Şimdi Ara

Dizeli yüksek devirde (bağırtarak) kullanmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
36.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz üzere hangi tip motor olursa olsun (dizel-benzinli-turbolu-atmosferik vs) sürekli yüksek devirlerde kullanmak, amiyane tabirle arabayı bağırtmak motor için zararlı birşey.

    Benzinli için konuşursak atmosferik motorlarda turbolu olanlara göre motorun ömrünü daha az etkiliyor. Peki turbo dizel - turbo benzinli karşılaştırması yaparsak, dizeli bu konuda nasıl değerlendirmek gerekir?

    Kısacası turbo-dizel bir motoru sürekli yüksek devirde kullanmak, turbo-benzinli'yi kullanmaktan daha da risklidir diyebilir miyiz? Öyleyse neden?

    Neden soruyorum derseniz; sadece meraktan.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Aracını Yüksek Devirde Kullanmak: Bilmen Gerekenler

    Dizel araçlar, yüksek torkları ve yakıt verimlilikleriyle bilinirler. Ancak, bu araçları yüksek devirlerde kullanmak, hem performanslarını hem de ömürlerini olumsuz etkileyebilir.

    Yüksek Devirde Kurum Atma

    Dizel motorlar, yanma sırasında kurum üretirler. Aracını yüksek devirde kullandığında, egzoz sistemindeki sıcaklık artar ve bu da daha fazla kurum oluşumuna neden olur. Bu kurum, turboşarj ve partikül filtresinde birikebilir ve performansın düşmesine yol açabilir.

    Turboşarj Hasarı

    Yüksek devirler, turboşarjın daha hızlı dönmesine neden olur. Bu da turboşarjın aşırı ısınmasına ve hasar görmesine neden olabilir.

    Motor Hasarı

    Sürekli yüksek devirlerde kullanım, motor bileşenlerinde aşırı aşınmaya ve yıpranmaya neden olabilir. Bu, zamanla ciddi motor hasarlarına yol açabilir.

    Artan Yakıt Tüketimi

    Dizel araçlar, düşük devirlerde en verimli şekilde çalışırlar. Aracını yüksek devirde kullandığında, yakıt tüketimi önemli ölçüde artar.

    İdeal Devir Aralığı

    Dizel araçlar için ideal devir aralığı genellikle 1.500 - 2.500 dev/dakika arasındadır. Bu aralıkta, araç en iyi performansı ve yakıt verimliliğini sunar.

    Sonuç

    Dizel aracını yüksek devirlerde kullanmak, kısa vadede performans artışı sağlayabilir gibi görünse de uzun vadede ciddi sorunlara yol açabilir. Aracının ömrünü uzatmak ve optimum performansını korumak için ideal devir aralığında kullanmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yeni nesil dizel araçları sürekli yüksek devirde kullanmak cebe zarar. Daha da önemlisi motor ömrü çok kısalır.

    Ortalama 1750 devirden itibaren dizelde güç ortaya çıkar. Devirli kullanmak gereksizdir.

    Bunlar şahsi yorumlarım.

    Alıntı yapılıp tartışma ortamı olmasını istemiyorum.
  • Bir araçta turbo varsa ve sahibi titizse vay onun haline.Çalıştırırken turbo yağlansın diye bekle , yolda giderken motor ısınana kadar 2-2.5 deviri geçme , stop ederken torbo mili yağlansın diye bir daha bekle.Askerlik gibi aynı boş boş bekliyoruz bir şeyleri

    Yüksek devirlere pek çıkmıyorum özellikle uzun yolda 2.000 devire sabitleyip en çok 2.500 devire kadar çıkıyorum.Bazen oluyor yüksek hızlara çıkılıyor ama 10-15 dakika sonra tekrar düşürüyorum deviri.Hem cebe zarar hem araca , hemde trafik bu sonuçta kaza olur bir şey olur ne olur ne olmaz.

