Şimdi Ara

Radyatöre yağ karıştı.yağ soğutucu değişti 1 gün sonra tekrar radyatörde yağ var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
52.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar öncelikle vereceğiniz yanıtlardan dolayı teşekkür ederim.

    aracım 2003 model renault clio 1.5 expression'dur (dizel) 2 gün önce aracım dan bir koku geldiğini fark ettim ve sağa çektim.radyatörden tahin renginde bir sıvı çıktığını fark ettim.ustamı aradım ve yağ soğutucu arızası olduğunu söyledi.1 gün özel serviste kaldı ve aracımı tamir ettiklerinden sonra geri aldım.ancak 1 gün sonra yani bu gün aracımın radyatör suyunda tekrar yağ olduğunu fark ettim ama sanırım bu sefer erken fark ettim çünkü sadece suyla karışmış yağ var.sizce bu sorunun ardı ardına olmasının sebebi nedir.teşekkür derim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatörde Yağ Varsa: Yağ Soğutucu Arızası ve Sonuçları

    Radyatörde yağ bulunması, aracınızın yağ soğutucu sisteminde bir arızanın habercisi olabilir. Yağ soğutucu, motor yağının soğutulmasına yardımcı olan önemli bir bileşendir. Yağ soğutucu arızalanırsa, motor aşırı ısınabilir ve ciddi hasarlara yol açabilir.

    Yağ Soğutucu Arızasının Maliyeti

    Yağ soğutucu arızasının maliyeti, arızanın ciddiyetine ve aracın modeline bağlı olarak değişebilir. Basit bir conta arızası birkaç yüz liraya mal olabilirken, komple bir yağ soğutucu değişimi binlerce liraya mal olabilir.

    Yağ Soğutucu Arızası Sonrası

    Yağ soğutucunuz değiştirildikten sonra bile radyatörde yağ görmeye devam ederseniz, bu altta yatan başka bir sorunun işareti olabilir. Bu sorunlar şunları içerebilir:

    • Motor contası arızası
    • Silindir kapağı contasının hasar görmesi
    • Silindir gömleklerinin aşınması

    Yağ Soğutucu Patlarsa Ne Olur?

    Yağ soğutucu patlarsa, motorunuz aniden yağsız kalabilir. Bu, motorun aşırı ısınmasına ve ciddi hasarlara yol açabilir. Yağ soğutucu patlaması, genellikle yüksek sıcaklık ve basınç nedeniyle meydana gelir.

    Yağ Soğutucu İptal Edilirse Ne Olur?

    Bazı durumlarda, araç sahipleri yağ soğutucusunu iptal etmeyi seçebilirler. Yağ soğutucu iptali, motor yağının daha hızlı ısınmasını sağlar, ancak aynı zamanda aşırı ısınma riskini de artırır. Yağ soğutucusunu iptal etmeden önce potansiyel risklerin ve faydaların dikkatlice değerlendirilmesi gerekir.

    Clio Yağ Soğutucu Arızası

    Renault Clio modelleri, yağ soğutucu arızalarına karşı özellikle hassastır. Bu modellerde yağ soğutucu, zamanla tıkanabilir veya hasar görebilir. Bu nedenle Clio sahiplerinin yağ soğutucu sistemlerini düzenli olarak kontrol etmeleri ve gerekirse bakım yaptırmeleri önerilir.

    Radyatörünüzde yağ görürseniz, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi hasarların önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yorum yapabilecek kimse yok mu arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cysus

    yorum yapabilecek kimse yok mu arkadaşlar
    İyi ihtimali yazıcam.

    Yağ soğutucun bozulmuş, ustan çıkarmış, fakat su sistemindeki yağı tam temizleyememiş (çıkması hayli zordur) ve yenisini takmış. Kalan yağlar geliyor. İzle ve yedek su tankındaki yağın artışını not al.

    Kötü ihtimaller.

    1- Aracı zorladın, hararet sonucu araç conta yaktı. Üst kapak açılmadan anlayamazsın, işçilik conta 250+150=400 gibi.

    2- Clio benzinlilerdeki blok çatlatma hastalığı var. Umarım bu değildir. Aksi taktirde yağ kanalı yanından kılcal çatlaklar sebebi ile suyuna yağ karışır. Motor iner, üst kapak ve blok çatlak testine girer, kapakta ise aleminyumu kanatacak birini bulursanne ala yoksa yeni kapak alıcaksın, blokta ise dikiş attıracaksın. Blokta diyelim 300-450 arası dikiş (bir çeşit kaynak), kapak ve blok taşlanacak, conta alınacak, yağ ve su yenilenecek, o kadar açılmışken büyük ihtimalle devir daim pompasınıda değiştirirler, ustaya işçilik, 2500-3000 gibi bir rakam. İnşallah bu değildir.

