





Kıdemli Yarbay
Tarihinde Katıldı

Toplam: 3196 (Bu ay: 10)
At mı Deve mi, Yoksa Ne?
Konuyu nereye açacağımı bilemedim, yanlış foruma açtıysam adminler lütfen taşısın.
Önce şunu izleyin:
Boşuna Tıklama on X: "Kawasaki, insanların üstüne binerek seyahat edeceği dört ayaklı robotu CORLEO'yu tanıttı. https://t.co/UICp5FvZtK" / X

Kawasaki Yeşil mobilite kavramı kapsamında yanı bir aracın tanıtımını yaptı ama aracın hangi sınıf bir taşıt olduğu belli değil.
Araç bir ata ya da daha çok dağ keçisine benziyor, tekerlekleri yok, yerine 4 ayağı var. 4 ayaklı oluşu hasebiyle otomobili andırıyor ama motosiklet gibi kullanılıyor daha çok.
Buna robot denmiş ama bu sanki eğlence aracından çok bir ulaşım aracına benziyor.
Üzerinde hidrojenle çalışan 150 cc hacminde bir ICE motor var. Bu motor bir alternatöre bağlı ve alternatör elektirk üretip hidromekanik ve solenoid hareket üniteleri ile 1-2 elektrik motoruna güç veriyor. Araç yapay zeka ile yönetiliyor. Yeşil hidrojen kullanırsa sıfır emisyonlu, tamamen çevreci oluyor. Menzil ve hız bilgisi verilmemiş. Güvenlik ne durumda belli değil ama off road motosikletler dahil hiç bir aracın ulaşamayacağı yerlere bir dağ keçisi gibi ulaşabiliyor.
Şimdi bu araç 4 ayaklı olduğu için bir tür otomobil mi? Motosiklet gibi kullanıldığı için bir tür motosiklet mi, bir kişisel robot mu yoksa bambaşka bir şey mi?
kawasaki yepyeni bir ulaşım sınıfı mı yarattı?

Triumph 2024'de Satış Rekoru Kırdı
Triumph, 2024 yılında 134.635 motosiklet satarak bir önceki yıla göre %64'lük bir büyüme kaydettiğini açıkladı. Bu da 2024'ü şirketin 122 yıllık tarihinde Triumph'un yıllık satışlarının altı haneli rakamlara ulaştığı ilk yıl yapıyor. Önemli bir farkla 100.000'i aşmış olmaları, bu başarıyı çok daha etkileyici kılıyor.
Triumph'un 400 platformu daha önce Triumph'un ürün gamında bir boşluk olan giriş seviyesi segmentine girdiği için çok fazla övgü alıyor. Speed 400 ve Scrambler 400X, Triumph'un Hindistan'daki satışlarının 29.736 adede ulaşmasında muhtemelen önemli bir rol oynayan Bajaj'ın yardımıyla üretildi.

Triumph'un önümüzdeki yarış sezonu için TF 450-RC'ye katılacak olan TF 250-X ile motokros yarışlarına yeni girişinden de bahsetmek gerek.

Triumph 2024'de ürün gamına eklediği 400 cc giriş seviyesi motosikletleri ve motokros modelleriyle her kullanıcı profiline hitap edebilen bir marka olma seviyesine ulaşmış görünüyor.
Sonuç olarak Triumph için oldukça başarılı bir yıl oldu.
KTM'den Güzel Haberler Var.
KTM'nin alacaklıları KTM yönetiminin sunduğu yeniden yapılandırma programını kabul ettiklerini açıkladılar. Bu durumda yarın (27.02.2025) mahkemenin vereceği kararın KTM lehine olacağı hemen hemen netleşmiş oldu.
Umarım KTM en kısa zamanda düze çıkar.
Korkunç görüntü! Sürücü otomobilinin içinden çıkamadı yanarak can verdi - Sözcü
Sürücü otomobilinin içinden çıkamadı yanarak can verdi - video Dailymotion

