Şimdi Ara

benzinli araba kaç dd vites değiştirilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
10.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3000 de atıyorum genelde ama dedem 4000 dd 4500 e kadar fırlatıyor bir zararı olur mu yakıt dışında.ben motor çabuk biter düşüncesindeyim



  • bildiğim kadarıyla motor ömrü yaptığı devir ile doğrudan alakalı bir konu, konunun uzmanı olan arkadaşlar daha iyi bilir, ama yıllar önce bir yazı okumuştum. 2500-3000 devirde vites değiştirmekle 5000-6000 devirde vites değiştirmek sadece bir kaç hafta fark ettiriyormuş motor ömrü açısından..artık ne kadar doğru ne kadar yanlış bilinmez..şu anda üzerinde çalışıyorum, sonuçlarını paylaşırım
  • Vites değiştirmenin sabit devri yoktur.O anki duruma göre sürücü karar verir.Araç bi üst vitese geçintiği zaman yığılmayacak devirde vites atın.Birde öyle anlık 4000-4500 devirlere çıkmaktan hiçbir zarar gelmez.Üst devirlerde uzun süre gitmek zararlı
  • spor motorsiklet motorları cok yuksek devirlerde çalıstırıldığından normale gore cok kısa surede omrunu tamamlar tam tersı olarak gemı motorlarıda cok dusuk devırde calıstığı ıcın mılyonlarca km yol yapar (karasal hesaba gore) sureklı ve uzun zaman yuksek devırde arac kullanmak motorun daha cabuk asınmasına sebeb olur
  • yani uzun süre gitmek yok anayola çıkınca 1.vites 4000dd kadar basıyor bazen 4500 öyle 2 ye atıyor .bazende 2. viteste aynısını yapıyor.ben 2500dd geçmem
  • motorun ürettiği torka ve güce göre değişir, her arabada farklıdır.

    mesela benim 2.0 litre turbolu aracımda, 2.200 devirde vitesi büyütüyorum normal şartlarda,ama hızlanma isteniyorsa daha yüksek devirlerde vites büyütülür doğal olarak.
    1.6 normal araçlarda 2.500-3.000 devir daha uygun ,tork biraz düşük olduğu için. daha yüksek hacimli atmosferik araçarda ise 1.500 devirde vites büyütülebilir max ekonomi için. mesela geçen günlerde kullandığım panamera 4s pdk otomobilde,vitesi D'ye attığınızda ve sport mod kapalı olduğunda vitesi 1.500 devirde büyütüyordu.ama araç 4.8 litre v8 atmosferikti.
  • Aracı bayıtlmadan vıtes degiştirmek en mantıklısı...

    @magnat_hifi

    Daha sabah işe geldım panamera ıle ama 1.500 devirde vıtes degıstırdıgnıı gormedim.

    ıkı gun once spor mod da kapalı yınede devırlenıyor araç demıstım kendı kendıne yanlısın olmasın :)
  • 1500 d/d de dizel araç bile vites değiştirmez. oldu olacak rölantide atalım vitesi.
  • eğer aracınızda yakıt tüketimini önemsiyorsanız mümkün olan (aracın silkelemediği, bayılmadığı) en düşük devirde vites değiştiriniz.
    motor ömrü açısından ise öyle arada sırada 4000-5000 devire geliyor bir şey olurmu diye düşünmeye gerek yok.
    uzun süreli ve yüksek devirli kullanımların motorun ömrü üzerinde negatif bir etki yapaca aşikar ancak bu sizin söylediğiniz kullanım tarzı ile değil
  • attraction hocam, panamera 4s'i kullanalı 3 gün oluyor,sport modu kapayınca erkenden atıyordu,100km/s 'de 7 vitesi görüyordu araç.devirde baya düşüktü diye hatırlıyorum.ben almanya'da kullandım aracı bu arada, panamera 4'de kullandım 3.6 litre v6 olanı. ama 4.8 litrelik olanın keyfi çok başka. sport egzos düğmesine basınca çıkan seste ayrı hala kulağımda :) benim skoda octavia onun yanında mobilet gibi kaldı


    not:birde benim anlayamadığım bir şey var, bu araçtaki 1. vites ne işe yarar :) sport plus'u kapayınca araç 2.viteste kalkıyor,1'i kullanmıyor. zaten 1. viteste çok kısa. 1. viteste kalkınca kafam bir ileri bir geri gidip duruyordu :)

    buda benim çektiğim bir foto,
     benzinli araba kaç dd vites değiştirilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magnat_HiFi -- 23 Temmuz 2010; 11:39:25 >




