Şimdi Ara

2. Vitese atarken debriyaja basınca gelen ÇAT sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araç 2005 punto 1.3 mtj
    1. vitesten 2. vitese geçerken debriyaja basınca çat diye ses geliyor
    diğer vites geçişlerinde bu durum yaşanmıyor

    şanzıman takozu yeni değişti
    kalkışta titreme/zarıltı var motorda

    neden olur bu çat sesi?
    debriyaj baskı balatasının bittiğine mi alamet?


    kaşlkışta titreme olan bir oto bu halde kaç km daha gidebilir
    hemen değişmek mi gerekir baskı balatayı



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2. Vitese Geçerken Debriyaja Basınca Çat Sesi

    1. vitesten 2. vitese geçerken debriyaja bastığınızda gelen çat sesi, genellikle şanzıman veya debriyaj sistemindeki bir sorundan kaynaklanır.

    Debriyaja bastığınızda, motor ve şanzıman arasında bağlantıyı kesmiş olursunuz. Bu nedenle, 2. vitese geçerken çat sesi gelmesi, vites dişlilerinin tam olarak hizalanmadığını ve senkronize olmadığını gösterir.

    Çat sesi, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Aşınmış Şanzıman Dişlileri: Zamanla, vites dişlileri aşınabilir ve pürüzlü hale gelebilir. Bu, vites geçişleri sırasında çatlama seslerine neden olabilir.
    • Ayarlanmamış Debriyaj: Debriyaj ayarının doğru yapılması, vites geçişlerinin sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Ayarlanmamış bir debriyaj, dişlilerin tam olarak hizalanmamasına neden olarak çat seslerine yol açabilir.
    • Arızalı Senkronizör Halkaları: Senkronizör halkaları, vites geçişleri sırasında dişlilerin hızlarının eşleştirilmesine yardımcı olur. Arızalı senkronizör halkaları, çatlama seslerine neden olabilir.
    • Yağ Seviyesi Düşüklüğü: Şanzıman yağı, hareketli parçaları yağlayarak düzgün çalışmasını sağlar. Yağ seviyesi düşük olduğunda, parçalar arasındaki sürtünme artabilir ve çatlama seslerine neden olabilir.

    Arabayı 2. vitese geçerken çat sesi gelmesi can sıkıcı ve hatta endişe verici olabilir. Bu sorunu çözmek için aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeli ve sorunun kaynağının tespit edilmesini sağlamalısınız. Erken teşhis ve onarım, daha maliyetli sorunların önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor ya da şanzıman kulağı da bu işte sorumlu olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Motor ya da şanzıman kulağı da bu işte sorumlu olabilir.


    şanz. kulağı yeni değişti
    önceden de yapıyordu çat sesini

    motor takozunda sorun olsa başka zamanda da de ses / sarsıntı yapması gerekmez mi?
  • Takip.
  • Şanzımanda sorun olabilir bi baktırın derim.
  • Baski balata Maşasında sorun olabilir dedi
    Netten bir usta

    Maşa da sorun olsa her viteste bu sesi yapması gerekmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahsettiğiniz durumların birebir aynısı benim puntoda da mevcut. vites değişimini 3000 devir civarında yaparsanız ses olmuyor, kalkışta da bol gaz vererek kalkarsanız titremede olmuyor.
  • Baskı bitik dikkat edin balata değil baskı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    bahsettiğiniz durumların birebir aynısı benim puntoda da mevcut. vites değişimini 3000 devir civarında yaparsanız ses olmuyor, kalkışta da bol gaz vererek kalkarsanız titremede olmuyor.

    Kac km dir bu sekilde kullanıyorsunuz?

    Vidalar gevşemiş olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    bahsettiğiniz durumların birebir aynısı benim puntoda da mevcut. vites değişimini 3000 devir civarında yaparsanız ses olmuyor, kalkışta da bol gaz vererek kalkarsanız titremede olmuyor.

    Kac km dir bu sekilde kullanıyorsunuz?

    Vidalar gevşemiş olabilir mi?

    29 bin km oldu. yoğun istanbul trafiğinde yaptım bu yolu. titreme veya sesin şiddeti artmıyor. cekişte düşüklük hissediyorum bazen.

    fiat yetkili servisi debriyaj konumlandırıcı idi sanırım ismi o parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. bir başka ustada konumlandırıcının fabrika verilerine göre yeniden ayarlanması gerektiğini söyledi. bende gittiği yere kadar gitsin komple triger, baskı balata, volan, turbo bakımı yaparım diye öteledim.

    motor ve şanzıman takozlarından şüphelenmiştim ancak iki serviste onların sağlam olduğunu belirtti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    bahsettiğiniz durumların birebir aynısı benim puntoda da mevcut. vites değişimini 3000 devir civarında yaparsanız ses olmuyor, kalkışta da bol gaz vererek kalkarsanız titremede olmuyor.

