Şimdi Ara

Honda Jazz Düz Viteste Motor Devri- En Uygun Vites Değişim Aralığı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracın en uygun vites değişimini 1'den 2'ye geçişte 3.000 devir, diğer vites değişikliklerinde 2.400 devir olarak duydum. Kullanan arkadaşlar ne derler? (Maximum tork'u 2.700 devir )
    Ben şahsen 2.000'de vites ufaltıp, 3.000 devirde vites büyütüyordum. Ancak yukarıda anlattığım şekli kullanan bir arkadaş bu sayede 1-1,5lt yakıt tasarrufu sağladığını iddia ediyor. Tecrübeli arkadaşlar ne derler?



  • iyide adamlar o vites yükseltme uyarısını niye yapmışlar ben hep ona uyarım 2000 devirde yanar hep bende 2000 devirde değiştiririm
  • Benim uyguladığım serviste bi arkadaş tavsiye etmişti. Devire göre deil hıza göre vites yükseltmem o da her 20 km de bir hız yükseltilmesi yönünde.
    Mesela 0-20=1 20-40=2 40-60=3 60-80=4 80- üzeri =5 yani bu hız aralıklarında karsısında yazan viteste olmak . Bunu uyguladıgınızda zaten vites yülseltme 2.4-2.5 e tekabul edıo düşürmede 1.8-1.9 a bn bunu uyguluyorum cok ta memnunum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KhanWars K kullanıcısına yanıt
    Ortalama yakıt değerleriniz nelerdir? Ş.içi-Ş.dışı
  • sahmelik S kullanıcısına yanıt
    1. Nesil jazzım olduğu için vites yükseltme uyarısı maalesef yok bizimkilerde, uyarı hangi devirlerde yükseltme, hangi devirlerde küçültme uyarısı veriyor acaba?
  • normalde hep 2000 devirde ama diyelimki 2000 de geçmedin 2500 de geçtin bir sonraki vites sinyali 2500 de yanar
  • Ben de yaklasik 8 aydir 1. Nesil Jazz kullaniyorum. İstanbul dayim ve aracin az yakmasi icin cesitli devirlerde vites degisimleri denemeleri yaptim. Onceden 3000 devirden asagi vites yukseltmezdim ama artik 1. Vites haric diger tum vites degisimlerini 2500 civarina varinca yapiyorum. Yakitta oyle 1.5 litre gibi yuksek bi tasarruf yok ama bi yarim litre farkettigini dusunuyorum yol bilgisayarina baktigimda.

    Her benzinli arac gibi canJazz ' imiz da sehir ici yogun trafikte maalesef ne yaparsak yapalim sarfiyati arttiriyor. Ama cogu kisinin de bana katilacagi uzere yaktiginin hakkini veriyor. Ozellikle kalkislarda basta kasanin hafif olmasi sebebiyle çok seri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    Ben de yaklaşık bir haftadır 1. vitesi 3.000, geri kalan vites değişimlerini 2.500 devirde yapıyorum. Sürüşte herhangi bir problem yaşamadım. Bakalım yakıt sarfiyatı ne olacak?
  • 2000 devirlere gelmeden shift lambası yanıyor ben de yükseltiyorum vitesi. 3000 yada 2500 devir fazla bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dietherbohlen

    2000 devirlere gelmeden shift lambası yanıyor ben de yükseltiyorum vitesi. 3000 yada 2500 devir fazla bence.

    Bendede 1800 2000 aralığında duz yolda yaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman ilk vitesi 3.000 devirde, diğer vites geçişlerinde 2.000 devirde vites değiştirebiliriz ama sanki bu dediğiniz değerler 1. nesil jazzlar için geçerli değil gibi geldi çünkü 2.000 devirde vites değiştirmek bir sonraki vites devrini yol durumuna bağlı olarak 1.400-.1500'lere kadar düşürür bu da trafikte sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum.


    Başlık yazımda da belirttiğim gibi 1. vitesi 3.000'de diğer vitesleri 2.400-2.500 devir aralığında değiştirerek yaklaşık 100 km kullandım, kullanım olarak sürüş keyfimi bozmadı hatta etkilemedi denebilir ancak yakıtta, yol bilgisayarına göre hala 7.1 seviyelerinde gözüküyorum şehir içi değerlerinde. Bana fazla gibi geldi hala. Bilemedim.
  • Merhaba,

    Bi laf vardır "1. vites arabayı kaldırmak içindir" diye. 1. viteste 3000 devire kadar çıkmak yakıt tüketimini arttırmaktan başka birşey vermez.

    Ben 1. viteste kalktıktan hemen sonra 10km gibi 2 ye atarım, 20 km gibide 3 e. Ekonomik kullanımda mesele bir an önce ve çıkılabildiği kadar yüksek viteslere çıkmaktır. Örneğin 50 km hızı 3. değilde 4. viteste giderseniz daha ekonomik olur.

    Özetle mümkün olduğu kadar yüksek viteste ve düşük devirde gitmek mesele. Yalnız 4. ve 5. viteste 1500 devrin üstünü, yol yokuş yukarıysada eğime göre 1500 ün biraz daha üstünü koruyun.
  • hondayısev H kullanıcısına yanıt
    Bu değerlerle ortalama yakıt tüketiminiz nedir?
  • coolsweetboy C kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Benim aracım civic 1.8 HB manuel idi. Fabrika verisi şehiriçinde 8,4 lt idi. Ben 6,5-7 lt civarı yakıyordum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.