Şimdi Ara

sıfır lastikte diş derinliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
108.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar başlıktan anlaşılacağı üzere sıfır aldığımız bir lastikte diş derinliği kaç mm'dir??
    aslında merak ettiğim benim araçtaki michelin energy serisi gerçi diğer markalarında diş derinlikleri aynıdır..

    şimdi aklınızdan geçiyo olabilir neyin peşinde olduğum..
    bugun 25000km kullandığım michelin lastiklerimin diş derinliklerine baktılar önler 6mm arkalar 6.5mm.. tabi lastikler gıcırken kaç mm diş derinliğine sahip olduğunu bilsem ufak bi hesapla, ort. kullanımda lastiklerin ne kadar eskidiği (kilometre başına tabiiki) denklemini bularaktan forumdaki oto sahiplerini aydınlatabilirizz


    evet bilenler bir şeyler karalasın bakalım







  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SAĞ ARKA SAĞ ÖNE, SOL ARKA SOL ÖNE ŞEKLİNDE DEĞİŞTİREBİLİRSİN.
    ÖNDE AŞINMA DAHA FAZLA OLDUĞUNA GÖRE, Bİ 25000 KM DAHA YAPARSAN DİŞ DERİNLİKLERİ EŞİTLENİR...
    BURDA DİKKAT EDİLECEK EN ÖNEMLİ NOKTA, LASTİKLERİN DÖNÜŞ YÖNÜNE GÖRE TAKILMASI GEREĞİDİR.
    (YANAKTA YÖN GÖSTEREN OK İŞARETİ VARDIR.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??




    eyw..

    Alıntıları Göster
    bugün dunloptaki arkadaşlara sordum.. işte cevap: sıfır lastik diş deriniliği 7-8mm arası olur dedi..

    benim aynı kullanım şartlarında 100.000km'de diş derinliği 3mm düşüyor bu gidişle fabrikanın taktığı lastiklerle satarım arabayı
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıfır Lastik Diş Derinliği: Bilmen Gerekenler

    Lastiklerinizin diş derinliği, aracınızın performansı ve güvenliği için çok önemlidir. Sıfır lastik diş derinliği, lastiklerinizin yolda tutuşunu azaltabilir ve fren mesafesini uzatabilir, bu da tehlikeli durumlar yaratabilir.

    Yasal düzenlemelere göre, Türkiye'de yaz lastiklerinin diş derinliği en az 1,6 mm, kış lastiklerinin diş derinliği en az 4 mm olmalıdır. Ancak güvenli bir sürüş için daha derin diş derinliklerini tercih etmeniz önerilir.

    Michelin Sıfır Lastik Diş Derinliği

    Michelin, sıfır lastik diş derinliğine sahip lastikler üretmektedir. Bu lastikler, ıslak zeminlerde daha iyi tutuş sağlamak için tasarlanmıştır ve yıpranmış lastiklere göre daha kısa fren mesafesi sunar.

    Kış Lastiği Diş Derinliği Ne Olmalı?

    Kış lastikleri, karlı ve buzlu koşullarda daha iyi performans gösterirler. Yasal düzenlemeye göre, kış lastiklerinin diş derinliği en az 4 mm olmalıdır. Ancak güvenli bir sürüş için en az 6-7 mm diş derinliği olması önerilir.

    Sıfır Lastik Diş Derinliği Kaç mm Olmalı?

    Sıfır lastik diş derinliği, yasal düzenlemelere göre yaz lastikleri için 1,6 mm, kış lastikleri için 4 mm'dir. Ancak güvenli bir sürüş için yaz lastiklerinde en az 3 mm, kış lastiklerinde en az 6 mm diş derinliği olması önerilir.

