpg firmaları lpg`den kaynaklı motorla ilgili sorunda garanti veriyor.Lpg`den oluşcak herşeye Fordun verdiği garanti gibi garanti uyguluyor. Yani 3 yıl yada 150.000 km garantisi.Teleflex marka `da malzeme garantisi 3 yıl, beyin ise 5 yıl garantili, prins ise 2 yıl garantili....Yeni focuslarda motor garantisi ya 3 yıl, yada 150.000 km.Bu km `lerde eğer bu kitlerden gelecek kaynaklı sorunlarda bu yetkili ford bayilerinde yapılıp kontrollerede buraya giderlerse sorun yok arkadaşlar.
    Prins 2100 tl,teleflex 2000 tl Bu arada her iki sistemdede maifoltu söküp gerekli montalama işlemini yapıyorlar.Yalnız tek dez avantajı var bence...Bu firma sadce 3-5 aydır bu lpg takma işini serviste yaptıklarını bildirdi.Yani heniz 15.000 bakımına gelen araç olmamış.Yaşanan bir sorun var mı yok mu bilinmiyor.

    Bir arkadaşım 1.500 tl ye Brc taktırmış aynı araca memmun olduğunu söylüyor....Bakalım değerlendirmem kendi açımdan nasıl olucak....
    1 depo ile yakıtla ortalama 600-620 km yol yapmakta..(Benzinle) Buda aracın km`de 320-350 kuruş arası yaktığını gösteriyor.Motor alışınca belkide bu 300 kuruşa kadar düşücektir...aradaki fark 100 kuruş gibi bir rakam olucak sanırım.Buda lpg taktırmaya değer mi sorusunu gündeme getirmiyor değil.

    Bilginize
    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Arkadaşlar merhaba,
    benim lpg taktırıcam lpg firmaları lpg`den kaynaklı motorla ilgili sorunda garanti veriyor.Lpg`den oluşcak herşeye Fordun verdiği garanti gibi garanti uyguluyor. Yani 3 yıl yada 150.000 km garantisi.Teleflex marka `da malzeme garantisi 3 yıl, beyin ise 5 yıl garantili, prins ise 2 yıl garantili....Yeni focuslarda motor garantisi ya 3 yıl, yada 150.000 km.Bu km `lerde eğer bu kitlerden gelecek kaynaklı sorunlarda bu yetkili ford bayilerinde yapılıp kontrollerede buraya giderlerse sorun yok arkadaşlar.


    Simdi sunu soyleyeyim evet o garanti garanti olarak orada duruyor ama ihtiyacin olmayagorsun. Oncelikle Teleflex ve Prins bu konuda en ciddi duran firmalar ve problem yasayan, bu garantiyi kullanmak durumunda kalan kimse duymadim ama duydugum kadariyla baska bir firmada (ismini hatirlamiyorum) bir arkadasimiz bu sekilde bir problem yasamis garanti kapsamindaki arabasina. Yetkili servis LPG'den diyor ve aracin garantisinden karsilayamayiz diyor, arkadas dogru montajciya gidiyor. Orada bir sonuc elde edemiyor, dogru distributore gidiyor. Distributor once OK o zaman servis bir rapor yazsin LPG'den kaynaklandigini aciklasin biz karsilayalim diyor. Servis bir rapor yaziyor. Sonra da biz servisin yazdigi raporu kabul etmeyiz MMO'dan birisi rapor yazsin diyor. Adami boyle ugrastiriyorlar tabi bu esnada harcanan bir suru para var MMO bilirkisi falan filan + adam aracina binemiyor en sonunda degistirmeyi kabul ediyorlar fakat cikma parca olarak uc kurusluk parca takmayi oneriyorlar sonucta sizin arabanizda LPG olmasa da zaten yipranacakti falan filan muhabbetlerine geciyorlar. Konu nasil sonuclandi bilmiyorum ama arkadasin cinnet gecirip LPG kitini sokup montaj yaptirdigi dukkanin onunde yaktigini dusunuyorum.

