Şimdi Ara

Araç lastikleri kaç yılda yada kaç bin km.de değiştirilimeli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
82.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bazıları lastiklerini 40 binde bazısıda 60binde değiştiriyor. 80bin km olunca değiştiren bile var.
    sizce lastikler kaç bin km yaptıktan sonra değiştirilmeli..

    bir tanıdık 10bin km yapmış bile olsa araç lastiği her 5 yılda bir değiştirilmeli demişti. sizce bu doğru mu?

    mesela 5 yaşında 40bin km yapmış bir aracın lastiğin hemen değiştirmek gerekirmi? yoksa 50bine kadar gidermi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Lastiklerini Değiştirme Zamanı: Kilometre ve Yıl Bilgileri

    Araç lastiklerinin güvenli ve optimum performans sağlaması için düzenli olarak değiştirilmesi gerekir. Lastiklerin değiştirilmesi gereken zaman, hem kilometre hem de yaşa bağlı olarak değişir.

    Kilometreye Göre Lastik Değişimi

    Genel bir kural olarak, çoğu binek araç lastiği 40.000-60.000 kilometre yol yaptıktan sonra değiştirilmelidir. Ancak, sürüş alışkanlıkları, lastik tipi ve yol koşulları gibi faktörler bu süreyi etkileyebilir.

    Yıla Göre Lastik Değişimi

    Kilometre sınırına ulaşılmasa bile lastikler 5-6 yıl sonra değişmelidir. Lastikler zamanla bozulur ve sertleşir ve bu da yol tutuşunu ve güvenliği olumsuz etkiler.

    Lastik Aşınma Göstergeleri

    Lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini gösteren birkaç aşınma göstergesi şunlardır:

    • Aşınma çubuğu: Lastik sırtındaki çubukların görünmesi lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini gösterir.
    • TreadWear göstergesi (TWI): Lastiklerin omuzlarındaki üçgen işaretler, lastik aşınmasını ölçmek için kullanılır. TWI ile yol yüzeyi arasında boşluk kalmadığında lastikler değiştirilmelidir.
    • Yan duvar hasarı: Yan duvarlarda kesik, yırtık veya şişlikler lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini gösterir.

    İpuçları

    • Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin ve aşınma belirtilerine dikkat edin.
    • Tüm lastikleri aynı anda değiştirin. Farklı aşınma seviyelerine sahip lastikler araç dengesini bozabilir.
    • Önerilen lastik değiştirme aralıklarına uyun. Kilometre veya yıl sınırına ulaşılsa bile lastikleri düzenli olarak kontrol edin.

    Lastiklerinizi zamanında değiştirerek güvenliğinizi sağlayabilir, araç performansınızı artırabilir ve gereksiz onarımlardan kaçınabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • molekulun yarılanma ömrü ve bu tür ürünlerin raf ömrü var
    5 yıl rafta hiç asfalta değmeden kalsa bile o lastiğin mukavementi bozulmuştur
    40 ile 60 bin km lastik değişimi için ideal densede lastik değiştimenin kriteri diş derinliğidir
    avrupa kaza yaptıgınızda sigorta eksperinin gelip ilk baktığı şey aracın lastiklerinin diş derinliği
    kriter diş derinliğidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ice-cruiser -- 18 Aralık 2008; 12:49:50 >
  • kesinlikle aracımın lastiği 4 yılı doldurduğunda değiştiririm km sine hiç bakmam.
    ancak km olayı tamamen dişe bağlı eğer dişleri iyi ise yıl ömrünü tamamlamamış lastik kullanılabilir.
  • Yapılan km bir yana asıl lastik diş derinliğine bakılmalıdır. Diş derinliği( yada yüksekliğimi demeli bilmem) 3 mm altına inmişse lastik değişim zamanı gelmiştir.Hatta bu trafik mevzuatında bile yer almaktadır.

    Siz rastladınızmı bilmem ama ben bunca yıllık sürücülük hayatımda lastik diş yüksekliğinin kontrol edildiğine bir kez rastladım. Şehirlerarası bir yolda durdurulan araçların lastik diş derinliğini özel bir aparatla ölçüyordu trafik polisleri. Standartlara uymayanlara ceza kesiyorlardı. Bence bu kontrol çok sık yapılmalı, kabak lastikli araçların sebep olduğu kazaları önlemek açısından.

