Şimdi Ara

Lastikte 55 yanağı 50 veya 60 yapmak, teknik olarak ne değişir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
45.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merak ettim, her hangi bir fabrika çıkışlı jantı olan aracın 55 yanağını 50 yapsak ne olur 60 yapsak ne olur yararları ve zararları ne? Yapılır'mı?

    Çünkü bazı lastikler her ya alta bulunmuyor yanakta 5 büyük veya küçük bulunabiliyor bunu alırsak ne olur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Şu +-%3 muhabbeti var taban değiştirmesen yanak değiştirirsen direk 3 den fazla oluyor değişim oranı. Mishal kendi aracımda orijinali 185-65-15 bende şu an 195-60-15 var. 55 yanak yapmak istesem tabanı 205 e çıkarmak durumundayım. Teknik açıdan zararlı değil de aracın kilometre sayacı düzgün okumamaya başlıyor %3 den fazla sapma olursa. Onun dışında jantın ve aracın çamurluklarının izin verdiği her ölçüyü kullanabilirsin sorun olmaz. Yanak meselesinde de yanak azaldıkça lastiğin jant üstündeki salınımı azalacağı için yol tutuş artar. 55-50 yaparsan da mantıken araç 1cm alçalır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastikte Yanak Değişikliğinin Teknik Etkileri

    Lastiklerin yanak genişlikleri, sürüş deneyimini ve aracın yol tutuşunu etkileyen önemli bir faktördür. Bir lastiğin yanak genişliği, "yanağının" yüksekliği olarak ifade edilir ve milimetre (mm) cinsinden ölçülür.

    55 Yanak ile 50 veya 60 Yanak Arasındaki Fark

    Lastikte 55 yanak genişliğini 50 veya 60 ile değiştirmek teknik olarak aşağıdaki değişikliklere yol açar:

    • Yükseklik: 50 yanak genişliğine sahip bir lastik, 55 yanaklı bir lastikten daha alçaktır, bu da aracın yerden yüksekliğinde bir azalmaya neden olur. 60 yanak genişliğine sahip bir lastik ise 55 yanaklı bir lastikten daha yüksektir ve aracın yerden yüksekliğini artırır.
    • Yol Tutuşu: 55 yanak genişliğine sahip bir lastik, 50 yanaklı bir lastikten daha yüksek yol tutuşu sağlar. 60 yanak genişliğine sahip bir lastik ise 55 yanaklı bir lastikten daha az yol tutuşu sunar.
    • Yumuşaklık: 55 yanak genişliğine sahip bir lastik, 50 yanaklı bir lastikten daha yumuşaktır. 60 yanak genişliğine sahip bir lastik ise 55 yanaklı bir lastikten daha serttir.
    • Yakıt Verimliliği: 55 yanak genişliğine sahip bir lastik, 50 yanaklı bir lastikten daha az yakıt verimlidir. 60 yanak genişliğine sahip bir lastik ise 55 yanaklı bir lastikten daha fazla yakıt verimlidir.

    50 Yanak ile 55 Yanak Arasındaki Fark

    50 yanak ile 55 yanak arasındaki fark, öncelikle yükseklik ve yol tutuşunda kendini gösterir. 50 yanaklı bir lastik, daha alçaktır ve daha iyi yol tutuşu sağlar. Bununla birlikte, 55 yanaklı bir lastik daha yumuşaktır ve daha fazla yakıt verimliliği sunar.

    55 Yanak Lastik Kaç cm

    55 yanak genişliğine sahip bir lastiğin yanak yüksekliği, lastiğin genişliğinin %55'ine eşittir. Örneğin, 205 mm genişliğe sahip bir lastiğin 55 yanak yüksekliği 112,75 mm (205 x 0,55) olacaktır.