  • evet arkadaşlar benimde merak ettiğim bi konu bu
    araç 1.6 max torku 4000d/dak da max hpyi 6000d/dak da veriyor. araç lpg li.
    dediğiniz gibi 2500d 3000d arası vites değişirsem gayet güzel.
    ama araç max torku 4000de max beygiri 6000de veriyo fakat 2. vites 6000devir 100km/h yapıyo. şimdi bu max tork devir benim ne işime yarıyacak madem taaa 4000 -6000 arasındalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    bildiğim kadarıyla motor ömrü yaptığı devir ile doğrudan alakalı bir konu, konunun uzmanı olan arkadaşlar daha iyi bilir, ama yıllar önce bir yazı okumuştum. 2500-3000 devirde vites değiştirmekle 5000-6000 devirde vites değiştirmek sadece bir kaç hafta fark ettiriyormuş motor ömrü açısından..artık ne kadar doğru ne kadar yanlış bilinmez..şu anda üzerinde çalışıyorum, sonuçlarını paylaşırım



    Sizin aracınızda ''Up Down'' uyarısı yok mu? ben ona göre değiştiriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    attraction hocam, panamera 4s'i kullanalı 3 gün oluyor,sport modu kapayınca erkenden atıyordu,100km/s 'de 7 vitesi görüyordu araç.devirde baya düşüktü diye hatırlıyorum.ben almanya'da kullandım aracı bu arada, panamera 4'de kullandım 3.6 litre v6 olanı. ama 4.8 litrelik olanın keyfi çok başka. sport egzos düğmesine basınca çıkan seste ayrı hala kulağımda :) benim skoda octavia onun yanında mobilet gibi kaldı


    not:birde benim anlayamadığım bir şey var, bu araçtaki 1. vites ne işe yarar :) sport plus'u kapayınca araç 2.viteste kalkıyor,1'i kullanmıyor. zaten 1. viteste çok kısa. 1. viteste kalkınca kafam bir ileri bir geri gidip duruyordu :)

    buda benim çektiğim bir foto,
     benzinli araba kaç dd vites değiştirilir?





    Araç pdk lı o yuzden vıtes gecıslerı oldukca sarsıntılı oluyor. Spor mod kapalıyken araç 2. vıteste kalkıyor hep..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    evet arkadaşlar benimde merak ettiğim bi konu bu
    araç 1.6 max torku 4000d/dak da max hpyi 6000d/dak da veriyor. araç lpg li.
    dediğiniz gibi 2500d 3000d arası vites değişirsem gayet güzel.
    ama araç max torku 4000de max beygiri 6000de veriyo fakat 2. vites 6000devir 100km/h yapıyo. şimdi bu max tork devir benim ne işime yarıyacak madem taaa 4000 -6000 arasındalar


    bi up yapim arada kaynamasın
  • Atmosferik 1.6 motor kullanıyorum.3000 devir altında kolay kolay vites değiştirmem.İstisna 1'den 2'ye atarken olur oda 2. viteste 1000 devirin altına indirmem.Diğer viteslerdede 2000 devrin altına genel olarak düşmem.4250 devirde mak torkunu veren bir araç için doğru vites değişimi yaptığımı düşünüyorum.2000 devir altında araç toplasada gereksiz zorlamaya gerek yok bence.Düz ve hız yapılamayacak yerlerde düşük devirlerde vites değiştirsemde gaza çok basmıyorum.Dediğim gibi aracı gereksiz olarak zorluyormuşum gibi geliyor bana.Performans gerekliyse devir çevirtmek şart zaten alt devirlerde normal çekişi olan motor 3500-4500 arası ve devamında artan çekişle hızlanıyor.Dizellerdeki tork patlaması kadar olamasada yeteri kadar performens hissini veriyor insana.
    4250 de maximın torkunu 6000 devirdede maximun gücünü veren motorda 2500- 3000 devirde vites değiştirmek çok mantıklı gözükmesede.Teknikten çok anlamam ama, devir tork eğrileri incelendiğinde atmosferiklerde torkun geniş bir devir aralığına yayıldığı görürüsünüz.Yani turbolu araçlardaki gibi birden artan ve maximun torktan sonra birden çakılan tork eğrilerine göre daha yumuşak bir eğri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 23 Temmuz 2010; 12:19:17 >




  • Normal de motor sesini çok severim fakat hızlı gitmiyeceksem 2000 devirde giderim. 2000 devir içinde vitesi 3000 devirde filan değiştirrim. Hızlı sürlı süreceksem 6500 dd e kadar yolu var ama 5750 veya 6000 devirde değiştirrim çünkü o viteste sonda olan hantallığı bir üst viteste çok daha kolay atlatabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu

    Normal de motor sesini çok severim fakat hızlı gitmiyeceksem 2000 devirde giderim. 2000 devir içinde vitesi 3000 devirde filan değiştirrim. Hızlı sürlı süreceksem 6500 dd e kadar yolu var ama 5750 veya 6000 devirde değiştirrim çünkü o viteste sonda olan hantallığı bir üst viteste çok daha kolay atlatabilirim.


    Eger araç max hp'yi max devirde verıyorsa bır ust vıteste atamazsın o hantallıgı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu

    Normal de motor sesini çok severim fakat hızlı gitmiyeceksem 2000 devirde giderim. 2000 devir içinde vitesi 3000 devirde filan değiştirrim. Hızlı sürlı süreceksem 6500 dd e kadar yolu var ama 5750 veya 6000 devirde değiştirrim çünkü o viteste sonda olan hantallığı bir üst viteste çok daha kolay atlatabilirim.


    Eger araç max hp'yi max devirde verıyorsa bır ust vıteste atamazsın o hantallıgı :)



    Maksimum torku 3600d/d de sağlıyor.

    4. viteste 6500d/d 190km/h yapıyor. 175-190 arası ölü ibre bile yerınden kıpırdamıyor fakat 5. vitese attığım an ibrede gözle görülür bi şekilde fırlama oluyor. (175-190 arasındaki hantallığa göre) Hatta 185km/h te 5. vitese attığımda o hızlanma daha erken oluyor.

    Araba 2000 Opel Vectra 1.6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impossiblespeed -- 23 Temmuz 2010; 13:14:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu

    Normal de motor sesini çok severim fakat hızlı gitmiyeceksem 2000 devirde giderim. 2000 devir içinde vitesi 3000 devirde filan değiştirrim. Hızlı sürlı süreceksem 6500 dd e kadar yolu var ama 5750 veya 6000 devirde değiştirrim çünkü o viteste sonda olan hantallığı bir üst viteste çok daha kolay atlatabilirim.


    Eger araç max hp'yi max devirde verıyorsa bır ust vıteste atamazsın o hantallıgı :)



    Maksimum torku 3600d/d de sağlıyor.


    Dıkkatını cekerım tork ile hp ayrı şeylerdir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: buZz_uTqu

    Normal de motor sesini çok severim fakat hızlı gitmiyeceksem 2000 devirde giderim. 2000 devir içinde vitesi 3000 devirde filan değiştirrim. Hızlı sürlı süreceksem 6500 dd e kadar yolu var ama 5750 veya 6000 devirde değiştirrim çünkü o viteste sonda olan hantallığı bir üst viteste çok daha kolay atlatabilirim.


    Eger araç max hp'yi max devirde verıyorsa bır ust vıteste atamazsın o hantallıgı :)



    Maksimum torku 3600d/d de sağlıyor.


    Dıkkatını cekerım tork ile hp ayrı şeylerdir..




    Haklısınız hiç dikkat etmedim. Maksimum gücü 6000 d/d sağlıyabiliyormuş.




    4. viteste 6500d/d 190km/h yapıyor. 175-190 arası ölü ibre bile yerınden kıpırdamıyor fakat 5. vitese attığım an ibrede gözle görülür bi şekilde fırlama oluyor. (175-190 arasındaki hantallığa göre) Hatta 185km/h te 5. vitese attığımda o hızlanma daha erken oluyor.

    Araba 2000 Opel Vectra 1.6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impossiblespeed -- 23 Temmuz 2010; 13:17:13 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.