Şimdi Ara

Ford focuslarda lpg de subap aşınması/erimesi..vs gibi sorunlar var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
27.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktasedat

    Arkadaşlar tekrar selamlar. Arabamı bir önceki mesajı attığım günün ertesi günü teslim aldım. Olup bitenleri biraz daha anlatayım. Hız göstergesinin saçmalamasının sebebi arabadaki sarsılma ve motordaki teklemeler nedeniyle aküye düzensiz voltaj akışındanmış dolayısıyla beyini de yakabilirmiş bu düzensiz voltaj fakat yakmamış [ zaten yansaydı belli olurdu demi :)))) ].Bu düzensiz voltajda araç kendini düznlemeye çalışırken hız göstergesini de sıfırlamaya çalışıyormuş ve böyle allak bullak oluyormuş. Düzensiz voltaj aküye zarar vermiş aküm bayağı zayıflamış durumda. Sabahları gaza geçmeden ve motor ısınmadan stop etmelerin sebebi ise benzin pompasının uzun süreli aynı benzini içinde tutulmasından kaynaklıyormuş benzin pompası da değişti ve artık o sorun da kalmadı. Ustanın bunun için tavsiyesi şu: Az benzin almalıymışız mesela en fazla 30 tl lik ve en fazla 2 ayda bir 20 tl lik benzin alıp bitesye kadar onu kullanmalı yani en azından bi 60 70 km yol yapmalıymışız benzinde. Bunu yapmazsanız durağan benzin aksamını tıkayabilirmiş. Subaplar ise komple değişti ve rektefeden geçti motor orta kısmına kadar sökülmüştü, yalnız burada da rektefedeki ustanın bir tavsiyesi şu oldu: bu motoru gazda kullanıyorsanız subapları biraz gevşek bırakıcam ve subap yanmaları %30 - %40 daha geç olacaktır bununla birlikte ilk 5 - 6 ay subaplardan hafif bir şıkırtı sesi gelebilir normaldir dedi biliginiz olsun.

    Arabadaki bu subap yanması sorunu anlattığım üzere başka başka yerlere de zarar veriyor ve eğer bu sizde de varsa benim gibi 1 ay beklemeyin gidin masrafınız artmasın... 1 ay boyunca gazda 22 km yolu 10 tl ye gittim. Şu anda 10 tl ye 40-43 km civarı gidiyorum ve sarsılma ile stop etmeler de yok umarım uzuuunca bir süre de gitmem gerkmez sanyiye :)))

    Alıntıları Göster
    Bundan önceki aracım 98 accent 1.5 GLS idi, araçta çok şükür lpg ile ilgili hiç bir problem yaşamadım..yaklaşık 2,5 yıl lpg ile 55.000 km yaptım tık demedi, performansında zerre kadar kusur sorun yaşamadım.2 kez taktırdığım yerde ayar yaptırdım. 1.incisi belli bir km kullanıp gitmem gereken ayardı, onu yaptırdım.Baktım sıcak havalarda benzinden hemen gaza geçiyor, tekrar gittim, arkadaşlar dedim benim aracım sıcak havada benzinden hemen gaza geçiyor, geçmesin benzinde bir müddet daha çalışsın dedim onun ayarı yapıldı ve bir dahada asla ayar için gitmedim.Ve beyne motoru yıkattığımda su kaçmış oradaki diyotlardan biri yanmıştı.Sağlam olandan köprü yaptılar o halde bile sorunsuz bindim.Subap sorunu ne duydum nede hissettim.LPG `min markasıda stafenalli idi...bildiğim kadarı ile italyan marka...vede favori bir şey değil sanırım ama inanın ben çok memmun kaldım...küçük segmentdeki araçlar için gözüm kapalı tavsiye ederim.clio,hyundai vb araçlar için....mümkünce beyni plastik korumalı olandan ziyade metal olanı seçin.Benikisi plastik olandı..



    Focus aracım içinse bu 2 depom 850 km gibi bir yol yaptım.Ortalama sanırım 330 kuruş yakıyor şehir içinde...Hala LPG işini düşünmekteyim.Bir depo ile yaklaşık 210 tl ye doluyor 620-630 km yol yapıyor.Lpg yi taktırıcam 2000 tl teleflex 2100 tl prins marka için ve işletmek içinde 250 tl istiyor firma.Herşeyi kendileri hallediyorlar...Uzun süre lpg ile focus kullanan başka üyeler yokmu acaba? Onlarında fikirlerini alsak.