    Diş derinliği bir yana lastik değişiminde dikkat edilecek başka unsurlarda var, şöyleki; genel öneri 40.000 Km de değişmenin çok iyi olacağı yönünde, 40.000 yapmış ama diş derinliği elverişli boyutta ise biraz daha kullanmak mümkün. Bir başka unsur ise üretim zamanı lastiklerde. Lastik yepyeni ama 5-10 yıl beklemiş olabilir(satış noktalarında yada araç üzerinde). Bu durumda hiçbirine bakmadan lastik yenilenmelidir. Lastiklerin tamamının üstünde üretim zamanı yazar.Örneğin 2507 yazıyorsa bu lastik 2007 yılının 25. haftasında üretilmiştir. Yeni lastik alırken bunada dikkat etmek gerekir. Siz yeni lastik alırken 5 yıllık lastik bile alıyor alabilirsiniz, eğer dikkat etmezseniz.

    Herkese keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan

    Yapılan km bir yana asıl lastik diş derinliğine bakılmalıdır. Diş derinliği( yada yüksekliğimi demeli bilmem) 3 mm altına inmişse lastik değişim zamanı gelmiştir.Hatta bu trafik mevzuatında bile yer almaktadır.

    Siz rastladınızmı bilmem ama ben bunca yıllık sürücülük hayatımda lastik diş yüksekliğinin kontrol edildiğine bir kez rastladım. Şehirlerarası bir yolda durdurulan araçların lastik diş derinliğini özel bir aparatla ölçüyordu trafik polisleri. Standartlara uymayanlara ceza kesiyorlardı. Bence bu kontrol çok sık yapılmalı, kabak lastikli araçların sebep olduğu kazaları önlemek açısından.

    Diş derinliği bir yana lastik değişiminde dikkat edilecek başka unsurlarda var, şöyleki; genel öneri 40.000 Km de değişmenin çok iyi olacağı yönünde, 40.000 yapmış ama diş derinliği elverişli boyutta ise biraz daha kullanmak mümkün. Bir başka unsur ise üretim zamanı lastiklerde. Lastik yepyeni ama 5-10 yıl beklemiş olabilir(satış noktalarında yada araç üzerinde). Bu durumda hiçbirine bakmadan lastik yenilenmelidir. Lastiklerin tamamının üstünde üretim zamanı yazar.Örneğin 2507 yazıyorsa bu lastik 2007 yılının 25. haftasında üretilmiştir. Yeni lastik alırken bunada dikkat etmek gerekir. Siz yeni lastik alırken 5 yıllık lastik bile alıyor alabilirsiniz, eğer dikkat etmezseniz.

    Herkese keyifli sürüşler.




    Üretim tarihi lastiğin kendisinde mi yer alır yoksa üzerindeki ambalajda mı?




  • En geç , 40.000 km ya da 4 yılda bir olarak biliyorum .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    Bazıları lastiklerini 40 binde bazısıda 60binde değiştiriyor. 80bin km olunca değiştiren bile var.
    sizce lastikler kaç bin km yaptıktan sonra değiştirilmeli..

    bir tanıdık 10bin km yapmış bile olsa araç lastiği her 5 yılda bir değiştirilmeli demişti. sizce bu doğru mu?

    mesela 5 yaşında 40bin km yapmış bir aracın lastiğin hemen değiştirmek gerekirmi? yoksa 50bine kadar gidermi?


    Tam 40 Bindeyim ön-arka yaptırıp 60-70 Bin gibi değiştirmeyi düşünüyorum...
    Michelin Pilot Primacy var kolay kolay eskimiyor lastikler...O kadar Yanlamaya, Burnout'a rağmen dişler duruyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Selamlar,

    bence bu süre aracı kullanan kişiye kullanım tarzına ve aracın kullanıldığı yol koşullarına bağlıdır.kendimden örnek verecek olursam ben aracımı 3000-4000 dd yi geçmeyecek şekilde sürüyorum.. sert kalkışlar ve duruşlardan kaçınıyorum.. lastik hava basınçlarına haftada bir bakıyorum aracı park ederken kaldırım vb objelere sürtmemeye çalışıyorum.. bu şekilde lastikleri 6 sene diğer bir ifade ile 80,000 km kullanıyorum. bu süreden sonrası zaten risklidir. bir arkadaşımızın da ifade ettiği gibi bir lastik 5 sene hiç kullanılmasa bile özelliğini yitirir.. ama yukarıda saydığım nedenler de belirleyicidir.ama en önemlisi 4 mevsim lastiği kullandığım içi ve İstanbulun havası kış lastiğini pek gerektirmediği için eğer kar yağarsa,buzlanma olursa arabamı asla yerinden oynatmam.özetle benden farklı agresif ya da süratli kullanan kişilerin lastikleri haliyle daha kısa sürede aşınacaktır ve 2 sene veya 40,000 km de de değişmek zorunda kalabilir..