    Moralini bozmak adına değil yardımcı olmak için yazıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    İyi ihtimali yazıcam.

    Yağ soğutucun bozulmuş, ustan çıkarmış, fakat su sistemindeki yağı tam temizleyememiş (çıkması hayli zordur) ve yenisini takmış. Kalan yağlar geliyor. İzle ve yedek su tankındaki yağın artışını not al.

    Kötü ihtimaller.

    1- Aracı zorladın, hararet sonucu araç conta yaktı. Üst kapak açılmadan anlayamazsın, işçilik conta 250+150=400 gibi.

    2- Clio benzinlilerdeki blok çatlatma hastalığı var. Umarım bu değildir. Aksi taktirde yağ kanalı yanından kılcal çatlaklar sebebi ile suyuna yağ karışır. Motor iner, üst kapak ve blok çatlak testine girer, kapakta ise aleminyumu kanatacak birini bulursanne ala yoksa yeni kapak alıcaksın, blokta ise dikiş attıracaksın. Blokta diyelim 300-450 arası dikiş (bir çeşit kaynak), kapak ve blok taşlanacak, conta alınacak, yağ ve su yenilenecek, o kadar açılmışken büyük ihtimalle devir daim pompasınıda değiştirirler, ustaya işçilik, 2500-3000 gibi bir rakam. İnşallah bu değildir.

    Moralini bozmak adına değil yardımcı olmak için yazıyorum.

    Alıntıları Göster
    Egsozdan beyaz duman atıyor mu? Hararet sorununuz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    İyi ihtimali yazıcam.

    Yağ soğutucun bozulmuş, ustan çıkarmış, fakat su sistemindeki yağı tam temizleyememiş (çıkması hayli zordur) ve yenisini takmış. Kalan yağlar geliyor. İzle ve yedek su tankındaki yağın artışını not al.

    Kötü ihtimaller.

    1- Aracı zorladın, hararet sonucu araç conta yaktı. Üst kapak açılmadan anlayamazsın, işçilik conta 250+150=400 gibi.

    2- Clio benzinlilerdeki blok çatlatma hastalığı var. Umarım bu değildir. Aksi taktirde yağ kanalı yanından kılcal çatlaklar sebebi ile suyuna yağ karışır. Motor iner, üst kapak ve blok çatlak testine girer, kapakta ise aleminyumu kanatacak birini bulursanne ala yoksa yeni kapak alıcaksın, blokta ise dikiş attıracaksın. Blokta diyelim 300-450 arası dikiş (bir çeşit kaynak), kapak ve blok taşlanacak, conta alınacak, yağ ve su yenilenecek, o kadar açılmışken büyük ihtimalle devir daim pompasınıda değiştirirler, ustaya işçilik, 2500-3000 gibi bir rakam. İnşallah bu değildir.

    Moralini bozmak adına değil yardımcı olmak için yazıyorum.

    insaşallah kötü ihtimaldeki gibi değildir yoksa gerçekten çok ciddi sıkıntıya girerim.bu gün ustamı aradım ve tekrar yağ var dedim sizin dediğinizi söyledi ve bişey tarif etti onu anlatayım hemde baska bi arkadaşın başına gelirse oda uygular.ilk önce yedek su tankının üstteki ince borusunu çıkarttım ve arabayı çalıştırdım ince borudan yağlı sular akmaya başladı yedek su tankı eksildikçe şişeyle su ilave ettim.bu işlem 10 dk kadar sürdü ve araç kapalıykende 3 dk kadar devam ettim ve boruyu yerine takıp işlemi sona erdidim ancak hala yağ var.ustamı aradım anlattım ve kalerüfer deki ve diğer yağların geldiğini söyledi bi süre bu durumun devam ediceğini ve 5 gün sonra gelmem gerektiğini söyledi.umarım hala içinde kalan yağlardır jontayı kontrol ettiler ve jontanın yanık olmadığını söylemişlerdi.ama kafamda hala acaba ? sorusu var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Egsozdan beyaz duman atıyor mu? Hararet sorununuz var mı?

    yok arabamdan beyaz duman çıkmıyor ve hiç hararet yaptırmadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cysus

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Egsozdan beyaz duman atıyor mu? Hararet sorununuz var mı?

    yok arabamdan beyaz duman çıkmıyor ve hiç hararet yaptırmadım

    O zaman contanız yanmamış korkmanıza gerek yok. Şu an hararet yapıyor mu araç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: cysus

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Egsozdan beyaz duman atıyor mu? Hararet sorununuz var mı?

    yok arabamdan beyaz duman çıkmıyor ve hiç hararet yaptırmadım

    O zaman contanız yanmamış korkmanıza gerek yok. Şu an hararet yapıyor mu araç?

