Şimdi Ara

otomatik vites aracı düşük devirlerde kullanmak mümkün müdür?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
2.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik vites araç 2000 devirin altına düşmüyor. düşüyorsa da fiesta ve colt ile denedim ve düşüremedim. biraz hızlanınca (100km/h), sayaç 2500-3000 rpm arasına fiksleniyor. 80'e düşersem 2000 rpm'i görüyor fakat o hızlar da, uzun yolda seyahat ederken yaşlanmaya sebebiyet veriyor.

    alt devirlerde kullanıp, ekonomi sağlamak istiyorsak bunun için ne yapmalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boombip -- 5 Haziran 2015; 16:28:58 >



  • Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz

    Su anda piyasadaki cift kavramalarin cogu 6 veya 7 ileridir.

    Powershift:6 ileri
    EDC:6 ileri
    DSG:7 ileri
    DCT:7 ileri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz

    Su anda piyasadaki cift kavramalarin cogu 6 veya 7 ileridir.

    Powershift:6 ileri
    EDC:6 ileri
    DSG:7 ileri
    DCT:7 ileri

    ZF:8 ileri
    ZF:9 ileri

    CVT: Sonsuz ileri

    Tabi son dişli oranları da önemli..




  • quote:

    otomatik vites araç 2000 devirin altına düşmüyor.biraz hızlanınca (100km/h), sayaç 2500-3000 rpm arasına fiksleniyor. 80'e düşersem 2000 rpm'i görüyor fakat o hızlar da, uzun yolda seyahat ederken yaşlanmaya sebebiyet veriyor.


    Bir de buna bak
    araç cvt
    sonsuz vites aralığı var
    manuele alınca 7 ileri oluyor
     otomatik vites aracı düşük devirlerde kullanmak mümkün müdür?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 5 Haziran 2015; 17:11:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz

    Su anda piyasadaki cift kavramalarin cogu 6 veya 7 ileridir.

    Powershift:6 ileri
    EDC:6 ileri
    DSG:7 ileri
    DCT:7 ileri

    ZF:8 ileri
    ZF:9 ileri

    CVT: Sonsuz ileri

    Tabi son dişli oranları da önemli..

    Orta seviye arabalar icin yorum yaptim.

    Ayrica; ZF cift kavrama degil tork kovertorlu bi sanzimandir.

    CVT'de tam otomatik bi sanziman,cift kavramali degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz

    Honda city 2006 cvt şanzıman 7 ileri

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki dizel otomatikleri ne yapacağız, normalde dpf, yada fap sistemi var bunlarda.Arasıra devirli kullanmak gerekiyor.Sürekli 2000 devirde vites atıyosa yada sport mode , manuel mod gibi kullanıma imkan yoksa ne olacak bunların egzos sistemi?
  • cruze 6 ileri.
  • Şanzımanda kullanılan yazılımın insafına kalmış.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I 2004
    4 ileri tork konvertörlü şanzıman.

    77 KM/H hızda 4. vitese geçiyor ve devir 1950 DEV/DAK'ta oluyor.
    Eğer sakin kullanılırsa 1700 DEV/DAK'ta bile vites düşürmüyor. Yani kickdown yapmazsanız 1700 DEV/DAK'ta rahatlıkça seyahat edebiliyorsunuz.

    Araç kullanım tarzına bakıyor, ona göre vites geçişlerini ayarlıyor yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 5 Haziran 2015; 18:51:05 >
  • 3 gün önce 2011 model ford fiesta kullandım. ford neden bu teknolojiyi fiesta'ya uygulamamış. ani ivmelenmelerde araç 4000 devire geliyor ama vites düşmüyor. otomatik vites diye bunu sürenin vay haline. benzini su gibi içiyor mübarek.
  • benim s40 1.9 t4 gazı köklemedikçe 2000 devir üzerine çıkmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    otomatik vites araç 2000 devirin altına düşmüyor. düşüyorsa da fiesta ve colt ile denedim ve düşüremedim. biraz hızlanınca (100km/h), sayaç 2500-3000 rpm arasına fiksleniyor. 80'e düşersem 2000 rpm'i görüyor fakat o hızlar da, uzun yolda seyahat ederken yaşlanmaya sebebiyet veriyor.

    alt devirlerde kullanıp, ekonomi sağlamak istiyorsak bunun için ne yapmalıyız.

