Şimdi Ara

Dizel arabalar neden fazla devir ceviremez ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
3
Favori
7.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam bir Le Mans başlığı açsan harika olur
  • Böyle diesel araçlarda var. Tork canavarı!

    http://www.youtube.com/watch?v=5B-nU2qj580

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Krank acisindan dolayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: errddm


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Mazda'da 5750 devire kadar çevirebiliyor sky-activlerde. Mazotlu araçların devir çevirememesinin yegane sebebi sıkıştırma oranı ki Mazda Dünya'nın en düşük sıkıştırma oranlı dizelini üreterek bunu aştı.

    Sikistirma orani nedir ?

    Sikistirma orani motor ozellikleride 1:10. 1:15 1:9 vb rakamlarla ifade edilir..1600cc 4 silindir bir motor dusundugumuzde bir silindir 400cc lil bir hacme sahiptir..pistonun silindir icindeki hareketinde alt ölu nokta ve ust ölu nokta olmak uzere iki nokta vardir..bu noltalar pistonun silindir icinde harelet edebilecegi araligi belirler..sikistirma oranida pistonun alt ölü noktadayken kalan silindir hacminin ( sikistirma sonu ) ust ölu noktadayken olan silindir hacmine ( genisleme sonu ) oranir..yani ornekte verdigim motor icin bir atiyorim 1;10 sikistirma orani varsa silindir icindeki min hacim 40cc , max hacim 400 cc dir..dizel motorlarda sikistirma oranlari benzinliye gore daha fazla oldugu icin piston daha fazla hareket eder..bu yuzden cevirebilecegi max devir benzinliye gore daha dusuktur

    ne isle mesgulsunuz acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam bir Le Mans başlığı açsan harika olur

    Açılır açılmasına da eski makineler devrine doğru gitmek gerekir o da gençleri sarmaz.:) 3-4 lt lik ERS'li kapalı şasi makineler beni kesmiyor.
    O zaman planda 917 gibi can am'leri anlatmak vardı ama F1 turbo konusunu bile vakitsizlikten geliştiremedik güncel değişime dair dyno verileri felan yok ama epey bilgi birikti aslında.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Diğeri birinci viteste ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Dizel arabalar neden fazla devir ceviremez ?

    cevap naim süleymanoğlu neden 100 metre koşmuyor gibi bir durum olmuş bu

    amaç bilgi almakmı

    bir genel durum yoklaması mı ?
  • Arkadaşlar bazı bilgiler vermişler ama kimi eksik kiminin birazı doğru birazı yanlış.

    Dizellerin benzinli 4 zamanlı motorlar kadar devir çevirememesinin 2 tane ana sebebi vardır;

    1-Sıkıştırma oranı: Dizeller ateşlemeli değil patlamalı motorlardır. Benzinli motorlar gibi buji belli bir sıkıştırma oranının ardından ateşlenemez. Benzinli motorda avaslan erken ateşleme yaparak belirli oranlarda ateşleme zamanı erkene alarak iş zamanını erkene alabilirsiniz. Fakat dizeller sıkıştırılarak patlatıldığı için belirli bir zaman lazımdır avans gibi bir mekanizma yoktur sadece subap bindirmesi (subapların her ikisinin acık kaldığı zaman) süresinle oynanarak biraz müdahale edilebilir.

    2- Yanma hızı: Benzinle dizel arasında ateşlendikten sonra silindirin içindeki yanma hızları farklıdır. Bu konu başlı başlına bir çok tez konusunu içeriri ve bir çok etmeni içinde barındırır fakat kısaca dizelin ve benzinin karekteristik moleküler yapıları farkından benzinin yanma hızı dizelinkinden fazladır. Bu yüzden dizelin yanması için daha uzun bir süreye ihtiyaç vardır.

    Arkadaşların bazıları uzun strok demiş fakat ben bir çok dizel motordan daha uzun strok koluna ait benzinli motorlar biliyorum ve teorik olarakta strok kolu uzunluğunun direk bir etki etmesinden çok ancak yan sebep olup iş zamanını bir miktar geciktirebilir.




  • Forumda şöyle güzel motorla ilgili teknik bir konu açılmayalı epey oldu sanırım. Katkı veren arkadaslara tesekkürler,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Forumda şöyle güzel motorla ilgili teknik bir konu açılmayalı epey oldu sanırım. Katkı veren arkadaslara tesekkürler,

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.


    quote:

    Orijinalden alıntı: errddm


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Mazda'da 5750 devire kadar çevirebiliyor sky-activlerde. Mazotlu araçların devir çevirememesinin yegane sebebi sıkıştırma oranı ki Mazda Dünya'nın en düşük sıkıştırma oranlı dizelini üreterek bunu aştı.

    Sikistirma orani nedir ?

    Sikistirma orani motor ozellikleride 1:10. 1:15 1:9 vb rakamlarla ifade edilir..1600cc 4 silindir bir motor dusundugumuzde bir silindir 400cc lil bir hacme sahiptir..pistonun silindir icindeki hareketinde alt ölu nokta ve ust ölu nokta olmak uzere iki nokta vardir..bu noltalar pistonun silindir icinde harelet edebilecegi araligi belirler..sikistirma oranida pistonun alt ölü noktadayken kalan silindir hacminin ( sikistirma sonu ) ust ölu noktadayken olan silindir hacmine ( genisleme sonu ) oranir..yani ornekte verdigim motor icin bir atiyorim 1;10 sikistirma orani varsa silindir icindeki min hacim 40cc , max hacim 400 cc dir..dizel motorlarda sikistirma oranlari benzinliye gore daha fazla oldugu icin piston daha fazla hareket eder..bu yuzden cevirebilecegi max devir benzinliye gore daha dusuktur

    ne isle mesgulsunuz acaba

    yeni mezun makina mühendisi :)




  • Tam tahmin ettiğim gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Forumda şöyle güzel motorla ilgili teknik bir konu açılmayalı epey oldu sanırım. Katkı veren arkadaslara tesekkürler,



    Kesinlikle hangi arabayı alayım konularından gına geldi artık, otomobil hakkında doğru düzgün bilgisi olmayan kişiler bile bilir kişi kesiliyor imzamda dediğim gibi malesef
    Agzı olan konuşuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 22 Ekim 2013; 13:21:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Motorun asaleti zaten az devir çevirmesinde.

    Diğerinin 8.000'de yaptığını 3.500'de bitiriyor

    3500 den sonra da ölüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Motorun asaleti zaten az devir çevirmesinde.

    Diğerinin 8.000'de yaptığını 3.500'de bitiriyor

    3500 den sonra da ölüyor

    Aynen öyle 3500 devirden sonra sanki geri gidiyor bir an o da turbodan olsa gerek.
  • Şu konuyu ara sıra okuyorum , iyi ki açmışım diyorum böyle konular lazım bu bölüme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Motorun asaleti zaten az devir çevirmesinde.

    Diğerinin 8.000'de yaptığını 3.500'de bitiriyor

    3500 den sonra da ölüyor

    İngilizler derler ki bir centilmen asla koşmaz

    Turbo dizel motorlar centilmenin dibidir,asla yüksek devirlerle işleri olmaz.

    Tok torkla yollarına devam ederler

    Zaten en devirli dizel motorlar bile 6.000 falan çevirebiliyor(Redline değil gerçekten çevirme).

    Yarın bigün F1'e bile dizel motorlar gelebilir benden söylemesi




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.