    Ama özellikle turbonun akibeti için nazik olmak , onu yormamak gerekiyor.Haa dersiniz ki bozulsa ne olacak 2000 lira değil mi veririm servise yaparlar 2 güne diye düşünürseniz bir şey diyemem tabi

    Dipnot olarak ,; arada aracı yüksek devirde kullanmak da iyidir diyorlar araç daha atak olurmuş.Her zaman yavaş yavaş az yaksın diye gitmek zamanla motoru sağırlaştırıyormuş.




  • Dizeli bagritmak salakliktir hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 de çok acımasız olmuş hocam kendi aracım için konuşacak olursam 4 binden sonra gücü hissedemiyorum diyebilirim vites atma aralığım yol durumuna göre 1500-2500 devir değişiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 den sonra çekmiyor hee.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 den sonra çekmiyor hee.

    Alıntıları Göster
    Peki 1000-1500 d/dk da kullanmak kurumlanma bakımından çok zararlı mıdır sizce?
    Bu da benim merak ettiğim bir konu. Her zaman olmasa da, şehir içinde ister istemez bu devirlere çok düştüğüm ve vites düşürmeden toparladığım oluyor. Zararı nedir çok merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 de çok acımasız olmuş hocam kendi aracım için konuşacak olursam 4 binden sonra gücü hissedemiyorum diyebilirim vites atma aralığım yol durumuna göre 1500-2500 devir değişiyor

    Katılıyorum, 4000'e kadar tork oluyor ve bazen bunu kullanmak gerekiyor.
    Zaten redline 5200 devirde benim araçta, tabi redline tek başına bir ölçü deil.
    Şanzıman oranlarını, farklı motor spesifikasyonlarını dikkate almadan sığ bir yorumla 2500'den fazla devir çeviren insanların zeka özürlü ilan edilmesi bu foruma özgüdür heralde..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Peki 1000-1500 d/dk da kullanmak kurumlanma bakımından çok zararlı mıdır sizce?
    Bu da benim merak ettiğim bir konu. Her zaman olmasa da, şehir içinde ister istemez bu devirlere çok düştüğüm ve vites düşürmeden toparladığım oluyor. Zararı nedir çok merak ediyorum.

    motor ömrüne zararı olur, eğer gazı yapıştırdığınızda bu kada bayılıyosa zarar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Peki 1000-1500 d/dk da kullanmak kurumlanma bakımından çok zararlı mıdır sizce?
    Bu da benim merak ettiğim bir konu. Her zaman olmasa da, şehir içinde ister istemez bu devirlere çok düştüğüm ve vites düşürmeden toparladığım oluyor. Zararı nedir çok merak ediyorum.

    motor ömrüne zararı olur, eğer gazı yapıştırdığınızda bu kada bayılıyosa zarar

    Alıntıları Göster
    devirli değil devrinde kullanmak esastır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 de çok acımasız olmuş hocam kendi aracım için konuşacak olursam 4 binden sonra gücü hissedemiyorum diyebilirim vites atma aralığım yol durumuna göre 1500-2500 devir değişiyor

    Sen dogru yoldasin.

    Hadi izin verdim yokus falan cikarken 3000-3200'e kadar normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Orta yolu var bu işin kalkıp da 4000de vites atarsan kısa sürede turboyu alırsın eline ama 2000 2500de de vites atilmaz. Hem motor sagirlasir hem de fazla yakar araba. Bana göre normal yolda 3000 yokuş yukarı 3500 idealdir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    devirli değil devrinde kullanmak esastır

    forum silinebilir
  • Arabasına göre değişir.Misal benim note'da 3000 deviri geçip vites atmak çok gereksiz bir hareketken babamın qashqai'de 4000 devire doğru vites yükseltiyorum.iki arabada da dci motor var üstelik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde



    Bana bi tane dizel araç göster 2500 devirden sonra çekmeyen,vites atılması gereken.Ne saçma bi cümledir bu ayrıca yüksek devirde vites atmayla zeka yı nasıl bağdaştırdın onuda anlamadım.Adamın belki acelesi var yetişmesi gereken yerler var yada basıyor illa 2500 devirde mi vites degiştircek.Baştan sona fail




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 de çok acımasız olmuş hocam kendi aracım için konuşacak olursam 4 binden sonra gücü hissedemiyorum diyebilirim vites atma aralığım yol durumuna göre 1500-2500 devir değişiyor

    Katılıyorum, 4000'e kadar tork oluyor ve bazen bunu kullanmak gerekiyor.
    Zaten redline 5200 devirde benim araçta, tabi redline tek başına bir ölçü deil.
    Şanzıman oranlarını, farklı motor spesifikasyonlarını dikkate almadan sığ bir yorumla 2500'den fazla devir çeviren insanların zeka özürlü ilan edilmesi bu foruma özgüdür heralde..

