Şimdi Ara

Egea dct şanzıman nasıldır.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
17.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba. 1.5 dci otomatik megan 2 arabam var. Model yükselmek niyetindeyim.150 bin tl ye kadar otomatik araç bakıyorum. baktıklarım arasında egea , fluence ve accent blue var ben egea niyetleniyrum. Yanlız bi kaç arkadaş dct şanszıman 100 bin km sonra bayağı masraf açıyor dedi kafam çok karıştı.bilgisi olan varmı. 110 bin yada 120 binde egea dizel otomatik alsam sıkıntı yaşarmıyım. yolculuk yaparken yolda kalırım diye aklım kalırmı .teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-42E58B857

    DCT'nin DSG'den sağlam olduğunu nasıl ölçtün göz yordamıyla mı yoksa elinle şöyle bir yokladın mı? 

    Her iki aracı takribi 100 bin km sürmüş olmam yeterli midir, yeterli değilse bir iki şey daha söyleyip bir tık daha yerin dibine girmek ister misin?

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Egea DCT Şanzıman: Artıları ve Eksileri

    Egea DCT şanzıman, Fiat tarafından geliştirilen, otomatik vites değiştirme sistemine sahip çift kavramalı bir şanzımandır. Bu şanzıman, manuel şanzımanlara kıyasla daha düzgün ve verimli bir sürüş deneyimi sunmayı amaçlamaktadır.

    DCT Şanzıman Nasıl Çalışır?

    DCT şanzımanlar, her biri farklı dişli gruplarına bağlı olan iki kavrama kullanır. Bir kavrama tek sayılı dişlileri (1, 3, 5) kontrol ederken, diğer kavrama çift sayılı dişlileri (2, 4, 6) kontrol eder. Bu, vites değiştirirken gücün kesilmemesini sağlayarak daha hızlı ve daha sorunsuz vites geçişleri sağlar.

    Egea DCT Şanzıman Yorumları

    Genel olarak Egea DCT şanzıman, kullanıcılarından olumlu yorumlar almıştır. Sürücüler, özellikle yoğun trafik koşullarında, şanzımanın düzgünlüğünü ve verimliliğini övmüştür. Ayrıca, manuel şanzımanlara kıyasla daha düşük yakıt tüketimi sağladığı da belirtilmiştir.

    DCT Şanzıman Ömrü

    DCT şanzımanların ömrü, sürüş alışkanlıkları ve düzenli bakıma bağlı olarak değişebilir. Uygun bakım ile DCT şanzımanların 150.000 km'ye kadar sorunsuz bir şekilde çalışması beklenebilir. Ancak, aşırı sürüş veya düzenli bakım yapılmaması şanzımanın ömrünü kısaltabilir.

    Fiat DCT Şanzıman Sorunları

    Her şanzıman tipinde olduğu gibi, DCT şanzımanlarda da bazı potansiyel sorunlar olabilir. Bu sorunlar arasında vites değiştirme gecikmeleri, kavrama kaymaları ve şanzıman sıvısı sızıntıları yer alabilir. Ancak, bu sorunlar genellikle uygun bakım ve onarım ile önlenebilir veya giderilebilir.

    DCT Şanzımanların Avantajları

    • Daha sorunsuz ve verimli sürüş deneyimi
    • Manuel şanzımanlara kıyasla daha düşük yakıt tüketimi
    • Otomatik vites değiştirme kolaylığı
    • Yoğun trafik koşullarında rahatlık

    DCT Şanzımanların Dezavantajları

    • Manuel şanzımanlara kıyasla daha yüksek maliyet
    • Potansiyel şanzıman sorunları
    • Bazı sürücüler manuel vites değiştirme kontrolünü özleyebilir

    Genel olarak Egea DCT şanzıman, otomatik vites değiştirme kolaylığı ve verimliliği arayan sürücüler için iyi bir seçenektir. Ancak, potansiyel sorunlar ve daha yüksek maliyetler konusunda bilinçli olmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 120 bin km gibi Egea'nın devirdaim bakımı, bujilerin değişimi falan gelecek, otomatik şanzıman masraf açmaya başlayacak vs. öyle bir araba alırsan enkaz devracalaksın ve kesinlikle sanayiye düşeceksin. Kavrama vs. değişeceği zaman şanzıman komple inecek aşağı...


    Egea'nın 1.6 E-Torq EVO motor alsan dizelden pahalı fiyatları var, son sahibi olursun.


    İkinci el piyasası karışık, 180-200 bin liraya kadar arabaların hepsi çöp. Kredi vs. ile 180-190'a çıkabilirsen otomatik sıfır arabalar var. Bence arabanın tipinden donanımından ziyade sorunsuz olması daha önemli.


