Arkadaslar bende c2 vtr var. 3 yıldır kullanıyorum 85 bin km oldu. Bugune kadar kac kere servise gittiysem balataların saglam degiştirme demişlerdi gecen ay son gidişimde değiştirttiler. otomatik olmasına ragmen 85 bin km hayret yani. Frenlerde tutuyodu değistirmesem 100bini bulacaktık sanırım:P
quote:
Orjinalden alıntı: ozgurc2
Arkadaslar bende c2 vtr var. 3 yıldır kullanıyorum 85 bin km oldu. Bugune kadar kac kere servise gittiysem balataların saglam degiştirme demişlerdi gecen ay son gidişimde değiştirttiler. otomatik olmasına ragmen 85 bin km hayret yani. Frenlerde tutuyodu değistirmesem 100bini bulacaktık sanırım:P
uzun km ömrünün 3 temel nedeni var 1- Balatanın sertliği yumuşaklığı 2-Uzun yolda geçerilen km lerin çokluğu azlığı 3-Kullanıcının frene basma gücü stili ve sıklığı
Kullanıcı konusu çok subjektif olmasına rağmen benim basit bir yöntemim var eğer fren balatası değiştirilene kadar aracınzın ortalama yakıt tüketimi ,
1-katalog değerlerinde veya biraz altında ise , fren balatası değiştirme sıklığı maksimum süre olan 5-6 bakım aralığı 75-100 bin km civarındadır 2-katalog değerlerinin %20-30 üstünde ise 3-4 periodik bakım aralığı 3-katalog değerinin %50 ve yukarısı ise 2-3 periodik bakım aralığı 4- Motor freni kullnılmadan ralli kullanımı mevcut ise 1-2 bakım aralığı kadar itmesi normal olandır.
Not: bakım aralıkları bazı araçlarda 10000 km bazılarına 15000km olduğunuı varsayarak söylüyorum.
tabii ki burada balatanın sert veya yumuşak olması değiştirme sıklığına etki edecektir ama az tüketen frene de yumurta prensibini uygulayarak basacağı için istisnalar hariç söylediğim kuralın bozulacağını sanmıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
quote:
Orjinalden alıntı: ozgurc2
Arkadaslar bende c2 vtr var. 3 yıldır kullanıyorum 85 bin km oldu. Bugune kadar kac kere servise gittiysem balataların saglam degiştirme demişlerdi gecen ay son gidişimde değiştirttiler. otomatik olmasına ragmen 85 bin km hayret yani. Frenlerde tutuyodu değistirmesem 100bini bulacaktık sanırım:P
uzun km ömrünün 3 temel nedeni var 1- Balatanın sertliği yumuşaklığı 2-Uzun yolda geçerilen km lerin çokluğu azlığı 3-Kullanıcının frene basma gücü stili ve sıklığı
Kullanıcı konusu çok subjektif olmasına rağmen benim basit bir yöntemim var eğer fren balatası değiştirilene kadar aracınzın ortalama yakıt tüketimi ,
1-katalog değerlerinde veya biraz altında ise , fren balatası değiştirme sıklığı maksimum süre olan 5-6 bakım aralığı 75-100 bin km civarındadır 2-katalog değerlerinin %20-30 üstünde ise 3-4 periodik bakım aralığı 3-katalog değerinin %50 ve yukarısı ise 2-3 periodik bakım aralığı 4- Motor freni kullnılmadan ralli kullanımı mevcut ise 1-2 bakım aralığı kadar itmesi normal olandır.
Not: bakım aralıkları bazı araçlarda 10000 km bazılarına 15000km olduğunuı varsayarak söylüyorum.
tabii ki burada balatanın sert veya yumuşak olması değiştirme sıklığına etki edecektir ama az tüketen frene de yumurta prensibini uygulayarak basacağı için istisnalar hariç söylediğim kuralın bozulacağını sanmıyorum.
