Şimdi Ara

Motor yağına motorin karisirsa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
12.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar.

    Aracım dizel i30 2012 model. Dün motor yağı seviyesine baktım. İki noktanın biraz üstünde. Aracı kısa mesafe kullanıyorum sürekli. Partikül filtre temizliği yapmam gerekiyor sanırım.

    Peki diyelim motor yağına yakıt karisti. eğer aracı bu şekilde yüksek devirde kullanırsak partikül filtresini temizlemek için bı zararı olur mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Yağına Motorin Karışması

    Yağa Mazot Karışması Neden Olur?

    Dizel araçlarda motor yağına motorin karışması, genellikle enjektörlerin arızalanması veya yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle oluşur. Arızalı enjektörler, motor silindirlerine yeterli miktarda yakıt püskürtemez ve bu da yanmamış yakıtın egzoz sisteminden geçerek krank karterine girmesine neden olur.

    Yağa Mazot Karışması Nasıl Anlaşılır?

    Yağa mazot karışmasının belirtileri şunları içerir:

    • Yağ seviyesinde ani yükselme
    • Yağın koyulaşması ve kıvamının değişmesi
    • Egzozdan siyah veya mavi duman çıkması
    • Motor performansında düşüş

    Dizel Motor Yağ Seviyesi Neden Yükselir?

    Dizel motorlarda yağ seviyesinin yükselmesinin en yaygın nedeni yağa mazot karışmasıdır. Yanmamış yakıt krank karterine girdiğinde yağ ile karışır ve yağ seviyesinin yükselmesine neden olur.

    Motor Yağına Mazot Karışması Sonuçları

    Yağa mazot karışması, motor için ciddi sonuçlara yol açabilir:

    • Yağın yağlama özelliklerinin bozulması
    • Motor parçalarının aşınması
    • Motorun devre dışı kalması

    Yağa Mazot Karışması Tespit Edildiğinde Ne Yapılmalı?

    Yağa mazot karışmasından şüpheleniliyorsa, aracın derhal bir servise götürülmesi gerekir. Serviste, enjektörler ve yakıt pompası kontrol edilecek ve gerekirse onarılacaktır. Ayrıca, kirlenmiş yağ boşaltılacak ve yeni yağ ile değiştirilecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba.

    Motor ısındıktan sonra 15 dk süreyle 3000 devir ile giderek DPF rejenerasyonu yapmanız lazım. Dolan dizel partikül filtresi yağ seviyesinin yükselmesine sebep olur. Özelikle de kısa mesafe kullanınca bu süre kısalır.

    Filtre boşalınca seviyeye tekrar bakın. Devamlı kısa yol yapıyorsanız yağı daha kısa sürede değiştirin ve DPF uyumlu yağ kullanın. Mazot yağa karışınca yağın alışkanlığı ve yapısı bozulur.
  • tam anlamadım motor yağının seviyesi ile dpf temizliğinin alakasını. motor yağ mı yakıyor? neyse yağa mazot karışırsa yağ incelir, yağlama kabiliyetini kaybeder.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Rejenerasyon başladığında yarım kalırsa egzoztan atilmayan yakıtı motor yağinin olduğu kısma puskurtuyormus sanırım. O yüzden karisiyormus. Yanlış biliyorsam bilenler düzeltsin lütfen. Yanlış bilgi vermek istemem.
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt
    çok sağolun hocam teşekkür ederim. ustanın olduğu mesafe bayağı var, gidene kdr temizlenir sanırım. Gitmisken de yağı degistirsinler. Çok teşekkür ederim.
  • lynx006 L kullanıcısına yanıt

    öyle bir durum söz konusu değil. motorda mazotun gideceği tek yer silindir. rejenerasyonda püskürtülen fazla mazot yanmayıp piston kenarından yağa sızıyorsa zaten başkaca arıza vardır.

  • Bu tür sonunun aynisi yeni ford courierlerde de var arac yag cogaltiyor mazot karistiriyor yani
    Sebebi yanmayan mazotun segman aralarindan kartele inmesinden kaynakli

    Çözümü aracin her jenerasyon ihtiyaci oldugu vakit 50 km ustunde 2000 devir bandinda kullanmak olacaktir sizin aracta jenerasyon yaptiginda rolanti fln yukseltiyormu once bunu bilip aracin ne zaman jenerasyon yaptigini bilmeniz gerek

    Ornegin benim arac 2022 courier sehir ici kullaniyorum her 80 km de jenerasyona giriyor arac düz yol 60 70 km bi 10 dakika kullaniyorum jenerasyonunu tamamliyor ve hic yag cogaltma yok. Araca devir cevirterek partikül filtresinin temizlenme olayi sehir efsanesidir
    Ben 1500 1600 devirde kullaniyorum araci
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    buna benzer isuzularda olmuştu ama o motorlardaki sorun garanti kapsamında onarılmıştı. bu yağ çoğaltma meselesi normal değil. bence garanti varsa ki vardır servise baktırın yoksa da dpfyi iptal edip yazılım attırın. zaten o kadar sık rejenerasyon da normal değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diatta1903 -- 8 Nisan 2022; 22:28:19 >
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    Bu sorunlar dpfli araclarin bir cogunda mevcut mesela euro4 sprinterler arac e4 geciyor fakat dpf var

    Bir gece kampa gittim araci rolantide 8 saat calistirdim sabah bi baktim nerdeyse 1 litre yag cogaltmiş hemen yagi degistirip dpf yi iptal ettirdim onceki yagida yeni degistirmistim

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    Ayrica ford servisi hicbirsey yapmiyor bu konuda sadece yagini degistiriyorlar kimine parali kimine parasiz

  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    firmalar da satarken maşallah araç galeriden çıkınca yüzüne bakan yok. sinirlerin kaldırırsa uğraşacaksın aslında.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    Ford Kuryelerde 10 araçtan 7 sinde çıkıyormuş fakat servise gidince kullanici hatasi diyip gonderiyorlarmus diye yorumlar gördüm..Kullananlar dahil..tabi bu motoru baska hangi araci kullaniyorsa onda da vardir....Benzinlinin gozunu seveyim..2km git gel yapiyorum gunde en fazla.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.