Şimdi Ara

Dizel arabalar neden fazla devir ceviremez ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
3
Favori
7.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel arabalar neden fazla devir ceviremez ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Motorinin yanması daha zor olduğu için, yanması da biraz vakit alır. Ayrıca hazır yakıta ateşleme yapılmaz, yakıt aşırı sıcak ve basınçlı ortama püskürtülerek yanması sağlanır.
    Yani büyük ölçüde yakıtın zor ve yavaş yanması diyebiliriz.
  • pistonlar ve yataklar benzinli motora göre daha uzun ince olduğu için fazla devir çeviremez diye okumuştum bir ara ne kadar doğru emin değilim :)
  • Daha aciklayici cevap yokmu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla mazot 5bin devrin üzerinde yanma özelliğini kaybettiği için çeviremez . Bmw 3 turbolu modelinde 5.500 cevirdiği de vardır onu başka bir arkadaş açıklasın
  • Mazda'da 5750 devire kadar çevirebiliyor sky-activlerde. Mazotlu araçların devir çevirememesinin yegane sebebi sıkıştırma oranı ki Mazda Dünya'nın en düşük sıkıştırma oranlı dizelini üreterek bunu aştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Mazda'da 5750 devire kadar çevirebiliyor sky-activlerde. Mazotlu araçların devir çevirememesinin yegane sebebi sıkıştırma oranı ki Mazda Dünya'nın en düşük sıkıştırma oranlı dizelini üreterek bunu aştı.

    Sikistirma orani nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG de en az yakan araba
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccandan

    Bildiğim kadarıyla mazot 5bin devrin üzerinde yanma özelliğini kaybettiği için çeviremez . Bmw 3 turbolu modelinde 5.500 cevirdiği de vardır onu başka bir arkadaş açıklasın

    5 bin devrin uzerinde neden yanma ozelligini kaybeder ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Mazda'da 5750 devire kadar çevirebiliyor sky-activlerde. Mazotlu araçların devir çevirememesinin yegane sebebi sıkıştırma oranı ki Mazda Dünya'nın en düşük sıkıştırma oranlı dizelini üreterek bunu aştı.

    Sikistirma orani nedir ?

    Sikistirma orani motor ozellikleride 1:10. 1:15 1:9 vb rakamlarla ifade edilir..1600cc 4 silindir bir motor dusundugumuzde bir silindir 400cc lil bir hacme sahiptir..pistonun silindir icindeki hareketinde alt ölu nokta ve ust ölu nokta olmak uzere iki nokta vardir..bu noltalar pistonun silindir icinde harelet edebilecegi araligi belirler..sikistirma oranida pistonun alt ölü noktadayken kalan silindir hacminin ( sikistirma sonu ) ust ölu noktadayken olan silindir hacmine ( genisleme sonu ) oranir..yani ornekte verdigim motor icin bir atiyorim 1;10 sikistirma orani varsa silindir icindeki min hacim 40cc , max hacim 400 cc dir..dizel motorlarda sikistirma oranlari benzinliye gore daha fazla oldugu icin piston daha fazla hareket eder..bu yuzden cevirebilecegi max devir benzinliye gore daha dusuktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge


    quote:

    Orijinalden alıntı: ccandan

    Bildiğim kadarıyla mazot 5bin devrin üzerinde yanma özelliğini kaybettiği için çeviremez . Bmw 3 turbolu modelinde 5.500 cevirdiği de vardır onu başka bir arkadaş açıklasın

    5 bin devrin uzerinde neden yanma ozelligini kaybeder ?

    Dizel motorlarda yakit yuksek basinc altinda disaridan bir atesleme olmadan kendi kendine tutusur ve yanar..yuksek devire cikildiginda sikistirma anindaki sure azalacagindan tutusmak icin yeterli zaman bulamaz..benzinli motolarda buji ile atesleme yapildigindan bole bir sorun yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kurs boyundan dolayıdır. Kurs boyu dediğin nedir? Pistonun alt ölü noktasıyla üst ölü noktası arasındaki mesafedir. Yani pistonun silindir içinde gidip geldiği mesafedir. Dizel motorların silindirleri ince uzun yapıya sahiptir. Benzinli motorların kalın ve kısa. Bu sebepten dolayı benzinli motorlarda piston silindir içinde daha kısa mesafe gidip geldiği için krank kolunu daha fazla çevirir bu da daha fazla devir çevirmesi anlamına gelir. Dizel motorlarda pistonun silindir içerisinde gittiği mesafe arttığı için pistonun krankı çevirme sayısı daha azdır. Ama dizel motorlarda bu mesafe fazla olduğundan dolayı, haliyle piston ile krank arasındaki biyel kolu daha uzun oluyor. Dizel motorların torkunun yüksek olmasıda bu biyel kolunun uzunluğundan kaynaklanıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Daha aciklayici cevap yokmu ?

    Gerekli açıklamalar yapılmış zaten.Ben de bilgi ve teknik bilgi yazayım.

    Dizel motorun tertibatı daha değişiktir.

    Benzinli motordaki gibi bujilerle değil de havanın silindir içinde sıkıştırılıp mazotun tutuşturulmasıyla yanar ve enerji elde edilir.