Alıntıları Göster
Balatalar orjinal ise en az 50 000 km. Ama ara ara kontrollerde yapılmalı. Ayağı frende olup gidenlere çok rastlıyoruz. ..........Peki birinci kez basışta normal sertlikte olup ikinci kez basınçta frenlerin sertleşmesini neye bağlayabiliriz? ..............
quote:
Orijinalden alıntı: can özgün
Balatalar orjinal ise en az 50 000 km. Ama ara ara kontrollerde yapılmalı. Ayağı frende olup gidenlere çok rastlıyoruz. ..........Peki birinci kez basışta normal sertlikte olup ikinci kez basınçta frenlerin sertleşmesini neye bağlayabiliriz? ..............
Alıntıları Göster
Ortalama kullanıcı için en az 40.000km civarı gider herhalde.
quote:
Orijinalden alıntı: senersongur
Ortalama kullanıcı için en az 40.000km civarı gider herhalde.
Alıntıları Göster
balatalar yumuşak diskler sert(asbestli) ise 60-80 bindeo balatalar biter ve disk aynaları yarı inceliğe gelir fren mekanizması arabanın en önemli parçalarıdır HAYAT KURTARIR parası olan 100-200 liradan kaçmaz erken değiştirir pinti olan max. 200tl den kaçar ama...
Siz sizolun DİSKLERİ TORNALATMAYIN!!!
quote:
Orijinalden alıntı: can özgün
Balatalar orjinal ise en az 50 000 km. Ama ara ara kontrollerde yapılmalı. Ayağı frende olup gidenlere çok rastlıyoruz. ..........Peki birinci kez basışta normal sertlikte olup ikinci kez basınçta frenlerin sertleşmesini neye bağlayabiliriz? ..............
En kötü ihtimalle ABS pompasının ya da akümülatörün ömrünü doldurmak üzere olduğuna bağlayabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: Emre
quote:
Orijinalden alıntı: can özgün
Balatalar orjinal ise en az 50 000 km. Ama ara ara kontrollerde yapılmalı. Ayağı frende olup gidenlere çok rastlıyoruz. ..........Peki birinci kez basışta normal sertlikte olup ikinci kez basınçta frenlerin sertleşmesini neye bağlayabiliriz? ..............
En kötü ihtimalle ABS pompasının ya da akümülatörün ömrünü doldurmak üzere olduğuna bağlayabilirsiniz.
Alıntıları Göster
Fren balatası ömrü balatanın kalitesine "yapısına" en çok da şöförün kullanımına göre farklılık gösterir. Bazı balatalar çok yumuşaktır ses yapmaz ama ömrü kısadır biz bunlara kömürlü balata diyoruz. Bazıları çok uzun süre gider, balata çok serttir disk aynayı bile bozabilir. Bazıları ise orta derecedir. Şu anda Çin'de üretilen balatalar orta sınıf balata grubuna girmektedir. Bir balatanın ömrü ise 20.000 ile 30.000 arasında çıtayı biraz daha aşağıya indirirsek 15.000 ile 30.000 arasında bitmesi gerekir. Bir arkadaşımız yazmış kaliteli olursa 50.000 gitmesi lazım diye. Asla öyle bir şey yok. aksine 50.000 km giden balata disk aynayı bozabilir. Frenleriniz özellikle balatalarınız hakkında fikir sahibi olmak için mesaj atabilirsiniz arkadaşlar. 1993'den beri bu işi yapıyorum toptan ve perakende. Elimden geldiğince yardımcı olurum. Servislerde 300TL'ye taktırdığınız balatalar 30-40 tl olsun olsun 60-70tl. 2 teker sökülmesi heryerde 30-40tl maximum. 100-120Tl lik masraf için dünyaları vermeyin arabanız ne olursa olsun... Açın gözünüzü... Saygılar Sevgiler
Yolunuz her daim açık olsun. Allah kaza bela vermesin hiç birimize.
