Şimdi Ara

Fren balatası kaç km'de değişir (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
2
Favori
256.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 model 1.2 benzinli hyundai i20 aracımı bugün Kartal Ortaklar otomotive 30bin bakıma götürdüm. Ön fren balatalarının yasal sınır olan 2 mm'ye ulaştığını söylediler. Fiyat olarak 250 TL dediler. Bu aya özel %25 parça indirimi uygulayacaklar. 187.5 TL'ye değişecekler.

    Bende öğrenmiş oldum. Fren balataları km'ye göre değil de kalınlığa göre değiştiriliyormuş.
  • Selam beyler bende e coupe var 2013 fren balata ikazi verdi onu verdiginden beri 700km yapmisimdir daha kac km gider bilen varsa yardimci olursaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etoo9 kullanıcısına yanıt
    ikaz demek değiştirin demek.devam ederseniz demir demire sürterse bu sefer disklerin değişimi gerekebilir tabi frensiz kazaya karışmazsanız.onun için kısaca değiştirin tehlikeye atmayın
  • Balatalariniz kaplolu sistemse bitmeye yakin 4 balata dan biri ikaz verecektir mutlaka ikaz işiği genelde el freni işiğinin sabit yanmasi ile anlaşilir.işiğiniz yansa dahi sizi servis noktasina taşiyacak kadar (anlayacağiniz 100 lerce km daha taşir )balata tamamen yol şartlari ve yük ve sürücü şartlarina göre değişir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emre1270393 E kullanıcısına yanıt
    çok doğru bende sizin gibi yapıyorum öyle yapmayanada gıcık oluyorum
  • aracım 62000 km'de. bugün servise götürdüm, usta üzerindekilerin orjinal balataları olduğuna inanamadı, en az 10000 km daha gider dedi ve tebrik etti. oturduğum yer otoban kenarında, iş yerim ise otobanın bittiği yerde. 62000 km'nin en az %90'ını hiç trafiğe girmeden ve fren yapmadan kullanıyorum ama balatalarımı yine de 65-70000 km gibi değiştirmeyi düşünüyorum.
  • 2012 fiorno-40.000km bitti değiştirdik
  • 75.000 oldu maşallah ..
  • İstanbulda 0km aldığım aracimda 20.000km de değişti, yeni nesil balatalar çabuk bitiyor, kanserojen madde olan asbest kullanılmadan üretildigi için dayanmıyor ve pahallı oluyor, tabi orjinal parçalar için bu böyle 300tl olan ön balatanin yan sanayisi 50tl ye bulunuyor ve bitmiyor, disk bitiyor balata bitmiyor😀😀😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben aracı aldığımda 60bin km de idi değiştirdim... 125 binde bir daha değişti...

    65bin km yol yapmışım balatalarla... 65bin km nin 5 bin km si şehirler arası 60bin km istanbul trafiği...
  • chavtolet epica kullaniyorum.3 ayda bakata bitti.yenisini taktırdık yakinda buda bitecek gibi.acaba frene basmadid8gimiz haldede diske sürtuyor olabilirmi diye suphelenmeye başladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • necii kullanıcısına yanıt
    Aracı kirko ile kaldırıp tekerlekleri elle döndürün rahat dönmüyorsa sıkıntı vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • usta dediginiz gibi bakmışti.sorun yok dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frene basınca gelen ötme sesi neden olur? Balatalar yeni sayılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tired technology

    Frene basınca gelen ötme sesi neden olur? Balatalar yeni sayılır

    Gerektiğinden daha sert balata seçimi yapıldığı için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanıma göre ömrü çok değişken olabiliyor. Gereksiz yere çok fazla frene basarsanız çok kısa sürede biter ama motor frenini mümkün oldukça çok kullanırsanız ömrü çok uzun olacaktır. Ben hep motor freni ile yavaşlamaya dikkat ederim. Kırmızı ışığın yandığını uzaktan gördüysem ışığın dibine kadar gaza basıp yaklaşınca frene asılmam, vites düşüre düşüre ışığa kadar fren pedalına basmadan hızımı azaltırım. Bu tip şeylere dikkat edilirse ömrü daha uzun olacaktır. Benim aracımda yaklaşık 100 bin km'dir aynı balatalar var, ışığı da yanmadı hala ve frende de hissedilir bir performans kaybı yok ama yine de yakın bir zamanda güvenlik için ne olur olmaz diye değiştireceğim balataları.
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Balataları sanayide değiştirmiştim sanırsam yan sanayi balata takmışlar. En kısa zamanda servise gidip orjinalini taktırayım o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Kullanıma göre ömrü çok değişken olabiliyor. Gereksiz yere çok fazla frene basarsanız çok kısa sürede biter ama motor frenini mümkün oldukça çok kullanırsanız ömrü çok uzun olacaktır. Ben hep motor freni ile yavaşlamaya dikkat ederim. Kırmızı ışığın yandığını uzaktan gördüysem ışığın dibine kadar gaza basıp yaklaşınca frene asılmam, vites düşüre düşüre ışığa kadar fren pedalına basmadan hızımı azaltırım. Bu tip şeylere dikkat edilirse ömrü daha uzun olacaktır. Benim aracımda yaklaşık 100 bin km'dir aynı balatalar var, ışığı da yanmadı hala ve frende de hissedilir bir performans kaybı yok ama yine de yakın bir zamanda güvenlik için ne olur olmaz diye değiştireceğim balataları.

    Uzun süre değiştirilmeyen orijinal veya orta sert balataların yüzeyinde çok sert bir tabaka oluşuyor cam gibi parlak hale gelir



    Bu balataların bitmeden değiştirilmesini öneriyorum .Nedeni ise bu balataların son kalan birkaç mmsi com sertleştiği için diski çizmeye ve aşındırmaya başlıyor .disk fiyatı balatadan daha pahalı olduğu için balatanın yumuşak seçilmesi kullanıcı lehine olacaktır .



    Kabaca ön takım için kural pahalı araçlarda 2 sette bir disk değişmesi ,ucuz araçlarda 3 sette bir balata değiştir km eşidir.mantığa ters gibi gelse de pratikte bunun doğruluğunu test edebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Ağustos 2017; 12:22:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tired technology

    Teşekkürler hocam. Balataları sanayide değiştirmiştim sanırsam yan sanayi balata takmışlar. En kısa zamanda servise gidip orjinalini taktırayım o zaman.

    Kişisel olarak orjinal balata daha uzun süre dayanır ve az ses yapar .Ancak disk aşınmış ise artık sesi yol etmek için yumuşak balata seçilmelidir.



    Bu nedenle balata için karar verirken disk kalınlığını ölçtürerek ne kadar aşınmış olduğunu biliniz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 Model aracım, 40.000 km'de değiştirdim.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.