    Sonuç

    Lastiklerinizin diş derinliğini düzenli olarak kontrol etmek ve yasal sınırların altında kalmasını önlemek çok önemlidir. Sıfır lastik diş derinliğine sahip lastikler kullanmak tehlikeli olabilir ve güvenli bir sürüş için daha derin diş derinliklerine sahip lastikleri tercih etmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • KESİN RAKAMI BİLMİYORUM, AMA TAHMİNİM 10 MM...
    25 BİN KM DE 4 MM AŞINDIĞINA GÖRE MAX 50-55 BİN KM GİDER DEMEKKİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    arkadaşlar başlıktan anlaşılacağı üzere sıfır aldığımız bir lastikte diş derinliği kaç mm'dir??
    aslında merak ettiğim benim araçtaki michelin energy serisi gerçi diğer markalarında diş derinlikleri aynıdır..

    şimdi aklınızdan geçiyo olabilir neyin peşinde olduğum..
    bugun 25000km kullandığım michelin lastiklerimin diş derinliklerine baktılar önler 6mm arkalar 6.5mm.. tabi lastikler gıcırken kaç mm diş derinliğine sahip olduğunu bilsem ufak bi hesapla, ort. kullanımda lastiklerin ne kadar eskidiği (kilometre başına tabiiki) denklemini bularaktan forumdaki oto sahiplerini aydınlatabilirizz


    evet bilenler bir şeyler karalasın bakalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 2 Mayıs 2006; 20:17:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    KESİN RAKAMI BİLMİYORUM, AMA TAHMİNİM 10 MM...
    25 BİN KM DE 4 MM AŞINDIĞINA GÖRE MAX 50-55 BİN KM GİDER DEMEKKİ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter

    arkadaşlar başlıktan anlaşılacağı üzere sıfır aldığımız bir lastikte diş derinliği kaç mm'dir??
    aslında merak ettiğim benim araçtaki michelin energy serisi gerçi diğer markalarında diş derinlikleri aynıdır..

    şimdi aklınızdan geçiyo olabilir neyin peşinde olduğum..
    bugun 25000km kullandığım michelin lastiklerimin diş derinliklerine baktılar önler 6mm arkalar 6.5mm.. tabi lastikler gıcırken kaç mm diş derinliğine sahip olduğunu bilsem ufak bi hesapla, ort. kullanımda lastiklerin ne kadar eskidiği (kilometre başına tabiiki) denklemini bularaktan forumdaki oto sahiplerini aydınlatabilirizz


    evet bilenler bir şeyler karalasın bakalım
    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??

    Alıntıları Göster
    SAĞ ARKA SAĞ ÖNE, SOL ARKA SOL ÖNE ŞEKLİNDE DEĞİŞTİREBİLİRSİN.
    ÖNDE AŞINMA DAHA FAZLA OLDUĞUNA GÖRE, Bİ 25000 KM DAHA YAPARSAN DİŞ DERİNLİKLERİ EŞİTLENİR...
    BURDA DİKKAT EDİLECEK EN ÖNEMLİ NOKTA, LASTİKLERİN DÖNÜŞ YÖNÜNE GÖRE TAKILMASI GEREĞİDİR.
    (YANAKTA YÖN GÖSTEREN OK İŞARETİ VARDIR.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    SAĞ ARKA SAĞ ÖNE, SOL ARKA SOL ÖNE ŞEKLİNDE DEĞİŞTİREBİLİRSİN.
    ÖNDE AŞINMA DAHA FAZLA OLDUĞUNA GÖRE, Bİ 25000 KM DAHA YAPARSAN DİŞ DERİNLİKLERİ EŞİTLENİR...
    BURDA DİKKAT EDİLECEK EN ÖNEMLİ NOKTA, LASTİKLERİN DÖNÜŞ YÖNÜNE GÖRE TAKILMASI GEREĞİDİR.
    (YANAKTA YÖN GÖSTEREN OK İŞARETİ VARDIR.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SAĞ ARKA SAĞ ÖNE, SOL ARKA SOL ÖNE ŞEKLİNDE DEĞİŞTİREBİLİRSİN.
    ÖNDE AŞINMA DAHA FAZLA OLDUĞUNA GÖRE, Bİ 25000 KM DAHA YAPARSAN DİŞ DERİNLİKLERİ EŞİTLENİR...
    BURDA DİKKAT EDİLECEK EN ÖNEMLİ NOKTA, LASTİKLERİN DÖNÜŞ YÖNÜNE GÖRE TAKILMASI GEREĞİDİR.
    (YANAKTA YÖN GÖSTEREN OK İŞARETİ VARDIR.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??




