Şimdi Ara

Yüksek devirde vites değiştirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
5.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar eniştemde 2011 ford focus benzinli hb var bugün onunla sanayiye gittik ve aracı çok yüksek devirde kullandığını fark ettim 2. viteste 60 70 i bulduruyor 3e atıyor 4.viteste 90 95i bulduruyor 5e atıyor yani 3500 4000 devirde vites değiştiriyor sürekli uyaracaktım ama karışmak istemedim araba için zararlı diye biliyorum yüksek devirde kullanmayı doğru değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hayir aksine devirli kullanmak faydalıdır bence , arada bir devirli kullanmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • devirsiz kullanırsan kurum oluşabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Hayir aksine devirli kullanmak faydalıdır bence , arada bir devirli kullanmak.

    Yüksek devirde kullanmak zararlı yani onu demek istedim ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snowZi*

    devirsiz kullanırsan kurum oluşabilir

    Eniştemin yaptığı doğrumu yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorun ömründen yer. Her motor belli bir devirde yıpranmaya uğrar ve devir yükseldikçe bu yıpranma artar. Ama arada biraz devirli kullanmakta gerekli, 98model aracımda bile ara ara 5-6bin görürüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sürekli düşük devirlerde araç kullanmak katalizörün tıkanmasına sebep veriyor. o yüzden bazen çoşturmak iyi . onun haricinde dayınızın yaptığına bişey diyemicem. bazen kafama eserse bende çoşturuyom yani zevk işi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Motorun ömründen yer. Her motor belli bir devirde yıpranmaya uğrar ve devir yükseldikçe bu yıpranma artar. Ama arada biraz devirli kullanmakta gerekli, 98model aracımda bile ara ara 5-6bin görürüm.

    Ben bide arada yüksek devirde kullanımın yağlamayı hızlandırdığını duydum bu doğrumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eniste ve focus , bence doblo olmaliydi dogru cevap😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperdgal

    Eniste ve focus , bence doblo olmaliydi dogru cevap😀

    Neden ne alakası var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ara hızlanmalarda 1 ve 2. viteste sürekli devir çevirmenin doğru bir tarafı yok. Egr çoğu zaman 2500 devir üzerinde devre dışıdır ve özellikle değişken hız durumlarında sanıldığının aksine katalizöre faydası yoktur. Belli km sonrasında peydahlanan trim sesleri, erken biten balata ve disk ömürleri, fazladan yakıt sarfiyatı, triger sıyırmaları, kompresyon problemleri vb. gibi sorunların oluşmasına çanak tutmaktan başka işe yaramaz. Üst vites ve yüksek hızlarda kısmen faydalıdır tabi ki turbo beslemeli araçlarda özen gösterilmesi şartıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alperdgal A kullanıcısına yanıt
    Osmanli tugrasini unutmayalim. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakit sorun degilse, hiç birşey olmaz, yokus asagi olmadığı surece 3200dd'dan aşağı vites degisimi virajlı yokuslu yollarda biraz tempolu ise 3500dd normal bir kullanım.



    dizel de 4000dd benzinde 5000dd yukarısı olsaydı hak verebilirdik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkıtnılı bir durum yok. Sonuçta araba dizel değil. Benzin dediğin devir çevirecek. Zaten 5000 deviri görmüyor yazdıklarınıza göre. Sadece fazladan yakır yakar o kadar. Belkide enişteniz manuelden sıkıldığı için vites arttırmak yorucu geldiği için bu yöntemle elini daha az vitese götürmeyi düşünerek yapıyor. Aynısı bazen bende yaparım mesela 2. Viteste epey hızlanırım sonra 3e değil 4e atarım.Sonra yavaş bir şekilde hızlanmaya devam ederim. Eniştenize bunu tavsiye edebilirsiniz. Hem 4 e atıncada devir 3e göre daha düşük olacağından yakıt tüketimi de o kadar artmayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel degil zaten 3 4 devir benzinli icin sorun olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşük devirlerde kullanmak da yüksek devirde kullanmak da zararlı.. motorun optimum çalışma devirlerinde kullanmak gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek devirde kullanmak 3500 4000 devir mesela segmanların aşınmasına neden olmuyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptığı tek normal şey 5. Vitese atma kısmı. Rampa yoksa zırt pırt 4000 devir göstermek gereksiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaptığının yanlış olduğunu söylesen seni dinleyecek mi ? Hiç sanmıyorum bırak nasıl kullanırsa kullansın. Kendi aracı değil mi zaten ?
  • Atmosferik benzinli bir araç için yüksek devir çevirmekten zarar gelmez.

    Ama turbolu araçta 4 bin devirden yukarıya çıkmak gereksizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.