    Saygılar&selamlar




  • ahnung şehir içinde 330 kuruş yakarken hız ortalaman kaçtır? Benim araba focus comfort araba 500 km de 10.5/100 km yakıt yakıyor. Ancak kısa mesafeler ve düşük hızdan sanırım çok yakıyor. Benim hız ortalaması 18 km/saat. Araca bu tüketim değerleriyle binmek gerçekten zor. Garanti bozulsa bile lpg taktıracağım.

    Tüketim değerleri verilirken hız ortalamasıda verilse daha açıklayıcı olur,sanırım. Çünkü bazen düzgün yollarda 5-10 km uygun hızlarda şehiriçi sayılırken, bunun yanında 100 m git dön, 300 m git kavşağa gir...vs. durumları oluyor.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Bundan önceki aracım 98 accent 1.5 GLS idi, araçta çok şükür lpg ile ilgili hiç bir problem yaşamadım..yaklaşık 2,5 yıl lpg ile 55.000 km yaptım tık demedi, performansında zerre kadar kusur sorun yaşamadım.2 kez taktırdığım yerde ayar yaptırdım. 1.incisi belli bir km kullanıp gitmem gereken ayardı, onu yaptırdım.Baktım sıcak havalarda benzinden hemen gaza geçiyor, tekrar gittim, arkadaşlar dedim benim aracım sıcak havada benzinden hemen gaza geçiyor, geçmesin benzinde bir müddet daha çalışsın dedim onun ayarı yapıldı ve bir dahada asla ayar için gitmedim.Ve beyne motoru yıkattığımda su kaçmış oradaki diyotlardan biri yanmıştı.Sağlam olandan köprü yaptılar o halde bile sorunsuz bindim.Subap sorunu ne duydum nede hissettim.LPG `min markasıda stafenalli idi...bildiğim kadarı ile italyan marka...vede favori bir şey değil sanırım ama inanın ben çok memmun kaldım...küçük segmentdeki araçlar için gözüm kapalı tavsiye ederim.clio,hyundai vb araçlar için....mümkünce beyni plastik korumalı olandan ziyade metal olanı seçin.Benikisi plastik olandı..



    Focus aracım içinse bu 2 depom 850 km gibi bir yol yaptım.Ortalama sanırım 330 kuruş yakıyor şehir içinde...Hala LPG işini düşünmekteyim.Bir depo ile yaklaşık 210 tl ye doluyor 620-630 km yol yapıyor.Lpg yi taktırıcam 2000 tl teleflex 2100 tl prins marka için ve işletmek içinde 250 tl istiyor firma.Herşeyi kendileri hallediyorlar...Uzun süre lpg ile focus kullanan başka üyeler yokmu acaba? Onlarında fikirlerini alsak.

    Saygılar&selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burçak

    ahnung şehir içinde 330 kuruş yakarken hız ortalaman kaçtır? Benim araba focus comfort araba 500 km de 10.5/100 km yakıt yakıyor. Ancak kısa mesafeler ve düşük hızdan sanırım çok yakıyor. Benim hız ortalaması 18 km/saat. Araca bu tüketim değerleriyle binmek gerçekten zor. Garanti bozulsa bile lpg taktıracağım.

    Tüketim değerleri verilirken hız ortalamasıda verilse daha açıklayıcı olur,sanırım. Çünkü bazen düzgün yollarda 5-10 km uygun hızlarda şehiriçi sayılırken, bunun yanında 100 m git dön, 300 m git kavşağa gir...vs. durumları oluyor.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Bundan önceki aracım 98 accent 1.5 GLS idi, araçta çok şükür lpg ile ilgili hiç bir problem yaşamadım..yaklaşık 2,5 yıl lpg ile 55.000 km yaptım tık demedi, performansında zerre kadar kusur sorun yaşamadım.2 kez taktırdığım yerde ayar yaptırdım. 1.incisi belli bir km kullanıp gitmem gereken ayardı, onu yaptırdım.Baktım sıcak havalarda benzinden hemen gaza geçiyor, tekrar gittim, arkadaşlar dedim benim aracım sıcak havada benzinden hemen gaza geçiyor, geçmesin benzinde bir müddet daha çalışsın dedim onun ayarı yapıldı ve bir dahada asla ayar için gitmedim.Ve beyne motoru yıkattığımda su kaçmış oradaki diyotlardan biri yanmıştı.Sağlam olandan köprü yaptılar o halde bile sorunsuz bindim.Subap sorunu ne duydum nede hissettim.LPG `min markasıda stafenalli idi...bildiğim kadarı ile italyan marka...vede favori bir şey değil sanırım ama inanın ben çok memmun kaldım...küçük segmentdeki araçlar için gözüm kapalı tavsiye ederim.clio,hyundai vb araçlar için....mümkünce beyni plastik korumalı olandan ziyade metal olanı seçin.Benikisi plastik olandı..