quote:
Orijinalden alıntı: frensan
Fren balatası ömrü balatanın kalitesine "yapısına" en çok da şöförün kullanımına göre farklılık gösterir. Bazı balatalar çok yumuşaktır ses yapmaz ama ömrü kısadır biz bunlara kömürlü balata diyoruz. Bazıları çok uzun süre gider, balata çok serttir disk aynayı bile bozabilir. Bazıları ise orta derecedir. Şu anda Çin'de üretilen balatalar orta sınıf balata grubuna girmektedir. Bir balatanın ömrü ise 20.000 ile 30.000 arasında çıtayı biraz daha aşağıya indirirsek 15.000 ile 30.000 arasında bitmesi gerekir. Bir arkadaşımız yazmış kaliteli olursa 50.000 gitmesi lazım diye. Asla öyle bir şey yok. aksine 50.000 km giden balata disk aynayı bozabilir. Frenleriniz özellikle balatalarınız hakkında fikir sahibi olmak için mesaj atabilirsiniz arkadaşlar. 1993'den beri bu işi yapıyorum toptan ve perakende. Elimden geldiğince yardımcı olurum. Servislerde 300TL'ye taktırdığınız balatalar 30-40 tl olsun olsun 60-70tl. 2 teker sökülmesi heryerde 30-40tl maximum. 100-120Tl lik masraf için dünyaları vermeyin arabanız ne olursa olsun... Açın gözünüzü... Saygılar Sevgiler
Yolunuz her daim açık olsun. Allah kaza bela vermesin hiç birimize.
Alıntıları Göster
Kullanıma göre değişir. Ben yakıtı düşürmek için sürekli boşta gidip freni çok kullandığımdan normalden daha önce bitiyor benimkiler.
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
Kullanıma göre değişir. Ben yakıtı düşürmek için sürekli boşta gidip freni çok kullandığımdan normalden daha önce bitiyor benimkiler.
Alıntıları Göster
50.000 km disk fren balatası değişimi 150.000 km kampana fren balatası için ideal km ortalamasıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: HondatugraL
50.000 km disk fren balatası değişimi 150.000 km kampana fren balatası için ideal km ortalamasıdır.
Alıntıları Göster
Kampana değil pabuç balata :) 50.000km disk balatalar için fazla bir kilometre. Kullanan kişiye göre değişir tabi siz 50.000km yaparsınız başkası 15.000 yapar. Taktırdığınız balatanın da markası-kalitesi önemlidir bu arada. 50.000 km yapan balata çok randımanlı ve sağlıklı değildir. Max 30.000-40.000 o da maxımum. en sağlıklı balata değişim kilometresi. Bitmeyen balatayı da değiştirmiyoruz tabi ki :))
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
quote:
Orjinalden alıntı: ozgurc2
Arkadaslar bende c2 vtr var. 3 yıldır kullanıyorum 85 bin km oldu. Bugune kadar kac kere servise gittiysem balataların saglam degiştirme demişlerdi gecen ay son gidişimde değiştirttiler. otomatik olmasına ragmen 85 bin km hayret yani. Frenlerde tutuyodu değistirmesem 100bini bulacaktık sanırım:P
uzun km ömrünün 3 temel nedeni var 1- Balatanın sertliği yumuşaklığı 2-Uzun yolda geçerilen km lerin çokluğu azlığı 3-Kullanıcının frene basma gücü stili ve sıklığı
Kullanıcı konusu çok subjektif olmasına rağmen benim basit bir yöntemim var eğer fren balatası değiştirilene kadar aracınzın ortalama yakıt tüketimi ,
1-katalog değerlerinde veya biraz altında ise , fren balatası değiştirme sıklığı maksimum süre olan 5-6 bakım aralığı 75-100 bin km civarındadır 2-katalog değerlerinin %20-30 üstünde ise 3-4 periodik bakım aralığı 3-katalog değerinin %50 ve yukarısı ise 2-3 periodik bakım aralığı 4- Motor freni kullnılmadan ralli kullanımı mevcut ise 1-2 bakım aralığı kadar itmesi normal olandır.
Not: bakım aralıkları bazı araçlarda 10000 km bazılarına 15000km olduğunuı varsayarak söylüyorum.
tabii ki burada balatanın sert veya yumuşak olması değiştirme sıklığına etki edecektir ama az tüketen frene de yumurta prensibini uygulayarak basacağı için istisnalar hariç söylediğim kuralın bozulacağını sanmıyorum.
En doğru yorum ve cevap.
