Şimdi Ara

Aracı Yüksek Devirlerde Kullanmak Motora Zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
52.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    2011 Mercedes C180 1.8 CGI sahibiyim. Aracı seri kullanmayı sevdiğim için sık sık 5-6 bin devirlere çıkıyorum. Aracın max. devir göstergesi 8 bin ama gazı köklesem bile 6 bine çıkıyor en fazla.
    Böyle yaparak motora zarar veriyor muyum, yoksa bi farkı yok mudur?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Aracı Yüksek Devirlerde Kullanmak Motora Zararlı mı?

    Aracı yüksek devirlerde kullanmak, aracın motoruna zarar verebilecek potansiyel bir sorundur. Motorun "bağırması" olarak da bilinen yüksek devirli çalışma, aracın normal çalışma aralığının üzerinde çalışmasına neden olur. Bu, motorda aşırı ısı ve sürtünme üretir ve aşağıdakiler gibi olumsuz sonuçlara yol açabilir:

    • Motor Aşınması: Yüksek devirler, motor bileşenleri arasındaki sürtünmeyi artırır ve bu da zamanla aşınmaya yol açar.
    • Valf Hasarı: Yüksek devirler, valflerin zamanında açılıp kapanmamasına neden olabilir ve bu da valf eğilmesine veya yanmasına yol açabilir.
    • Piston Hasarı: Yüksek devirler, pistonlarda aşırı basınç yaratabilir ve bu da piston halkalarının sıkışmasına veya kırılmasına neden olabilir.
    • Krank Mili Hasarı: Yüksek devirler, krank miline aşırı yük bindirebilir ve bu da krank milinin bükülmesine veya kırılmasına neden olabilir.

    Bununla birlikte, araçları kısa süreliğine yüksek devirlerde kullanmak çoğu zaman ciddi bir zarara neden olmaz. Örneğin, bir aracı hızla sollamak veya yokuş yukarı çıkmak için kısa süreliğine yüksek devirlere çıkarmak kabul edilebilir. Ancak, aracı sürekli olarak yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınmalısın.

    Motorunu korumak için aşağıdaki ipuçlarını takip etmelisin:

    • Normal sürüş koşulları altında motor devrini üreticinin önerdiği aralıkta tut.
    • Aracını sürekli olarak yüksek devirlerde çalıştırma.
    • Aracını soğukken yüksek devirlerde kullanma.
    • Aracının düzenli bakımını yaptır ve yağını düzenli olarak değiştir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • arac ne kadar yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ka7

    arac ne kadar yakıyor
    Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın , motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve yüksek devirlerde uzun süre kullanmayın. Kısa süreli anlık olarak yüksek devir çevirmenin bakımlı bi arabada kısa vadede fazla bi zararı olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın , motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve yüksek devirlerde uzun süre kullanmayın. Kısa süreli anlık olarak yüksek devir çevirmenin bakımlı bi arabada kısa vadede fazla bi zararı olmaz.

    Alıntıları Göster
    Yağı 5.000 aralığında değiştirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Aracınızın bakımlarını zamanında yaptırın , motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve yüksek devirlerde uzun süre kullanmayın. Kısa süreli anlık olarak yüksek devir çevirmenin bakımlı bi arabada kısa vadede fazla bi zararı olmaz.

    Alıntıları Göster
    Bizim logan 44.000 Km'de belki 5.000 Kere Kesiciye girmiştir(6200 Rpm)Hağla canavar gibi dönüyorBence zararı değil yararı bile var motor iliklerine kadar son son gücüyle çalışıyor.Kısacası kondisyondan düşmesini engeller diye düşünüyorum.




  • Kesiciye girmeden vites atar zaten tek sıkıntınız yakıt olur
  • Bi tanidigimin arabasıyla istanbuldan ankara ya gittik.
    Adam sürekli 5 bin devirde vites büyütüyor.
    4 bin devir ve üzerinde 1 mola vererek ankara ya kadar gittik.inanın araba benim olmamasına rağmen motoru o şekilde bağırtması içimi yedi. Ben rahatsız oldum o derede. Korktum motor çatlatacak diye.
    Abi çok yüksek devirde kullanıyorsun hiç masraf çıkarttı mı dedim hayır dedi.