    eyw..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SAĞ ARKA SAĞ ÖNE, SOL ARKA SOL ÖNE ŞEKLİNDE DEĞİŞTİREBİLİRSİN.
    ÖNDE AŞINMA DAHA FAZLA OLDUĞUNA GÖRE, Bİ 25000 KM DAHA YAPARSAN DİŞ DERİNLİKLERİ EŞİTLENİR...
    BURDA DİKKAT EDİLECEK EN ÖNEMLİ NOKTA, LASTİKLERİN DÖNÜŞ YÖNÜNE GÖRE TAKILMASI GEREĞİDİR.
    (YANAKTA YÖN GÖSTEREN OK İŞARETİ VARDIR.)

    quote:

    Orjinalden alıntı: porter


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ölçümde bi yanlışlık olsa gerek

    ben lastik derinliği 5 -6 mm civarı olurd iye biliyom

    p400 lerdede 8 mm diye biliyom


    yok kardeş bizzat dunlopun ekip ölçtü, yanlış olmaz heralde.. hatta elime diş derinlikleri yazılı rapor tutuşturdular

    bide arka lastiklerin ebatları ön lastiklerle aynı ise, arka-ön lastiklerin yerlerini değiştirsem mi(arkadakiler daha 0,5mm daha derin)??




    eyw..

    Alıntıları Göster
    bugün dunloptaki arkadaşlara sordum.. işte cevap: sıfır lastik diş deriniliği 7-8mm arası olur dedi..

    benim aynı kullanım şartlarında 100.000km'de diş derinliği 3mm düşüyor bu gidişle fabrikanın taktığı lastiklerle satarım arabayı




  • Dörtden aşağısı tehlikeli diye biliyorum ben...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Dörtden aşağısı tehlikeli diye biliyorum ben...
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Dörtden aşağısı tehlikeli diye biliyorum ben...



    1.6mm yasal asgari diş derinliğinin altında
    1.6-3mm diş derinliği emniyet sınırına yakın
    3mm güvenliğiniz için tasviye edilen derinlikte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porter

    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Dörtden aşağısı tehlikeli diye biliyorum ben...



    1.6mm yasal asgari diş derinliğinin altında
    1.6-3mm diş derinliği emniyet sınırına yakın
    3mm güvenliğiniz için tasviye edilen derinlikte

    Alıntıları Göster
    Sıfır lastikte diş derinliği 7 - 8 mm'dir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuemrek

    Sıfır lastikte diş derinliği 7 - 8 mm'dir.

    Alıntıları Göster
    Konuyu hortlatmış olacağım ama çıkma lastik alırken 6 mm almak mantıklı bir davranış olur mu? Örneğin bir Michelin Primacy HP lastik takribi kaç bin km kullanıldıktan sonra 6 mm diş derinliğine iner?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Konuyu hortlatmış olacağım ama çıkma lastik alırken 6 mm almak mantıklı bir davranış olur mu? Örneğin bir Michelin Primacy HP lastik takribi kaç bin km kullanıldıktan sonra 6 mm diş derinliğine iner?

    Alıntıları Göster
    Michelin lerini yeni çıkarmış biri olarak konuşuyorum, diş derinliği 4,5 mm idi ama yanakta çatlamalar vardı bu yüzden lastiklerimi değiştirmek zorunda kaldım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geniusatplay

    Michelin lerini yeni çıkarmış biri olarak konuşuyorum, diş derinliği 4,5 mm idi ama yanakta çatlamalar vardı bu yüzden lastiklerimi değiştirmek zorunda kaldım...