Haberden alıntı:
"Isparta'dan Eğirdir istikametine seyir halindeki 32 AEK 777 plakalı otomobil, sürücüsünün direksiyon kontrolünü yitirmesi sonucu yoldan çıkarak savruldu. Kazanın hemen ardından araç alev aldı ve sürücü araçtan çıkamayarak içeride mahsur kaldı.
Olay yerine kısa sürede ulaşan itfaiye ve sağlık ekiplerinin müdahalesine rağmen, araçta bulunan 42 yaşındaki Salih Öztürk'ün yaşamını yitirdiği belirlendi. Sarıidrisli olduğu öğrenilen Öztürk'ün, bölgede bir fabrikada işçi olarak çalıştığı bilgisine ulaşıldı."
40 yılda bir, bir elektrikli yandığında hemen başlıklar açılıyor, yorumlar döktürülüyor.
Aynı şeyi her gün ONLARCASI yanan içten yanmalılar için niçin yapmıyorsunuz?
KTM Zorda, Borçlarını Ödeyemiyor
KTM bu hafta borçlarını ödeyemediğini ilan etti ve mahkemeye başvuruyor. Mahkeme, Avusturya yasalarına göre, firmaya 90 günlük bir yeniden yapılandırma ve alacaklılarıyla yeni bir ödeme planı üzerinde anlaşma süresi tanıyacak.
KTM bu süre zarfında, alacaklılarıyla yeni bir ödeme planı üzerinde anlaşabilir, yeni bir yatırımcı bulabilir ya da tüm bunlar olmazsa konkordato ilan edebilir.
KTM'nin ortaklık yapısına göre şirketin %50,1'i Pierer Mobility, %49,9 Bajaj firmalarına ait. Bu durumda Bajaj sermaye artırımına gidip şirketin çoğunluk hisselerini devralarak bir çıkış yolu yaratabilir ancak böyle bir durumun bugüne kadar gerçekleşmemiş oluşu, bu ihtimali zayıflatıyor.
Şirketin Haziran 2024 itibarıyla 1,5 milyar euro civarında borcu bulunuyor. KTM'nin zor durumundan kontrolundaki Husqvarna, MV Agusta ve Gas Gas markaları da etkilenecek.
2025 yılında şu ana kadar teknolojik olarak en donanımlı motosiklet olan 1390 Super Advanture S Evo modelini piyasaya sürmeye hazırlanırken bu haberin gelmesi motosiklet severler için üzücü oldu.

Bazı Modellerin 2017 ve 2021 Fiyatları
2017 yılında motosiklet almayı planlıyordum ancak ne alacağıma karar verememiştim. O nedenle zamanında detaylı bir karşılaştırma tablosu yaptım ve yanına 1 temmuz 2017 fiyatlarını yazdım. O tablo bugün tesadüfen gözüme çarptı. Fiyatlar efsane patlamış. Tabloda diğer teknik detayları gizleyerek sadece fiyatların olduğu kısmı aşağıya kopyaladım. TL fiyatlarını da Euroya çevirmiştim, O da var tabloda. Ülke ne hale gelmiş, yazık!..

Motosiklet dünyasında bir çok teknolojik ilk yaşandı. Hayatımıza giren bu ilkler ne zaman ve hangi marka ve modellerde ilk kez ortaya çıktı kısa bir göz atalım...
Not: Konumuz seri üretim motosikletlerle sınırlıdır, özel üretim motosikletlerin ve yarış motosikletlerinin hemen tamamı liste dışı bırakılmıştır (Moto Guzzi V8 GP racer hariç)
Su soğutmalı motora sahip ilk motosiklet:
1908 Scott T2 450 cc


Pnömatik (havalı) süspansiyona sahip ilk motosiklet:
1909 Air Spring A.S.L.

CVT şanzımana (manuel) sahip ilk motosiklet:
1911 Zenith Gradua 6HP

Marş motorlu (electric-starter) ilk motosiklet:
1914 Indian Hendee Special

İlk 4 süpaplı motora sahip motosiklet:
1921 Triumph Ricardo

Gidon amortisörlü/sabitleyicili ilk motosiklet:
1928 BSA S29 500 cc.

Süperşarjlı (kompresör) ilk motosiklet:
1935 BMW R100 Type 255

Rüzgar tünelinde tasarlanan ilk motosiklet:
1950 Moto Guzzi V8 GP yarış motosikleti



Yarı-otomatik (debriyajsız) şanzımana sahip ilk motosiklet:
1958 Honda Supercub C100

Disk frenli ilk motosiklet:
1962 Lambretta TV175 Series 3


Mekanik yakıt enjeksiyonlu ilk motosiklet:
1969 Münch Mammoth

Hidrolik disk frenli ilk büyük kapasiteli motosiklet:
1969 Honda CB750

Rotary (Wankel) motora sahip ilk motosiklet:
1970 (1974) Hercules W-2000

Su soğutmalı motora sahip ilk Japon motosikleti:
1971 Suzuki GT750

Rüzgar tünelinde tasarlanan ilk seri üretim yol motosikleti:
1971 MV Agusta 750 SS

Wankel motorlu ilk Japon motosikleti:
1974 Suzuki RE-5

Tam otomatik şanzımanlı (tork konvertörlü) ilk motosiklet:
1976 Honda CB750A Hondamatic

