Kıdemli Yarbay
Tarihinde Katıldı
Toplam: 2946 (Bu ay: 44)
KTM Zorda, Borçlarını Ödeyemiyor
KTM bu hafta borçlarını ödeyemediğini ilan etti ve mahkemeye başvuruyor. Mahkeme, Avusturya yasalarına göre, firmaya 90 günlük bir yeniden yapılandırma ve alacaklılarıyla yeni bir ödeme planı üzerinde anlaşma süresi tanıyacak.
KTM bu süre zarfında, alacaklılarıyla yeni bir ödeme planı üzerinde anlaşabilir, yeni bir yatırımcı bulabilir ya da tüm bunlar olmazsa konkordato ilan edebilir.
KTM'nin ortaklık yapısına göre şirketin %50,1'i Pierer Mobility, %49,9 Bajaj firmalarına ait. Bu durumda Bajaj sermaye artırımına gidip şirketin çoğunluk hisselerini devralarak bir çıkış yolu yaratabilir ancak böyle bir durumun bugüne kadar gerçekleşmemiş oluşu, bu ihtimali zayıflatıyor.
Şirketin Haziran 2024 itibarıyla 1,5 milyar euro civarında borcu bulunuyor. KTM'nin zor durumundan kontrolundaki Husqvarna, MV Agusta ve Gas Gas markaları da etkilenecek.
2025 yılında şu ana kadar teknolojik olarak en donanımlı motosiklet olan 1390 Super Advanture S Evo modelini piyasaya sürmeye hazırlanırken bu haberin gelmesi motosiklet severler için üzücü oldu.
Bazı Modellerin 2017 ve 2021 Fiyatları
2017 yılında motosiklet almayı planlıyordum ancak ne alacağıma karar verememiştim. O nedenle zamanında detaylı bir karşılaştırma tablosu yaptım ve yanına 1 temmuz 2017 fiyatlarını yazdım. O tablo bugün tesadüfen gözüme çarptı. Fiyatlar efsane patlamış. Tabloda diğer teknik detayları gizleyerek sadece fiyatların olduğu kısmı aşağıya kopyaladım. TL fiyatlarını da Euroya çevirmiştim, O da var tabloda. Ülke ne hale gelmiş, yazık!..
Motosiklet dünyasında bir çok teknolojik ilk yaşandı. Hayatımıza giren bu ilkler ne zaman ve hangi marka ve modellerde ilk kez ortaya çıktı kısa bir göz atalım...
Not: Konumuz seri üretim motosikletlerle sınırlıdır, özel üretim motosikletlerin ve yarış motosikletlerinin hemen tamamı liste dışı bırakılmıştır (Moto Guzzi V8 GP racer hariç)
Su soğutmalı motora sahip ilk motosiklet:
1908 Scott T2 450 cc
Pnömatik (havalı) süspansiyona sahip ilk motosiklet:
1909 Air Spring A.S.L.
CVT şanzımana (manuel) sahip ilk motosiklet:
1911 Zenith Gradua 6HP
Marş motorlu (electric-starter) ilk motosiklet:
1914 Indian Hendee Special
İlk 4 süpaplı motora sahip motosiklet:
1921 Triumph Ricardo
Gidon amortisörlü/sabitleyicili ilk motosiklet:
1928 BSA S29 500 cc.
Süperşarjlı (kompresör) ilk motosiklet:
1935 BMW R100 Type 255
Rüzgar tünelinde tasarlanan ilk motosiklet:
1950 Moto Guzzi V8 GP yarış motosikleti
Yarı-otomatik (debriyajsız) şanzımana sahip ilk motosiklet:
1958 Honda Supercub C100
Disk frenli ilk motosiklet:
1962 Lambretta TV175 Series 3
Mekanik yakıt enjeksiyonlu ilk motosiklet:
1969 Münch Mammoth
Hidrolik disk frenli ilk büyük kapasiteli motosiklet:
1969 Honda CB750
Rotary (Wankel) motora sahip ilk motosiklet:
1970 (1974) Hercules W-2000
Su soğutmalı motora sahip ilk Japon motosikleti:
1971 Suzuki GT750
Rüzgar tünelinde tasarlanan ilk seri üretim yol motosikleti:
1971 MV Agusta 750 SS
Wankel motorlu ilk Japon motosikleti:
1974 Suzuki RE-5
Tam otomatik şanzımanlı (tork konvertörlü) ilk motosiklet:
1976 Honda CB750A Hondamatic
Turbo şarjlı ilk üretim motosikleti:
1978 Kawasaki Z1R-TC TCC
Elektronik yakıt enjeksiyonlu(EFI) ve ECU'lu ilk motosiklet:
1980 Kawasaki Z1000H
Kompresörlü elektronik kontrollu havalı süspansiyona sahip ilk motosiklet:
1980 Honda GL1100 Gold Wing Interstate
Hız sabitleme (Cruise Control) sistemine sahip ilk motosiklet:
1981 Honda Gl-1100 Gold Wing Cavalcade
Turboşarjlı ilk Fabrika motosikleti:
1982 Honda CX-500
Kaydırmalı debriyaj kullanan ilk seri üretim motosiklet:
1983 Honda VF750F Interceptor
Aynaya entegre dönüş sinyalli ilk motosiklet:
1983 BMW K-100RS
VTEC değişken kam zamanlamalı ilk motosiklet:
1983 Honda CBR400F
Ful LCD dijital ekranlı ilk motosiklet
1984 Honda GL1200 Gold Wing Aspencade/Interstate
Yol bilgisayarlı ilk motosiklet:
1984 Honda GL1200 Gold Wing Aspencade
5 Süpaplı motora sahip ilk motosiklet:
1985 Yamaha FZ750 Genesis
ABS fren sistemli ilk motosiklet:
1988 BMW K-100RS
Egzoz servo kelebek valfli ilk motosiklet:
1989 Yamaha FZR1000 EXUP
Ram hava şarjlı (RamJet) ilk motosiklet:
1990 Kawasaki ZX-11C
Ful LCD dijital göstergeli ilk spor motosiklet:
1991 Bimota Tesi 1D
Süper şarjlı ve Intercooler'lı ilk motosiklet:
2003 Peugeot JetForce 125 Compressor
Elektronik gaz kollu (YCC-T) ilk motosiklet:
2006 Yamaha YZF-R6
Elektronik motor güç modlarına sahip ilk motosiklet:
2007 Suzuki GSX-1000R
2007 Suzuki B-King
Elektronik yol tutuş kontroluna sahip ilk motosiklet:
2007 Ducati 1098R
Hidrostatik tam otomatik şanzımana (HPF) sahip ilk motosiklet:
2008 Honda DN-01
İlk elektronik yarı-aktif süspansiyonlu (ESA) motosiklet:
2008 BMW R-1200GS Adventure
Hızlı vites değiştiriciye (QS) sahip ilk motosiklet:
2008 BMW HP2 Sport
Çift Kavrama (DCT) tam otomatik şanzımana sahip ilk motosiklet:
2010 Honda VFR1200F
Tam entegre sürüş modlarına sahip ilk motosiklet:
2010 Ducati MultiStrada 1200S
Viraj ABS’sine sahip ilk motosiklet:
2014 KTM 1190 Adventure
300 HP'nin üzerinde güce sahip (326 HP) ilk seri üretim motosiklet:
2015 Kawasaki H2R
TFT dijital ekrana sahip ilk motosiklet:
2015 Ducati MultiStrada 1200S
İlk Adaptif Hız Sabitleyiciye sahip motosiklet:
2021 Ducati MultiStrada V4S
2021 BMW R1250RT
Adaptif Rüzgar Kalkanlı ilk motosiklet:
2022 Moto Guzzi Mandello V100/S
Her birinin ayrı bir hikayesi vardır ama hepsini bilmiyorum. Bildiklerimi fırsat bulursam ekleyeceğim postlarda anlatırım.
Kawasaki'den Hidrojen Yakıtlı Motosiklet
Kawasaki 2022 yılında sıvı hidrojenle çalışan içten yanmalı motora sahip bir H2 SX modelini baz alan prototip motosiklet maketini teşhir etmiş ve hidrojenle çalışan motorlar üzerinde çalıştığını duyurmuştu.
Geçtiğimiz hafta sonunda düzenlenen Suzuka dayaynıklılık yarışında Kawasaki ilk prototipini görücüye çıkardı.
Prototip Kawasaki H2 modelinde kullanılan 1000 cc 4 silindirli bir motorun hidrojenle çalışacak şekilde yenilenmiş ve değiştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor.
Motor egzoz olarak su buharı üretiyor. Çok az da CO2 maalesef yan ürün olarak egzoza karışıyor çünkü motosikletin motoru içten yanmalı olduğu için yağ kullanmak zorunda ve çok az da olsa piston segmanlarından sızan yağ yanma odasına karışıp yanıyor. Fakat üretilen CO2 miktarı normal motorlara göre ihmal edilebilir düzeyde.
Kawasaki tanıtımda bir de Kawasaki'nin sahibi olduğu ve motosiklet geliştirme için kullandığı Kumanato Autopolis pistinde çektiği bir videoyu yayınladı:
Kawasaki henüz yolun başında olduklarını ve hidrojen yakıtlı motorlarla donatılmış ticari motosiklet versiyonlarını görebilmek için daha bir süre beklenmesi gerektiğini ve konsepti geliştirmeye devam ettiklerini söylüyor
8 Silindir, 2000 CCM: GWM Souo
Honda Gold Wing'e rakip geliyor.
Çinli Great Wall Motor (GWM) daha önce tasarımını paylaştığı Grand Tourer sınıfı motosikleti nihayet görücüye çıkarıyor. Yeni motosiklet Honda Goldwing'den esinlenerek flat-8 (karşılıklı yatık 2 x 4 silindir) bir motor ile donatılmış. Motorun bazı bilgilerini GWM daha önce kamuoyu ile paylaşmıştı. Motor karşılıklı yatık duran 2 adet 4 silindirli banktan oluşuyor. Toplam 8 silindir ve 2000 cc motor hacmi ile silindir başına 250 cc hacim sunan motora ait güç ve diğer teknik veriler henüz açıklanmadı ama 140-160 HP bandında bir güç çıktısı bekleniyor.
Motosiklet açık bir şekilde Honda Gold Wing'in alıcılarını hedefliyor. Benzerlikler motorla sınırlı değil; kokpitten çantalara kadar bir çok detay Gold Wing'den, doğrudan çalınmış demeyelim de, aşırı esinlenmiş görünüyor, Aşağıdaki resimlere bakınca sizlerin de hak vereceğini umuyorum.
Çinlilerin ulaştığı bu teknolojik olgunluğu gördükten sonra daha özgün tasarımlar yerine Japon rakiplerinin modellerini kopyalamaları üzücü. Oysa teknolojileri sınıf atlamış durumda.
Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.Small SUV Crash prevention Tests BY IIHS 25th April 2024
C segmenti SUVların çarpışma önleme sistemleri test edilmiş.
Sonuçlar şaşırtıcı:
Front_crash_prevention_ratings_042524.pdf (iihs.org)
En iyi sonucu Subaru Forester almış ama onun sonuçları bile tatmin edici değil.
Subaru Forester: "Good" (iyi)
Honda CRV "Acceptable" (kabul edilebilir)
Toyota RAV4 "Acceptable" (kabul edilebilir)
Ford Escape "Marginal" (sınırda)
Hyundai Tucson "Marginal" (sınırda)
Jeep Compass "Marginal" (sınırda)
Chevrolet Equinox "Poor" (zayıf/yetersiz)
Mazda CX-5 "Poor" (zayıf/yetersiz)
Mitsubishi Outlander "Poor" (zayıf/yetersiz)
Volkswagen Taos "Poor" (zayıf/yetersiz)
IIHS acil durum çarpışma önleme sistemlerinin duran bir otomobili, bir motosikleti ve bir TIRı ne kadar önce görüp algıladığını, ne kadar hızı düşürebildiğini ve çarpmadan durup durmadığını 31 37 ve 43 MPH hızlarda test etmiş.
Otomobil ve TIR engellerinde sonuçlar çok kötü değil ancak motosiklet engelinde sonuçlar felaket. Hiç bir SUV 43 MPH hızda önündeki motosiklete çarpmaktan kaçınamamış. En altta yer alan 4 SUV ise hiç bir huızda motosiklete çarpmaktan kurtulamamışlar.
Demek ki bu sistemler motosikletleri algılamıyor.
Aston Martin-Brough Superior'dan Efsane bir motosiklet: AMB-001
Haberin linki:
Aston Martin imzalı bir pist motosikletine ne dersiniz? (motor1.com)
Haberin editörü:
Eren Efe Kandemir
Haber:
Aston Martin, motosiklet dünyasında sıklıkla duyduğumuz bir isim değil. Fakat İngiliz üreticinin, Brough Superior ile el ele verdiği zaman ortaya çıkan bu şaheser, ekrana ekmek bandıracak cinsten.
AMB 001 gerçekten bir bilimkurgu filminden fırlamış gibi görünüyor. İkonik İngiliz motosiklet markası Brough Superior ile işbirliği içinde yaratılan AMB 001, sadece 100 adetlik sınırlı üretim kapasitesine sahip. Bu modeli daha özel kılmak adına Aston ve Brough, sadece 88 adetle sınırlı, çılgın performans seviyelerine sahip ve piste özel bir superbike olan AMB 001 Pro'yu da satışa sundu.
Bu AMB 001 Pro, şimdiye kadar üretilen 88 modelin 8 numarası ve 7 Nisan 2024't Iconic Auctioneers'da açık artırmaya sunulacak. Aston Martin ile özdeşleşen sarı ince çizgili zarif Verdant Jade kaplamasıyla öne çıkan AMB 001 Pro, yalnızca stiliyle bile nefes kesmeyi başarıyor.
Her bir AMB 001, Brough Superior'ın Toulouse, Fransa'daki üretim tesisinde el emeğiyle üretiliyor ve tahmin edebileceğiniz gibi her birinin titiz standartlara göre üretilmesi gerektiğinden, her bir motosikletin yapımı iki yıla kadar sürebiliyor. Yüksek performanslı, pistlere özel superbike, hafif bir CNC alüminyum şasi ile desteklenen karbon fiber kaportaya sahip. Kalbinde ise 225 bg güç üreten Garrett turboşarjlı 997cc V-twin motor yer alıyor.
Haber
Haber ve fotolar Motor1.com sitesinden alınmıştır.
KTM MV Agusta'nın %51 Hissesine Sahip Oldu
KTM, Husqvarna ve Gas gas markalarının sahibi olan Pierer Mobility şirketi MV Agusta'da sahibi olduğu %26 hissesini %51'e çıkardı.
Sahibi olduğu %26 hisseyi %25 arttırma opsiyonuyla satın almış olan Pierer Mobility. %25 opsiyonu 2026 yılında realize etmeyi amaçlıyordu ancak MV Agusta 2023'ü karla kapatınca, 2026'yı beklemeyerek bu ay satın almayı gerçekleştirdi.
Bundan böyle MV Agusta motosikletlerde Pierer Mobility'nin sahibi olduğu WP süspansiyonları ve KTM'nin çift silindirli motorlarını göreceğiz. Artık MV Agusta'nın ürün gamında bugüne kadar hiç görmediğimiz MX motosikletleri ve diğer arazi ve ADV modellerini daha çok göreceğimizi düşünüyorum. Tabii daha fazla cross-platform ortak parçalar göreceğimize de eminim.
Covid Aşısı Bağımlılık Yapıyor (!)
Dünya bu adamı konuşuyor: 29 ayda 217 kez Kovid aşısı olmuş (karar.com)
Covid aşısı zararlıdır diyenlere gelsin...
Opel'in "-a" Aşkı
Opel araçlarını isimlendirirken sanki takıntılı bir şekilde son harfi "a" olan isimler yaratıyor.
Manta
Mokka
Zafira
Olympia
Ascona
Monza
Omega
Vectra
Calibra
Frontera
Tigra
Sintra
Arena
Agila
Meriva
Antara
Insignia
Ampera
Opel günümüze kadar 55-60 kadar model üretmiş. Bu modellerin bazıları ana modelin varyantları olduğu için temel model sayısı 50'nin altında bile olabilir.
Bu durumda 50 kadar modelin 20 tanesinin adı "a" ile bitiyor.
Sizce bu takıntının nedeni ne olabilir?
Bence kulağa ve göze hoş geldiğini düşünüyorlar.
Sizce de öyle mi?
* Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz. * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük biraz daha artar. (Emil Michel Cioran) * Developing technology without acquiring wisdom may doom all civilizations before they manage to leave their solar systems. |
"...rıdzısnakmi ırnaT rib elyöb ,ednüğüdlünüşüd ığılrav ifüdaset ev izüc ikedniçi kulzusnos ub nığılnasni ev üğülküyüb zusnos ninervE .reledniçi ışıyalna ırnaT rib irezneb nasni ,nelibaluruk ikşili rib eriB, gnikwaH nehpetS We are smart enough to imagine the whole world is just for us, but, not smart enough to realize the whole world is all we have and we need to make it last. |
Az bilgiyle çok fikir sahibi olmayın. Kendinizi her hangi bir alanın uzmanı sanmayın, değilsiniz... |
Son Giriş: 35 dk. önce
Son Mesaj Zamanı: dün
Mesaj Sayısı: 2.729
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.643
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 60.533 (Bu ay: 844)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 9.789 (Bu hafta: 29)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Kültür ve Bilim