< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
1.3 tce duster mi, 1.3 mjet egea mı
-
-
Hocam araç 0-4 yaş arası olduğunu düşünüyorum 1.3 tce 2019 da ilk geldi sanırım. 1.3 multijetlerde artık adblue illeti belası var ve depo sistem arızaları her markada olduğu gibi onlarda da can sıkıcı seviyede üstelik Euro 5 ike Euro 6.2 oldu emisyon standardı dpf daha sıkı çalışıyor demek bu bir nebzede olsa. Üstelik dizel görültüsü ve mazot filtresi vs gibi ekstra bakım giderleri baz alınırsa 1.3 tce açık ara önde tercihim olurdu. Üstelik 1.3 tce duster inceleme videolarında da aracın artık çok daha iyi yol tuttuğu 1.3 tce nin nasıl asıldığına dair verileri alabilirsiniz. Ortalama yakıt 5 dizelde ise 6-6.5 tce de olucaktır. 1.3 tce 1.5dci nin yerini alacak parça işcilik onarım bilinirlik seviyesi ile önümüz 10 senenin motoru
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 11 Şubat 2022; 12:2:44 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.3 tce duster hocam
adblue yok
sessiz çalışan motor
benzinli arabanın masrafı daha ucuz
duster yerden yüksek daha keyifli
malzeme kalitesi egea'dan kötü diye tahmin ediyorum ama emin değilim
bir duster patlatıp multimedya patlatarak keyifle sürebilirsiniz elinizde kalmaz zaten tutulan araba
-
Kesinlikle Duster, 2 Yıldan beri kullanıyorum, aynı sınıfta olmamalarına rağmen hemen hemen her konu da EGEA dan daha mantıklı.
-
Şahsi fikrim, motor ve motor kaynaklı konfor, araziye de (altı yüksek olması hasebiyle) uygun olması nedeniyle Duster ama geri kalan kısımlarda (Genel kalite, güvenlik, genel konfor, yol tutuş v.s.) Egea tercih edilir.
Açıkçası araç değiştirecek olsam Duster alır mıyım diye kendime az sormadım değil, lakin ncap testlerinde şu aşağıdaki görüntü (Egea da matah değil ama) beni Duster'dan soğutuyor. Yoksa 1.3 TCE motor ve motor ile kombine otomatik vitesin performansı, SUV araca binecek olmak ve yeterli bagaj ve iç hacmi ile Duster rakibi olmayan bir araç.
-
" (Genel kalite, güvenlik, genel konfor, yol tutuş v.s.)" Genel kalite olarak, Egea da yumuşak göğüs olması harici ne var bilmiyorum, Ayrıca yumuşak göğüs ne işe yarıyor onu da anlamış değilim. Yol tutuş olarak biri sedan araç, diğeri SUV olan farklı iki segment'de olan araç, ama inanın bariz bir fark yok. Güvenlik olarak birbirlerinden bir farkı yok. Genel konfor olarak, ses yalıtımı, süspansiyon konforu, direksiyon ve pedalların yumuşaklığı olarak emin olun Duster daha iyi.
-
Mukayese ederken Egea tarafında HB (sahip olduğum araç) kasayı mukayese ediyorum ve bilmiyorum hiç kullanma ya da seyahat etme şansınız oldu mu, yol sesi, rüzgar sesi gibi konularda beklentinin üstünde bir konforu var. Genel kalite olarak da iki araç da zaten kalitesiz malzeme ama Duster da (benim gördüğüm) kullanılan malzeme daha basit, daha kalitesiz duruyor.
Genel konfor olarak, mükellefimin Duster aracı ile kısa da olsa (önceki kasaydı sanırım, 4-5 yıl oldu çünkü) bir yolculuk yapmıştım ve sanki kamyonette seyahat ediyormuşum hissi uyandırmıştı, şirket aracı olduğunu da söylemem lazım.
Yol tutuş olarak elbette kasa farkından dolayı +, - durumlar olur ama Duster (ki ciddi almayı düşündüğüm bir araç olduğundan incelemelerini halen daha takip ediyorum) incelemelerinde ESP nin çok çabuk devreye girdiği söyleniyor.
Yine genel güvenlik anlamında ben Egea'nın bir nebze de olsa daha sağlam bir karoser ve güvenlik ekipmanına sahip olduğunu düşünüyorum ki yukarıdaki fotoğraflarda görüleceği üzere daha hafif bir araç olan Dusterın, direğe çarpma testinde burnu neredeyse kaza yapılan tarafa doğru esnemiş, diğer taraftaki kapılar bile esneyip aralanmış ve zaten aldığı hasarın daha yüksek olduğu da fotoğraflarda belli.
Duster için tekrar söylüyorum, şu karoser sağlamlığı konusunda tereddüt etmesem o bütçe ile alacağım tek araç olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 11 Şubat 2022; 16:54:20 >
-
Duster mk1 ler gerçekten konforsuzdu mk2 ise gerçekten konforu arttı 1.3 motor edc ile efsane olur
Burda duster alır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea daha kaliteli rafine bi araba.
Ama duster daha mantıklı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tce motorda dizel gibi benzin partikül filtresi var ona göre secimini yap bu arada İstanbul içi 8 altına düşmüyor tce
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu kadar söylüyorum motor olarak 1.3 tce, 1.3 multijetin her anlamda içinden geçer, 10 gömlek üstünde. Daha önce egea da kullandım şimdi duster kullanıyorum. Duster kesinlikle çok daha keyifli bir araç. Malzeme kalitesi vs hemen hemen aynı.