    Coltla düşük devir demişsiniz ama 1.3 atmosferik motorla o kadar alt devirlere inemezsiniz. motor kaldırmaz. Onun yerine daha üst devirlerde ekonomik olacak şekilde ECU ayarı var.

    Ben colt AMT'yi 1500 devirde kullanmak istediğimde 2000e göre daha fazla yakıyor belli bir parkurda. Motorun gücüne bağlı olarak devirler ayarlı. 6ileri olmasına rağmen 2000de 80, 2300de 90, 2600de 100, 3000 gibi de 120 yapıyor. Zaten motoru 2000-2500 arası ekonomik olacak şekilde ayarlamışlar. Doğal olarak daha canlı ve daha ekonomik oluyor. Ben sadece alt viteslerde düşük devirleri kullanıyorum. 3-4-5le 1800 devir gibi gidince şehiriçinde çok ekonomik oluyor. Uzun yolda 2400 civarı en ekonomik olduğu yer 95 gibi oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz

    Su anda piyasadaki cift kavramalarin cogu 6 veya 7 ileridir.

    Powershift:6 ileri
    EDC:6 ileri
    DSG:7 ileri
    DCT:7 ileri

    ZF:8 ileri
    ZF:9 ileri

    CVT: Sonsuz ileri

    Tabi son dişli oranları da önemli..

    Orta seviye arabalar icin yorum yaptim.

    Ayrica; ZF cift kavrama degil tork kovertorlu bi sanzimandir.

    CVT'de tam otomatik bi sanziman,cift kavramali degil.

    Konu otomatik olunca ve konu sahibi de çok vitesli otomatiklerden yazınca ben de aklıma gelen, piyasadaki sizin yazmadığınız otomatiklerden yürüdüm..

    P.s: tork konvertör çift kavrama cvt'den kara şanzımana kadar şanzımanlardan mekaniğine ve çalışma prensiblerine kadar anlarım bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otosarrafı -- 5 Haziran 2015; 20:04:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeş devirsiz araba istiyorsan dsg ye bak. 2012 seat leon dsg şanzımanın devirsizliğinden bıktım şehiriçi az yaksın diye arabayı öldürüyor 45-50arası giderken 6. Viteste oluyo genelde sporta almadığın sürece böyle dolaşıyo yada ben mi gaza az basıyorum şu işi kesin bilen bir aydınlatsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullandığım active select şanzıman normal seyir halinde genellikle 1500 devirde tutuyor aracı 6.vites 110 civari oluyor bu da

    örnegin dsg şanzımanlar 70 ile giderken 7 ye atıyor

    4 ileri bva 307im vardı 2000 devirin altına yada üstünde olduğu zaman değiştiriyordu vitesi

    yapıları çok farklı
  • Düşük devir çeviren otomatik şanzımanlardan dsg gibisini görmedim yani sakin süren bir kişi kesinlikle 2500 devire ulaşamaz şehiriçinde 1400 devir çevirerek gidiyor vw bu durumu abartmış hakikaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: boombip

    quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Otm'ler geneldw 4 vites oluyolar. O yüzden 100 km/h hızda o devirler normaldir.
    Bununla beraber 6-7 vitesliler de var. Bunlar iyi oluyo senin haberin olmadan vites değiştiriyo. Devir saati oynayınca görüyosun vites değiştiğini.

    Yani demem o ki 4 vitesli otm lerde yapacak bişey yok.

    7 vitesli otomatik araç örneği verir misiniz

    Su anda piyasadaki cift kavramalarin cogu 6 veya 7 ileridir.

    Powershift:6 ileri
    EDC:6 ileri
    DSG:7 ileri
    DCT:7 ileri

    ZF:8 ileri
    ZF:9 ileri

    CVT: Sonsuz ileri

    Tabi son dişli oranları da önemli..

    Orta seviye arabalar icin yorum yaptim.

    Ayrica; ZF cift kavrama degil tork kovertorlu bi sanzimandir.

    CVT'de tam otomatik bi sanziman,cift kavramali degil.

    Konu otomatik olunca ve konu sahibi de çok vitesli otomatiklerden yazınca ben de aklıma gelen, piyasadaki sizin yazmadığınız otomatiklerden yürüdüm..

    P.s: tork konvertör çift kavrama cvt'den kara şanzımana kadar şanzımanlardan mekaniğine ve çalışma prensiblerine kadar anlarım bu arada

    Ben size anlamiyosunuz demedim zaten sikinti yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.