Şimdi Ara

Triger Kayışı Koptuktan Sonra Motorun Bir Daha Düzen Tutmayacağı Doğru Mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smoke93

    Bu bahsettiğiniz sorunlar tamirden sonra mı oldu? Belirtiler kapak contasının yanmasına benziyor.

    Evet tamirden önce böyle bir şey yoktu. Sadece sabahları( ya da uzun süreli ilk çalıştırmalarda) ekzosdan yaklaşık 30 saniye buhar gibi bir duman geliyor tam beyaz değil ve ilk çalıştığında 15 saniye kadar sanki ekzos öksürüyormuş gibi hava kesik kesik geliyor ve bu sırada yoğun bir benzin kokusu. Tabi bunlar 1-2 dk sonra yok sadece başlangıçta motor soğukken.
  • 2001clio rxt aracımı arkadaşımdan almıştım.
    almadan 2-3 ay evvel triger sente atlamış falan-filan ,,, her birşeyyini kendisi binecekmiş gibi yaptırmıştı.
    sonra araba satmaya karar verince ben aldım. 176 binde yeni trigerli haliyle almış ve 206bin kmde satmıştım.motorda iiyiydi yani...bir sıkıntı açmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    kuzenimin megane 1 aracı 65bin km de triger sıyırdı... daha sonrasında marş yapıyor ve subaplar yamuluyor... motor açıldı... durumları yoktu ozaman tanıdık bir ustam vardı sagolsun 500 liraya yaptırmıstık...

    araç şu an 250bin km de 150 bin km dir de tüplü... kuzenim devir saatini dibine kadar dayar... hala tık yok... araç 220km ye kadarda çıkıyor...

    biraz abartmışlar... korkulacak bişey yok...




    Eyvallah, vallahi içim rahatladı arkadaşlar.
  • Motor zamanlamasında sıkıntı yoksa sorun yoktur
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Bu nedir biraz açıklayabilir misiniz?
  • 2010 yilinda babama laguna almistik sifir , 25bin km deyken triger kayisi koptu ,yetkili serviste ust kapak acildi motor yapildi ,arabanin sesinde yakitinda gidisnde hicbir problem yoktu o sekilde biniyorduk , fakat arabanin motor yaptiktan sonra uflemesi hiic ama hic kesilmedi , motor ufleme yapmaya basladi ,

    diyecegim hakikaten motor triger koparttiktan sonra cok zor eski haline gelmesi
  • Benim bir eski arkadaşımın eşi düz yolda giderken trigerin kopması sonucu aracının motoruna hasar verdi. Renault 1.4 8v. benzin

    yetkili serviste değil de sanayi de motor yapıldı. Motorun açılmış halini gördüm, pistonlar supaplara vurmuş, sübaplar eğilmiş ve kapak zarar görmüştü.

    Ben o motorun adam olabileceğini düşünmedim açıkçası, motorun içinde bomba patlamış gibiydi. Sonuçta mekanik, elbette ki zarar gören tüm parçalar orjinaliyle değişince motorun eskisi gibi sağlıklı olması gerekir ama sanayide ucuza mal etmek için yan sanayi, doğrultma vs.vs. ile ucuza toplandı o motor.

    Sonuçta arabaya takıldı motor. belli viteslerde belli devir aralığında kesiklik yapıyordu ilk günden.
    sonra düz yolda giderken stop etmeye başladı araç.

    Defalarca ustaya geri gitti orası burası kurcalandı asla eskisi gibi olmadı.

    Sonuçta motoru yapan usta o haliyle aracı satın aldı piyasasının 1-2 bin tl altına.

    Sonuç olarak motorun aldığı hasar ve tamiri yapan usta çok önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    Bu nedir biraz açıklayabilir misiniz?

    Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi eksantrik millerine aktarır. Bu millerin dönüş hızları subapların zamanlamasını belirler. Sıkıntı yoksa yanma, emme vs dogru zamanda olur. Sıkıntı varsa subaplar hasar görebilir, ses olur, performans düşer.

    Doğru olduğunu düşünüyorum ama yanlışım varsa tecrübeli arkadaşlar düzeltsinler lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    2 hafta önce aracımın triger dişlisi çatlaması sonucu(kayış kopmadı ama aynı sonuçları doğurdu) aracımın motoru yapıldı. Bana yaklaşık 1800 liraya mal oldu.

    Ben polyanna misali neyse motoru sıfırladık iyi oldu, eskisinden daha iyi oldu diye kendimi avutmaya çalışırken al-sat işiyle uğraşan enişte araban bundan sonra düzen tutmaz; su yakar, yağ yakar, hararet yapar vs. biran önce elinden çıkar üçe beşe bakma dedi.

    Ne yapacağımı bilmiyorum, aracım şuan gayet stabil çalışıyor, yürüyor. Sadece sabahları beyaz bir duman çıkıyor acaba yanma odasına su mu kaçırıyor diyorum?