    Focus aracım içinse bu 2 depom 850 km gibi bir yol yaptım.Ortalama sanırım 330 kuruş yakıyor şehir içinde...Hala LPG işini düşünmekteyim.Bir depo ile yaklaşık 210 tl ye doluyor 620-630 km yol yapıyor.Lpg yi taktırıcam 2000 tl teleflex 2100 tl prins marka için ve işletmek içinde 250 tl istiyor firma.Herşeyi kendileri hallediyorlar...Uzun süre lpg ile focus kullanan başka üyeler yokmu acaba? Onlarında fikirlerini alsak.

    Saygılar&selamlar


    Alıntıları Göster
    Ortalama süratinize göre yakıt tüketiminiz gayet iyi, kötü olan benzin fiyatı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    SAYIN BURÇAK:


    BİR ÇOK BAŞLIKTADA BELLİRTTİĞİMİZ GİBİ : OPEL İNSİGNİA, OPEL ASTRA J KASA ,MITSUBİSHI LANCER, MAZDA 3, NİSSAN QASHQAİ ARAÇLARDA SUPAP ERİMESİ MEVCUTTUR.. FORD UN BENZİNLİ HİÇ BİR ARACINDA LPG DE SIKINTI MEVCUT DEĞİLDİR..

    ARACINIZA KALİTELİ BİR MONTAJ SERVİSİNDE BÜTCENİZE UYGUN KALİTELİ BİR KİTLE LPG DÜNÜŞÜMÜNÜ YAPTIRIN.. HAYIRLI GÜNLER DİLERİM

    Mazda 3 de eriyorsa focus da niye erimesin ikiside aynı araba değilmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murats123

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    SAYIN BURÇAK:


    BİR ÇOK BAŞLIKTADA BELLİRTTİĞİMİZ GİBİ : OPEL İNSİGNİA, OPEL ASTRA J KASA ,MITSUBİSHI LANCER, MAZDA 3, NİSSAN QASHQAİ ARAÇLARDA SUPAP ERİMESİ MEVCUTTUR.. FORD UN BENZİNLİ HİÇ BİR ARACINDA LPG DE SIKINTI MEVCUT DEĞİLDİR..

    ARACINIZA KALİTELİ BİR MONTAJ SERVİSİNDE BÜTCENİZE UYGUN KALİTELİ BİR KİTLE LPG DÜNÜŞÜMÜNÜ YAPTIRIN.. HAYIRLI GÜNLER DİLERİM

    Mazda 3 de eriyorsa focus da niye erimesin ikiside aynı araba değilmi?

    Alıntıları Göster
    Eğer yardımcı olacaksa;
    bende 2004 model focus comfort vardı. lpg sistemi de
    landi renzo idi. 5 yıl bindim (yaklaşık 80.000 km yaptım) ve lpg ile ilgili hiçbir sorun yaşamadım.
    doldurup doldurp gezdim. üstelik hep de yüksek devirlerde kullandım.
    genellikle uzun yolda 4000-5000 dev./dak da gezdim.
    sadece bir defa katkılı otogaz kullanmamdan ötürü
    çekişte bayağı düşme yaşadım. o da bir-iki depo sonra düzeldi.
    içiniz rahat olsun, montaj iyi ve usta ellerde yapıldığı sürece sorun yok.
    Zira Ankara da taksilerin çoğu focus 1.
    385 bin km yapanını gördüm ve nerdeyse tamamı lpg de kullanılmış,
    şoför e sorduğumda yağ bile eksiltmediğini söyledi.
    montaj çok önemli, biraz fazla verip usta ellere yaptırırsanız uzun yıllar sorunsuzca kullanırsınız.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi badit -- 30 Ocak 2011; 20:11:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murats123


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet usta ayka

    SAYIN BURÇAK:


    BİR ÇOK BAŞLIKTADA BELLİRTTİĞİMİZ GİBİ : OPEL İNSİGNİA, OPEL ASTRA J KASA ,MITSUBİSHI LANCER, MAZDA 3, NİSSAN QASHQAİ ARAÇLARDA SUPAP ERİMESİ MEVCUTTUR.. FORD UN BENZİNLİ HİÇ BİR ARACINDA LPG DE SIKINTI MEVCUT DEĞİLDİR..

    ARACINIZA KALİTELİ BİR MONTAJ SERVİSİNDE BÜTCENİZE UYGUN KALİTELİ BİR KİTLE LPG DÜNÜŞÜMÜNÜ YAPTIRIN.. HAYIRLI GÜNLER DİLERİM

    Mazda 3 de eriyorsa focus da niye erimesin ikiside aynı araba değilmi?