    205 60 R16 Yerine 205 55 R16 Olur mu

    Evet, 205 60 R16 lastiklerini 205 55 R16 lastikleriyle değiştirebilirsin. Bununla birlikte, bu değişiklik yukarıda belirtilen teknik değişikliklere yol açacaktır. Aracının özellikleriyle uyumluluğunu ve sürüş deneyimini nasıl etkileyeceğini göz önünde bulundurman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 60 yanak aracı yükseltirken 50 yanak düşürür yanak değeri düştükçe konfor düşerken yoltutuş artar tam terside yanak büyütmek içinde geçerli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    60 yanak aracı yükseltirken 50 yanak düşürür yanak değeri düştükçe konfor düşerken yoltutuş artar tam terside yanak büyütmek içinde geçerli
    Hocam sağol, peki yanağı 5 küçültürsek veya büyütürsen iki haldede tek eksi yanı konfor gidiyor artı yanı yol tutuşu artıyor, başka bir durum olmaz dimi teknik bakımdan yani herhangi bir felaket durum olmaz dimi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu +-%3 muhabbeti var taban değiştirmesen yanak değiştirirsen direk 3 den fazla oluyor değişim oranı. Mishal kendi aracımda orijinali 185-65-15 bende şu an 195-60-15 var. 55 yanak yapmak istesem tabanı 205 e çıkarmak durumundayım. Teknik açıdan zararlı değil de aracın kilometre sayacı düzgün okumamaya başlıyor %3 den fazla sapma olursa. Onun dışında jantın ve aracın çamurluklarının izin verdiği her ölçüyü kullanabilirsin sorun olmaz. Yanak meselesinde de yanak azaldıkça lastiğin jant üstündeki salınımı azalacağı için yol tutuş artar. 55-50 yaparsan da mantıken araç 1cm alçalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Şu +-%3 muhabbeti var taban değiştirmesen yanak değiştirirsen direk 3 den fazla oluyor değişim oranı. Mishal kendi aracımda orijinali 185-65-15 bende şu an 195-60-15 var. 55 yanak yapmak istesem tabanı 205 e çıkarmak durumundayım. Teknik açıdan zararlı değil de aracın kilometre sayacı düzgün okumamaya başlıyor %3 den fazla sapma olursa. Onun dışında jantın ve aracın çamurluklarının izin verdiği her ölçüyü kullanabilirsin sorun olmaz. Yanak meselesinde de yanak azaldıkça lastiğin jant üstündeki salınımı azalacağı için yol tutuş artar. 55-50 yaparsan da mantıken araç 1cm alçalır.
    Hocam benimde cevabını aradığım nokta tamda bu, +-%3 muhabbetinden ötürü doğacak sorunlar, örnek vereyim özetle sıfır alınmış bir doblo aracı ele alalım bu araca yaz kış lastik değiştireceğine 4 mevsimlik alıyoruz orjinal lastik ebadı 195 60 r16 ve malesef aradığımız 4 mevsim lastik 195 55 r16 var, şimdi bunu alıp takarsak ölümcül bir zararı olur'mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Hocam benimde cevabını aradığım nokta tamda bu, +-%3 muhabbetinden ötürü doğacak sorunlar, örnek vereyim özetle sıfır alınmış bir doblo aracı ele alalım bu araca yaz kış lastik değiştireceğine 4 mevsimlik alıyoruz orjinal lastik ebadı 195 60 r16 ve malesef aradığımız 4 mevsim lastik 195 55 r16 var, şimdi bunu alıp takarsak ölümcül bir zararı olur'mu?

    Alıntıları Göster
    Eğer jantınız bu ebata uyumlu ise hayati yani can güvenliğinizi tehtit eden bir sorun olmaz. Tek sıkıntı muayenede çıkabilir onda da aldığınız lastiğin yük endeksi orijinali ile aynıysa problem olmaz. Değilse de kapı içindeki etiketi söker girersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Eğer jantınız bu ebata uyumlu ise hayati yani can güvenliğinizi tehtit eden bir sorun olmaz. Tek sıkıntı muayenede çıkabilir onda da aldığınız lastiğin yük endeksi orijinali ile aynıysa problem olmaz. Değilse de kapı içindeki etiketi söker girersiniz.

    Alıntıları Göster
    Can güvenliğini tehdit etmiyorsa sorun yok hocam

    Duymak istediğim buydu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Can güvenliğini tehdit etmiyorsa sorun yok hocam

    Duymak istediğim buydu

    Alıntıları Göster
    Değer abartılı değişmiyorsa bir sorun olmuyor hocam.

    Ben de 195/55R16 ebatı 205/55R16 yaptım. Tabi ben yanak ölçüsünü değiştirmeden tabanı 1 cm büyüttüm. 19.5 cm'den 20.5 cm'ye çıktı. 50-55-60 olan kısım zaten tabanın yüzdelik olarak ölçüsü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isetta_1955 -- 26 Nisan 2019; 0:29:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isetta_1955

    Değer abartılı değişmiyorsa bir sorun olmuyor hocam.

    Ben de 195/55R16 ebatı 205/55R16 yaptım. Tabi ben yanak ölçüsünü değiştirmeden tabanı 1 cm büyüttüm. 19.5 cm'den 20.5 cm'ye çıktı. 50-55-60 olan kısım zaten tabanın yüzdelik olarak ölçüsü.

    Alıntıları Göster
    Araçtaki jant fabrika çıkışlı jant mı?

    Fabrika çıkışlıysa nasıl genişletti hocam fabrika çıkışlı jantların ofseti tam o tabana uygun oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Araçtaki jant fabrika çıkışlı jant mı?

    Fabrika çıkışlıysa nasıl genişletti hocam fabrika çıkışlı jantların ofseti tam o tabana uygun oluyor.

    Alıntıları Göster
    Evet hocam fabrika çıkışlı jant.

    Takmadan önce janta takılabilecek maksimum genişliği araştırdım ve zaten benim janta maksimum takılabilecek genişlik 205 olarak yazıyordu.