Turbo şarjlı ilk üretim motosikleti:
1978 Kawasaki Z1R-TC TCC

Elektronik yakıt enjeksiyonlu(EFI) ve ECU'lu ilk motosiklet:
1980 Kawasaki Z1000H

Kompresörlü elektronik kontrollu havalı süspansiyona sahip ilk motosiklet:
1980 Honda GL1100 Gold Wing Interstate

Hız sabitleme (Cruise Control) sistemine sahip ilk motosiklet:
1981 Honda Gl-1100 Gold Wing Cavalcade

Turboşarjlı ilk Fabrika motosikleti:
1982 Honda CX-500

Kaydırmalı debriyaj kullanan ilk seri üretim motosiklet:
1983 Honda VF750F Interceptor

Aynaya entegre dönüş sinyalli ilk motosiklet:
1983 BMW K-100RS

VTEC değişken kam zamanlamalı ilk motosiklet:
1983 Honda CBR400F

Ful LCD dijital ekranlı ilk motosiklet
1984 Honda GL1200 Gold Wing Aspencade/Interstate

Yol bilgisayarlı ilk motosiklet:
1984 Honda GL1200 Gold Wing Aspencade

5 Süpaplı motora sahip ilk motosiklet:
1985 Yamaha FZ750 Genesis

ABS fren sistemli ilk motosiklet:
1988 BMW K-100RS

Egzoz servo kelebek valfli ilk motosiklet:
1989 Yamaha FZR1000 EXUP

Ram hava şarjlı (RamJet) ilk motosiklet:
1990 Kawasaki ZX-11C

Ful LCD dijital göstergeli ilk spor motosiklet:
1991 Bimota Tesi 1D



Süper şarjlı ve Intercooler'lı ilk motosiklet:
2003 Peugeot JetForce 125 Compressor

Elektronik gaz kollu (YCC-T) ilk motosiklet:
2006 Yamaha YZF-R6

Elektronik motor güç modlarına sahip ilk motosiklet:
2007 Suzuki GSX-1000R
2007 Suzuki B-King


Elektronik yol tutuş kontroluna sahip ilk motosiklet:
2007 Ducati 1098R

Hidrostatik tam otomatik şanzımana (HPF) sahip ilk motosiklet:
2008 Honda DN-01


İlk elektronik yarı-aktif süspansiyonlu (ESA) motosiklet:
2008 BMW R-1200GS Adventure

Hızlı vites değiştiriciye (QS) sahip ilk motosiklet:
2008 BMW HP2 Sport

Çift Kavrama (DCT) tam otomatik şanzımana sahip ilk motosiklet:
2010 Honda VFR1200F


Tam entegre sürüş modlarına sahip ilk motosiklet:
2010 Ducati MultiStrada 1200S

Viraj ABS’sine sahip ilk motosiklet:
2014 KTM 1190 Adventure

300 HP'nin üzerinde güce sahip (326 HP) ilk seri üretim motosiklet:
2015 Kawasaki H2R

TFT dijital ekrana sahip ilk motosiklet:
2015 Ducati MultiStrada 1200S


İlk Adaptif Hız Sabitleyiciye sahip motosiklet:
2021 Ducati MultiStrada V4S
2021 BMW R1250RT


Adaptif Rüzgar Kalkanlı ilk motosiklet:
2022 Moto Guzzi Mandello V100/S

Her birinin ayrı bir hikayesi vardır ama hepsini bilmiyorum. Bildiklerimi fırsat bulursam ekleyeceğim postlarda anlatırım.
Kawasaki'den Hidrojen Yakıtlı Motosiklet
Kawasaki 2022 yılında sıvı hidrojenle çalışan içten yanmalı motora sahip bir H2 SX modelini baz alan prototip motosiklet maketini teşhir etmiş ve hidrojenle çalışan motorlar üzerinde çalıştığını duyurmuştu.
Geçtiğimiz hafta sonunda düzenlenen Suzuka dayaynıklılık yarışında Kawasaki ilk prototipini görücüye çıkardı.

Prototip Kawasaki H2 modelinde kullanılan 1000 cc 4 silindirli bir motorun hidrojenle çalışacak şekilde yenilenmiş ve değiştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor.