    Merhaba :) mazda3 ile focus aynı olsa idi, ikisinede focus yada mazda derlerdi :) biri japon işi biri alaman işi




  • Burçak merhaba,
    Bu tüketim ortalama verdim...gerçi çoğunluğu şehir içi ama azda olsa ş.dışı otobandada yol yaptım.Ankarada yaşadığım için mobesalar sağolsun fazla sürat yaptırmıyorlar maksimum 80-90 km ama geneli 70 km hız...minimumda 50 km hız diye biliriz.2001 ambiente focus ile bu hafta ist. geldim.ortalama hız 120 km altında olmamak şartı ile yarım depodan biraz fazla benzin yaktı. 430 km yaptım.eski focuslar daha mı az yakyor ne :)



    quote:

    Orijinalden alıntı: burçak

    ahnung şehir içinde 330 kuruş yakarken hız ortalaman kaçtır? Benim araba focus comfort araba 500 km de 10.5/100 km yakıt yakıyor. Ancak kısa mesafeler ve düşük hızdan sanırım çok yakıyor. Benim hız ortalaması 18 km/saat. Araca bu tüketim değerleriyle binmek gerçekten zor. Garanti bozulsa bile lpg taktıracağım.

    Tüketim değerleri verilirken hız ortalamasıda verilse daha açıklayıcı olur,sanırım. Çünkü bazen düzgün yollarda 5-10 km uygun hızlarda şehiriçi sayılırken, bunun yanında 100 m git dön, 300 m git kavşağa gir...vs. durumları oluyor.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Bundan önceki aracım 98 accent 1.5 GLS idi, araçta çok şükür lpg ile ilgili hiç bir problem yaşamadım..yaklaşık 2,5 yıl lpg ile 55.000 km yaptım tık demedi, performansında zerre kadar kusur sorun yaşamadım.2 kez taktırdığım yerde ayar yaptırdım. 1.incisi belli bir km kullanıp gitmem gereken ayardı, onu yaptırdım.Baktım sıcak havalarda benzinden hemen gaza geçiyor, tekrar gittim, arkadaşlar dedim benim aracım sıcak havada benzinden hemen gaza geçiyor, geçmesin benzinde bir müddet daha çalışsın dedim onun ayarı yapıldı ve bir dahada asla ayar için gitmedim.Ve beyne motoru yıkattığımda su kaçmış oradaki diyotlardan biri yanmıştı.Sağlam olandan köprü yaptılar o halde bile sorunsuz bindim.Subap sorunu ne duydum nede hissettim.LPG `min markasıda stafenalli idi...bildiğim kadarı ile italyan marka...vede favori bir şey değil sanırım ama inanın ben çok memmun kaldım...küçük segmentdeki araçlar için gözüm kapalı tavsiye ederim.clio,hyundai vb araçlar için....mümkünce beyni plastik korumalı olandan ziyade metal olanı seçin.Benikisi plastik olandı..



    Focus aracım içinse bu 2 depom 850 km gibi bir yol yaptım.Ortalama sanırım 330 kuruş yakıyor şehir içinde...Hala LPG işini düşünmekteyim.Bir depo ile yaklaşık 210 tl ye doluyor 620-630 km yol yapıyor.Lpg yi taktırıcam 2000 tl teleflex 2100 tl prins marka için ve işletmek içinde 250 tl istiyor firma.Herşeyi kendileri hallediyorlar...Uzun süre lpg ile focus kullanan başka üyeler yokmu acaba? Onlarında fikirlerini alsak.

    Saygılar&selamlar






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Burçak merhaba,
    Bu tüketim ortalama verdim...gerçi çoğunluğu şehir içi ama azda olsa ş.dışı otobandada yol yaptım.Ankarada yaşadığım için mobesalar sağolsun fazla sürat yaptırmıyorlar maksimum 80-90 km ama geneli 70 km hız...minimumda 50 km hız diye biliriz.2001 ambiente focus ile bu hafta ist. geldim.ortalama hız 120 km altında olmamak şartı ile yarım depodan biraz fazla benzin yaktı. 430 km yaptım.eski focuslar daha mı az yakyor ne :)



    quote:

    Orijinalden alıntı: burçak

    ahnung şehir içinde 330 kuruş yakarken hız ortalaman kaçtır? Benim araba focus comfort araba 500 km de 10.5/100 km yakıt yakıyor. Ancak kısa mesafeler ve düşük hızdan sanırım çok yakıyor. Benim hız ortalaması 18 km/saat. Araca bu tüketim değerleriyle binmek gerçekten zor. Garanti bozulsa bile lpg taktıracağım.