    Alıntıları Göster
    slm
    benim dört mevsim 195 65 sol ön lastiğimde balon oluştu. michlen energ. balon oluşmasının sebebi nedir. lastiği daha yeni almıştım. ön lastikleri ölçtüm 7,5 mm. sıfır lastiklerinkide 8 mm. sadece balon yapan lastiği değiştirmemin araca, yol tutuşuna ve yakıt tüketimine olumsuz bir etki yaparmı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buzyurek

    slm
    benim dört mevsim 195 65 sol ön lastiğimde balon oluştu. michlen energ. balon oluşmasının sebebi nedir. lastiği daha yeni almıştım. ön lastikleri ölçtüm 7,5 mm. sıfır lastiklerinkide 8 mm. sadece balon yapan lastiği değiştirmemin araca, yol tutuşuna ve yakıt tüketimine olumsuz bir etki yaparmı.

    bildiğim kadarıyla fabrika hatası olmadığı sürece balon durumu sert bir biçimde köşesi sivri engellere çarpması sonucunda oluşur. yani kaldırıma çarpma veya çukura düşme gibi durumlarda yanaklarda ki çelik tellerin kopması ile karşılaşilan durumdur.(yanlışım olabilir teknik bilgisi olan arkadaşalar düzeltirse sevinirim) değiştirmeyle çok bişi değişeceğini sanmıyorum çok az aradaki fark.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    quote:

    Orijinalden alıntı: buzyurek

    slm
    benim dört mevsim 195 65 sol ön lastiğimde balon oluştu. michlen energ. balon oluşmasının sebebi nedir. lastiği daha yeni almıştım. ön lastikleri ölçtüm 7,5 mm. sıfır lastiklerinkide 8 mm. sadece balon yapan lastiği değiştirmemin araca, yol tutuşuna ve yakıt tüketimine olumsuz bir etki yaparmı.

    bildiğim kadarıyla fabrika hatası olmadığı sürece balon durumu sert bir biçimde köşesi sivri engellere çarpması sonucunda oluşur. yani kaldırıma çarpma veya çukura düşme gibi durumlarda yanaklarda ki çelik tellerin kopması ile karşılaşilan durumdur.(yanlışım olabilir teknik bilgisi olan arkadaşalar düzeltirse sevinirim) değiştirmeyle çok bişi değişeceğini sanmıyorum çok az aradaki fark.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba;

    konuyu hortlatmış gibi olmayalım fakat aklıma bir soru takıldı..

    aracım 50.000 km de , tüvtürk muayene ye götürdüm. rapor çıktısını verdiklerinde lastik diş derinliği 5.0 yazıyordu.

    buradaki yazılara göre baktığımızda sıfır diş derinliği 8.0 ise, 100.000km de 3.0 düşüyor ise, 100bin de olan aracın diş derinliği 5.0 olmalı.

    benim araç 50 binde , 5.0 diş derinliği var !!!

    tüvtürk raporu olmasa yanlış baktılar dicem.

    araç nedir derseniz, 1.2 otomatik, hatcback , sadece ben kullanıyorum. yaşı 2005 model . ev -iş , iş-ev arabası , patinaj-drift sevmem , karda kullanmam, garajda muhafaza ederim. lastik hava değerleri kitapçığına göredir, yama-şişme yaşamadım .yıllık bakımları düzenli yapılır...

    hadi bakalım bana işi bilen bi usta açıklasın. kendi aracım ben görmeden gece sokağa çıkıp 100 bine geldide,ben kulağını çekmeyeyim diye ekranda 50 mi yazıyor? yoksa lastiklerimi biri otoparktan gece çalıp drifte gidip sonra geri mi takıyor?

    yada başka bi teori olarak tüvtürk şeyinden mi sallyıp rapor veriyor?

    yada sıfır lasitk diş derinliği 8.0 değil de konu kapansın diye aceleye mi geldi.? yada 100.000de 3.0 düşüyo olayımı fake !!!

    cevaplar bilenler tarafından beklenir,saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarcigokhan

    Arkadaşlar merhaba;

    konuyu hortlatmış gibi olmayalım fakat aklıma bir soru takıldı..

    aracım 50.000 km de , tüvtürk muayene ye götürdüm. rapor çıktısını verdiklerinde lastik diş derinliği 5.0 yazıyordu.