    4000'e kadar tork var diye vitesi 4000'de mi atacaksin? Tek mesele tork mu? Yakit tuketimi? Tek mesele tork ise ayni tork zaten 2000 devirde basliyor. 1500'deki tork da arabayi goturuyor. Vites atip rahat rahat gitmek varken israrla deviri yukseltenler evet zeka ozurludur.

    Tork varsa kullanırım, o halde elinin altında tork olduğu halde kullanmayanı zeka özürlü ilan eden de çıkar ki kendince haklıdır o da..
    Yakıt tüketimi odaklı düşünmek zorunda deil kimse. Bu tür durumlarda tek bir parametreye bakarak kimse zeka özürlü ilan edilemez.

    Şehir içinde dur kalk trafikte 2500'de vites atmak saçma geliyor, zaten dizellerde vites oranları kısa zırt pırt vites değiştir dur mantıksız geliyor..
    Otobanda sabit bir hıza çıkana kadar 3500-4000 artık bakmadan hızlanmanın, yakıt tüketiminde ciddi bir artışa yol açtığını da görmedim. Zaten 120-130 neyse o hızdan sonra ki devir de şanzıman oranıyla alakalı..

    Kısacası ağır konuşmaya gerek olmayan durumlarda öznel deneyimlerle, gereksiz yere yaftalayan,hakaretamiz yazılar görünce dayanamıyorum. Benim doğrum dışındakilerin hepsi yanlışta ve geri zekalı denildiğinde, değerli vaktimi ayırarak okuduğum bu forumda bu tip yazıları görünce bişeler yazamadan edemiyorum.. Ve yazdım işte..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otosarrafı -- 21 Mart 2013; 22:48:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tek konu risk degil de, dizel arac zaten 2500 devirden sonra cekmiyor, vites at diye yalvariyor resmen, buna ragmen bagirtanlar zaten zeka ozurlu kimselerdir. Ha bir de hafif ticari sirket araci kullananlar her halukarda redline'a cikmadan vitea atmaz. Kullanma klavuzunda yaziyor heralde

    2500 de çok acımasız olmuş hocam kendi aracım için konuşacak olursam 4 binden sonra gücü hissedemiyorum diyebilirim vites atma aralığım yol durumuna göre 1500-2500 devir değişiyor

    Katılıyorum, 4000'e kadar tork oluyor ve bazen bunu kullanmak gerekiyor.
    Zaten redline 5200 devirde benim araçta, tabi redline tek başına bir ölçü deil.
    Şanzıman oranlarını, farklı motor spesifikasyonlarını dikkate almadan sığ bir yorumla 2500'den fazla devir çeviren insanların zeka özürlü ilan edilmesi bu foruma özgüdür heralde..

    4000'e kadar tork var diye vitesi 4000'de mi atacaksin? Tek mesele tork mu? Yakit tuketimi? Tek mesele tork ise ayni tork zaten 2000 devirde basliyor. 1500'deki tork da arabayi goturuyor. Vites atip rahat rahat gitmek varken israrla deviri yukseltenler evet zeka ozurludur.

    Tork varsa kullanırım, o halde elinin altında tork olduğu halde kullanmayanı zeka özürlü ilan eden de çıkar ki kendince haklıdır o da..
    Yakıt tüketimi odaklı düşünmek zorunda deil kimse. Bu tür durumlarda tek bir parametreye bakarak kimse zeka özürlü ilan edilemez.