    Sapma olarak %3'ten az çıkınca taktım. Hiç sorun yok. Yakıtı neredeyse etkilemedi. Lastiğin tabanı 1 cm geniş ancak lastiğin janta oturmasında problem olmuyor. 195 ebatın çok pahalı olması sebebiyle bir çok kullanıcı 205 tercih ediyor zaten. Ben de yorumlara ve araştırmalarıma güvendim ve bir sorun yaşamadım.

    Araçtaki jant 6jx16 ET23 hocam. Bulduğum sonuçta şuydu:

    Rim width-----------------------Minimum tyre width------------Ideal tyre width--------------------Maximum tyre width

    6,0 Inches 152mm-----------------------175 mm-------------------185 or 195 mm----------------------------205 mm

    Jantın ideal ölçüsü 185-195 olarak belirtilmiş maksimum değer de 205. Ben de maksimum değeri takmış oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isetta_1955 -- 26 Nisan 2019; 1:29:59 >




  • Aracın üzerinde bulunan ölçüyü değiştirmeyin yada lastik değişim tablosundan bakın aradaki fark %3 ve üzeri olursa değiştirmek sakıncalıdır.

    Yanağı büyüttüğünüz zaman yol tutuşu azalacak araç esneme yapacak, ani bir manevrada aracı yolda tutamazsınız.


    En basitinden şu örneği vereyim size.

    41 numara ayakkabı giyiyorken gidip 39 numara yada 43 numara alsanız ne olur.

    Benim aracın (f30 320i ed)lastik ölçüsü 225-50-17 piyasada çok bulunan bir lastik değil, yanak 50 değil 45 olsa hem seçenek çok hemde fiyat olarak %35 civarı daha uygun, ailede bulunan diğer bir aracın ölçsüde 225-45-17, bende 225-45-17 taktım denemek için, sorun olursa diğer araca takarız lastikleri diyerek aldım. Benim araç anormal tepkiler vermeye başladı, direksiyon tepkisinden tut yol tutuşuna kadar, konfor oldukça bozuldu, herşeyi geçtim yol tutuşu ve ve direksiyon tepkilerinden dolayı lastikleri çıkardım ve orjinal ölçüyü aldım.

    Hayatta bazı şeyler bir kere olur, sonra telafisi olmaz bir dahi sefere şöyle yaparım deme fırsatı bulamazsın.




  • 215/60-17 araçta 225/65-17 kış lastiği kullandım. Hiç bi sorun olmadı. Esp, abs, yokuş iniş, 4x4 hiç bi sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erreguay

    215/60-17 araçta 225/65-17 kış lastiği kullandım. Hiç bi sorun olmadı. Esp, abs, yokuş iniş, 4x4 hiç bi sıkıntı yok.
    verdiğiniz iki ölçü arasındaki fark %4,76 aşırı bir fark var hem kendinizi hem çevredekileri tehlikeye atıyorsunuz.
  • 50 60 65 ler yanak ölçüsü değildir
    Tabanın yani 205 in 225 in vs %50 si %55 i %65 i demektir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Daha önce açtığım konudada yazışmıştık. ben hem 17 janttan 19 a geçmiştim hemde yanak 45 den 35e düşmüştü.

    Genel olarak konfor azalıyor. Daha fazla sekiyor araç. Ama rayda gidiyormuş gibi oluyor araç.


    İnce yanak kullanımı zor yanlız. Kötü bir çukura düştüm lastiklerin o konusunu açtıkdan sonra . Jant yanağı kesti. Allahtan lastikçim tanıdıktıda micheline gönderip garanti kapsamına sokturdu. Sıfır lastik taktik.
  • Öncelikle jantı değiştirmediğinizi varsayarsak, birçok parametre değişir. Şöyle ki araçtaki esp, asr, abs vs. bir çok aktif güvenlik sisteminin hesaplanması orijinal ebata göredir. Her araç modeline özgü avantaj ya da dezavantajı olabilir. Bu durumun da kendi içinde getirdiği sorunlar vardır, firmalar tarafından optimal hazırlanan veriyi siz bir yöne doğru bozmuş oluyorsunuz ve açık güvenlik sorunu da oluşturabilir. Bununla birlikte kadranda görülen değerde artık gerçek hızınız olmaz ebata göre gerçekte daha yüksek ya da düşük hızda gidiyor olabilirsiniz doğal olarak yakıt tüketimi ile de ilgilidir.

    Jant ebatıyla lastikten oluşan farkı nötr hale getirebilirseniz ki çok çok zor aslında daha düşük seviyede benzer problem ortaya çıkması ile birlikte sadece konfor değişikliği oluşur.
  • Türkiye gibi yolları kötü memlekette yanak incelten adamın aklı yoktur bana göre kalın yanak iyidir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.