Şimdi Ara

Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
3.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tsi polo aracım var.3. 4. viteste filan 2000 devir civarı vitesi büyüt işareti veriyor.Ama o devirlerde büyütünce araba öksürmeye başlıyor.Bende 2300 2500 devirde değiştiriyorum ama böyle yapıncada motorda kurum birikir filan dedi biri, daha yüksek devirlerde kullanmak lazım dedi.Benimde bilgim çok sınırlı arabaya zarar vermemek için nasıl kullanmak gerek?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • TSI Polo maks torkunu 1.400 devirden itibaren veriyor, ve düz yolda vitesi 2.000 devirde atınca, öksürme boğulma vb. olmuyor, her gün ben de kullanıyorum aynı aracı. Yokuş çıkarken 2.700-3.000 devirde atabilirsiniz.

    Az yaktırmak istiyorsanız, 2.200 devirin üzerini görmeyin, düz yolda vites atarken. Uzun süre 1.400-1.500 devrin altında kullanmadığınız sürece araca kolay kolay bir şey olmaz merak etmeyin
  • benzinli arabada ne kurumu sallamış kim dediyse. bence gayet devrinde sürüyorsunuz böyle devam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ehliyeti alırken öğretmediler mi hocam devir saatine bakarak vites değiştirilmez motorun sesine göre vites değiştirilir diye?
    Düz yoldasındır 2000-2200 devirde atarsın vitesini.Yokuş çıkıyorsundur 3200-3500de atman gerekebilir vites değişim esnasında yaşanacak hız kaybı sonrası devirin düşmesiyle birlikte motor zorlanmasın diye. Yeri gelir düz yolda da sert kullanmak icap eder 4000de atarsın vitesini.

    Uzun süre düşük devirde aracını kullanırsan onunda motoruna zararı var aşırı yüksek devirlerde de kullanırsan zararı var.Onun ayarını kendin tuttur ayda 1 defada olsa en kötü 3500-4000 devir aralığında aracın ısındıktan sonra 15-20km bir sürüş yap motor kendini diri tutsun.

    Mazotta kurum birikme olayı oluyordu da benzinde oluyor mu emin değilim.Bilgili bi arkadaş hepimizi aydınlatırsa iyi olur gerçekten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TSI Polo maks torkunu 1.400 devirden itibaren veriyor, ve düz yolda vitesi 2.000 devirde atınca, öksürme boğulma vb. olmuyor, her gün ben de kullanıyorum aynı aracı. Yokuş çıkarken 2.700-3.000 devirde atabilirsiniz.

    Az yaktırmak istiyorsanız, 2.200 devirin üzerini görmeyin, düz yolda vites atarken. Uzun süre 1.400-1.500 devrin altında kullanmadığınız sürece araca kolay kolay bir şey olmaz merak etmeyin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.0 tsi ile normal şartlarda yani düz yolda ve araç yüklü değilken 1800 devirde vites yükseltirim. Hafif rampa varsa veya araç çok yüklüyse 2000-2200 devirlerde yükseltmek yeterli oluyor. 2500 devirlerde yükseltince yakıt tüketimi yarım litre kadar artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tofaşımla 3000 3500 devirde atıyorum anca yiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düz yolda 2000 devirde atılabilir gaza çok abanmıyorsanız rahatlıkla çekmesi lazım ama 4-5 e alırken 2300 leri bulmalı vites yükseldikçe daha yüksek devirde sürmek lazım yokuşsa vites değiştirince 2000 devir altına düşmeyeceği şekilde değişirebilirsiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bendeki astra basınca yokuşta 4200 çeviriyor. Astra h 1.3 dizel otomatik.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende de tsi polo var 1.2 otomatik vites. genelde duz yolda 1900-2000 arasi atiyor ve rahat bisekilde de devam ediyorum. Oksurme oluyosa tabi sizin yaptiginiz cok yerinde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence normal devrinde vites büyütüyosunuz. Arabayı baygın kullanmaktansa gaza basmak (sıcak motorda) daha iyidir, tabii sürekli redlinedan bahsetmiyorum.

    Ben atmosferik Lada da 3bin 4bin arasında vites büyütüyorum, aynı şekilde Fiat Ducatoda da (2.3 cc). Ducatoyu babam kullanırken 1500 devirlerde vitesi büyütür, o yüzden kara dumanlar hiç eksik olmaz arabada. 2, 3 gün ben kullanınca bütün kurumları attırıyorum.