    Tüketim değerleri verilirken hız ortalamasıda verilse daha açıklayıcı olur,sanırım. Çünkü bazen düzgün yollarda 5-10 km uygun hızlarda şehiriçi sayılırken, bunun yanında 100 m git dön, 300 m git kavşağa gir...vs. durumları oluyor.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Bundan önceki aracım 98 accent 1.5 GLS idi, araçta çok şükür lpg ile ilgili hiç bir problem yaşamadım..yaklaşık 2,5 yıl lpg ile 55.000 km yaptım tık demedi, performansında zerre kadar kusur sorun yaşamadım.2 kez taktırdığım yerde ayar yaptırdım. 1.incisi belli bir km kullanıp gitmem gereken ayardı, onu yaptırdım.Baktım sıcak havalarda benzinden hemen gaza geçiyor, tekrar gittim, arkadaşlar dedim benim aracım sıcak havada benzinden hemen gaza geçiyor, geçmesin benzinde bir müddet daha çalışsın dedim onun ayarı yapıldı ve bir dahada asla ayar için gitmedim.Ve beyne motoru yıkattığımda su kaçmış oradaki diyotlardan biri yanmıştı.Sağlam olandan köprü yaptılar o halde bile sorunsuz bindim.Subap sorunu ne duydum nede hissettim.LPG `min markasıda stafenalli idi...bildiğim kadarı ile italyan marka...vede favori bir şey değil sanırım ama inanın ben çok memmun kaldım...küçük segmentdeki araçlar için gözüm kapalı tavsiye ederim.clio,hyundai vb araçlar için....mümkünce beyni plastik korumalı olandan ziyade metal olanı seçin.Benikisi plastik olandı..



    Focus aracım içinse bu 2 depom 850 km gibi bir yol yaptım.Ortalama sanırım 330 kuruş yakıyor şehir içinde...Hala LPG işini düşünmekteyim.Bir depo ile yaklaşık 210 tl ye doluyor 620-630 km yol yapıyor.Lpg yi taktırıcam 2000 tl teleflex 2100 tl prins marka için ve işletmek içinde 250 tl istiyor firma.Herşeyi kendileri hallediyorlar...Uzun süre lpg ile focus kullanan başka üyeler yokmu acaba? Onlarında fikirlerini alsak.

    Saygılar&selamlar




    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Bende 2008 ford focus marka aracima gecen haziran ayinda teleflex marka lpg taktirdim.16-17bin km yol yaptım ve herhangibir sorunla karşılaşmadım.
    2 ay kadar önce trafik ışıkları için yavaşlarken aracımın direksiyonu kilitlendi ve frenler sertleşti.Ne olduğunu anlayamadım neyseki hızım düşüktü ve durdum.
    Yavaşlarken arabanin stop etmiş olduğunu anladım.Tekrar çalıştırıp yoluma devam ettim.2 aydır bu hiç tekrar etmedi fakat bu neden olmuştur, ya süratliyken başıma tekrar gelirse diye endişe etmiyor değilim. Bunun nedeni konusunda bir fikri olan ya da tavsiyede bulunacak varsa yardımlarını rica ederim.




  • Orijinalden alıntı: ahnung


    Merhaba :) mazda3 ile focus aynı olsa idi, ikisinede focus yada mazda derlerdi :) biri japon işi biri alaman işi




    Sayın ahnung!

    Mazda kimin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badit


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung


    Merhaba :) mazda3 ile focus aynı olsa idi, ikisinede focus yada mazda derlerdi :) biri japon işi biri alaman işi





    volvo s40 peugeot 308 focus citroen c4 aynı motoru kullanıyor ama farklı marka yazıyor üzerlerinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cakmakm -- 4 Şubat 2011; 22:23:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtsnky

    Arkadaşlar merhaba,

    Bende 2008 ford focus marka aracima gecen haziran ayinda teleflex marka lpg taktirdim.16-17bin km yol yaptım ve herhangibir sorunla karşılaşmadım.
    2 ay kadar önce trafik ışıkları için yavaşlarken aracımın direksiyonu kilitlendi ve frenler sertleşti.Ne olduğunu anlayamadım neyseki hızım düşüktü ve durdum.
    Yavaşlarken arabanin stop etmiş olduğunu anladım.Tekrar çalıştırıp yoluma devam ettim.2 aydır bu hiç tekrar etmedi fakat bu neden olmuştur, ya süratliyken başıma tekrar gelirse diye endişe etmiyor değilim. Bunun nedeni konusunda bir fikri olan ya da tavsiyede bulunacak varsa yardımlarını rica ederim.