    Şehir içinde dur kalk trafikte 2500'de vites atmak saçma geliyor, zaten dizellerde vites oranları kısa zırt pırt vites değiştir dur mantıksız geliyor..
    Otobanda sabit bir hıza çıkana kadar 3500-4000 artık bakmadan hızlanmanın, yakıt tüketiminde ciddi bir artışa yol açtığını da görmedim. Zaten 120-130 neyse o hızdan sonra ki devir de şanzıman oranıyla alakalı..

    Kısacası ağır konuşmaya gerek olmayan durumlarda öznel deneyimlerle, gereksiz yere yaftalayan,hakaretamiz yazılar görünce dayanamıyorum. Benim doğrum dışındakilerin hepsi yanlışta ve geri zekalı denildiğinde, değerli vaktimi ayırarak okuduğum bu forumda bu tip yazıları görünce bişeler yazamadan edemiyorum.. Ve yazdım işte..

    Alıntıları Göster
    teorik olarak motorun max güç verdiği aralıkta kullanmak idealidir 1750-3500 devirde max güç veren araçta 4000 de vites değiştirmek pek uygun olmasa gerek. ama şu da var 2000 de vites atmakta aracı sağırlaştırıyor. ne çok, ne az orta yolu bulmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Bir araçta turbo varsa ve sahibi titizse vay onun haline.Çalıştırırken turbo yağlansın diye bekle , yolda giderken motor ısınana kadar 2-2.5 deviri geçme , stop ederken torbo mili yağlansın diye bir daha bekle.Askerlik gibi aynı boş boş bekliyoruz bir şeyleri

    Yüksek devirlere pek çıkmıyorum özellikle uzun yolda 2.000 devire sabitleyip en çok 2.500 devire kadar çıkıyorum.Bazen oluyor yüksek hızlara çıkılıyor ama 10-15 dakika sonra tekrar düşürüyorum deviri.Hem cebe zarar hem araca , hemde trafik bu sonuçta kaza olur bir şey olur ne olur ne olmaz.

    Ama özellikle turbonun akibeti için nazik olmak , onu yormamak gerekiyor.Haa dersiniz ki bozulsa ne olacak 2000 lira değil mi veririm servise yaparlar 2 güne diye düşünürseniz bir şey diyemem tabi

    Dipnot olarak ,; arada aracı yüksek devirde kullanmak da iyidir diyorlar araç daha atak olurmuş.Her zaman yavaş yavaş az yaksın diye gitmek zamanla motoru sağırlaştırıyormuş.

    valla 2500 devirde fazla iyimser olmuş. artık DPF diye birşey var. aradabir 3500 devirlerde kullanmak lazım ki ileride başımıza iş açmasın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Bir araçta turbo varsa ve sahibi titizse vay onun haline.Çalıştırırken turbo yağlansın diye bekle , yolda giderken motor ısınana kadar 2-2.5 deviri geçme , stop ederken torbo mili yağlansın diye bir daha bekle.Askerlik gibi aynı boş boş bekliyoruz bir şeyleri

    Yüksek devirlere pek çıkmıyorum özellikle uzun yolda 2.000 devire sabitleyip en çok 2.500 devire kadar çıkıyorum.Bazen oluyor yüksek hızlara çıkılıyor ama 10-15 dakika sonra tekrar düşürüyorum deviri.Hem cebe zarar hem araca , hemde trafik bu sonuçta kaza olur bir şey olur ne olur ne olmaz.

    Ama özellikle turbonun akibeti için nazik olmak , onu yormamak gerekiyor.Haa dersiniz ki bozulsa ne olacak 2000 lira değil mi veririm servise yaparlar 2 güne diye düşünürseniz bir şey diyemem tabi

    Dipnot olarak ,; arada aracı yüksek devirde kullanmak da iyidir diyorlar araç daha atak olurmuş.Her zaman yavaş yavaş az yaksın diye gitmek zamanla motoru sağırlaştırıyormuş.

    valla 2500 devirde fazla iyimser olmuş. artık DPF diye birşey var. aradabir 3500 devirlerde kullanmak lazım ki ileride başımıza iş açmasın..

    Alıntıları Göster
    Aracın devir saati nasıl kullanman gerektiği söylüyor zaten.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.