Motor egzoz olarak su buharı üretiyor. Çok az da CO2 maalesef yan ürün olarak egzoza karışıyor çünkü motosikletin motoru içten yanmalı olduğu için yağ kullanmak zorunda ve çok az da olsa piston segmanlarından sızan yağ yanma odasına karışıp yanıyor. Fakat üretilen CO2 miktarı normal motorlara göre ihmal edilebilir düzeyde.
Kawasaki tanıtımda bir de Kawasaki'nin sahibi olduğu ve motosiklet geliştirme için kullandığı Kumanato Autopolis pistinde çektiği bir videoyu yayınladı:

Kawasaki henüz yolun başında olduklarını ve hidrojen yakıtlı motorlarla donatılmış ticari motosiklet versiyonlarını görebilmek için daha bir süre beklenmesi gerektiğini ve konsepti geliştirmeye devam ettiklerini söylüyor
8 Silindir, 2000 CCM: GWM Souo
Honda Gold Wing'e rakip geliyor.
Çinli Great Wall Motor (GWM) daha önce tasarımını paylaştığı Grand Tourer sınıfı motosikleti nihayet görücüye çıkarıyor. Yeni motosiklet Honda Goldwing'den esinlenerek flat-8 (karşılıklı yatık 2 x 4 silindir) bir motor ile donatılmış. Motorun bazı bilgilerini GWM daha önce kamuoyu ile paylaşmıştı. Motor karşılıklı yatık duran 2 adet 4 silindirli banktan oluşuyor. Toplam 8 silindir ve 2000 cc motor hacmi ile silindir başına 250 cc hacim sunan motora ait güç ve diğer teknik veriler henüz açıklanmadı ama 140-160 HP bandında bir güç çıktısı bekleniyor.


Motosiklet açık bir şekilde Honda Gold Wing'in alıcılarını hedefliyor. Benzerlikler motorla sınırlı değil; kokpitten çantalara kadar bir çok detay Gold Wing'den, doğrudan çalınmış demeyelim de, aşırı esinlenmiş görünüyor, Aşağıdaki resimlere bakınca sizlerin de hak vereceğini umuyorum.


Çinlilerin ulaştığı bu teknolojik olgunluğu gördükten sonra daha özgün tasarımlar yerine Japon rakiplerinin modellerini kopyalamaları üzücü. Oysa teknolojileri sınıf atlamış durumda.


Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.Small SUV Crash prevention Tests BY IIHS 25th April 2024
C segmenti SUVların çarpışma önleme sistemleri test edilmiş.
Sonuçlar şaşırtıcı:
Front_crash_prevention_ratings_042524.pdf (iihs.org)
En iyi sonucu Subaru Forester almış ama onun sonuçları bile tatmin edici değil.
Subaru Forester: "Good" (iyi)
Honda CRV "Acceptable" (kabul edilebilir)
Toyota RAV4 "Acceptable" (kabul edilebilir)
Ford Escape "Marginal" (sınırda)
Hyundai Tucson "Marginal" (sınırda)
Jeep Compass "Marginal" (sınırda)
Chevrolet Equinox "Poor" (zayıf/yetersiz)
Mazda CX-5 "Poor" (zayıf/yetersiz)
Mitsubishi Outlander "Poor" (zayıf/yetersiz)
Volkswagen Taos "Poor" (zayıf/yetersiz)
IIHS acil durum çarpışma önleme sistemlerinin duran bir otomobili, bir motosikleti ve bir TIRı ne kadar önce görüp algıladığını, ne kadar hızı düşürebildiğini ve çarpmadan durup durmadığını 31 37 ve 43 MPH hızlarda test etmiş.
Otomobil ve TIR engellerinde sonuçlar çok kötü değil ancak motosiklet engelinde sonuçlar felaket. Hiç bir SUV 43 MPH hızda önündeki motosiklete çarpmaktan kaçınamamış. En altta yer alan 4 SUV ise hiç bir huızda motosiklete çarpmaktan kurtulamamışlar.
Demek ki bu sistemler motosikletleri algılamıyor.
* Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz. * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük biraz daha artar. (Emil Michel Cioran) * Developing technology without acquiring wisdom may doom all civilizations before they manage to leave their solar systems. |
"...rıdzısnakmi ırnaT rib elyöb ,ednüğüdlünüşüd ığılrav ifüdaset ev izüc ikedniçi kulzusnos ub nığılnasni ev üğülküyüb zusnos ninervE .reledniçi ışıyalna ırnaT rib irezneb nasni ,nelibaluruk ikşili rib eriB, gnikwaH nehpetS We are smart enough to imagine the whole world is just for us, but, not smart enough to realize the whole world is all we have and we need to make it last. |
Az bilgiyle çok fikir sahibi olmayın. Kendinizi her hangi bir alanın uzmanı sanmayın, değilsiniz... |
Son Giriş: 3 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 9 sa.
Mesaj Sayısı: 2.990
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.912
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 64.542 (Bu ay: 1.310)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 10.291 (Bu hafta: 7)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware

