Şimdi Ara

Dizel araba hangi devir de vites atılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
15.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler pek bilgim yok ilk arabam daha pek tecrübemde yok. 1.4 d4d dizel auris aldım ama benzinli gibi kullanamadım. İçim de acaba doğru mu kulanıyorum diye bir kuşku var.Kıyamıyorum da yeni daha içim gidiyor sürerken de :D Şimdi kaç bin devir de vites atsam hem ekonomik olur hem de en faydalı olur arabaya zarar vermeden turboya zarar vermeden bilgilendirirseniz çok sevinirim?



  • dizel arabada 2000 devirden aşağıda vites değiştirmek sağlılıklı değildir.bende focus titanium 16.tdci var zaten turbo devreye girdiğinden motorun vites geçiş devirini hissedersin .dizel araçlar genelde 2200 civarı devirde vites atmak gerekli...
  • bu 1.4 ya hocam o zaman 2300 2400 cıvarı en uygunu olur herhalde kitapçığında bu bilgiler yazar mı hocam?
  • 2200de vites mi atılır sacmalamayin ya

    2800bandinda değiştirmek en sagliklisi vites geçtiğinde asagi yukarı 2000bandinda olur torkunu korur araç

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vites oranlarına bağlı üst vitese geçince 1800ün altına inmemeli yokuşta özellikle, turbo boşluğuna girmemeli
  • Şimdi hocam hangisi doğru bilemedim ki. 1.4 d4d için hangisi daha faydalı? kullanan yok mu auris dizel? hangi devir de kullanıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clonare

    Şimdi hocam hangisi doğru bilemedim ki. 1.4 d4d için hangisi daha faydalı? kullanan yok mu auris dizel? hangi devir de kullanıyorsunuz?

    En az 2800 devirde vites atın en sağlıklısı 3000 devir civarında vites atmaktır. 2000 altına inmemeye çalışın.
  • Vengace V kullanıcısına yanıt
    kim saçmalıyor?? sanayide çok dizel araç gördüm devirsiz kullanımından kurum birikme dolayı arızılanan .senin kullandığın aracın tork/güç diyagramını bilmiyorum ki 2800 devirde kullanım performanslı bir kullanımdır ben motoru yormadan ekonomik kullanım değerlerini söyledim genel kural olarak

    teorik olarak önerilen maksimum tork içinde aracı kullanmaktır. Pratikte ise ne motorun titreme yapacağı kadar düşük devir ne de zorlanacağı kadar yüksek devire çıkmamak gerekir, dizel aracınızda yapacağınız bir kaç saatlik pratikle zaten ne zaman vites değiştireceğinizi anlarsınız arabadan az çok anlıyorsanız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clonare

    Şimdi hocam hangisi doğru bilemedim ki. 1.4 d4d için hangisi daha faydalı? kullanan yok mu auris dizel? hangi devir de kullanıyorsunuz?

    vitesi değiştirdiğinizde devir turbonun devreye girdiği değerin altına düşmemeli genel kural bu bide aracın tork/güç diyagramını bul ona göre daha sağlıklı olur
  • "Önce soğuk motoru çalıştırıp giderken nelere dikkat edeceğiz...

    Turbo türbinlerini birbirine bağlayan housing içindeki mil motor yağı ile yağlanır. Bu yağlama işlemi motor soğukken, yani yağ da soğukken verimli yapılamaz. Motor soğukken turbon türbinlerinin yüksek basınçla yüksek devirlere çıkmasını engellemek gerekir. Turbo türbinlerinin yüksek devirlere çıkmaması için, motor devrinin fazla yükseltilmemesinin yanı sıra gaz pedalına da fazla basılmaması gerekir. Zira turbo türbinlerinin dönüş hızını ve ürettikleri basıncı belirleyen iki faktör vardır; - motor devri - gaz pedalının konumu.

    Yani motor soğukken ortalama bir dizel araçta takriben 2500 devirin üstüne çıkılmamalıdır. Mümkünse 2000 devirde vites yükseltilmelidir. Yalnız bu durum sadece motor soğukken geçerlidir.

    Ayrıca gaz pedalına motor soğukken yarısından çok basılmamalıdır. Zira bu hareket de türbinleri yüksek basınçla döndürür.
    Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı. Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dizel aracımızı nasıl kullanabiliriz?

    Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

    Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

    Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

    Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

    normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.

    Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. Benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz.

    Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında, yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız, mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.

    Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir.
    Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır. Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır. Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da bu devirlerde başlar. Zaten kullanıcıı da bu 2000 devirden itibaren aracın ivmelenmeye başladığını gözlemler...

    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşta turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur."

    Çok faydalı gördüğüm bir alıntıdır bilginize sunulur...




  • ironcarbonom kullanıcısına yanıt
    Arkadas kac devirde devistirecegim demis kullanacağım dememis soruyu dogru anlayalım isterseniz

    Dizel araçta 2200de vites yukseltilirse 1500un altına bile inebilir ki araç tork araligini kaybeder ve deli gibi yakmaya başlar. Ama 2800de atarsa 2200e veriler ve cekisinden düşmez yakitini korur.