    Devir sayısı arttığı zaman tutuşturmak için fazla zaman ve aralık kalmayacağı için çok devir çevrilemez.

    Örneğin bir binek araçta;

    Son devirler yaklaşık olarak 4500-5000 arasıdır.

    Ağır vasıtalarda ise bu 2500-3000'e düşer.

    Zaten dikkat ettiyseniz,

    dizel aracın torku,beygir gücünün neredeyse(bazen daha da fazla) 2 katıdır.

    Volvo FH16 750'nin ise

    750 HP ve 3550 Nm'lik bir motoru vardır. (5 katından bile fazla tork sunar.) Bu torku ise 1000-1350 d/d arasında kullanıma sunar.Binek otomobilde bu devirle yol almaya kalksanız (ki çok zor) daha fazla yakıt tüketirsiniz.

    Benzinli motorda ise devir sayısı artsa da,ateşleme sistemine problem yaratmayacağı için (tork olmasa da) yüksek beygir gücü elde edersiniz.

    Benzinli motorlarda en çok devir çeviren kara makineleri F1 araçlarıdır.(Redline'ları 23000 d/d'da başlıyor.)
    Günümüz kısıtlamalarıyla bu yaklaşık olarak 19000 d/d civarına inmiştir.

    Dizelde ise yanlış hatırlamıyorsam Mazda da idi rekor.(6000 d/d'ya yaklaşmışlardı.)



    Benim bilgilerim bu kadar.
    Kusuruma bakmayın.

    Hayırlı günler,
    Emre.

    @TürkogluTürk @IslakFasulye @GrandLotus @207m @jac0B0 @brkprlk35




  • 1. Yüksek sıkıştırma oranı
    2. Yanma hızı
    3. Uzun strok

    donanımhaber forum
    DİZEL MOTORLAR - DEVİR » Sayfa 1 - 2
    http://forum.donanimhaber.com/m_43257254/tm.htm

    en.wikipedia.org
    Diesel engine - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine


    tralles'in vs birkaç kere yazdığı bir konu. 5500-6500 rpm çeviren dizeller vardır. Lemans'da vs 4k rpm dahi yeterlidir hedef gücü üretmede. Çeviremezi beceriklilik yönünden kurgulamamak lazımdır zira dizel motorun hedefi dışında kalmaktadır hedef gücü verimlilik ile düşük devirlerde üretebilmekteler yani maksada yönelik bir motor tipidir. 8500 çeviren bir dizel motor da yapılabilir ancak verimlilik, dayanım vs atlandığından onun ismi motor olmaktan çıkar. :)




  • uzun strok..... sıkıştırma turbo benzinlilerde de var ama canavar gibi devir çeviriyor
  • Ekonomi motoru ondan.

    Çok torklu bir motor olmadığı sürece dizel almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ederim . Siniftaki makine motor hocamiz bile cevap veremedi bu soruya fakat dh yine kalitesini gosterdi tesekkurler. Dizel motorun calisma prensibini biliyorum , ve sizin dediginize gore yuksek devirlerde tutusmasi icin zamani bulamiyor diyorsunuz , peki ya ayri bir ozel buji ile yuksek devirlerde ateslenmesine yardim edilirse ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ederim . Siniftaki makine motor hocamiz bile cevap veremedi bu soruya fakat dh yine kalitesini gosterdi tesekkurler. Dizel motorun calisma prensibini biliyorum , ve sizin dediginize gore yuksek devirlerde tutusmasi icin zamani bulamiyor diyorsunuz , peki ya ayri bir ozel buji ile yuksek devirlerde ateslenmesine yardim edilirse ?

    O zaman belki yararlı olabilir.Fakat pahalı ve gerçekten motorun ömrü çok kısalacaktır..
  • Motorun asaleti zaten az devir çevirmesinde.

    Diğerinin 8.000'de yaptığını 3.500'de bitiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Dizel arabalar neden fazla devir ceviremez ?

    piston kolu daha uzundur bu sayede tork değeri fazladır piston içine giren hava yalıt karışımını çok sıkıştırmak gerekir parlaması için o yüzden piston kolu uzundur bizel pistonu 1 tur krank milini döndürene kadar benzinli krank mili2-3 kere döner benzinli araçların piston kolu kısadır buji ile ateşlenir yakıt fazla enerji açığı çıkar aslında araba benzinli arabadır paran varsa süreceksin arkadaş ama bizi vergiler mahvetti gürültü makinesi kullanıyoruz resmen
  • dizel yakıt yapısı gereği molekül olarak uzundur. buda yanmanın daha dogrusu birim zamanda yapılan yanmanın geç olmasına etki eder.

    dizel motorların pistonları benzinlilere göre daha uzundur. örnek verecek olursam 4 silindirli bir motorda 4 pistonun siboblara teması dakikada 10.000 defa ise dizel bir araçta 7.000 civarıdır.

    hem motor sistemi hemde yakıt yapısı olarak benzin kadar kısa kısa yanmaya müsait değildir.

    dizel zor yanar extrem tork üretir erken söner. yakıtın yapısı böyle.

    daha detaylı ne yazalım hocam tam olarak neyi ögrenmek istiyorsunuz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.