    Motor yapıldıktan itibaren yaklaşık 600 km yaptım, bu arada araca yarım litre su ekledim. Yağında bir eksilme görülmüyor ancak ondan da şüphelenmeye başladım çünkü yol bilgisayarındaki yağ seviyesi( sekiz seviye) bir seviye azaldı yediye indi sonra geri düzeldi 8 seviye oldu.

    Demem o ki arkadaşlar bu araçtan bana hayır gelir mi? Yani aracının motoru sıfırlanmış tertemiz binersin mi yoksa bu saatten sonra düzen tutmaz sat, kurtul mu? ( bu arada sattığım arkadaşa durumu anlatmayı düşünüyorum sonra milleti kazıklayacaksın falan demeyin )


    Bilgisi olan, yardımcı olabilecek arkadaşlar cevaplarınız benim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim.

    bence lkusura bakmada eski kafalı eniştenin dediğine bakma ne demek su yakar , yağ yakar tam cahil usta lafları iyi bir yere yapıldıysa hiçbir şey olmaz benim arkadaşım eski kasa honda sıda yapıldı hala biniyor üstelik yaptıralı 10 bin km yi geçti bence bu lafları geç enişten için demiyorum da şu al-sat işiyle uğraşıp cahil laf eden adamlara uyuz oluyor yorumlarını direk dinlemeden he diyip geçiyorum.




  • Akrabaya vs inanmayın hocam, internet çağında yaşayan insanlarız forumda bilgi ağı elimizin altında.

    Böyle geri kafalı insanlar varki arabadan zerre anlamaz. Tork ne desen 1 kelime dahi edemez ama performans konusu geldimmi yok 1.9 iyi gider yok 1.2 çekmez vs saçma sapan konuşurlar. Adama diyorumki 1.6 Multijet artık 1.9 Jtd motorun verdiği gücü veriyor arada hiçbir fark yok performans bakımından diyorum. Olsun 1.9 daha güçlüdür diyo Yani olay aynı bu şekilde.

    Triger aşırı önemli bir parça ama bu devirde değme ustalar sanayide pek barınamıyor. İşini iyi yaptıysa sıfır motor olmuş olur, baştan sağma yapıp zamanlamayı tutturamazsa problem yaratır.


    Size diyeceğim aile-akraba ortamında arabadan konuşmayın bile kulaktan dolma bilgiyle yaşıyolar. Adamlar daha hayatında koltuğuna oturmadığı arabanın konforundan yol tutuşundan bassediyor gelmişte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kajmer88

    2 hafta önce aracımın triger dişlisi çatlaması sonucu(kayış kopmadı ama aynı sonuçları doğurdu) aracımın motoru yapıldı. Bana yaklaşık 1800 liraya mal oldu.

    Ben polyanna misali neyse motoru sıfırladık iyi oldu, eskisinden daha iyi oldu diye kendimi avutmaya çalışırken al-sat işiyle uğraşan enişte araban bundan sonra düzen tutmaz; su yakar, yağ yakar, hararet yapar vs. biran önce elinden çıkar üçe beşe bakma dedi.

    Ne yapacağımı bilmiyorum, aracım şuan gayet stabil çalışıyor, yürüyor. Sadece sabahları beyaz bir duman çıkıyor acaba yanma odasına su mu kaçırıyor diyorum?

    Motor yapıldıktan itibaren yaklaşık 600 km yaptım, bu arada araca yarım litre su ekledim. Yağında bir eksilme görülmüyor ancak ondan da şüphelenmeye başladım çünkü yol bilgisayarındaki yağ seviyesi( sekiz seviye) bir seviye azaldı yediye indi sonra geri düzeldi 8 seviye oldu.

    Demem o ki arkadaşlar bu araçtan bana hayır gelir mi? Yani aracının motoru sıfırlanmış tertemiz binersin mi yoksa bu saatten sonra düzen tutmaz sat, kurtul mu? ( bu arada sattığım arkadaşa durumu anlatmayı düşünüyorum sonra milleti kazıklayacaksın falan demeyin )


    Bilgisi olan, yardımcı olabilecek arkadaşlar cevaplarınız benim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim.

    Düzgün toplanmışsa hiçbir sorun olmaz.
    Saygılar...




  • Triger kopunca tekrar ayar yapılır. Onda bir sıkıntı yok. Asıl sıkıntı koptuğu an başınıza neler geleceği
  • Tamamen toplanma ve kullanılan parçaya göre değişir.
    Mesela usta her şeyi kitabına uygun yapar, her bir civatayı kitapta belirtilen değerde tork ile sıkar. Zamanlamayı çok iyi ayarlar. Orijinal parça kullanır, o motor 400.000 KM gidiyorsa, bi 400.000 KM daha gider.
    Ya da usta her şeyi ben biliyorum edası ile yapar. Civataları el yordamı ile, sıkışıncaya kadar sıkar, motoru ancak çalışacak hale getirir, yan sanayi parça kullanır. O motor bir daha düzen tutmaz.