Tamamen kişiye bağlı bir durum, lütfen yanlış bilgilerle insanları yanlış yönlendirmeyelim.
quote:
Orijinalden alıntı: hassey
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
quote:
Orjinalden alıntı: ozgurc2
Arkadaslar bende c2 vtr var. 3 yıldır kullanıyorum 85 bin km oldu. Bugune kadar kac kere servise gittiysem balataların saglam degiştirme demişlerdi gecen ay son gidişimde değiştirttiler. otomatik olmasına ragmen 85 bin km hayret yani. Frenlerde tutuyodu değistirmesem 100bini bulacaktık sanırım:P
uzun km ömrünün 3 temel nedeni var 1- Balatanın sertliği yumuşaklığı 2-Uzun yolda geçerilen km lerin çokluğu azlığı 3-Kullanıcının frene basma gücü stili ve sıklığı
Kullanıcı konusu çok subjektif olmasına rağmen benim basit bir yöntemim var eğer fren balatası değiştirilene kadar aracınzın ortalama yakıt tüketimi ,
1-katalog değerlerinde veya biraz altında ise , fren balatası değiştirme sıklığı maksimum süre olan 5-6 bakım aralığı 75-100 bin km civarındadır 2-katalog değerlerinin %20-30 üstünde ise 3-4 periodik bakım aralığı 3-katalog değerinin %50 ve yukarısı ise 2-3 periodik bakım aralığı 4- Motor freni kullnılmadan ralli kullanımı mevcut ise 1-2 bakım aralığı kadar itmesi normal olandır.
Not: bakım aralıkları bazı araçlarda 10000 km bazılarına 15000km olduğunuı varsayarak söylüyorum.
tabii ki burada balatanın sert veya yumuşak olması değiştirme sıklığına etki edecektir ama az tüketen frene de yumurta prensibini uygulayarak basacağı için istisnalar hariç söylediğim kuralın bozulacağını sanmıyorum.
En doğru yorum ve cevap.
Tamamen kişiye bağlı bir durum, lütfen yanlış bilgilerle insanları yanlış yönlendirmeyelim.
Alıntıları Göster
Şirkette linealar vardı. Ben freni çok az kullanmama ragmen benim aracımda balata lambası erken yandı. İlk 15 bini görmeden değiştirdik. Diğer araclarda 30 bini gördü. Biraz şansa da baglı sanırım. Ben şehir içinde tın tın giderim ışık gorunce ayagımı gazdan cekerim motor freniyle vites küçültürüm. Bunlara ragmen benım erken bitti. Fabrikasyon olarak yarım balata koymuşlar sanırım. Sen 15'te bir kontrol ettir bence
quote:
Orijinalden alıntı: atnakol712
Şirkette linealar vardı. Ben freni çok az kullanmama ragmen benim aracımda balata lambası erken yandı. İlk 15 bini görmeden değiştirdik. Diğer araclarda 30 bini gördü. Biraz şansa da baglı sanırım. Ben şehir içinde tın tın giderim ışık gorunce ayagımı gazdan cekerim motor freniyle vites küçültürüm. Bunlara ragmen benım erken bitti. Fabrikasyon olarak yarım balata koymuşlar sanırım. Sen 15'te bir kontrol ettir bence
Alıntıları Göster
Ben de aracı ikinci el aldıktan sonra 30.000 km kadar yaptım, benden önce ne zaman değişti bilmiyorum, 5-10 bin daha gider demişti ustam satmadan önce... Kullanımla direk bağlantılı...
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
Kullanıma göre değişir. Ben yakıtı düşürmek için sürekli boşta gidip freni çok kullandığımdan normalden daha önce bitiyor benimkiler.
Arkadaşlar öncelikle konuyu hortlattığım için özür dilerim ama,
Hocam sen boşa takıp gitmeyle daha az mı yakıyor sanıyorsun?
quote:
Orijinalden alıntı: oNuR ŞaHiN
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
Kullanıma göre değişir. Ben yakıtı düşürmek için sürekli boşta gidip freni çok kullandığımdan normalden daha önce bitiyor benimkiler.
Arkadaşlar öncelikle konuyu hortlattığım için özür dilerim ama,
Hocam sen boşa takıp gitmeyle daha az mı yakıyor sanıyorsun?
Evet daha az yakıyor. 91 Kartal, üstün teknoloji yok
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
quote:
Orijinalden alıntı: oNuR ŞaHiN
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
Kullanıma göre değişir. Ben yakıtı düşürmek için sürekli boşta gidip freni çok kullandığımdan normalden daha önce bitiyor benimkiler.
