Şimdi Ara

Ford focuslarda lpg de subap aşınması/erimesi..vs gibi sorunlar var mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
27.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • kutup başı bir birbirine ve sağa sola değmeyecek şekilde olmalı. kısa devre vs yaptırmayın. aküs takılı olmadıüğında araç çalışmaz. 1 saat bekledikten sonra kutup başlarıın doğru şekilde yerine takın. 100-150 km benzinle gidin. eğer sorun arıza lambası tekrar yanarsa benzindeyken başka bir sorun da olabilir. ama tüm sorunlar gitti ise lpg sistemi ve kalibrasyonu düzgün değil demektir onu lpgci tekrar dan yol kalibsaryonu yapmalı. arabada arıza lambası yanmıyor ama tekleme titreme vs varsa o zaman lpgciye gitmeden evvel bir ford servisine gidin. tekrar kontrol etsinler aracı. titreme tkleme ateşleme sisteminden de kaynaklanabilir. buji-buji kablosu- ateşleme bobini kaynaklı bir sorunda olabilir motor içi sübab vs sorunu da olabilir. kompresyon testini tekrar yaptırın. araç sübablarında mı yoksa segmanlarda mı sorun var onu öğrenin. ilk yapılan kompresyon testi yağ damlatmadan yapılır değerler okunur. ardından silinfire bir iki damla yğa damlatılır ve değerler bakılır. eğer değerler değişmiyorsa sorun sübablarda duruma göre eğer sübablar yanık değilse karbon temizliği yapılır değerler yükselir ve motor kendini toplar. ama yağ damlatıp yapılan testte değerler yükseliyorsa motor iç isehmanlarda aşınma vs var demektir. o zman üst kapak açılır ve motorun durumuna göre parçalar yenilnir üst kapak taşlanır vs.




  • Dediğiniz işlemi 2 kere yaptım daha doğrusu iki kere yapmak zorunda kaldım. ilk yaptığımda benzinde 120-130 km kullanmıştımki istanbula gitmek zorunda olduğum için gaz ayarı yaptırmadan gaza aldım o şekilde istanbula gittim. Aracı gazda kullanana kadar motor arıza lambası hiç yanmadı. titremede hissetmedim. gaza aldıktan bi 15-20 kilometre sonra peş peşe bi uyarı sesi geldikten sonra (ki bu ses önceleri sürekli geliyor gazı açıp kapayınca susuyordu) arıza ışığı tekrar yandı. o şekilde ankaraya döndüm.

    aynı işlemi ankarada tekrar yaptım şuanda 150 km yakın benzinde kullandım arıza ışığı hiç yanmadı ve arabanın içinden hissedebileceğim bir titremede yok. sadece aracın kaputunu açtığımda boğaz kelebeğinden bazen lık lık şeklinde ses duyuyorum. (önceden o ses çok kuvvetli çıkıyordu.)

    yazdıklarınızdan hareketle cumartesi arabayı lpg ciye götürüp gaz ayarı yaptırmayı düşünüyorum. siz ne önerirsiniz.

    bu arada ilginiz için çok teşekkür ederim.




  • focusun kendi uyarı sesi vs vermez o tip durumda. arıza varsa arıza lambası yanar. yada yanıp söner gibisinden bir uyarı verir. o sesli uyarı lpg kitiin özelliği vs dir. beniznde 100 küsr km giden arabada arzıa lambası yanmamış ve titreşim cart curt olmadıysa sorun kaynağüı lpg sistemi.

    lpg ateşlme sisteminin sorunsuz olmasını ister. benzinde de ateşleme sistemindeki ufak sorun çok etkilemese de lpg de o ufak sorun daha da belli eder kendini. lpgciye gitmeden evvel iyi bir motor ustasına gidip ateşleme sistemini kontrol ettirin.orjinal lomayan aeşleme bobini-buji kalbosu ve araca uygun olmayan bi buji var mı araçta ondan emin olun. eğer o kısımda sorun yoksa. lpgciye gidip doüru dürüst bir ayar yaptırın. ve lpg de arıza lambası yanmayacak şekilde olsun bu ayar. bu modellre lamba yanar vs geyiği yapan ustlalarla uğraşmayın. araç yolda iken yani sürüş esnasında alt devir üst devir tam yük vs bunlara bakıp güzelce bir ayar yapılsın araca. hemen motor bitik vs demesinler.


    ayrıca lpg tesisatını vs güzel kontrol ettirin. atikerin pg enjeskiyonu dediği şey tam anlamıyla enjeksiyon vs değil ve kullanım ömrü zaten düşük. sorunlu enjeksiyonlarla yada lpg kitiyle yaptığınız her km aracın motoruna zarar. heleki arıza lambası yanıp böyle belli bir arıza hissettiğiiz halede uzun yola çıkmanız motorunuza yaptığınız en büyük işkence. her hangi bir silinidire düzensiz giden yakıt ne bileyim açık kalmış enjeskiyon silindirinizi eritmeye kadar gider.


    bu arada gauge testinden sizde arıza kodunu öğrenebilirsiniz. eğer arıza kodunu burya yazarsanız az çok bir fikir verir aracın ne derdi olduğu.


    gauge menüsü için şu linkten nasıl olduğuna bakabilirsiniz.

    http://www.ozyurek.org/gizli_kod/Focus_Gage_Menu.pdf




  • merhabalar ben otomotiv mühendisiyim durumu anlatıyım opel ve ford gibi arabalarda enjektör damlatması sorunun sıkca rastlanmakta bu benzin iken bile olmakta lpg sadece bu araclarda degil her araç için bir zorlamadır siz brc gibi iyi bir sistem taktırın benim mondeom var ben easy jet taktırmıştım lakin su an distiribötior yok lakin tıkanma yaptı sadece
    bu arada supapların hepsi özel alaşımlı celiktir celik olmayan supap yoktur
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.