    buradaki yazılara göre baktığımızda sıfır diş derinliği 8.0 ise, 100.000km de 3.0 düşüyor ise, 100bin de olan aracın diş derinliği 5.0 olmalı.

    benim araç 50 binde , 5.0 diş derinliği var !!!

    tüvtürk raporu olmasa yanlış baktılar dicem.

    araç nedir derseniz, 1.2 otomatik, hatcback , sadece ben kullanıyorum. yaşı 2005 model . ev -iş , iş-ev arabası , patinaj-drift sevmem , karda kullanmam, garajda muhafaza ederim. lastik hava değerleri kitapçığına göredir, yama-şişme yaşamadım .yıllık bakımları düzenli yapılır...

    hadi bakalım bana işi bilen bi usta açıklasın. kendi aracım ben görmeden gece sokağa çıkıp 100 bine geldide,ben kulağını çekmeyeyim diye ekranda 50 mi yazıyor? yoksa lastiklerimi biri otoparktan gece çalıp drifte gidip sonra geri mi takıyor?

    yada başka bi teori olarak tüvtürk şeyinden mi sallyıp rapor veriyor?

    yada sıfır lasitk diş derinliği 8.0 değil de konu kapansın diye aceleye mi geldi.? yada 100.000de 3.0 düşüyo olayımı fake !!!

    cevaplar bilenler tarafından beklenir,saygılar....

    Alıntıları Göster
    Benim de 5.4 mm. 4 mm altına düştüğünde mi değiştirmek gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AERN

    Benim de 5.4 mm. 4 mm altına düştüğünde mi değiştirmek gerekir.

    Alıntıları Göster
    uzman tv de lastik derinlik konusuyla ilgili bir video var.lastik uzmanı yanıtlıyor.her şeyi açıklamış sağolsun fakat bir tek sıfır lastik diş derinliğini açıklamamış. hatta bir izleyici videonun altına sıfırı kaç mm diye yazmış ama cevap gelmemiş.orada videoda diyorki avrupaya göre ve muayenelere göre 1.6 mm aşşağısı teklike derecesiymiş.yasakmış. 3.0 dan aşşağıya inmeye başladığında güvenlik için değiştirin diyor.ama dediğim gibi sıfırı kaç mm ve bi lastik 3.0 a kaç km de gelir (normal kullanımda) onu söylemiyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarcigokhan

    uzman tv de lastik derinlik konusuyla ilgili bir video var.lastik uzmanı yanıtlıyor.her şeyi açıklamış sağolsun fakat bir tek sıfır lastik diş derinliğini açıklamamış. hatta bir izleyici videonun altına sıfırı kaç mm diye yazmış ama cevap gelmemiş.orada videoda diyorki avrupaya göre ve muayenelere göre 1.6 mm aşşağısı teklike derecesiymiş.yasakmış. 3.0 dan aşşağıya inmeye başladığında güvenlik için değiştirin diyor.ama dediğim gibi sıfırı kaç mm ve bi lastik 3.0 a kaç km de gelir (normal kullanımda) onu söylemiyor....

    Alıntıları Göster
    BURADA ki yorumlara göre,

    sıfır lastik diş derinliği 8.0mm

    100.000km de 3.0mm düşüyor deniyor..

    o zaman 200.000 km de 6.0 mm düşer...

    sıfır iken 8.0mm ise , 200.000 km de iken araç, lastik diş derinliği 2.0mm olur.yani tam değişme zamanı gelmiş bir derinliğe ulaşır..

    yanlız benim anlamadığım ,aracı sıfır km alırken üzerindeki sıfır lastiklerle, hiç değiştirmeden ,200 .000km yapacaksın ve ilk lastik değişimini 200bininci km de yapacaksın. !!! lastiklerin seni aldığın o günden buyana 200bin götürecek, tüm muayeneleri geçirecek. 200.000 km yi bulmak için nerden baksan 20 yıl binecen.(yılda 10 bin-normal değer).20 yıl sonra ilk değişimi yapacan!!!10 muayene ye aynı lastikle gidecen(2yılda bir)..ve 200binde lastik derinliğin 2.0 mm ye geldiği için ,değişim yapıcan!!!