    Demem o ki, bu isler gorundugu kadar kolay degil. Su kadar bu kadar garanti hatta sigorta kapsaminda diyen firmalarin acaba kac tanesi bu sigortasindan islem yaptirmis ben cok merak ediyorum. Cunku bu mali mesuliyet sigortalarinda ayni kasko delinmesi tarzi (hatta daha dramatik) birsey var yani sigortayi kullanirsaniz sonraki senelerde size geciriyorlar police bedelini. Kullanmazsaniz surekli azalarak policenizi yenilemeye devam ediyorsunuz. Boylece bir sure sonra elinizde cok az bir ucrete satin aldiginiz, hicbir zaman kullanamayacaginiz ama sigortamiz var diye gosterebileceginiz bir sigortaniz oluyor.

    Demem o ki, sigortasi-garantisi olan kaliteli bir marka taktirin. Problem ciktiginda ureticisinin/distributorunun montaj yapan bayisinin arkasinda duracagi, aralarindaki iliskinin sadece "siparis verince urunu gonder" seklinde olmadigi, belli bir denetim mekanizmasi isleyen bir marka taktirin. Sigortasi/garantisi olan (gerci garantisi olmayan yok), garantisi aracinizda olusacak hasarlari da kapsayan bir marka taktirin. Kafaniz rahat olsun. Ama hicbir zaman fazla umutlanmayin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 23 Ocak 2011; 13:45:31 >




  • Sigorta yüksek risk için çözümdür. Ama bana göre en iyi sigorta riskin çok düşük olduğunu bildiğim, güvendiğim ehil montajcıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 23 Ocak 2011; 13:57:56 >
  • Arkadaşlar tekrar selamlar. Arabamı bir önceki mesajı attığım günün ertesi günü teslim aldım. Olup bitenleri biraz daha anlatayım. Hız göstergesinin saçmalamasının sebebi arabadaki sarsılma ve motordaki teklemeler nedeniyle aküye düzensiz voltaj akışındanmış dolayısıyla beyini de yakabilirmiş bu düzensiz voltaj fakat yakmamış [ zaten yansaydı belli olurdu demi :)))) ].Bu düzensiz voltajda araç kendini düznlemeye çalışırken hız göstergesini de sıfırlamaya çalışıyormuş ve böyle allak bullak oluyormuş. Düzensiz voltaj aküye zarar vermiş aküm bayağı zayıflamış durumda. Sabahları gaza geçmeden ve motor ısınmadan stop etmelerin sebebi ise benzin pompasının uzun süreli aynı benzini içinde tutulmasından kaynaklıyormuş benzin pompası da değişti ve artık o sorun da kalmadı. Ustanın bunun için tavsiyesi şu: Az benzin almalıymışız mesela en fazla 30 tl lik ve en fazla 2 ayda bir 20 tl lik benzin alıp bitesye kadar onu kullanmalı yani en azından bi 60 70 km yol yapmalıymışız benzinde. Bunu yapmazsanız durağan benzin aksamını tıkayabilirmiş. Subaplar ise komple değişti ve rektefeden geçti motor orta kısmına kadar sökülmüştü, yalnız burada da rektefedeki ustanın bir tavsiyesi şu oldu: bu motoru gazda kullanıyorsanız subapları biraz gevşek bırakıcam ve subap yanmaları %30 - %40 daha geç olacaktır bununla birlikte ilk 5 - 6 ay subaplardan hafif bir şıkırtı sesi gelebilir normaldir dedi biliginiz olsun.

    Arabadaki bu subap yanması sorunu anlattığım üzere başka başka yerlere de zarar veriyor ve eğer bu sizde de varsa benim gibi 1 ay beklemeyin gidin masrafınız artmasın... 1 ay boyunca gazda 22 km yolu 10 tl ye gittim. Şu anda 10 tl ye 40-43 km civarı gidiyorum ve sarsılma ile stop etmeler de yok umarım uzuuunca bir süre de gitmem gerkmez sanyiye :)))




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.