    Kendi aracinizda deneyin 2200de atın vitesi bakin tuketimine 1500den 2000e cikarana kadar da tabiri yerindeyse anasını aglatir yakitin.

    2200sakin kullanimdir cok iyi torku varsa 2000 bile olur ama 2200de vites atilmaz.

    Iyi forumlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu açan arkadaşım yazdıklarımı lütfen dikkatle oku. Öncelikle "turbo devreye girer" diyen birisi turbonun sadece belirli bir devirden sonra çalıştığını söylüyordur ve yanılıyordur. Turbo dediğimiz şey devreye girmez, zaten vardır. Sadece belirli devirlerde daha iyi sonuç verir(performanslıdır da denilebilir) Yani turbo sanki elektronik bir şeymiş gibi belirli devirden sonra devreye giren bir şey değil sadece devire göre daha iyi verim alacağınız mekanik bir şeydir.
    Gelelim vites atma devrine. Aman diyeyim 20-22 devirde vites atılır diyenleri dinleme. Aracın 20-22 devirde vitesin atılması üst vitese geçildiğinde devirin 10-15 arasında bir seviyede olması demektir ki bu da motora aşırı derecede zarar verir. Dizel motorlu bir araç benzinli bir araca göre daha düşük devirde bir kullanım ister. Aracın kitapçığında ya da internetten motorun maksimum tork ürettiği devire bakarsın. Aracı o devirde kullanmaya özen gösterirsin. Mesela ben 1.3 Multijet motora sahip bir sürücüyüm. Aracımdan örnek vereyim. Aracım maksimum torkunu 17.5 devirde üretiyor. Ben de genelde 18-21 devirleri arasında bir sürüş tercih ediyorum. Dikkat etmen gereken durum şu ki bu değerler vites atma devirleri değil ekonomik sürüş için verilen değerlerdir. Peki hangi devirde vites atıyorum? Vitesi attırdığında aracın maksimum tork ürettiği devirin altına düşmemesini sağla. Yani ben 28-30 arasında vites yükseltiyorum. Motorlarımız arasında aşırı bir fark olmadığı için sen de öyle yapmalısın. Zaten 28-30 devirlerde vites yükselttiğinde araç tekrar 20 devir civarına gelecektir. Bu şekilde hem motora zarar verecek aşırı yüksek ve aşırı düşük devirlerden uzak durmuş olursun hem de ekonomik bir sürüş yapmış olursun. Bir de şuna dikkat etmeni isterim ki araç ilk hareketinde daha düşük bir devirde vites yükseltmek isteyecektir. Mesela 28 devir civarında normal vites yükseltirken; 1. viteste olan bir araç 2. vitese geçerken 22-25 civarında vites yükseltmek ister. Bu da dişlilerle ilgili bir durumdur. Zaten aracın motor sesinden 1. viteste 20-25 devir aralığında vites atacağını da anlayabilirsin.

    Kazasız sürüşler İyi forumlar.




  • Hepinize cik tesekkur ederim bilfgiler icin ozellikle gentleman cok yardimcinoldunuz hocam eyvallah. Bundan sonra 28 ce cegisgirecegim ve kalkarkende dediginiz gibbi yapacagim hocam hepimize kazasiz surusler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2012 punto 1.3 multijet kullanicisiyim.sizler genelde 2800-3000 devir civari bir ust vitese gecmenin uygun olacagini soylemissiniz ama ben araci kullanirken arac genelde 2000 devire falan geldiginde bir ust vitese gecmemi oneriyor.ekranda uyari cikiyor.acaba dogru olan aracin beni uyardigi 2000 devir mi,yoksa sistem cok saglikli calismagi icin beni yanlis devirde mi uyariyor acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet benim araçta da 1. viteste 2400 lerde sonra 2200 2100 2000 lerde vites atmamı söylüyor.
  • 2750

    ekleme:Civarı tabii ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hijacke-R -- 10 Şubat 2015; 17:20:42 >
  • Hyundai accent admire 1.5 crdi 2700 civarı vites değişimi yapıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basarsan turboyu eline alırsın devirli kullancan 2000bin üstü turbo açar sürekli açtırırsan elinde patlar.

    Yokuşlarda devirli kullancan düz yolda 2500 devir yaparsan hem yakar hem zarar görür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam 1.4 207 ve ford connect var kullandıgım 2000-2200-2300 gıbı degıstırırım genelde hıcte sorun yasamadım 3-4 yıllık araclar ford 140.000 de 207 90.000-100.000 cıvarı ıkı aractada sorun yok. bazı arkadaşlar kurum yapar dıyor ancak artık kalıtelı yakıtlar oldugu ıcın kurum oranı cok dusuk ve zaten servıslerde bakımların bırkaçında motoru temızlemek ıcın tablet atıyorlar bıldıgım kadarıyla . motor boylece temızlenmıs oluyor ekzos dakı kurum ıse sollamalarda yada genel kullanım sırasında ani ivmelenmelerde temızlenıyor zaten aracı bıraz sıkıştırınca sıyah dumanı dırek atar . bırde ne kadar dogru bılmem ama ben aracı yıkarken genelde basınclı suyu ekzos a da tutarım az da olsa kurum cıkıyor .
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.