    benim önceki aracımda başıma gelmişti.rölanti dengesizliği olmuştur, rampa aşağı inerken başıma gelmişti.bi kere yaptı,bi daha hiç yapmadı.yine de taktırdığınız yere göstermenizde yarar var.bi de nerde taktırdınız teleflex'i,bende araştırma içerisindeyim de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vb35

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtsnky

    Arkadaşlar merhaba,

    Bende 2008 ford focus marka aracima gecen haziran ayinda teleflex marka lpg taktirdim.16-17bin km yol yaptım ve herhangibir sorunla karşılaşmadım.
    2 ay kadar önce trafik ışıkları için yavaşlarken aracımın direksiyonu kilitlendi ve frenler sertleşti.Ne olduğunu anlayamadım neyseki hızım düşüktü ve durdum.
    Yavaşlarken arabanin stop etmiş olduğunu anladım.Tekrar çalıştırıp yoluma devam ettim.2 aydır bu hiç tekrar etmedi fakat bu neden olmuştur, ya süratliyken başıma tekrar gelirse diye endişe etmiyor değilim. Bunun nedeni konusunda bir fikri olan ya da tavsiyede bulunacak varsa yardımlarını rica ederim.



    benim önceki aracımda başıma gelmişti.rölanti dengesizliği olmuştur, rampa aşağı inerken başıma gelmişti.bi kere yaptı,bi daha hiç yapmadı.yine de taktırdığınız yere göstermenizde yarar var.bi de nerde taktırdınız teleflex'i,bende araştırma içerisindeyim de.

    Alıntıları Göster
    @vb35

    Bilgi için teşekkür ederim.
    Ben Ordu'da yaşıyorum.Benim kiti taktırdığım ara bana en yakın Giresun Eynesildeki teleflex bayisiydi.(Çetin Otogazdı yanilmiyorsam)
    Erol bey oranın sahibi,gerçekten çok ilgili ve tecrübeli bir insan. Su anda Ordu merkezede açıldı bir bayi ve benim açıdan gerçekten çok iyi oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtsnky

    @vb35

    Bilgi için teşekkür ederim.
    Ben Ordu'da yaşıyorum.Benim kiti taktırdığım ara bana en yakın Giresun Eynesildeki teleflex bayisiydi.(Çetin Otogazdı yanilmiyorsam)
    Erol bey oranın sahibi,gerçekten çok ilgili ve tecrübeli bir insan. Su anda Ordu merkezede açıldı bir bayi ve benim açıdan gerçekten çok iyi oldu.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar tekrar merhabalar,

    Focus 3 aracıma 1800 km civarında Başer otoda Teleflex marka lpg sistemini 2000 tl`ye taktırdım.şu an 2 depom bitmek üzere.İlk depomla yaklaşık 423 km gitmiştim.Bunun bir kısmı tabiki ısınıncaya kadar benzinle gitmesi.Yalnız şunuda ayrıyeten belirteyim aracımı çalıştığı en az 3 dk bekledikten sonra hareket ettim.Yani ısınması uzun sürmedi diyebilirim.Çok soğuk havalarda biraz daha uzun süre çalıştırıp bekledim.Bazı gözlemlerim var sizlere belki faydası olur;

    1-Aracımı 100 km kaç lt yakacak diye uyar veren yere gör kullandım.Benzinli iken 100 km`9.1 lt belirtiyordu.Bunun geneli şehir içi bir trafikdi....
    2-Lpg takıldıktan sonra 8.1 ile 9.2 arasında değişti.
    3-Teleflexde çok sessiz çalıştığını gördüm.Birde motor garantisi Başar veriyor,bunlarada teleflex markası bu garantiyi verdiğini belirtiler.Burada enjectörler manifolta gömülerek yapılıyor.Görüntü bozukluğu yok..ateşleme sistemine daha yakın ve enjectörde zerre ses gelmiyor.Bende çok araştırdım.Prins ve teleflex arasında elip gitmiştim ama bence teleflex prinsdende iyi düşüncesindeyim.Umarım araştırma yapan arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.
    Saygılar&selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahnung

    Arkadaşlar tekrar merhabalar,

    Focus 3 aracıma 1800 km civarında Başer otoda Teleflex marka lpg sistemini 2000 tl`ye taktırdım.şu an 2 depom bitmek üzere.İlk depomla yaklaşık 423 km gitmiştim.Bunun bir kısmı tabiki ısınıncaya kadar benzinle gitmesi.Yalnız şunuda ayrıyeten belirteyim aracımı çalıştığı en az 3 dk bekledikten sonra hareket ettim.Yani ısınması uzun sürmedi diyebilirim.Çok soğuk havalarda biraz daha uzun süre çalıştırıp bekledim.Bazı gözlemlerim var sizlere belki faydası olur;