    saygılar




  • standardı 3yıl/60.000km'dir hangisi önce dolarsa yani. ama biz 74000'de 5. yılında değiştirdik. yanlış yaptık biliyoruz son zamanlarda uzun yola çıkmaya korkuyorduk fren, hızlanma herşey yok olmaya başlamıştı, virajlarda atıyordu kendini. aşırı ses alıyordu sertleşmeden dolayı. şimdi turanza er300'le çok mutluyuz
  • Ben en fazla 3 yil ya da 50000KM sonra degistiriyoum. Daha fazla bekletip, riske girmenin bence bir anlami yok.
  • bureda;
    Lastik üretim tarihi tüm lastiklerin yanağında, yani kendisinin üzerinde olur. Dediğim gibi 4 haneli bir rakamdır.İlk bakışta bulman zor çünkü bir sürü yazı var.Dikkatli bakarsan zaten görünür ve mutlaka her lastikte vardır. İlk ikisi üretim haftası son ikisi üretim yılıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan

    bureda;
    Lastik üretim tarihi tüm lastiklerin yanağında, yani kendisinin üzerinde olur. Dediğim gibi 4 haneli bir rakamdır.İlk bakışta bulman zor çünkü bir sürü yazı var.Dikkatli bakarsan zaten görünür ve mutlaka her lastikte vardır. İlk ikisi üretim haftası son ikisi üretim yılıdır.



    sağol,bence bu çok önemli bir detaydı.
  • Deniz Ahsen (La Grange Pasha'ya) Teşekkürler

    - 4 yılda bir
    - 4 lastik birden
    - 4 mm'den az profil kalmışsa
    - 40.000 km'de lastikler değiştirilmelidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Deniz Ahsen (La Grange Pasha'ya) Teşekkürler

    - 4 yılda bir
    - 4 lastik birden
    - 4 mm'den az profil kalmışsa
    - 40.000 km'de lastikler değiştirilmelidir.



    Akılda kalıcı dört dörtlük kısa ve öz bir açıklama olmuş...
  • konuyu hortlatıcam ama,

    aracım corsa, sıfır almıştım, 37.000km yaptım.

    lastiklerin üretim tarihi nisan 2012, goodyear.



    geçenlerde 60ile giderken sert fren yaptım, kuru yol ve havada... ABS o kadar erken devreye girdi ki, çok zor durdum!! tak tak tak derken baya bi metre yol yaptım dduruncaya kadar.. ABS devreye girmese çok daha rahat duracaktım eminim.



    lastikle mi alakalı ABS nin erken devreye girmesi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gimmeluck

    konuyu hortlatıcam ama,

    aracım corsa, sıfır almıştım, 37.000km yaptım.

    lastiklerin üretim tarihi nisan 2012, goodyear.



    geçenlerde 60ile giderken sert fren yaptım, kuru yol ve havada... ABS o kadar erken devreye girdi ki, çok zor durdum!! tak tak tak derken baya bi metre yol yaptım dduruncaya kadar.. ABS devreye girmese çok daha rahat duracaktım eminim.



    lastikle mi alakalı ABS nin erken devreye girmesi?

    "lastikle mi alakalı ABS nin erken devreye girmesi?" Aynen, lastikle alakalı, en kısa zamanda değiştirmenizi tavsiye ederim.




  • gimmeluck kullanıcısına yanıt
    ABS (Kilitlenme Karşıtı Frenleme Sistemi), taşıt araçlarının her türlü yük durumunda bütün yol koşullarında ve çeşitli süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti sağlayan fren sistemidir.
    yani aracınızda ABS devreye girmese idi durmanınz daha geç olur ya da sağa sola kayardı.lastiklerinizle doğrudan alakalı değil. özellikle opel araçlarda ABS erken devreye giriyor.ani frenlemede.
    lastiklerinize gelecek olursak yıl olarak ömrünü tamamlamış, fakat genel durumu diş derinliği iyi,çatlamalar vb yok ise kullanabilrisiniz.fakat değiştirmeniz tavsiye olur,sizin ve trafiğin tehlikeye girmemesi açısından.
    lastiklerden çok anlamam derseniz tanıdık bi lastikiye gösterin.(çünkü lastkçi satmak için iyi de olsa kötü diyebilir)
  • yoruma açık bi konu ama işin özü bence yeni tarihli sıfır lastik 2 yıl 50 bin km hangisi önce dalarsa
  • lastiğin depo ömrü 8 yıldır, araç üstünde km bağımsız ömrü 5 yıldır, standart kullanıcı için lastik değişimi araç kullanım tarzı ve çevre şartlarına bağlı olarak diş derinliğine göre karar verilir, ortalama 40-60000 km.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.