    Gelelim vatandaşın aracına.
    1.3 90 hp linea.
  • M.ERTEN kullanıcısına yanıt
    Benzinli de yüksek devir çevrilir de dizel aracta nasıl bir mantık
  • Dizelde de arada yuksek cevirmek gerekiyor. Hele ki 2500 altindaki devirler araci sağır yapmakta. Aracimi bir sure yuksek devirde kullandim, bariz performans artışı hissediliyor şuan. (1.3 doblo)
  • Bisi olmaz
  • TroubleTrouble kullanıcısına yanıt
    Çevirilir usta neden cevirilmesin boşuna koymamislar o kadar deviri 😄
    Adam ne mazota acıyor ne motora. Arabadan keyf almadiktan sonra ne anlamı var dedi.
    Ayrıca o aracı sattı 1.6 full linea aldı tekrardan. Aynı işkenceyi ona da yapacak 😂
  • Hicbir zararı olmaz. Fabrika o devri çevirebilecek sekilde üretmiş. Yeter ki bakımları zamanında yapılsın ve yag ısınmadan gazlama..
  • JasoNBuraK kullanıcısına yanıt
    Yag ortalama ne kadar surede isinir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    Bi tanidigimin arabasıyla istanbuldan ankara ya gittik.
    Adam sürekli 5 bin devirde vites büyütüyor.
    4 bin devir ve üzerinde 1 mola vererek ankara ya kadar gittik.inanın araba benim olmamasına rağmen motoru o şekilde bağırtması içimi yedi. Ben rahatsız oldum o derede. Korktum motor çatlatacak diye.
    Abi çok yüksek devirde kullanıyorsun hiç masraf çıkarttı mı dedim hayır dedi.

    Gelelim vatandaşın aracına.
    1.3 90 hp linea.


    Geçmiş olsun ölümden dönmüşsünüz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bağa mı didin?

    Yag ortalama ne kadar surede isinir?

    Yag sıcaklığı gostergesi yoksa tam olarak bilemezsin. Fakat yag sudan gec ısınır. Yani hararet gostergesi 90 derecelere varmadan yag ısınmış olmaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bağa mı didin?

    Yag ortalama ne kadar surede isinir?

    Yag sıcaklığı gostergesi yoksa tam olarak bilemezsin. Fakat yag sudan gec ısınır. Yani hararet gostergesi 90 derecelere varmadan yag ısınmış olmaz..

    Alıntıları Göster
    Elbette zararlı çok devir çeviren motor ile az devir çeviren bir olur mu biri az sürtünme yaşıyor biri çok sürtünme yaşıyor (iki motor da aynı şart ve koşullarda incelenirse) mesela dizel motor düşük devirde gücünü veriyor ve çok km gidiyor motor açmadan. tabi hararet sorunu olmaması lazım öyle olursa illaki kapak açılır. aynı kategoride incelenirse 2 dizel motor içinde geçerli biri redline gezer diğer max tork ve en büyük vitesde gezerse daha az zarar gören az devir çeviren olacaktır. benzinli de de aynı mesele.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuri37781 -- 14 Ağustos 2015; 11:34:11 >




  • Annem otomatik aractan puntoya gecince vites gecislerini unutur genelde 3-4 viyeste gider yuksek devirlerde.
    Su ana kadar bir masraf cikarmadi motor.
  • Ned_Starkk kullanıcısına yanıt
    Neden ölümden dönmüşüz?
    Açar mısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    Neden ölümden dönmüşüz?
    Açar mısınız?
    motorun ömrü devir sayısıdır.Ne kadar çok devir çevirirse o kadar aşınır.yani yüksek devir demek kısa ömür demek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    motorun ömrü devir sayısıdır.Ne kadar çok devir çevirirse o kadar aşınır.yani yüksek devir demek kısa ömür demek


  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.