    1-Aracımı 100 km kaç lt yakacak diye uyar veren yere gör kullandım.Benzinli iken 100 km`9.1 lt belirtiyordu.Bunun geneli şehir içi bir trafikdi....
    2-Lpg takıldıktan sonra 8.1 ile 9.2 arasında değişti.
    3-Teleflexde çok sessiz çalıştığını gördüm.Birde motor garantisi Başar veriyor,bunlarada teleflex markası bu garantiyi verdiğini belirtiler.Burada enjectörler manifolta gömülerek yapılıyor.Görüntü bozukluğu yok..ateşleme sistemine daha yakın ve enjectörde zerre ses gelmiyor.Bende çok araştırdım.Prins ve teleflex arasında elip gitmiştim ama bence teleflex prinsdende iyi düşüncesindeyim.Umarım araştırma yapan arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.
    Saygılar&selamlar

    Alıntıları Göster
    2001 model 1,6 ghia otomatik ford focusum var.
    80.000 km de iken atiker sıralı sistem lpg takdırdım.
    aracım şuanda 151.000 km de. 10.000 km oldu araba rolantide iken titriyor. motor arıza ışığı sürekli yanıyor.Götürdüğüm yerlerde birçok şey denediler. (buji, bobin, buji kabloları vs.) bir çok parçasını temizlediler. titreme ilk zamanlardakine göre azaldı ama hala devam ediyor.

    en son bir usta bu sorunun siboplardan olduğunu motorun kapağının açılması gerektiğini söyledi. (1200-1500 arası maliyeti olur dedi) bir başka usta da ford yetkili servisinde benzin ayarı yapılması gerektiğini söyledi bilgisayarla yapılıyormuş ne yapmam gerekiyor. arabadan çok anlamıyorum. Ankaradayım ankarayıda çok bilmiyorum yeni taşındım. yardımlarınızı bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mailmann

    2001 model 1,6 ghia otomatik ford focusum var.
    80.000 km de iken atiker sıralı sistem lpg takdırdım.
    aracım şuanda 151.000 km de. 10.000 km oldu araba rolantide iken titriyor. motor arıza ışığı sürekli yanıyor.Götürdüğüm yerlerde birçok şey denediler. (buji, bobin, buji kabloları vs.) bir çok parçasını temizlediler. titreme ilk zamanlardakine göre azaldı ama hala devam ediyor.

    en son bir usta bu sorunun siboplardan olduğunu motorun kapağının açılması gerektiğini söyledi. (1200-1500 arası maliyeti olur dedi) bir başka usta da ford yetkili servisinde benzin ayarı yapılması gerektiğini söyledi bilgisayarla yapılıyormuş ne yapmam gerekiyor. arabadan çok anlamıyorum. Ankaradayım ankarayıda çok bilmiyorum yeni taşındım. yardımlarınızı bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    akü kuup başını sökün ve araç 1 saat öyle kalsın. sonra akü kutup başını takın va yaklaşık 100-150 km benzinde kullanını aracı. ( teybinizin kodunu bilmiyorsaınz akü kutup başı söküldüğünde teyp kod ister bunu da hatırlatayım) eğer aracın titreme vs sorunu geçtiyse lpg montajcınıa gidip araç ile yol kalibrasyonu yaptırın.

    lpg kalibrasyonu çok fakir yada zengin ise zamanla benzin haritasını da bozar. dediğim işlemi yaptığınızda benzin haritası sıfırlalnır belli bir km beniznle gidince de düzgün bir benzin haritası çıkarır araç. onun üstüne yapılan bir düzgün lpg kalibrasyonu ile bir çok sorun geçer. ama sorun motor içi mekanikte ise yani sübablar vs aşındıysa motoru açmak gerekir. motor içi hakkında da az çok fikir vermesi için yağsız ve yağlı kompresyon ölçümü yapılır. sübablar hakkında fikir sahibi olunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    akü kuup başını sökün ve araç 1 saat öyle kalsın. sonra akü kutup başını takın va yaklaşık 100-150 km benzinde kullanını aracı. ( teybinizin kodunu bilmiyorsaınz akü kutup başı söküldüğünde teyp kod ister bunu da hatırlatayım) eğer aracın titreme vs sorunu geçtiyse lpg montajcınıa gidip araç ile yol kalibrasyonu yaptırın.

    lpg kalibrasyonu çok fakir yada zengin ise zamanla benzin haritasını da bozar. dediğim işlemi yaptığınızda benzin haritası sıfırlalnır belli bir km beniznle gidince de düzgün bir benzin haritası çıkarır araç. onun üstüne yapılan bir düzgün lpg kalibrasyonu ile bir çok sorun geçer. ama sorun motor içi mekanikte ise yani sübablar vs aşındıysa motoru açmak gerekir. motor içi hakkında da az çok fikir vermesi için yağsız ve yağlı kompresyon ölçümü yapılır. sübablar hakkında fikir sahibi olunur.