    Yalnız sizin aracın tam tanımıyorum ama dizel kadar kurum oluşacağını sanmam, olsa olsa katalizör tıkanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Mart 2018; 19:41:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer benzinli motor direkt enjeksiyonluysa özellikle valflerin üzerinde gayet de kurum birikir.
    Eski tip port enjeksiyonlularda bile sübapların üzerinde olmasa da manifoldun içerisinde kurum oluşur. Çünkü artık her arabada karter hava emme sistemi mevcut. Karterdeki blow-by gazları ve yağ buharını manifold vakumu sayesinde emip silindirlere geri gönderip yakarsınız. Doğal olarak bu yağ buharının yolu üzerindeki her yerde zamanla kurum birikimi meydana gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Mart 2018; 23:36:52 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Eğer benzinli motor direkt enjeksiyonluysa özellikle valflerin üzerinde gayet de kurum birikir.
    Eski tip port enjeksiyonlularda bile sübapların üzerinde olmasa da manifoldun içerisinde kurum oluşur. Çünkü artık her arabada karter hava emme sistemi mevcut. Karterdeki blow-by gazları ve yağ buharını manifold vakumu sayesinde emip silindirlere geri gönderip yakarsınız. Doğal olarak bu yağ buharının yolu üzerindeki her yerde zamanla kurum birikimi meydana gelir.

    Lütfen kesin emin olmadığınız konularda yanlış bilgileri mutlak doğru gibi yazmayın buraya.

    Düzeltme için teşekkürler.

    Direkt enjeksiyonlu benzinli motorlar dizel kadar aşıro kurum yapıyormu?
    182binde contası değişen Lada Vega nın silindir kapağı, taşlamadan öncesi ve sonrası, görüldüğü üzere fazla kurum yok.
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek

    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Mart 2018; 19:47:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dsgsi de öyle noxwagen grubunun, araba rölantide gidiyor yazık motora.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    ben şimdiye kadar kurum yüzünden çekişi düşmüş ya da herhangi bir sorun çıkarmış benzinli araç görmedim. birikse bile 5 yüz bin km de birikir ancak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 4500-5000

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kurum sübapların manifolda bakan tarafında oluşuyor. Bir de sizin motorunuz port enjeksiyonlu. Yani sübapların üzerinde kurum birikme ihtimali yok gibi bir şey. Çünkü benzin bu sübapların üzerine püskürtülüyor, devamlı temizleniyor yani.

    Kurum biriktikçe hava akışı kısıtlanır. Performansı düşürür, yakıtı artırır. Hatta çok ciddi kurum birikmelerinde kurum parçacıkları silindirin içine düşüp ciddi zararlar verebilir.
    Aşağıda sübapların üst kısmında kurum birikmiş direkt enjeksiyonlu (gdi diye de bilinir) motorlar görüyorsunuz. Google'da "gdi engine carbon build up" şeklinde aratırsanız çok daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
    Bu kurum, araba çalıştığı müddetçe birikmeye devam eder. Yabancı bir forumda okuduğum bir yazıdır; 2016 model 8 bin km'deki bir kia ceed'de boroskop ile inceleme yapılmış ve az km'sine rağmen yavaş yavaş kurum oluşumu gözlenmiş.
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Mart 2018; 20:54:34 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Fazla dusuk devirde kullaninca kurum birikme olayi olur.Motor tembellesir.Her egim hiz yuk sicaklik icin vites degistirme devri farklidir.Bunu siz.belirleyeceksiniz.Yol bilg.anlik bolumunu takip ederek cok daha reel olarak ve verim alarak aracinizi kullanabilirsiniz.

    Yani su devir bu devir fazla havada kalir.Motor zorlanmadan olabildigince yuksek viteste ve az gaza basarak en dusuk tuketimi elde edersiniz.

    Sunuda unutmamak gerek her ne kadar bu olmaz deselerde otoyolda 100km kadar 4000 devir civarinda kullanip sonra sehir ici kullanima geri dondugunuzde biraz konuya ve hislerinize hakilseniz aracin cok daha iyi devirlendigini goreceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam kurum sübapların manifolda bakan tarafında oluşuyor. Bir de sizin motorunuz port enjeksiyonlu. Yani sübapların üzerinde kurum birikme ihtimali yok gibi bir şey. Çünkü benzin bu sübapların üzerine püskürtülüyor, devamlı temizleniyor yani.

    Kurum biriktikçe hava akışı kısıtlanır. Performansı düşürür, yakıtı artırır. Hatta çok ciddi kurum birikmelerinde kurum parçacıkları silindirin içine düşüp ciddi zararlar verebilir.
    Aşağıda sübapların üst kısmında kurum birikmiş direkt enjeksiyonlu (gdi diye de bilinir) motorlar görüyorsunuz. Google'da "gdi engine carbon build up" şeklinde aratırsanız çok daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.
    Bu kurum, araba çalıştığı müddetçe birikmeye devam eder. Yabancı bir forumda okuduğum bir yazıdır; 2016 model 8 bin km'deki bir kia ceed'de boroskop ile inceleme yapılmış ve az km'sine rağmen yavaş yavaş kurum oluşumu gözlenmiş.
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek
    Hangi Devirlerde Vites Değiştirmek Gerek

    Doğru bildiğimiz bir yanlışı daha öğrenmiş olduk.

    Teşekkürler hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Ne demek hocam, forum bunun için var zaten

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben zaten tam net bilgim yok bilgisi olan bir arkadaş bilgilendirirse sevinirim yazmışım. Beni neden etiketliyorsunuz anlamadım. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.