Arkadaşlar öncelikle konuyu hortlattığım için özür dilerim ama,
Hocam sen boşa takıp gitmeyle daha az mı yakıyor sanıyorsun?
Evet daha az yakıyor. 91 Kartal, üstün teknoloji yok
Ozaman olur tabi kartalda cut-off yok ama yeni arabalarda olmaz
quote:
Orijinalden alıntı: Interceptor_0000
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
quote:
Orijinalden alıntı: oNuR ŞaHiN
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
Kullanıma göre değişir. Ben yakıtı düşürmek için sürekli boşta gidip freni çok kullandığımdan normalden daha önce bitiyor benimkiler.
Arkadaşlar öncelikle konuyu hortlattığım için özür dilerim ama,
Hocam sen boşa takıp gitmeyle daha az mı yakıyor sanıyorsun?
Evet daha az yakıyor. 91 Kartal, üstün teknoloji yok
Ozaman olur tabi kartalda cut-off yok ama yeni arabalarda olmaz
Alıntıları Göster
Yeni arabalarda olmayacağını biliyorum. Her ne kadar mantığını anlayamasam da öyle olduğuna inanıyorum
quote:
Orijinalden alıntı: nk061
Yeni arabalarda olmayacağını biliyorum. Her ne kadar mantığını anlayamasam da öyle olduğuna inanıyorum
şirket arabasını 22000de değiştirdiler.Babam 93 model ladayı 2005'te satarken tamirci saşırmıştı orjinal mi yoksa yeni mi değiştirdin diye.Arabada 85.000kmdeydi.Şimdiki araba 50.000de onda da herhangi bir problem yok kullanıma bağlı.Önünde ışıklar var dip gaz gidip tam önünde fren yapmanın ne matığı var.Hızlanmadan yavaş yavaş ışıklara git zaten sen gidene kadar yeşil yanar
quote:
Orijinalden alıntı: emre1270393
şirket arabasını 22000de değiştirdiler.Babam 93 model ladayı 2005'te satarken tamirci saşırmıştı orjinal mi yoksa yeni mi değiştirdin diye.Arabada 85.000kmdeydi.Şimdiki araba 50.000de onda da herhangi bir problem yok kullanıma bağlı.Önünde ışıklar var dip gaz gidip tam önünde fren yapmanın ne matığı var.Hızlanmadan yavaş yavaş ışıklara git zaten sen gidene kadar yeşil yanar
Alıntıları Göster
Arkadaşlar benim ön frenlerden biraz ses geliyor bu aralar. Eğilip balatanın kalınlığına baktım, 7-8mm gibi duruyordu. Daha var zannedersem. Siz kalınlığına bakarak gözlem ile tahminde bulunabiliyor musunuz? Yaptığım şey doğru mu yoksa komik mi?
quote:
Orijinalden alıntı: leidenfrost
Arkadaşlar benim ön frenlerden biraz ses geliyor bu aralar. Eğilip balatanın kalınlığına baktım, 7-8mm gibi duruyordu. Daha var zannedersem. Siz kalınlığına bakarak gözlem ile tahminde bulunabiliyor musunuz? Yaptığım şey doğru mu yoksa komik mi?
Alıntıları Göster
Bu balata işinin standardının olmadığını kendi aracımızda anladım.
Jettamızın ön balataları 50-60bin km dolayında değişmişti, arkalar ise fabrikasyon. Bugün araç 124.000km'de arka balatalar ses yapmaya başladı, önler de ses yapmaya yakın.
Peki disk tornasını tavsiye eder misiniz? 2mm dolayında bir aşınma söz konusu disklerde.
Cok az fren kullanirim. 18 bin km yol yaptim. En az 15 bini otobanda Ankara Istanbul arasinda. 2012 i20 otomatik aracin balatasi degismesi gerekiyor dedi Ata Hyundai. Sadece on fren balatasi degisim 200 TL. Bu sinifta bir arac icin korkunc fahis bir rakam. 18 bin de fabrikanin taktigi balatanin uzun yolda kullanilmis bir aracta bitmis olmasi ise ayri bir tuhaf durum. Servisin dedigine gore pahali modellerde bakim ve degisimler daha ucuzmus.