    Sonuçta mekanikte ve fizikte 2+2 = 4 eder.
    Kapıyı çekersiniz, kilit mandalı yuvasına gelince tak diye geçer.
    Mandal bozulmuşsa, yuvasına gelince yerine oturmaz ve kapı kapanmaz.
    Yeni mandal takılınca, yine yuvasına gelince tak diye geçer ve kapı kapanır.
    Bu kadar basit.
    Ama yan sanayi adi bir mandal takarsanız, yine yuvasına geçer belki ama, zorlanmalarda falan ne kadar dayanır bilinmez.
  • Düzen tutmaz doğru ama neden ?

    1-Usta kara düzendir gerekli ekipmanı yoktur bildiği duyduğu alışık olduğu gibi ustalık yapar geçer gider.
    2-Arızanın sebebi olan sorun giderilmez sadece arıza giderilir başka bir arıza yada aynı arıza tekrarlar.

    Bu durumdada araba ayar tutmaz.

    Usta düzgün olupta arızanın kaynağı ve arıza yarattığı parçalar düzgünse hiçbir şey olmaz.

    Düzgün olmayan ustanında Sanayide kontrolle "bu triger daha 10,000 km gider" km boşver dediği arabanın sanayiden çıkarken triger kopardığını bilirim.Hatta forumada üyeydi eski bir arkadaş.

    Birde O mantıkla bakacak olursak araca rutin bakımda yaptırmamak lazım o zaman.Triger falan hiç değiştirmemek gerekli.Hele hacimsel olarak bazı büyük motorlar varki anahtar sokmaya el yeri yok,motoru inmeden trigeri değiştirilemez.Ne yapmalı o zaman motoru inmiş diye fabrikasyonu bozulmuş diye o arabayı?

    Yani özetle sen kafanı yorma.Aracın bakımı düzgün ve işin ehli adamca yapımışsa conta diş ayarı vs ıvır zıvırıda kontrol etmişse bir şey olmaz




  • güzel rektefe yapılınca neden sorun yaşayasın ki. bizde yaptırdık biniyoruz. sente atlattık yaptırıyoruz biniyoruz düzen tutar ve kullanılır arabanı seviyorsan satmassın eğer soğuduysan sat elin oğluna sıfır motoru ver.
  • Bana saçma geliyor...Usta işi biliyorsa zarar görmüş bütün parçaları değiştiriyor...Motor yeniden onarılıp yenileniyor....Düzen tutmayacak ne var ? Bu parçalar uzaydan gelmiyor....Hepsi belli....Usta yarım yamalak çakma usta olursa işi bilmiyorsa kullandığı parça dandik çıkma parça olursa bir süre sonra yine arıza verecek....Motorun ne suçu var ?...İnsan fırıldak olursa ?..ŞUNU BİLİYORUM... ÖNDEN KAZALI kafadan vuruk, çarpışmış, duvara vurmuş..ARABANIN ÖN DÜZEN ayarı devamlı bozuk oluyor...Yolda durmuyor, geziyor..Kimseler beceremiyorlar..
  • Kafa yorup cevap veren arkadaşlara teşekkürler. Arabamı seviyorum ve satmak istemiyorum. Sanırım zaman gösterecek her şeyi, bekleyip göreceğiz.
  • geçmiş olsun hocam sabahları ve uzun süre bekledikten sonra ilk çalıştırmadan 30 sn sonra egzosdan gelen beyaz duman ve su kabındaki eksilme aracınızın üst kapak contasından kaçırma olasılığını arttırmaktadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadoz5775

    geçmiş olsun hocam sabahları ve uzun süre bekledikten sonra ilk çalıştırmadan 30 sn sonra egzosdan gelen beyaz duman ve su kabındaki eksilme aracınızın üst kapak contasından kaçırma olasılığını arttırmaktadır.

    30 saniyeden fazla sürmüyor. Yaklaşık 15-20 saniye sonra duman kesiliyor. Ama bu duman su buharı gibi bayağı şeffaf.

    Üst kapak tamamen yenilendi rektefiye edildi böyle bir olasılık ustanın yanlış montajından mı kaynaklı olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huka Sampos -- 14 Eylül 2013; 22:21:29 >
  • su kabında eksilme oluyormu 5 6 günde bir 1 lt kadar eksilme varmı ve beyaz duman atmasıda zaten su buharı gibi özellikle soğuk havada daha da beyaz görünmekte
    tabikide sorun contadan ise ustanın hatası var çünkü ya yeni conta takmamıştır. ya da contayı tam yerleştirmedi geçici çözüm olarak radyatöre toz atıyorlar bir nebze kesiyor yada üst kapak açılıp yeniden yeni bir conta ile kapatılacak bu durum tabikide contadansa motor blogu çatlağındanda olabilir ama sık karşılaşılan bu durum olmayıp umarım böyle bir durum yoktur.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.