    ya arkadaş bi gettt, 200.000km ye geldiğinde bırak ilk günkü lastiği, araçta ilk günkü lastiğin parçası kalmaz, jant üstünde gidersin valla jant..

    siz hiç 200.000km boyunca,20 yıl aynı lastikle duran bir araç gördünüzmü, öyle olsa lastik firmaları batar topun ağzına gelir...

    yani anlayacağınız bu forumdaki değerlerde bir yanlış var..matematiksel verilerle mantıksal düşünceler tutmuyor.bi yerler yanlış...

    anlayacağınız doğru değerleri bekliyoruz.saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarcigokhan

    BURADA ki yorumlara göre,

    sıfır lastik diş derinliği 8.0mm

    100.000km de 3.0mm düşüyor deniyor..

    o zaman 200.000 km de 6.0 mm düşer...

    sıfır iken 8.0mm ise , 200.000 km de iken araç, lastik diş derinliği 2.0mm olur.yani tam değişme zamanı gelmiş bir derinliğe ulaşır..

    yanlız benim anlamadığım ,aracı sıfır km alırken üzerindeki sıfır lastiklerle, hiç değiştirmeden ,200 .000km yapacaksın ve ilk lastik değişimini 200bininci km de yapacaksın. !!! lastiklerin seni aldığın o günden buyana 200bin götürecek, tüm muayeneleri geçirecek. 200.000 km yi bulmak için nerden baksan 20 yıl binecen.(yılda 10 bin-normal değer).20 yıl sonra ilk değişimi yapacan!!!10 muayene ye aynı lastikle gidecen(2yılda bir)..ve 200binde lastik derinliğin 2.0 mm ye geldiği için ,değişim yapıcan!!!

    ya arkadaş bi gettt, 200.000km ye geldiğinde bırak ilk günkü lastiği, araçta ilk günkü lastiğin parçası kalmaz, jant üstünde gidersin valla jant..

    siz hiç 200.000km boyunca,20 yıl aynı lastikle duran bir araç gördünüzmü, öyle olsa lastik firmaları batar topun ağzına gelir...

    yani anlayacağınız bu forumdaki değerlerde bir yanlış var..matematiksel verilerle mantıksal düşünceler tutmuyor.bi yerler yanlış...

    anlayacağınız doğru değerleri bekliyoruz.saygılar....

    Alıntıları Göster
    ben bundan oncekı aracıma sıfır mıchelın energy saver almıstım 1 ay sonra tuv e gırdım raporda lastık dıs derınlıgı 5 mm yazmıslar , sımdıkı aracımdada 2009 uretımlı goodyear effıcentgrıp lastıkler var ocak ayında tuv den gectım lastık derınlığı 5mm yazıyodu nasıl olcum yapıyolarsa yalan yanlıs herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    ben bundan oncekı aracıma sıfır mıchelın energy saver almıstım 1 ay sonra tuv e gırdım raporda lastık dıs derınlıgı 5 mm yazmıslar , sımdıkı aracımdada 2009 uretımlı goodyear effıcentgrıp lastıkler var ocak ayında tuv den gectım lastık derınlığı 5mm yazıyodu nasıl olcum yapıyolarsa yalan yanlıs herhalde

    Alıntıları Göster
    Ben aracımı aldığımda lastik yeni gibiydi. 2010 da aracımı aldım lastikler 2009 üretimiydi. Şimdi 3 mm civarına düştü lastiklerim değiştiriyorum. Ben araçla 30.000 km yaptım. Benden önceki sahibi de hadi diyelim 20.000 km yapmış olsun, 50.000 km de Michelin Primacy HP bu seviyeye geldi. Zorlasan 10.000 daha binersin. 100-150 bin km binilen lastik 15 gün giyilmiş çorap gibi olur; parçalanmış ve taş gibi sert...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.