    Alıntıları Göster
    Aracınızın soğutma sistemini su ile doldurmayın. Maazallah kış, donarsa motor çatlamamışsa bile çatlar. Ayrıca antifreeze çok iyi bir çözücüdür. Eğer iyi ihtimalde gibi ise yağları sökecektir.

    Eğer becerebilirseniz termostatı sökün ve oradan yağ çöz koyun, bunu tüm sistemi temizleyene kadar birkaç kez devam ettirin. Bunu yaparken de gözünüz hararet göstergesinde olsun.

    Sonra bir hortum ile yedek depoya paso su verin. Tamamen temizlenince antifreeze ekleyebilirsiniz. Antifreeze renginide aracınızın kitapçığından bulabilirsiniz.

    Fakat bunlara hakim değilseniz girişmeyin. Yada çekin ustanın yanına, ona sora sora kendiniz yapın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    Aracınızın soğutma sistemini su ile doldurmayın. Maazallah kış, donarsa motor çatlamamışsa bile çatlar. Ayrıca antifreeze çok iyi bir çözücüdür. Eğer iyi ihtimalde gibi ise yağları sökecektir.

    Eğer becerebilirseniz termostatı sökün ve oradan yağ çöz koyun, bunu tüm sistemi temizleyene kadar birkaç kez devam ettirin. Bunu yaparken de gözünüz hararet göstergesinde olsun.

    Sonra bir hortum ile yedek depoya paso su verin. Tamamen temizlenince antifreeze ekleyebilirsiniz. Antifreeze renginide aracınızın kitapçığından bulabilirsiniz.

    Fakat bunlara hakim değilseniz girişmeyin. Yada çekin ustanın yanına, ona sora sora kendiniz yapın.

    Alıntıları Göster
    Kapak veya blokta çatlak olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airtech

    Kapak veya blokta çatlak olabilir.

    Alıntıları Göster
    ben yağ çöz tavsiye etmem eğer sorun sadece yağlı su ise aracı kullandıkça (mesela hafta sonları) yaptığınız gibi bi yandan boşaltıp bi yandan yeni su koyup tazelerseniz kısa süre sonra su temizlenir antifiriz koyup yolunuza devam edersiniz olay biter....yağ soğutucu benim eski flash'ta da vardı çürüdğü için benzer sorun olmasın diye iptal etmiştim içinden motorun suyu geçer ve o şekilde soğutma sağlar filan...eğer motor yağında eksilme yoksa ve eğer ekzozdan anormal dumanlar çıkmıyorsa ve motora yağ koyulan kapakta beyaz yoğurt kıvamında köpürme filan yoksa sadece su yağlanmıştır sadece onu boşaltın bi kaç defa tazeleyin sonra antifiriz koyun hararet normal gösteriyorsa sorun yoktur suya yağ karıştısya yağada su karışmıştır o yüzden motor yağını ve flitresini muhakak değiştirin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ersin59 -- 20 Ocak 2013; 1:12:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin59

    ben yağ çöz tavsiye etmem eğer sorun sadece yağlı su ise aracı kullandıkça (mesela hafta sonları) yaptığınız gibi bi yandan boşaltıp bi yandan yeni su koyup tazelerseniz kısa süre sonra su temizlenir antifiriz koyup yolunuza devam edersiniz olay biter....yağ soğutucu benim eski flash'ta da vardı çürüdğü için benzer sorun olmasın diye iptal etmiştim içinden motorun suyu geçer ve o şekilde soğutma sağlar filan...eğer motor yağında eksilme yoksa ve eğer ekzozdan anormal dumanlar çıkmıyorsa ve motora yağ koyulan kapakta beyaz yoğurt kıvamında köpürme filan yoksa sadece su yağlanmıştır sadece onu boşaltın bi kaç defa tazeleyin sonra antifiriz koyun hararet normal gösteriyorsa sorun yoktur suya yağ karıştısya yağada su karışmıştır o yüzden motor yağını ve flitresini muhakak değiştirin