    Egea dct şanzıman nasıldır.


    Sorunsuz olsun, dizel motor masrafı olmasın dersen Turbo+LPG üst paket sıfır ayarında Sandero alabilirsin. Bende Dacia'yı sevmiyordum ama yeni Taliant'ı sürünce fikrim değişti.




    Egea dct şanzıman nasıldır.



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-dacia-ogretmenden-satilik-2020-model-otomatik-orjinal-hatasiz-arac-951456919/detay



    İlandaki araba bu, 152-153'e inerse alınabilir. Sigorta+noter 1500 tutar, 20 bin gibi LPG filtresi değişecek+gaz ayarı yapılacak o da 80 lira tutar.


    Daha iyi görünen ama yüksek km'li araba alıp sanayiye düştüğün an tiksinirsin ve pişman olursun.





  • Çift kavramalı şanzımanlar narin oluyor, bu doğru. Önceki sahibi tarafından titiz kullanıldıysa çok sorun yaşatmayacaktır. Üstteki mesajda belirtilen duruma katılmıyorum. 1.6 e-torque egea, atmosferik motor konusunu kafasına takmayacak biri için tam olarak biçilmiş kaftan. Motoru lpg ile uyumlu, sorunsuz ve şanzımanı da aisin 6 ileri tork konvertörlü şanzıman.

    1.6 dizel egealar parçası kolay bulunan motorlardır. Dct şanzımana dair fikir edinmek için şikayetvar gibi sitelere bakmak daha olumlu olacaktır.
  • Ben bir süre kullandım, öncelikle DCT ile yakıt tüketimi biraz artıyor manuele göre. Yani burada DSG gibi çift kavrama ama tüketime etkisi yok diye bir durum göremedim ben, biraz etkiliyor.


    Şanzıman birden gaza yüklenince biraz düşünüyor, yarım saniye kadar sonra vitesi düşürüyor. Sonra tekrar atıyor. Bu 500X modelinde de var mesela.


    Fakat dayanıklılık olarak DSG ve türevi çift kavramalara göre daha iyi geldi bana.

  • deserthawk D kullanıcısına yanıt

    DCT'nin DSG'den sağlam olduğunu nasıl ölçtün göz yordamıyla mı yoksa elinle şöyle bir yokladın mı? 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-42E58B857 -- 1 Eylül 2021; 17:33:35 >
  • Tavsiyelerin için teşekkür ederim.ama sedan otomatik düşünüyorum.dizelde tercihim

  • Ilk 2 viteste titreme yapıyor. 30 ile giderken 3. Vitesi görüyor. Dur kalk yaparken 3 'ten aniden 1 e çekiyor, bu yüzden silkeleme yapıyor.
    Konforsuzdu ben pek beğenmemiştim
  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt

    Bu sıkıntılar hetralde cift kavramalı şanzımanların tümü için geçerli. Egea da alsam fluence de alsam accent bluede alsam jetta da alsam 100 bin km sonrası soru işareti

  • Neo-Müh N kullanıcısına yanıt
    Doğru kullanımda dct ve edc şanzımanlar dsg kadar sorun çıkartmıyor. Ama bu tamamen kusursuz anlamına gelmez. Yine de bu riski göze alıp, sırf konforu ve pürüzsüzlüğü için tercih etmek tamamen zevk meselesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-42E58B857

    DCT'nin DSG'den sağlam olduğunu nasıl ölçtün göz yordamıyla mı yoksa elinle şöyle bir yokladın mı? 

    Her iki aracı takribi 100 bin km sürmüş olmam yeterli midir, yeterli değilse bir iki şey daha söyleyip bir tık daha yerin dibine girmek ister misin?

  • Hem sol.ayagim cennete hem de mesarufsiz yok eyle dünya madem rahat edim diyon masrafa katlanacanEgea dct şanzıman nasıldır. 

  • Çİft kavramalı yarı otomatikler DSG, EDC, DCT adı her neyse almayınız.


    Bütçenize göre 4,6,8 ileri tam otomatik tork konvertörlü şanzımanları tercih edin.

  • Egea'da 1.6 Multijet kombinasyonuyla 15bin km kadar kullanmıştım. Kullanımında sorun yoktu ama sağlamlığı konusunda takdir edersiniz ki 15bin km az.

  • Düşük km makyajlı kasa Fluence 1.5 EDC almaya bak.

  • illa otomatik alacaksanız ya sıfır yada sahibini tanıdığın düşük km al .yoksa marka model bağımsız çok sıkıntı yaşarsın. türk sanayisi otomatik araba için hazır değil.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.