    Kac km dir bu sekilde kullanıyorsunuz?

    Vidalar gevşemiş olabilir mi?

    29 bin km oldu. yoğun istanbul trafiğinde yaptım bu yolu. titreme veya sesin şiddeti artmıyor. cekişte düşüklük hissediyorum bazen.

    fiat yetkili servisi debriyaj konumlandırıcı idi sanırım ismi o parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. bir başka ustada konumlandırıcının fabrika verilerine göre yeniden ayarlanması gerektiğini söyledi. bende gittiği yere kadar gitsin komple triger, baskı balata, volan, turbo bakımı yaparım diye öteledim.

    motor ve şanzıman takozlarından şüphelenmiştim ancak iki serviste onların sağlam olduğunu belirtti.

    Volan derken volan tornalanmasini mi kastettiniz?

    Yoksa volan degisimini mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Akslarda bosluk olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    Akslarda bosluk olabilir.

    Krikoyla kaldirip tekerleri oynatmaya calissam anlasilir mi bosluk olup olmadığı?
    Yuksek hızlarda sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    Akslarda bosluk olabilir.

    Krikoyla kaldirip tekerleri oynatmaya calissam anlasilir mi bosluk olup olmadığı?
    Yuksek hızlarda sorun yok

    Evet anlasilir . Debriyajdan ayagini sert cekince dusuk devirdeyken cat cat diye vuruyorsa akstir buyuk ihtimal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'


    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    Akslarda bosluk olabilir.

    Krikoyla kaldirip tekerleri oynatmaya calissam anlasilir mi bosluk olup olmadığı?
    Yuksek hızlarda sorun yok

    Evet anlasilir . Debriyajdan ayagini sert cekince dusuk devirdeyken cat cat diye vuruyorsa akstir buyuk ihtimal.

    Debriyaja BASINCA ses geliyor. ayagi cekerken ses yok. Bahsettiginiz durum farklı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'


    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    Akslarda bosluk olabilir.

    Krikoyla kaldirip tekerleri oynatmaya calissam anlasilir mi bosluk olup olmadığı?
    Yuksek hızlarda sorun yok

    Evet anlasilir . Debriyajdan ayagini sert cekince dusuk devirdeyken cat cat diye vuruyorsa akstir buyuk ihtimal.

    Debriyaja BASINCA ses geliyor. ayagi cekerken ses yok. Bahsettiginiz durum farklı olabilir

    Debriyaja basincada olur cunku ayni durum bendede var : ) akslarda bosluk var sadece 1. Ve 2. Viteslerde debriyaja sert basinca ve sert cekince cat cut vuruyor. Ama ses gelmesi benim elimde dikkatli olursam ses gelmez. Ustam ugrasma dedi duz viteslerde bu normaldir dedi yapariz yine baslar dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    bahsettiğiniz durumların birebir aynısı benim puntoda da mevcut. vites değişimini 3000 devir civarında yaparsanız ses olmuyor, kalkışta da bol gaz vererek kalkarsanız titremede olmuyor.

    Kac km dir bu sekilde kullanıyorsunuz?

    Vidalar gevşemiş olabilir mi?

    29 bin km oldu. yoğun istanbul trafiğinde yaptım bu yolu. titreme veya sesin şiddeti artmıyor. cekişte düşüklük hissediyorum bazen.

    fiat yetkili servisi debriyaj konumlandırıcı idi sanırım ismi o parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. bir başka ustada konumlandırıcının fabrika verilerine göre yeniden ayarlanması gerektiğini söyledi. bende gittiği yere kadar gitsin komple triger, baskı balata, volan, turbo bakımı yaparım diye öteledim.

    motor ve şanzıman takozlarından şüphelenmiştim ancak iki serviste onların sağlam olduğunu belirtti.

    Volan derken volan tornalanmasini mi kastettiniz?

    Yoksa volan degisimini mi?

    bu sorun için değil ancak. o kısım acılmışken komple bir bakım yapmak istiyorum. volan taşlanacak gibiyse taslanır değilse değişim yaptıracagım. bütün bunlar yapılırken sanzıman yagınıda değiştirecegim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.