    Alıntıları Göster
    verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.yarın ustama gideceğim bakalım ne olacak göreceğiz.Ayrıca arabamda nedense hararet göstergesi 2 tırnaktan yukarı çıkmıyor ne kadar yol yapsam da kafamdaki en büyük soru şuanda bu.buradan paylaştığımız bilgiler eminim ki başka arkadaşlarada umarım çok yardımcı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cysus

    verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.yarın ustama gideceğim bakalım ne olacak göreceğiz.Ayrıca arabamda nedense hararet göstergesi 2 tırnaktan yukarı çıkmıyor ne kadar yol yapsam da kafamdaki en büyük soru şuanda bu.buradan paylaştığımız bilgiler eminim ki başka arkadaşlarada umarım çok yardımcı olacaktır.

    Alıntıları Göster
    termostat yoktur veya açık kalmıştır yenir bir termostat alın motor normal sıcaklığına (90 derece civarı) ulaşmazsa normalden çok yakar ve tabi kalorifer ısıtmaz pek tabii gösterge doğru çalışıyorsa:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cysus

    verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.yarın ustama gideceğim bakalım ne olacak göreceğiz.Ayrıca arabamda nedense hararet göstergesi 2 tırnaktan yukarı çıkmıyor ne kadar yol yapsam da kafamdaki en büyük soru şuanda bu.buradan paylaştığımız bilgiler eminim ki başka arkadaşlarada umarım çok yardımcı olacaktır.

    Sonuç nedir paylaşabilir misiniz?
  • Bende merak ettim
  • Bu sorun şuan bende de var, yağ soğutucusu patlamış su değiştirdim würth kullandım, en son antifriz kattım ve bir süredir kullanıyorum antfirz epey söktü yağı aracı her kullanımdan sonra içindeki yağı alıyorum ama sürekli yağ söküyor .
  • İçine sıvı yada tablet bulaşık deterjanı dökün 5 dakika 2. 3.bin arası devirde çalıştırın sonra genleşm kapağını açıp oto yıkama tabancası ile su basın tabii genleşme kabına gelen so hortumu nu söküp 2.3 bin devir arasında gaza basarak basınçlı suyu basın 5. 10 dakika bu şekilde yaparak sistemi %80 90 oranında temizlersiniz sonrada antifiriz koyun kendi aracım nerdeyse senede 1 kere patlatıyor yağ soğutucusu nu iptal etsem motora zarar verir mi diye araştırma yapıyorum neden patlatıyor diye soracak arkadaşa serviste soğutucusu 1500 civarında ben çin malı alıyorum 1yıl garanti li oda 1 yıldan sonra patlıyor 90 tl ye aldım en son behr de aldım işe yaramadı
  • remeber R kullanıcısına yanıt
    Behr iyi markadır nasıl bir yıl da bozuluyor hayret çıkma deneyin birde
  • Merhaba geçenlerde benimde aynısı başıma geldi. Yağ soğutucusu değişti 1 ay kadar oluyor klimayı pek kullanmam , bayramda cok sıcak oldugundan klima ful açık gezdim.Şu an yedek su deposunda yine yağlanma oluşmuş. Acaba klima döngüsündeki yağları dışarıya mı atıyor bilemedim. Araç clio ıv dizel
  • 6-7 ay önce yağ soğutucu değişti.Bu hafta araba yağ eksiltti ve şuta yağ karıştı.Tekrar
     Radyatöre yağ karıştı.yağ soğutucu değişti 1 gün sonra tekrar radyatörde yağ var neden parladı acaba?Üzerindeki orijinali 17 yıl gitmiş bu 1 yıl gitmedi febi marka.
  • sadbul S kullanıcısına yanıt

    Benim araba da yağ soğutucusu patlattı, servisde yeni parçayla değiştirip motoru da temizletip antifrizini koydurup kullanmaya başladım.Daha 50km yol gitmeden genleşme kabında yine yağ kalıntıları gördüm, acaba yine mi kaçırıyor diye şüphe duydum.


    su kabını açıp kokladım,yanık yağ kokusu geliyor içinden.Kabın içindeki antifriz berrak öyle yağ gözükmüyor üstünde ama rengi sarımtrak duruyor.Kabın kenarlarındaysa sarı sarı yağ lekeleri görünüyor.Bunlar içinde kalan yağ kalıntıları mı yoksa yine mi patlattı anlayamadım.


    arabadan soğudum yemin ederim, 1.6 benzin LPG’li Opel motorları çok sıkıntılı, bu gidişle satıp 1.3 dizel alıcam yağ soğutucusunu da iptal ettirip ona binicem.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.