    çok tesekkur ederim deneyip sonucunuyazacam. Birde bu zengin fakir ne demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mailmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    akü kuup başını sökün ve araç 1 saat öyle kalsın. sonra akü kutup başını takın va yaklaşık 100-150 km benzinde kullanını aracı. ( teybinizin kodunu bilmiyorsaınz akü kutup başı söküldüğünde teyp kod ister bunu da hatırlatayım) eğer aracın titreme vs sorunu geçtiyse lpg montajcınıa gidip araç ile yol kalibrasyonu yaptırın.

    lpg kalibrasyonu çok fakir yada zengin ise zamanla benzin haritasını da bozar. dediğim işlemi yaptığınızda benzin haritası sıfırlalnır belli bir km beniznle gidince de düzgün bir benzin haritası çıkarır araç. onun üstüne yapılan bir düzgün lpg kalibrasyonu ile bir çok sorun geçer. ama sorun motor içi mekanikte ise yani sübablar vs aşındıysa motoru açmak gerekir. motor içi hakkında da az çok fikir vermesi için yağsız ve yağlı kompresyon ölçümü yapılır. sübablar hakkında fikir sahibi olunur.

    çok tesekkur ederim deneyip sonucunuyazacam. Birde bu zengin fakir ne demek.

    Alıntıları Göster
    yakıt -hava karışımı gaz ayarı kısıkken fakir yada açıkken zengin gibi.

    bu arada akü kutup başlıkları söküldükten sonra ilk 7 km civarı araçta performans adına gariplikler olabilir normaldir. ecü değerleri oturana kadar.

    yine otomatik cam kapatma (tek tuşla açıp kapama) kodlaması da bozulabilir. onunda kodlaması her camı için camlar tam kaplı durumda 5-10 sn süreyle cam kapama tuşuna tamamen basılı tutun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    yakıt -hava karışımı gaz ayarı kısıkken fakir yada açıkken zengin gibi.

    bu arada akü kutup başlıkları söküldükten sonra ilk 7 km civarı araçta performans adına gariplikler olabilir normaldir. ecü değerleri oturana kadar.

    yine otomatik cam kapatma (tek tuşla açıp kapama) kodlaması da bozulabilir. onunda kodlaması her camı için camlar tam kaplı durumda 5-10 sn süreyle cam kapama tuşuna tamamen basılı tutun.

    Alıntıları Göster
    şimdi söktüm kutup başlarını kapının biri kilitlenmedi :) önemli değil biraz sonra gidip takacam. bu siboplarıda bir kere test etmişlerdi galiba. eğer aynı şeyden bahsediyorsak hatırladığım kadarıyla 2 tanesi 10-11 2 tanesi 8 çıkmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mailmann

    şimdi söktüm kutup başlarını kapının biri kilitlenmedi :) önemli değil biraz sonra gidip takacam. bu siboplarıda bir kere test etmişlerdi galiba. eğer aynı şeyden bahsediyorsak hatırladığım kadarıyla 2 tanesi 10-11 2 tanesi 8 çıkmıştı.

    Alıntıları Göster
    yağlı -yağsız testte silindirlerdeki değerler değişti mi peki o testte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    yağlı -yağsız testte silindirlerdeki değerler değişti mi peki o testte

    Alıntıları Göster
    tek sefer yaptılar. oda akşama kadar uğraşmıştı adam en son o testi yapıp siboplardan dedi. biraz alel acele yaptı yani.

    birde şunu soracam çok cahilim araba konusunda bunu kabul ediyorum. dediğiniz gibi kutup başlarını söktüm ve o şekilde yaklaşık bir saat bekledim kutup başları takılı değilken arabayı çalıştırmayı hiç denemedim zaten çalışmaz diye. (yoksa o şekilde çalıştırmam mı gerekiyordu) şimdi aracı benzine aldım o şekilde kullanacam 100-150 km. dediğiniz işlemi doğrumu yapmışım onu merak ettim. ayrıca kutup başındaki kabloyu çıkardıktan sonra hiçbir şekilde akünün kutup başıyla temas etmemesi mi gerekiyor ben ayırmıştım ikisini ama gittiğimde kablo akünün kutup başına temas ediyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mailmann -- 9 Eylül 2011; 14:04:01 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.