Arkadaşlar merhaba, Bundan yaklaşık 2 ay önce baya araştırarak 2020 Model Joy Paket 40.000 KM 1.3 TCE otomatik Megane 4 aldık. Almadan önce baya araştırdık ve aracın bulup ekspertizini incelemelerini yaptırıp aldık fakat çevremizdeki herkes niye aldınız EDC şanzıman alınır mı 1.3 TCE motor büyük sıkıntı bu araçların devirdaim patlıyor vs gibi şeyler söyledi istisnasız hemen hemen herkes aynı yorumu yapıyor. 2 aydır kullanıyoruz bir sorun görmedik çok şükür. Aramızda kullanan varsa yorum ve tecrübelerini paylaşabilir mi? |
Megane 4 1.3 TCE - EDC Kullanan Var mı?
-
-
Bazı sorunlar var 1.3 tce de ama çeşitli çözümler üretildi.
Senin düzenli etmen gereken şeyler var. Belli başlı standart şeyler (motor ısınmadan devir çevirmeme vs gibi) gibi dikkat etmen gereken hususlar...
1-) Aracın soğutma suyu eksiliyor mu?
2-) Motor yağ seviyesi eksiliyor mu?
3-) Hararet göstergesi takibinde soğutma sorunları yüksek sıcaklık var mı?
4-) Devirdaim pompası kontrolü (sorun olduğunu hissederseniz)
Hepsi de basit şeyler göz korkutmaz. Devirdaim pompası nerdeyse her araçta triger değişimi ile birlikte değişen (triger zincir ise istisnaları var) bir parça megane4 te pompası daha dayanıksız olduğuna yönelik bir sorun vardı. Kullanıcılar 50-60k km de bir değişim ile süreci öne alarak çözüm yaptılar. Renault da bu parçayı daha dayanıklı olan bir üretimle değiştirdi. Yani yeni takılanların triger ile değişecek kadar dayanıklı olması lazım. Mümkünse dd vs değişirken termostat ı da değiştirin gözümle görmesem de termostat da sorunlar olduğunu söyleyenleri okudum.
1.3 Tce de asıl sorun hararet vs rektefiye yapmıyorlar sandıkla değişim oluyor. Rektefe pahalıya geliyor. Motor parçaları pahalı (Rektefe olmama durumu megane özgü değil. Peugeot Ford vs benzinli turbo modellerde de aynı durum var.)
EDC de sorun diğer çift kavramalarda ne kadarsa o kadar çıkabilir. Haliyle içinde baskı vs var. Değişiminin pahalı olduğunu iddia ediyor kullanıcıları audi de s tronic için bize bir fiyat verdiler renault servislerinin 3 katı bence baskı değişim fiyatları normal kullanıcılar bazen farketmeden aracı yarım debriajda kullanıyor vs olması gerekenden erken bitirip sorun gibi lanse ediyor. Neyse edc nin ustası çok problem olursa şanzıman ustası neden olduğunu zorlanmadan anlar. En büyük sorun gene bizim millette baskı uyarısı verdiği zaman yazılıma müdahale edip sorunu siliyor. Satıp yeni kullanıcıya baskı zayıf vs demediği için baskı balatayı dağıtıp ek masraf açıyor vs...
Genel olarak şunu diyebilirim. Ben hem japon araçları hem de fransız alman vs kullandım 7-8k km megane dci edc sürdüm. Bazı araçlarda arıza lambası yanmadıkça bakımdan bakıma kaput açarım. Ama yeni nesil turbolu daha teknolojik araçlarda arada kaput açıp kayışlar ne alemde yıpranma var mı soğutma suyuna bir şey karıştı mı eksildi mi yağ yaktı mı gibi 1-2 dakika ayırıp bakmak lazım. Görülmeyen sorun okursa zaten yapacak bir şey yok. Çoğu hararet conta sorunu aslında geliyorum diyor ama farkedilmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 10 Aralık 2024; 13:50:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben kullandım gayet seri güzel araç.
EDC şanzıman sorunsuzdur.
Sizin aracın tek kötü yanı Joy paket olması, Touch veya Icon olsaydı daha güzel olurdu onun haricinde problem yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sürekli kontrol ediyorum hocam
1-) Aracın soğutma suyu eksiliyor mu? - Hayır
2-) Motor yağ seviyesi eksiliyor mu? - Hayır
3-) Hararet göstergesi takibinde soğutma sorunları yüksek sıcaklık var mı? - Hayır
4-) Devirdaim pompası kontrolü (sorun olduğunu hissederseniz) - Herhangi bir ses veya akma damlama yok.
Teşekkür ederim.
-
Alınmış olan alınmıştır hayırlı olsun denir geçilir çevrendekilerin yaptığı bir miktar hasetlik bir miktar kendi doğrusunu dayatmadır bir arabayla herkesi memnun edemezsin. Bmw alsan niye mercedes almadın diyende çıkar.
Fakat ne edc şanzıman ne de 1.3 tce öyle eskilerdeki gibi sorunsuz üniteler değil. Aracı almadan kullanıcı gruplarına göz gezdirmeniz yeterli olacaktı. Alındıktan sonra tereddüt gereksiz.
1.3 tce nin bakımını düzgün yaptıracaksınız ve aracı takip edeceksiniz dikkatli kullanacaksınız sıkıştırmayacaksınız. suyunu kontrol edeceksiniz
guruplara baksanız turbo arızası veren de var enjektör arızası yaşayan da var termostat patlatan da var. Bizim ülkede Ha bunları sümen altı etmek isteyen aracı değeri düşmesin diye yazmayan yazana kızanlar da her gurupta var. Ama ydışı forumlarında insanlar yazıyor. Bu motorda bir atmosferik sorunsuzluğu asla olmayacak.
www.sikayetvar.comRenault Megane 1.3 Tce Sorunları!https://www.sikayetvar.com/renault/renault-megane-13-tce-sorunlariSen bu özelliklerde alırmıydın denilse çift kavrama araç da alırım ufak turbo motorda alırım ama megan özelinde dizelini tercih ederdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 10 Aralık 2024; 14:16:37 >
-
Gücümüz Joy pakete yetti çok şükür hocam işimizi olduğunca görüyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X