Dustera bir multimedya ekran aldım. Obd porttan bir de Bluetooth dongle aldım. Multimedya ekran hayalet gösterge oldu 😂.
Dusterın altı yüksek köy vs gibi yollarda üzmez.
Tüm bu değerlendirmeler tabii ki bu fiyat bandında iki araç için. Biri çıkıp yok tiguan şöyle yok xc60 böyle diyebilir. Kıyaslamayı egea ve duster için yaptım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kullanıma ve ihtiyaca göre değişir, aklıma gelen kriterleri yazayım.
Egeanın artısı düşük mtv (duster 1332 cc olduğundan1.6 gibi vergi öder, multijet 1248cc) , düşük tüketim, otomobil olması sebebiyle nispeten daha iyi yol tutuşu, ikinci elde multijet motorlu fiatlar en hızlı nakite dönen araçlar
Dusterın artısı bozuk yolda daha fazla konfor, egeaya göre ciddi performans avantajı, dpf-adblue gibi dizelin avantajını geri alan parçaların olmaması (adblue büyük sıkıntı, 2-3 yaşında araç alınırsa bu sıkıntı yok), yalandan da olsa suv hissiyatı (4x4 olanları zor koşullarda gerçekten milyonluk çakma suvların içinden geçer)
Ben ilçede görev yapıyorum mesela, evim de ilçede. Haftaiçi büyük alışveriş, hastane vb. iş yoksa araba yatıyor, uzun yolda da sakin kullanıyorum, benim için bu iki araçtan duster mantıklı. İl merkezinden (50km) günlük git gel yapan arkadaşlarım var, onlar için ise egea.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Çalıştığım Kurumda kiralık 2 Adet 2021 Model Egea var (1,3 Multjet Urban donanım) ara sıra kullanıyorum ve 1 defa da uzun yola çıktım, sahibi olduğum Dacia Duster (2019 Model 1.0 TCe) ile mukayese edersem;
Konfor olarak aralarında ki en büyük fark, Egea da önkonsol yumuşak, Duster da sert plastik ama her 2 araçta da en ufak bir trim sesi yok. Dusterın süspansiyonları daha yumuşak ve konforlu ve engellerden geçerken kesinlikle süspansiyonların absorbe etmesi daha iyi. Ama bunun eksi yönü virajlarda limitini zorladın mı biraz fazla yana yatıyor tabii Dusterın 21 cm ile yerden yüksekliği en fazla araçlardan olduğunu unutmamak lazım beni bugüne kadar hiç tedirgin etmedi, tabii ben de hiç bir zaman limitlerini zorlamadım öyle bir alışkanlığım yok. İlginç bir şekil de Egea da direksiyonda (City Modu) olduğu halde Dusterın direksiyonu daha yumuşak (Yüksek hızlarda sertleşiyor) debriyaj pedalı da keza Egeanınkin den daha yumuşak. Yol ve rüzgar sesi konusun da Duster daha sessiz (Motoru mukayese etmiyorum çünkü biri Dizel diğer Benzinli tabii ki Benzinli Motor daha sessiz).
Yerden 21 cm yükseklik nedeniyle, hiç bir zaman hiç bir koşulda aracın altını vurma ihtimaliniz yok, bu yüzden ister şehirde yaşayın ister kırsal kesim de bu müthiş işinize yarıyor. Ayrıca yüksek oturma pozisyonu nedeniyle kendinizi daha güvende hissediyorsunuz ve bana daha zevkli geliyor (Tabii bu kişiden kişiye değişir)
Bagaj hacmi Dusterın daha fazla ve bagajı daha kullanışlı.
Bakım onarım ve yedek parça ve sarf malzeme fiyatları olarak da Dusterın daha iyi olduğunu düşünüyorum, benim aracımın ilk bakımı 2020 Ekim de 860 TL, 2. Bakımı 2021 Ekim de 910 TL tuttu. Bakım aralıkları her 2 araçta da 20.000 Km de bir.
Yol bilgisayarı olarak Egea daha iyi, özellikle Yol Bilgisayarının yağ sıcaklığını bile göstermesi çok iyi, Duster da bu kadar ayrıntılı değil hatta Duster da Comfort donanım da hararet göstergesi bile yok en can sıkıcı noktası bu.
Euro NCAP de standart donanım da her ikisi de 3 Yıldız almış, Güvenlik Paketli Egea 4 Yıldız almış gönül isterdi ki her ikisi de 5 Yıldız olsun, ama ne kadar ekmek o kadar köfte.
Silecekler de Duster da 3 kademe var (Fasıla, normal, hızlı) benim önceki aracım 2011 Model Clio Grandtour da bile Fasıla ayarın da 6 kademe hız ayarı vardı, hatta Tempra da bile öyleydi, bu da sevmediğim bir özellik oldu tek fasıla ayarı konforsuz geliyor. Sanırım Egea nınki daha iyi bu konu da.
Yokuş kalkış sistemi Duster da harika çalışıyor, inanılmaz güzel bir dozajı var kurumumun kullandığım diğer aracı olan (2018 Model Mitsubishi L200 2018 Model de berbat çalışıyor). Ayrıca otomatik Far Duster da çok iyi çalışıyor en ufak bir gölge de bile hemen farları yakıyor diğer araçlar da bu kadar hassas değil, özellikle Mitsubishi de tünele girseniz bile neredeyse Tünelin ortasına gelinceye kadar yakmıyor farları, Egea da dikkat etmedim. Aklıma şimdilik bunlar geliyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X